eitaa logo
تبیین
2.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
442 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 #عکس_نوشته| قالب‌های ترویج #ملی‌گرایی 1️⃣ ملی‌گرایی در قالب #باستان‌گرایی: سردمداران این تفکر، در پی تجدید هویت ایرانیان باستان و احیاء سنت‌های ملی آنان در دوران باستان هستند و اسلام را به عنوان عامل عقب‌ماندگی ایران معرفی می‌کنند. 2️⃣ ملی‌گرایی در قالب #قوم‌گرایی: کلیه گروه‌هایی که با پیشوند «پان» شناخته می‌شوند، در این مقوله می‌گنجند، یعنی معتقد به برتری یک قوم بر اقوام دیگر هستند. 📚 کتاب جریان شناسی احزاب و گروه‌های زاویه‌دار در ایران به قلم حجت الاسلام والمسلمین اسکندری @tabyinchannel
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دفاع_مقدس: 🔺 سیدحسین موسوی
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 چرخش 180 درجه: 🔺 همانگونه که قبلا بیان شد، سیدحسین موسوی تبریزی در سال 63 از دادستانی ودر سال 73 از کنار گذاشته شد. 🔺 پس از این دوران با طیف همفکر از روحانیون اصلاح طلب، را راه اندازی می کنند و مواضع جنجالی و متناقضی نسبت به اوائل انقلاب ابراز می کند که نمونه آن را می توان در مسأله حجاب مشاهده کرد. 🔺 وی در تاریخ 8 اسفندماه 96 در مصاحبه ای با سایت مباحثات در خصوص گفت: «امام نمی‌خواستند با زور شلاق حجاب اجباری شود؛ ولی متأسفانه توسط عده‌ای این تصمیم گرفته شد و بعضی ها درکمیته های انقلاب، راه انداختند؛ در حالی که واقعیت این است که قبل از اجباری‌شدن حجاب، خیلی از خانمها، بیش‌تر از امروز و با اختیار خودشان، حجاب داشتند.» 💢 اینگونه روایت غلط و وارونه از تاریخ نشان می دهد وی در دهه ۶۰ همچون امروز، ، اهل مدارا و بازاندیشی بوده و سال‌هاست که منتقد و مخالف خشونت‌های گفتاری و رفتاری درباره حجاب است. 🔺 در حالی که ایشان سال61 در کسوت دادستان کل انقلاب در خصوص حجاب می گوید: «بسیاری از خانم‌های فهمیده که درد مردم را درک کرده و خون‌ شهدا را دیده و خانواده‌هایشان را درک کرده‌اند، خودشان را با تطبیق داده‌اند. 🔸 ولی عده‌‌ای نیز هستند که جامعه را درک نمی‌کنند و با همان وضع زننده زمان بیرون می‌آیند که اینان باید در جامعه مطرود بشوند و افراد حزب‌اللهی باید این‌ها را مطرود بکنند؛ باید تاکسی‌ها آنان را راه ندهند؛ شرکت‌های واحد این‌ها را راه ندهند و مردم انقلابی در مغازه‌های‌ خودشان به اینان جنس نفروشند؛ شرکت‌های تعاونی این‌ها را راه ندهند. 🔸 مردم با این‌ها رفت و آمد نکنند و اینان را به میهمانی دعوت نکنند تا بالاخره در جامعه بشوند. البته این قبیل افراد از ادارات هم پاکسازی خواهند شد و حتی کسانی‌که در اداره رعایت حجاب را بکنند، ولی در بیرون نکنند، قانون پاکسازی این اجازه را می‌دهد که اینان پاکسازی بشوند و مسلماً نیز خواهند شد و باید این قبیل افراد بدانند که با نام بازی می‌کنند و روزی خشم این ملت آن‌ها را خواهد گرفت. و اینان نه‌تنها از ادارات بلکه از جامعه مطرود خواهند شد.(اطلاعات، ۲۸/ ۱/ ۱۳۶۱)» ادامه دارد ...
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #فتنه_88: 🔻 بعد از سال 77 ورود سیدحسین موسوی به فضای سیاسی کشور در قالب یک تشکیلات جدید به نام #مجمع_محققین_و_مدرسین انجام میگیرد. 🔻 وی در طول مدت زندگی سیاسی خویش فراز و نشیبهای اعتقادی و رفتاری زیادی از خود بروز داده است؛ از اعتقاد به #ولایت_فقیه و اینکه هر کس در برابر این نظام امام عادل بایستد کشتن او واجب است (روزنامه کیهان، 29 شهریور 60)، تا ضدیت او و پسرانش با ولایت فقیه در فتنه 88 که منجر به دستگیری آنان شد. 🔻 نمونه ای از این ضدیت را می توان در دعوت مجمع محققین به اردوکشی خیابانی در 30 خرداد 88 و تنها یکروز بعد از خطبه تاریخی رهبری انقلاب در نماز جمعه و تأكيد ايشان مبنی بر پيگيری حقوقی و قانونی به اعتراضات انتخاباتی ملاحظه کرد. 🔻 موسوی تبریزی سپس در مصاحبه های متعدد با رسانه‌های وابسته به #فتنه_گران کوشید آتش فتنه را گرم تر کند. ولی به  خروج علیه ولایت فقیه نیز اکتفا نکرد و در قالب گروهک خود، فتنه جویان را به شورش در عصر روز عاشورای سال 1388 فراخواند.  🔻 در آستانه 25 بهمن 1389 نیز گروهک مجمع محققین و مدرسین، هم‌نوا با #موسوی و #کروبی مردم را به شورش دعوت کرد. بیانیه‌هایی که از این گروهک صادر شده و با تتبعی در محتوای سایت مجمع محققین قابل دسترسی است عصیان علیه ولایت و #جمهوری_اسلامی را نشان می‌دهد 🔻 لذا وی با توجه به مواضع ساختارشکنانه به دستور مراجع قضایی بازداشت شد.
💢 جریان روشنفکری غرب‌گرا برای رفع مشکلات کشور تقلید از دنیای غرب را توصیه می‌کرد 🔺 مردم در قضیه مشروطه در کنار مبارزه با استبداد داخلی، سلطنت مطلقه را به سلطنت مشروطه تبدیل کردند؛ اما با اقدامات روشنفکران وابسته و منحرف، نهضت عدالت‌خواهی به سوی مشروطه غربی منحرف شد. 🔺 بنابراین مردم و روحانیت فقط توانسته بودند در ظاهر بر یکی از مشکلات اساسی پیروز شوند؛ اما مشکل استعمار خارجی و عقب ماندگی و توسعه نیافتگی، همچنان حیات کشور را در معرض خطر جدی قرار داده بود. 🔺 با توجه به این اوضاع، جریان‌های فکری و هواداران مکاتب مختلف راهکارهای گوناگونی را برای پیروزی بر مشکلات تاریخی ایران پیشنهاد دادند. 1⃣ جریان اسلامی به رهبری مراجع شیعه، روحانیت و مردم مسلمان راهکار معضلات کشور را توجه و عمل به ارزش‌ها و احکام اسلامی از راه اصلاح حاکمیت قاجار می‌دیدند. 2⃣ جریان روشنفکری غرب‌گرا بر مبنای گفتمان‌های اومانیستی و لیبرال، برای رفع مشکلات کشور تقلید از دنیای غرب را در اندیشه، اخلاق و عمل توصیه می‌کرد و پی براندازی حاکمیت قاجار بود. 3⃣ جریان سوسیالیستی متأثر از اندیشه‌های سوسیالیستی و دنیای غرب و روسیه، حاکمیت سوسیالیزم و ارزش‌های مارکسیستی را راهکار رفع مشکلات و معضلات کشور می دید و پی براندازی حاکمیت قاجار بود. #غربزدگی #روشنفکری #مشروطیت #وادادگی 📚 کتاب «جریان‌شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر» به قلم آیت مظفری 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3506
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #فتنه_88: 🔻 بعد از سال 77 ورو
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 هماهنگی با در پروژه انتخاباتی 92: 🔺 کدیور در سال 91 و تنها هشت ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92، پروژه اسلام اعتدالی و رحمانی را در قالب تحمل دیدگاه مخالف با تطهیر عملکرد مرحوم شریعتمداری مطرح کرد. این پازل علاوه بر افراد خارج نشین، توسط افرادی از داخل کشور نیز تکمیل می شود. 🔺 سیدحسین موسوی یکی از آن افراد داخلی است که در جریان انتخابات با مصاحبه ها و گفت وگوها درصدد بسط و نشر اسلام رحمانی است که توسط یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شده بود. 🔺 وی سوم دیماه 91 مصاحبه ای با سایت جماران داشته که به منش و سیره حضرت امام در برخورد با مخالفین و منتقدین می پردازد. او در این زمینه می گوید: 🔸 حتی نظر امام در مورد ولی فقیه که مهمترین مسئله ایشان در فقه بود، آنجا هم قائل به عدم انتقاد نبودند و باور داشتند که منتقدان باید حرف بزنند و نقد کنند تا خیلی از مسایل باز شود و نقد شود. 🔺 این رفتار سیاسی موسوی تبریزی با توجه به سابقه عملکرد ایشان در دادستانی کل انقلاب، به مذاق معاندین نظام اسلامی خوش نیامد و صدای آنان را نیز درآورد. 🔺 به عنوان مثال ایرج مصداقی؛ از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق ایران و از زندانیان سیاسی سال 67 که در سال 73 به خارج فرار می کند در رابطه با اینگونه مصاحبه های سیدحسین موسوی تبریزی و نشان دادن چهره اصلاح طلب و اهل تساهل و تسامح می گوید: 🔸 موسوی تبریزی یکی از کسانی است که تلاش می‌شود تحت عنوان متفکر «اسلام رحمانی» و مبشر «تساهل و مدارا» به مردم بی‌خبر از همه جا قالب شود. در این راه سایت‌های «کلمه» و «جرس» در خارج از کشور و سایت «جماران» در داخل کشور کوشا هستند. نباید اجازه داد دگر بار مردم فریب داده شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 هماهنگی با #کدیور در پروژه انت
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ / بخش هفتم 🔰 تحلیل‌های سطحی از تاریخ اسلام برای اغراض سیاسی: 🔺 یکی از مواردی که سیدحسین موسوی تبریزی همانند رئیس جمهور محترم نگاه سهل‌اندیشانه‌ای دارد، مسائل تاریخ اسلام از جمله (علیه السلام) است. 🔺 همچنانکه رئیس جمهور محترم با نگاه سطحی در تحلیل تاریخ اسلام صلح امام حسن (علیه السلام) را مؤیدی برای با قلمداد می‌کند.(سخنرانی رئیس جمهور در جمع استانداران، تابستان 1394). 🔺 موسوی تبریزی نیز به دفاع از این نگاه برخاسته و اینگونه می‌گوید: «امام حسن مجتبی (علیه السلام )به ما یاد داد که اگر مسلمین اقتضا کند و اگر مصلحت عاجل و یا آجل اقتضا کند که از آن منافع ظاهری شخصی چه مال و جان و قدرت باشد بگذریم، یک مسلمان باید این چنین کند و در برابر آن مصلحت واقعی سر خم کند. 🔸 حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) دیدند با آن وضعی که آن روز بود و تبلیغاتی که کرده بود و پول‌هایی که داده بود و بزرگان قوم را بعد از خلفا دور خودشان جمع کرده بود و حتی کسانی که تابع پیامبر بودند به هر دلیلی که یا آنها را فریب داده بود و یا این که در کنار معاویه شریک شده بودند در این حکومت ظالمانه حضور داشتند بهترین راه صلح با معاویه است.»1395/7/9 🔺 این سخنان در حالی است که اولا صلح امام حسن (علیه السلام)، گرچه از روی ناچاری بود اما این بدان معنی نبود که صلح امام از روی باشد و تمام امتیازات برای معاویه باشد بلکه برعکس این امام بود که شروط را معین کرد. 🔺 ثانیا شرايط زمان ما با شرايط زمان امام حسن(عليه السلام) كاملا متفاوت است؛ زيرا در زمان ما غير از برخي از مسئولينِ ، عموم و توده‌های مردم و مسئولين، وفادار به انقلاب و نظام‌اند و آماده و در راه آرمان‌های خمينی كبير هستند. 🔺 بنابراين قياس امثال سيدحسين موسوي تبريزی قیاس مع الفارق است و تنها می‌توان اينگونه برداشت كرد كه وی نيز يكی از افرادی است كه همراه دولت، راه را برای غربگرايی هموار می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 تا بپیوندد به دریا، کوه را تنها گذاشت رود رفت اما، مسیر رفتنش را جا گذاشت.. #شبتون_سرشار_از_آرامش 💞
⚠️«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک تصویر جنجالی را در سربرگ (هِدِر) حساب رسمی خود در توییتر قرار داده است؛ تصویر نقشه‌ای رنگارنگ که از قضا بخش خاورمیانه آن شباهت عجیبی به نقشه‌ی مجعولِ «خاورمیانه جدید» دارد! #کانال_تبیین @tabyinchannel
تبیین
⚠️«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک تصویر جنجالی را در سربرگ (هِدِر) حساب رسمی خود
؟ ✍اندیشکده مطالعات یهود 1️⃣ در اوایل قرن بیست‌ویکم آمریکا، انگلیس و متحد اصلی آنها در خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی در راستای تکمیل برنامه‌های گذشته خود برای در اختیار گرفتن زمام امور در منطقه استراتژیک غرب آسیا (خاورمیانه) از طرحی به‌نام رونمایی کردند. این طرح بر مبنای طرح ارائه‌شده از سوی نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در کتاب «خاورمیانه جدید» چاپ 1993 شکل گرفته بود. 2️⃣ در سال 2006 وزیر امور خارجه وقت آمریکا در سخنرانی خود در تل‌آویو از واژه به‌جای «خاورمیانه بزرگ» استفاده کرد و از آن پس خاورمیانه جدید در ادبیات سیاسی جهان جای خود را باز کرد. 3️⃣ بر اساس این طرح که برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن از چندین سال قبل انجام شده بود، آمریکا و متحدانش می‌بایست موجی از ناآرامی و بی‌نظمی را در لبنان، فلسطین و سوریه آغاز کنند و سپس دامنه این خشونت‌ها را به عراق،‌ منطقه خلیج فارس، ایران و افغانستان گسترش دهند. با گسترش ناآرامی و خشونت در کشورهای هدف طرح، این فرصت برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی فراهم می‌شود تا به هدف اصلی یعنی ترسیم خاورمیانه جدید بر اساس منافع خود دست یابند. 4️⃣ حمله به افغانستان و عراق که به‌ترتیب در سال‌های 2001 و 2003 صورت گرفت، نشان می‌دهد که اجرای طرح خاورمیانه جدید حتی پیش از مشخص شدن نامش از سوی وزیر خارجه وقت آمریکا، آغاز شده است. آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی پس از ساقط کردن دولت‌های حاکم بر عراق و افغانستان، به مناقشات قومی و مذهبی در این کشورها به‌شدت دامن زدند تا از این طریق مقدمات لازم را برای این کشورها فراهم کنند. 5️⃣ آمریکا در سال 2010 نیروهای خود را از عراق خارج کرد و ظاهراً به اشغال عراق پایان داد اما گروه‌های تروریستی متعددی را در عراق به‌جای گذاشت و به آنها کمک کرد هسته یک گروه تروریستی بزرگتر به‌نام را شکل دهند؛ گروهی که پس از ایجاد بحران در سوریه با دخالت آمریکا و دیگر کشورهای غربی وارد عمل شد و با سوء‌استفاده از اختلافات مذهبی، ابتدا کنترل بخش‌هایی از سوریه و سپس بخش‌هایی از عراق را به دست گرفت. 6️⃣ پس از قدرت‌گرفتن داعش در مناطق وسیعی از عراق و سوریه، آمریکا و متحدانش در قالب ائتلافی با هدف ظاهریِ «مبارزه با تروریسم» وارد کارزار عراق و سوریه شدند تا برنامه‌های گذشته خود را طبق طرح خاورمیانه جدید پیش ببرند. در حالی‌که اکنون دیگر اثری از حکومت خودخوانده داعش در عراق و سوریه نیست، هنوز بخش‌هایی از خاک سوریه در اختیار گروه‌های کُرد تحت حمایت آمریکاست و از طرفی در منطقه کردستان عراق نیز سال گذشته گروه‌هایی به‌تحریک آمریکا و کشورهای غربی خواستار استقلال کامل از دولت مرکزی عراق شدند. 7️⃣ اگرچه نقشه فعلی نشان می‌دهد که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هنوز فاصله بسیار زیادی تا دست یافتن به آرزوهای شوم خود برای این منطقه دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها طرح «خاورمیانه جدید» را بایگانی کرده‌اند. 8️⃣ تصویری که به‌عنوان سربرگ حساب توییتری بالاترین دیپلمات اتحادیه اروپا (به‌عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا و حامی بزرگ رژیم صهیونیستی) نقش بسته، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ البته به‌شرطی که آن را صرفاً یک «اثر هنری» تلقی نکنیم! @tabyinchannel
متولدین مرداد ماه تولدتان مبارک🌺 میلادت ای دوست مبارک باشد پیوسته دلت شاد سعادت باشد هرسبزۀ سبزرنگ بهارت باشد چـشـم شـادی نگارت باشد