⭕️نباید مغرور شویم
🔹نباید مغرور شویم. تا نزدیکیهای وفات و تا [آن] زمانی که شیطان زنده است، انسان در مخاطره است! به خدا پناه میبریم. «إلهی لا تَکلْنِی إِلی نَفْسِی طَرْفَةَ عَینٍ أَبَداً؛ معبودا! هیچگاه، به اندازهی چشم بر هم زدنی، مرا به خود وا مگذار». اگر انسان طرفة العینی به خود واگذار شود، از خدا جدا خواهد شد، و شیطان کار خود را کرده و انسان را فریب خواهد داد.
📕در محضر بهجت، ج٢، ص۱۹۵
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️جنگ ما جنگ عقیده است
🔹امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است، و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری میکند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمیشناسد. و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.
🔹ان شاء الله ملت بزرگ ایران با پشتیبانی مادی و معنوی خود از #انقلاب، سختیهای جنگ را به شیرینی شکست دشمنان خدا در دنیا جبران میکند، و چه شیرینی بالاتر از اینکه #ملت_بزرگ_ایران مثل یک صاعقه بر سر #آمريکا فرود آمده است. چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگرههای نظام ستمشاهی را نظاره کرده است و شیشه حیات آمریکا را در این کشور شکسته است. و چه شیرینی بالاتر از اینکه مردم عزیزمان ریشههای نفاق و ملیگرایی و التقاط را خشکانیدهاند. و ان شاء الله شیرینی تمام ناشدنی آن را در جهان آخرت خواهند چشید.
📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۸۷
منبع: وبسایت روح الله (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش سوم)
🔸 #انقلاب_اسلامی_ايران را بی شک بايد يکی از مهم ترين و تاثيرگذار ترين انقلاب های جهان دانست، که آثار آن هم در درون مرزها و هم فراتر از مرزها بسيار عميق بوده است؛ به گونه ای که با توجه به اين تحولات و دستاوردهايی که به صورت مستقيم يا غير مستقيم از اين انقلاب ناشی شده است، می توان آن را انقلاب به معنای واقعی کلمه دانست؛ يکی از ويژگى هاى اين تحولات و دستاوردها اين است که در اکثر زمينه ها حاصل شده است، به گونه ای که شاهد يک تحول عظيم و فراگير در کل ساختارهای کشور بوده ايم. هدف اصلی در اين مقاله اين است که برخی از #مهمترين_دستاوردها را مورد تحليل و ارزيابی قرار دهيم.
💠دستاوردهای سياسی
3⃣تحقق حاکميت مردم بر سرنوشت سياسی خويش، که وقوع #انقلاب_اسلامی_ايران نخستين گام در اين راستا بود، در واقع يکی از ويژگى هاى مهم اين انقلاب اين بود، که در کنار نيروهای فعال انقلابی همچون رهبران و عناصر سياسی انقلاب، #مردم نيز با آگاهی های حاصل شده، خواستار انقلاب بودند، و به همين دليل اين #انقلاب با حضور پرشور و يکپارچه ملت به پيروزى رسيد، و پس از آن نيز برای استقرار نظام جديد از مردم نظرخواهی شد، و به همين ترتيب تمام ارکان نظام جديد با خواست و اراده مردم شکل گرفت. در واقع اراده مردم در جهت تغييرات در سرنوشت سياسی خود بر اين قرار گرفت که با انقلاب خود، نظام منحط و پوسيده استبدادی را ريشه کن، و به جای آن نظامی جديد مبتنی بر الگوی #مردمسالاری_دينى پی ريزى نمايند که حضور و #اراده_مردم در ساختارها و ارکان آن کاملاً نمايان باشد، و اين يعنى حاکميت مردم بر سرنوشت سياسی خويش.
🔹در اين زمينه #مقام_معظم_رهبری معتقدند: «در طول تاريخ ما، هيچ حادثهای مثل حادثه پيروزى انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده است که #مردم در آن، نقش مستقيم داشته باشند. در انقلاب اسلامی مردم آمدند؛ ... با اينکه متکی به قدرت و زور هم نبودند، سلاح هم نداشتند، اگر هم داشتند، به کار نمیبردند، اما در عين حال توانستند يک رژيمِ تا دندانمسلحِ متکی به قدرتهای استکباری را بکلی از پا در بياورند و #انقلاب را پيروز کنند. منتها نکته اساسی در انقلاب ما اين بود که نقش مردم با پيروزى انقلاب تمام نشد؛ ... در گذشته هميشه می گفتند کشور صاحب دارد؛ منظورشان اين بود که فلان امير و فلان حاکم و فلان سلطان صاحب کشور است! مردم نقشی نداشتند، کارهای نبودند. امروز به برکت انقلاب اسلامی، مردم ميدانند کشور صاحب دارد؛ صاحب کشور هم خود مردمند». [۱] يکی ديگر از شواهد اين دستاورد عبارت است از نقش مردم در انتخاب مسئولان نظام، تا جايی که به قول مقام معظم رهبری «امروز در جمهوری اسلامی همه مقاماتی که به نحوی در کار مردم دخالت دارند، مستقيم يا غيرمستقيم منتخب خود مردمند؛ حتّی رهبری». [۲] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بيانات مقام معظم رهبری ۹۰/۰۷/۲۰
[۲] بيانات مقام معظم رهبری ۷۰/۱۱/۱۳
نویسنده؛ سید روح الله لطیفی
منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
#انقلاب #انقلاب_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️در خصوص حوادث اخیر...
🔹در این حوادثِ اخیر، بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملّت ایران ظلم شد؛ ظلم کردند. البتّه #ملّت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر کاملاً قوی ظاهر شد؛ مثل همیشه، مثل گذشته؛ در آینده هم همین جور خواهد بود. در آینده هم هر جا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند، آن که بیش از همه سینه سپر میکند و بیش از همه اثر میگذارد، ملّت شجاع و مؤمن ایران است؛ وارد میدان میشوند؛ و وارد میدان شدند. بله، ملّت ایران، مظلوم است، امّا قوی است؛ مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متّقیان، سرور خودش علی (علیه السّلام) که قویترین بود و مظلومترین.
بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️انکار جنگ نرم! (بخش اول)
🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال ۹۷ در خصوص #جنگ_نرم_دشمن فرمودند: «#جنگ_نرم همه جانبه #دشمن، امروز قابلانکار نیست، با این حال، برخی آن را انکار میکنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است؛ در این جنگ، #هنرمندان و #اهالی_فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سختاند؛ برخی بیتفاوت از برابر این حادثه ملی میگذرند، برخی هم با #دشمن همراهی و به او کمک میکنند؛ آن ها مسئوليت ناپذیر و اینها دشمنشیفتهاند. در مقایسه با نیروهای مسلح در جنگ سخت، میتوان گناه این دو دسته را تشخیص داد. امروز در کشور بحمدلله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایستهاند؛ این باید روزبهروز افزایش یابد». [۱] با این اوصاف، باید گفت که اولین و بدیهیترین وظیفه هنرمندان و دغدغهمندان این عرصه، شناخت مختصات جنگ نرم است. در اینباره گفتنیهایی هست:
1⃣شکی نیست که گستردگی پدیده #جنگ_نرم، بسیار فراتر و وسیعتر از پهنه جنگ فیزیکی است؛ به این مفهوم که محدوده جنگ و تهدیدات نظامی مشخص است و حیطه عمل نیروهای متخاصم نیز معین؛ ضمن اینکه اسیبهای وارده در این نبرد، محدود و معلوم است، اما مساله #جنگ_نرم این است که وقتی این شکل از مخاصمه درمیگیرد، اولاً همه افراد، اقشار و بخشهای جامعه را تحتالشعاع خود قرار میدهد و ثانیاً احتمال درمان کسانی که در این جنگ آسیب میبینند بسیار کم است، زیرا جنس جراحت در این جنگ با زخمهای نبرد نظامی تفاوت کاملاً ماهوی دارد. کسانی که قربانی جنگ نرم میشوند، به معنای واقعی کلمه «تلفات» محسوب میشوند، درحالیکه نیروهای کشتهشده در جنگ نظامی بهعنوان قهرمانان ملی و در کشورمان تحت نام «شهید» یاد میشوند و اسیب دیدگان، با لقب پرافتخار جانباز مورد توجه و تجلیل قرار میگیرند.
2⃣حوزه تهدیدات در #جنگ_نرم عبارت است از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در حالیکه حوزه چالشهای نبرد سخت، امنیتی و نظامی است. موضوعات فرهنگی از قبیل فیلم، کتاب، نشریات، فضای مجازی در این میان اهمیت بیشتری نسبت به دو مقوله دیگر دارند. این سخن از سکاندار کشتی انقلاب در خصوص فرهنگ خواندنی است: «#فرهنگ مثل هوایی میماند که ما تنفس میکنیم. اگر هوا مسموم باشد و انسان ان را تنفس کند ممکن است به مرگ او منتهی شود. درست است که در هر جامعهای فرهنگی هست و افراد ان جامعه از ان تنفس میکنند، اما معنایش این نیست که در هر جایی هر کسی از هر هوایی تنفس کرد فرقی نمیکند و این تنفس برای او نفع دارد. اگر اینطور باشد پس اینهمه تلاش برای مبارزه با الودگی محیط زیست برای چیست؟ آیا درست است که بگوییم: این تلاشها چه فایدهای دارد؟! هوا که هست و همه هم تنفس میکنند، چه فرقی میکند که چه هوایی تنفس میشود؟! با این حساب آیا درست است که درباره #فرهنگ هم بگوییم: مردم آزادند و هر فرهنگی بخواهند میتوانند داشته باشند؟!». [۲] بر این اساس، به جرات میتوان گفت که کلیدیترین شاخصه جنگ نرم، تلاش حریف برای تاثیرگذاری بر حوزه فرهنگ ایرانی - اسلامی است. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بیانات مقام معظم رهبری ۹۷/۰۹/۰۶
[۲] بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۱/۰۱
نویسنده؛ کوشکی
منبع؛ حوزه نت به نقل از جهان نیوز
#جنگ_نرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️آیت الله العظمی بهجت (ره):
🔹انسان میتواند قرآن را آینه قرار دهد برای [حضرت] غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف و غایب (امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) را آینه قرار دهد برای قرآن؛ و میشود گفت این دو شریک و عدیل یکدیگر و واسطه بین مخلوق و خالق هستند و در درجه «دعوت الی الله» افتراقی (جدایی) ندارند.
📕نکتههای ناب از آیتالله العظمی بهجت، ص ۷۴
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ آثار حجاب (بخش اول)
🔸 #قوانين_الهی، قوانينی است از آفريدگار، برای بهترين آفريده، که با احاطه کامل بر ابعاد وجودی انسان و ارزيابی همهجانبه و همسو با سير تکامل هستی وضع ميگردد، و #سعادت_انسان را تامين مينمايد. مسلماً پيروی از قوانين الهی فوايد بیشماری را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد و ناديده گرفتن هريک از آنها زيانهای بیشماری را به دنبال خواهد داشت. يکی از اين قوانين، #قانون_حجاب است که از #احکام_ضروری_اسلامی ميباشد و فقهای شيعه آن را از #ضروريات_دين شمرده اند. در اين نوشتار به بعضی از فوائد و #آثار_حجاب_اسلامی میپردازيم؛
💠آثار روانی (۱)
🔹 «دل آرام و مطمئن»؛ از آنجا که #حجاب يکی از احکام الهی است، انسان با عمل کردن به دستورات خداوند متعال به مقام قرب الهی نائل ميشود. در جوار امن و قدس ربوبی قرار ميگيرد و در نتيجه به يک طمأنينه و #اطمينان_قلبی در رعايت احکام اسلامی دست میيابد و به کمال رضايتمندی ميرسد. علاوه بر اين، سبب اظهار دوستی به خداوند متعال و ائمه و در نتيجه محبوب خدا شدن ميشود؛
🔹چنانکه آيه شريفه ميفرمايد: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ اگر خدا را دوست ميداريد، از من پيروی کنيد، که خدا شما را دوست بدارد و گناه شما را ببخشد که خداوند آمرزنده و مهربان است». [آل عمران، ۳۱] دوست داشتن و محبوب ديگران بودن، يک نياز فطری و روانی انسانی است؛ با حفظ #حدود_شرعی و اطاعت از خداوند، و محبوب خدا و اوليا شدن، نياز را ارضا نموده و به اطمينان خاطر ميرسد، و در پرتو اين امر احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس پيدا ميکند.
🔹 «حجاب، نياز فطری»؛ انسانها يک نياز فطری درونی، به نام #حيا و شرم دارند. علاوه بر مطالعات مردمشناسی و روانشناسی جنسی، از مطالعات تاريخی نيز استفاده ميشود، که انسان در هيچ مقطعی بدون پوشش زندگی نکرده است، و اين مطلب، حاکی از وجود شرم و حيای ذاتی انسان است. پروفسور اسوالد شوارتز، طبيب و روانشناساتريشی مينويسد: علاوه بر مردمشناسی، تجزيه و تحليل روانشناسی نيز ثابت ميکند که #احساس_شرم، يکی از صفات عمده نوع بشر است.
🔹هيچ قبيلهای هر قدر هم بدوی بوده باشد، شناخته نشده است که از خود #شرم بروز ندهد، و بچههایکوچک نيز شرم دارند. از آيات مربوط به خلقت حضرت آدم و حوا نيز #فطری_بودن_پوشش و #حجاب استفاده ميشود. پس حجاب پاسخ مثبت به اين نياز درونی و فطری است که در نهايت به سلامت روانی فرد منجر ميشود. #ادامه_دارد...
منبع: وبسایت مركزمطالعات و پژوهشهای فرهنگی حوزه علميه
#حجاب #عفاف #حیا #شرم #فطرت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️تاريخ در مورد موقعيت اجتماعی امام حسن عسکری (ع) چه گزارشاتی داده است؟
🔹 #امام_حسن_عسکری (ع) اگر چه بسیار جوان بودند، ولی به دلیل موقعیت بلند علمی و اخلاقی، به ویژه #رهبری_شیعیان و اعتقاد بی شائبه آنان به امام و احترام بی چون و چرای مردم از وی، شهرت فراوانی پیدا کرده بودند. همچنين به دلیل آن که مورد توجه عام و خاص بودند، حاکمیت عباسی جز در مواردی چند، در ظاهر رفتار احترام آمیزی از خود نسبت به آن حضرت نشان می دادند. روایتی طولانی که در بسیاری از منابع نقل شده، حاکی از اهمیّت و عظمت موقعیت روزافزون #امام_حسن_عسكری (ع) در «سامرا» می باشد. اینک به خاطر اهمیت این روایت به ذکر قسمت هایی از آن می پردازیم: «سعد بن عبدالله اشعری از علمای معروف شیعه که احتمالاً به ملاقات امام عسکری (ع) نیز شرفیاب شده [۱]، می گوید: «در شعبان سال ۲۷۸ - هیجده سال پس از شهادت امام عسکری (ع) - در مجلس احمد بن عبیدالله بن خاقان [۲] - که آن روزها مسئولیت خراج قم را بر عهده داشت و به آل محمد و مردم قم نیز عداوت می ورزید - نشسته بودیم،
🔹سخن از طالبیون ساکن سامرا و مذهب و موقعیت آنان در پیش حاکم به میان آمد، احمد گفت: من کسی از علویان را چون #حسنبنعلیعسکری (ع) در سامرا ندیده و نشنیده بودم که اینچنین به وقار و عفاف و زیرکی و بزرگمنشی در میان اهل بیت خود شناخته شده و پیش سلطان و بنی هاشم محترم باشد، چنان که او را بر افراد مسن و حتی امراء و وزراء و منشیان نیز برتری می دادند. روزی من بالای سر پدرم ایستاده بودم؛ آن روز پدرم برای دیدار با مردم نشسته بود. یکی از حاجبان وارد شد و گفت: ابن الرضا (ع) [۳] در بیرون در ایستاده است. پدرم با صدای بلندی گفت: او را اجازه ورود بدهید و او وارد شد ... وقتی پدرم او را دید چند قدم به سوی او رفت، کاری که ندیده بودم با کسی حتی امرا و ولات عهد انجام بدهد. وقتی به او نزدیک شد، دست به گردنش انداخت و صورت و پیشانی او را بوسید. آنگاه دستش را گرفت و در جای خود نشاند.
🔹پدرم خود روبروی او نشست و با وی به گفتگو پرداخت. در سخنان خود، او را با کنیه - که حاکی از احترام او بود - مورد خطاب قرار می داد و مرتب می گفت: پدر و مادرم فدایت... شب هنگام نزد پدرم رفتم ... و از وی پرسیدم: پدر! آن شخص که امروز آن همه اجلال و احترامش نمودی، چه کسی بود که حتی پدر و مادرت را فدای او می کردی؟ گفت: او ابن الرضا (ع)، امام رافضیان بود؛ آنگاه ساکت شد. چند لحظه بعد سکوتش را شکست و ادامه داد: فرزندم اگر روزی خلافت از دست بنی عباس بیرون رود، در میان بنی هاشم، جز او کسی شایستگی تصدی آن را ندارد. او به خاطر فضل، صیانت نفس، زهد، عبادت و اخلاق نیکو سزاوار مقام خلافت است. اگر پدر او را دیده بودی، مردی بود بزرگوار، عاقل، نیکوکار و فاضل. با شنیدن این سخنان آتش خشم سر تا سر وجودم را فرا گرفت. در عین حال حس کنجکاویم برای شناختن او برانگیخته شد. از هر کس از بنی هاشم، منشیان، قضات، فقها، حتی مردم عادی که دربارهاش سؤال می کردم او را در نزد آنان در نهایت جلالت و بزرگواری و مقدم بر سایر افراد اهل بیت می یافتم.
🔹همه می گفتند: او امام رافضیان است. از آن پس اهمیت وی پیش من رو به فزونی گذاشت؛ زیرا دوست و دشمن او را به نیکی می ستودند». [۴] این روایت با توجه به راوی آن که خود یکی از معاندان سرسخت اهل بیت علیهم السلام بوده، موقعیت اخلاقی و اجتماعی #امام_حسن_عسکری (ع) را در میان عامه مردم و حتی خواص نشان می دهد. همچنین خادم #امام_عسکری (ع) می گوید: روزهایی که امام به مقر خلافت می رفت، شور و شعف عجیبی در مردم پیدا می شد. خیابان های مسیر آن حضرت از جمعیتی که سوار بر مرکب های خود بودند، پر می شد. وقتی امام تشریف می آوردند، هیاهو یک باره خاموش می گشت. آن حضرت از میان جمعیت گذشته و وارد مجلس می شد. [۵] طبیعی است که باید بیشترین این افراد از شیعیانی باشند که از مناطق دور و نزدیک برای دیدن امام (ع) به سامرا می آمدند؛ هر چند ارادت سایر مردم نسبت به فرزندان رسول خدا (ص) نیز آنها را برای دیدن امام حسن عسکری (ع) تهییج کرده و سبب فزونی جمعیت می شد.
پی نوشتها؛
[۱] رجال النجاشی، ص ۱۲۶
[۲] پدرش وزیر معتمد عباسی بود. (الكامل فی التاريخ، ج ۷، ص ۲۳۵)
[۳] «ابن الرضا» عنوانی است که امام جواد و امام عسکری (علیهما السّلام) هر دو به آن شهرت یافته اند
[۴] بحار الأنوار، ج ۵۰، ص ۳۲۵
[۵] الغیبه، طوسی، ص ۱۲۹
📕حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (علیهم السلام)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، چ ششم، ص ۵۴۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن_عسکری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️انکار جنگ نرم! (بخش دوم و پایانی)
🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال ۹۷ در خصوص #جنگ_نرم_دشمن فرمودند: «#جنگ_نرم همه جانبه #دشمن، امروز قابلانکار نیست، با این حال، برخی آن را انکار میکنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است؛ در این جنگ، #هنرمندان و #اهالی_فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سختاند؛ برخی بیتفاوت از برابر این حادثه ملی میگذرند، برخی هم با #دشمن همراهی و به او کمک میکنند؛ آن ها مسئوليت ناپذیر و اینها دشمنشیفتهاند...». با این اوصاف، باید گفت که اولین و بدیهیترین وظیفه هنرمندان و دغدغهمندان این عرصه، شناخت مختصات جنگ نرم است. در اینباره گفتنیهایی هست:
3⃣چالشها و #تهدیدات_جنگ_نرم، پیچیده، چندلایه و برآیند پردازش ذهنی نخبگان و اتاقهای فکر دشمن است و به همین دلیل، سنجش و اندازهگیری آن مشکل؛ درحالی که میزان و حجم استعداد دشمن در تهاجمات نظامی را به جهت جنس واقعی و محسوس آن میتوان به وسیله ادوات رصد و شناسایی، مورد ارزیابی قرار داد.
4⃣روش اجرا و اعمال در جنگ سخت، استفاده از تهدیدات نظامی و فشار و اجبار است، در حالیکه در حوزه #جنگ_نرم، #روشهای_اقناعی و #تاکتیکهای_تبلیغاتی حرف اول را میزنند. از اینرو، هر چه تبلیغات و شیوههای القاء روانی خوش آب و رنگتر باشد، نباید تردید کرد که #الگوهای_تهاجمی_دشمن برای تخریب الگوهای رفتاری و سلب هویت از اقشار مختلف جامعه پیچیدهتر و خطرناکتر خواهد بود.
5⃣جنگ سخت در رویکرد امنیتی به طور عمده، فروپاشی نظام و تصرفات سرزمینی را هدف قرار میدهد، در حالیکه کاربرد تهدیدات و #جنگ_نرم مترادف است با نهادسازی در چارچوب اندیشه و الگوهای رفتاری نظام لیبرال دموکراسی.
6⃣ #جنگ_نرم دقیقاً مثل جنگ سخت، باید از ستاد فرماندهی متمرکز برخوردار باشد که متاسفانه در حال حاضر، این موضوع فوقالعاده حیاتی فاقد اتاق جنگ است. نیروها و افسران جنگ نرم به برکت رویشهای انقلاب بسیار زیاد و قابل توجهند، اما به دلیل اینکه از یک مرکز هدایت نمیشوند، طبیعتاً در برخی موارد نمیتوانند از تاثیرگذاری موردنظر برخوردار باشند. این تعداد بیشمار از نیروهای پایکار و بسیجی اگر در یک مدار صحیح و برنامهریزیشده به انجام فعالیت مشغول شوند، از چنان قدرت سیلآسایی برخوردار میشوند که میتواند در برابر عظیمترین هجمهها تابآوری بینظیری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فقط در بخش #فضای_مجازی از فاز انفعالی به #فاز_تهاجمی منتقل شویم و نیروهای انقلابی با تولیدات بهروز، جذاب، کوتاه، تاثیرگذار و برخوردار از صبغه هنری در این عرصه فعالیت کنند، بسیاری از تهدیدات فعلی به فرصت تبدیل خواهند شد.
نویسنده؛ کوشکی
منبع؛ حوزه نت به نقل از جهان نیوز
#جنگ_نرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک آسمون روون شده مثل اشک صاحبالزمان
🏴به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
@TasnimNews
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش اول)
🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی #مهدی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او. در این مقاله، به سیره حکومتی آن حضرت و وظایف منتظران و همچنین به نقش رسانه در دولت مهدوی پرداخته و به صورت کوتاه به آنها اشاره شده است.
💠مقدمه
🔹انـدیـشـه مـهـدویـت در مـذهـب تـشـیـع، بـه دلیـل مـسـئله امـامـت و جایگاه اعتقادی آن، که در فرهنگ شیعه، تداوم رسالت است، جایگاه رفیعی دارد. شیعه امامیه معتقد است #امامت، مقامی است که از #جانب_خدا و به واسطه پیامبر (ص)، برای امت پس از او قرار داده شده و #امام کسی است که سرنوشت امور دینی و دنیایی مردم در دست اوست. از این رو، شیعیان منتظرند، در دولت کریمه آن حضرت، جامعه اخلاقی را در جهان تجربه کنند و بی عدالتی وجود نداشته نباشد و همه چیز بر پایه عدالت و اخلاق، سامان یابد. انتظار ظهور یک #مصلح_بزرگ_آسمانی و امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاویدان، امری فطری و طبیعی است که با ذات و وجود آدمی سر و کار دارد و با آفرینش هر انسانی همراه است و زمان و مکان نمی شناسد و به هیچ قوم و ملتی نیز اختصاص ندارد. ازاین رو، همگان براساس فطرت ذاتی خود مایلند، روزی فرا رسد که جهان در پرتوی #ظهور_رهبری_الهی و آسمانی و با تأیید عنایت پروردگار، از ستم ستمگران نجات یابد و انسان ها از فلاکت موجود و نابسامانی و ناامنی و تیره روزی رها شوند و سرانجام به کمال مطلوب و زندگی شرافتمندانه ای دست یابند.
💠سیری کوتاه در زندگی نامه حضرت
🔹معتمد عباسی، #امام_حسن_عسکری (ع) را در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ ه. ق، به شهادت رساند و #امامت_مهدی_موعود که رهبری و ولایتش را پیامبر اکرم (ص) و معصومین پس از ایشان وعده داده بودند، آغاز شد. #امامت_حضرت_مهدی (عج) در شرایطی روی داد که امام یازدهم نیز مانند دیگر ائمه، زمینه ولایت را برای فرزند خود آماده کرده بود. شب پیش از شهادت، ایشان به دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری درباره این مسئله مهم به شهرهای گوناگون فرستاد. حکومت عباسی از مدت ها پیش، بر اساس سخن رسول خدا (ص) و امامان معصوم (ع) مبنی بر اینکه #مهدی فرزند امام حسن عسکری (ع) است، امام یازدهم شیعیان را زیر نظر داشتند و مراقب بودند فرزندی از ایشان باقی نماند. با تولد حضرت مهدی (عج) در ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ ه..ق در سامرا، امام حسن عسکری (ع) با پنهان نگاه داشتن خبر ولادت فرزند خویش، این نقشه را باطل کرد. پس از شهادت امام حسن عسکری (ع)، خبر شهادت ایشان در سراسر سامرا پیچید و مردم در سوگ آن امام همام، عزاداری کردند.
🔹 #امام_مهدی (عج) مخفیانه بر پیکر مطهر پدر بزرگوارشان نماز خواندند. پس از شهادت امام، #حضرت_مهدی (عج) که در آن زمان ۵ سال داشتند، به #امامت رسیدند و کم کم خبر وجود فرزندی از سلاله پاک امامت پخش شد که تلاش خلیفه عباسی برای یافتن ایشان بی فایده بود. امامت حضرت حجت (عج) در این دوران را #غیبت_صغرا می خواندند. این غیبت از زمان شهادت پدر بزرگوارشان در سال ۲۶۰ هـ. ق، شروع و تا سال ۳۲۹ هـ. ق به طول انجامید. چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام (عج) و شیعیان را به عهده داشتند و احکام دین را از ایشان دریافت و در اختیار شیعیان قرار می دادند. این چهار نفر، عثمان بن سعید، محمد بن عثمان، حسین بن روح و علی بن محمد سمری بودند. این غیبت، ۶۹ سال به طول انجامید. پس از غیبت صغرا، #غیبت_کبرا آغاز شد. از امامت ایشان تاکنون بیش از ۱۱۸۰ سال می گذرد. جهان در دو مرحله غیبت امام خود، در انتظار عدالت علوی است. در ادامه به برخی ویژگی های حکومت جهانی حضرت اشاره می شود. امید است مقبول نظر جامعه منتظر قرار گیرد. #ادامه_دارد...
نویسنده: سید علی محمدی متکازینی
منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹
#امام_زمان #امام_مهدی #قائم #غیبت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️مقدمات انتظار فرج
🔹اهم مقدماتِ انتظار فرج را که #توبه و طهارت از گناهان است، تحصیل کنیم.
📕در محضر بهجت، ج ٣، ص ۲۸۰
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ آثار حجاب (بخش دوم)
🔸 #قوانين_الهی، قوانينی است از آفريدگار، برای بهترين آفريده، که با احاطه کامل بر ابعاد وجودی انسان و ارزيابی همهجانبه و همسو با سير تکامل هستی وضع ميگردد، و #سعادت_انسان را تامين مينمايد. مسلماً پيروی از قوانين الهی فوايد بیشماری را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد و ناديده گرفتن هريک از آنها زيانهای بیشماری را به دنبال خواهد داشت. يکی از اين قوانين، #قانون_حجاب است که از #احکام_ضروری_اسلامی ميباشد و فقهای شيعه آن را از #ضروريات_دين شمرده اند. در اين نوشتار به بعضی از فوائد و #آثار_حجاب_اسلامی میپردازيم؛
💠آثار روانی (۲)
🔹«حفظ بهداشت روانی»؛ يکی از فوايد و آثار مهم حجاب، #ايجاد_آرامش_روانی است. فقدان حجاب، و آزادی در معاشرتها و بیبندوباری ميان زن و مرد، هيجانها و التهابهای جنسی را فزونی میبخشد و آن را به صورت عطش روحی و يک درخواست اشباع نشدنی در میآورد. استاد مطهری در اين زمينه ميفرمايد: «روح بشر فوقالعاده تحريکپذير است؛ اشتباه است که گمان ميکنيم تحريک پذيری روح بشر، محدود به حد خاصی است و از آن پس آرام ميگيرد... هيچ مردی از تصاحب زيبارويان و هيچ زنی از متوجه کردن مردان و تصاحب قلب آنان و بالاخره هيچ دلی از هوس سير نميشود. از طرفی تقاضای نامحدود، خواهناخواه انجام شدنی نيست و هميشه مقرون است با نوعی احساس محروميت و دست نيافتن به آرزوها که به نوبه خود منجر به اختلالات روحی و بيماری های روانی ميگردد».
🔹«بازيابی شخصيت»؛ اگر #زنان از #حجاب بیبهره باشند، هرگونه توجهی به آنان جنبه شهوانی دارد، در نتيجه #ارزشهای_راستين آنان فراموش ميشود. به همين جهت تا زمانی که جاذبه ظاهری دارند مورد توجه هستند، و وقتی اين جاذبه از بين ميرود، احساس غربت، پوچی و پشيمانی ميکنند. هر قدر #زن از شخصيت معنوی و #زيبايیهای_درونی برخوردار باشد، به همان ميزان خود را از به نمايش گذاشتن زيباييهای ظاهری بینياز میبيند و #احساس_ارزشمندی، بدون شروط ديگران پيدا ميکند. پس #حجاب رمز بازيابی شخصيت زن مسلمان است. چنين زنی در خود کمبودی احساس نميکند و ارزش خويش را در تنآرایی و خودنمایی و حرکات هوسانگيز نميداند. #ادامه_دارد...
منبع: وبسایت مركزمطالعات و پژوهشهای فرهنگی حوزه علميه
#حجاب #عفاف #زن #زنان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرخوانی «بنیفاطمه» در اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج)
@TasnimNews
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش دوم)
🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی #مهدی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او.
💠برکات مهدوی
🔹یکی از سؤالات درباره مباحث مهدویت این است که چگونه می توان از فیوضات امام غایب بهره مند شد؟ امامی که در پس پرده غیبت است، می تواند در حیات بشری اثری داشته باشد؟ جابر بن عبد الله انصاری با شنیدن خبر غیبت حضرت مهدی (عج) از نبی اکرم (ص) پرسید: «فَهَل یقَعُ لِشِیعَتِهِ الإِنتفاعُ فِی غَیبَتِهِ؟؛ آیا در غیبت حضرت، شیعیانش بهره و فایده ای از او خواهند برد؟» حضرت رسول فرمودند: «اِی و الَّذِی بَعَثَنِی بِالنُّبُوَّه إِنَّهُم ینتَفِعُونَ بِهِ وَ یستَضِیئُونَ بِنُورِهِ کانتِفاعِ النّاسِ بِالشّمسِ و إِن جَلَّلَها السِّحَابٌ؛ بله، قسم به کسی که مرا به نبوت برانگیخت، همانا شیعیانش از او بهره مند می شوند و به نور او روشنی می یابند؛ همانند بهره مندی مردم از خورشید، آن گاه که ابر آن را پوشانده باشد».
🔹از آن جایی که مشیت خداوند بر این تعلق گرفته است که نظام هستی، نظام اسباب و مسبّبات باشد، برای فیض وجود و دیگر فیوضات به واسطه ای نیاز بود که از طرفی بتواند با عالم ماده مرتبط باشد و در قالب انسان مادی تجلی یابد و از سوی دیگر، نزدیکترین و مقربترین موجود در عالم هستی به خالق متعال باشد. به همین دلیل است اولین چیزی که به وسیله آفریدگار هستی خلق شد، انوار طیبه ائمّه معصومین علیهم السلام بود و به واسطه آنان، فیض وجود به دیگر موجودات افاضه شد. #امام_عصر (عج) واسطه فیض بین خالق و مخلوق است، و نور وجود، علم و هدایت به واسطه او به مخلوقات می رسد.
🔹آن حضرت به عنوان یکی از معصومین علیهم السلام، هدف نهایی آفرینش انسان و جهان است و مخلوقات همانگونه که در پیدایش خود نیازمند هدف نهایی هستند، در تداوم، استمرار و بقای خلقت نیز به آن نیازمندند. بنابراین، موجودات عالم، هم اصل وجودشان به واسطه امام است، و هم نعمت هایی را که در طول حیات خود دارند، به واسطه وجود بابرکت امام است. «بِبَقَائِهِ بَقِیتِ الدُّنیا و بِیمِینِهِ رُزِقَ الوَری؛ دنیا به واسطهی بقای او باقی است و مخلوقات به برکت او روزی داده می شوند». [مفاتیح الجنان، دعای عدیله] این حقیقت در بیان نورانی معصومین علیهم السلام به خوبی بیان شده است. #ادامه_دارد...
نویسنده: سید علی محمدی متکازینی
منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹
#امام_زمان #امام_مهدی #قائم #غیبت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد