eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز در اين تدبّر می كنيم👇 🔰وَعَسىٰ أَن تَكرَهوا شَيئًا وَهُوَ خَيرٌ لَكُم ۖ وَعَسىٰ أَن تُحِبّوا شَيئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُم ۗ وَاللَّهُ يَعلَمُ وَأَنتُم لا تَعلَمونَ 💠 چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می داند، و شما نمی دانید. 📗سوره بقره/۲۱۶
+در نهمین روز سفر،به "عسفان" رسیدیم••• +پیامبر خدا با عزمی راسخ به همراه قافله هفتاد هزار نفری خود همچنان به سمت مکه پیش می روند تا آخرین فرامین الهی را اجرا کنند: ✅اجرای صحیح مراسم حج و آموزش واجبات و مستحبات آن به مسلمین ✅و همچنین اعلام امر ولایت و امامت و تعیین جانشین بعد از خود، چرا که دیگر خورشید عمر مبارکشان رو به افول است••• 🔴اغلب محدثین و مورخین، به تواتر در کتب فریقین نقل کرده اند که رسول خدا(ص) فرمودند: 🔰 "اول کسی که روز قیامت در حوض کوثر، بر من وارد می شود، علی است و او همان جوانمردی است که اولین مسلمان بود و پیش از هر کس اسلام آورد و نماز گزارد و اطاعت امر خدا و رسول نمود ."🔰( بحارالانوار) 🔵ابوذر غفاری می گوید: ••• از رسول خدا صلوات الله علیه شنیدم که در حق امیرالمومنین علیه السلام می فرمود: 🔰" یا علی تو اول کسی هستی که به من ایمان آوردی. تو کسی خواهی بود که در قیامت با من مصافحه می کنی. تو راستگوی بزرگواری، تو کسی هستی که بین حق و باطل فرق می گذاری و حق، همواره با توست. تو پیشوا و رهبر مومنین هستی . برادر من، وزیر من و بهترین کسی هستی که پس از من باقی خواهی ماند و تو مواعید مرا انجام می دهی ."🔰( فروغ ابدیت، جعفر سبحانی ) 💠۱۵روز تا عید سعید غدیرخم💠 #روایت_غدیر #روزشمار_غدیر ۱۵
⭕️ علل نمایش و خودنمایی در صفحات مجازی! ★- اصولاً آدمی بدنبال دیده شدن است! ★- محرومیت های دوران کودکی باعث تشکیل "عقده" شده و او با جلب توجه، بدنبال جبران کمبود های گذشته است. ★- گاهی محبت بیش از حد والدین، آنها را نمایشی و توجه طلب بار می آورد. ★- ارضای شهرت و شهوت ★- گدایی محبت ★- ضعف اعتمادبه نفس و "خودکم بینی" آنها را از داشته های واقعی خود دور و رو به ظاهرسازی می برد. ★- کمرنگ شدن ارزشهای معنوی و اخلاق درونی ★- ارزش مداری، تشویق، تایید دلربایی و عشوه‌گری از رسانه ها و جامعه ★- همه گیری "فخرفروشی" ★- مُد و تقلید ★- اختلال در هویت ★- عقده "دگرآزاری" 👇 @tabyinchannel
/ آسیب شناسی مدهای ناهنجار و تاثیر آن بر جوانان/ ❌ 🅾 حس تنوع طلبی توام با گرایش به خودنمایی در محیط اجتماعی، تغییرات چشمگیری در نوع پوشش، آرایش، الگو، رفتار و اغلب گرایش های بشری را به همراه داشته است. ⭕️ گستردگی این دگرگونی ها به اندازه زندگی انسان امروزی بوده و اشاعه هریک از آنها درسطح جامعه پیامدهای خاص خود را به همراه دارد . 👈 پدیده مد گریبانگیرجامعه " مصرف محور ' امروز جهان است. 👇 @tabyinchannel
گرایش به مد بیانگر نوعی تجدید نظرخواهی ودر واقع تلاش در جهت نوکردن وتغییر در مسائل مختلف ظاهری زندگی است. به عبارت دیگر گرایش وسیع به 👈 تغییر و تنوع ، 👈 بیانگر حرص و نیاز شدید انسان برای ورود به قلمروهای جدید است، ✅ نیازی که جزئی از فطرت انسان ها را تشکیل می دهد.
🅾 میل به تغییر از یک 👈 نیاز فطری سرچشمه گرفته و قابل سرکوب کردن نیست. برای همین انسان همواره به دنبال تغییر قالب ها و فرار از کلیشه هاست. ⭕️ درهم آمیختگی اجتماعی ❌ باعث می شود که جامعه به سمت یک دست شدن در 👈 سبک پوشش، 👈مدل آرایش، 👈 سلیقه رایج و 👈 طرز رفتار برود. هرازچند گاهی شاهد تغییراتی دراین یکدستی می باشیم که 👈 نشانه مدرنیسم ومد است. با ظهور تب مدرنیته یا مدرنیزاسیون وجهانی شدن وتحول دربرخی مفاهیم ومعیارها ، فضای زندگی بشر تبدیل به 👈👈 فضایی مصرف زده ، سطحی و کاملا صوری سوق داده شود. ❌
🅾 دراین فضا انسان به دنبال این است که شکل ظاهری خود را تغییردهد واز آنجا که این تغییر ❌ بزودی او را دل زده می کند، به سرعت به دنبال اشکال ظاهری جدیدی می رود. چنانچه این ظواهر نوین 👈 به شکل صحیح ودر قالب فرهنگ ملی ومذهبی جامعه دراختیار وی قرار نگیرد، یا آنها را خلق می کند و یا ازدیگران تقلید می کند. براساس تحقیقات انجام شده، جوامعی که درقبال این رفتار جوانان و نوجوانان واکنش های 👈👈تحقیرآمیز و مقابله ای درپیش می گیرند، به نتایجی وخیم تر درمسئله بحران نسل ها رسیده وبخش مهمی ازنیروی کارآمد انسانی خود را مضمحل خواهند یافت . ادامه دارد...
👆👆👆 🔴 تعریف مد 🔷🔸 مد 👈 همان تغییرات در پوشش، آداب، الگوهای رفتاری، سبک زندگی، هنر، ادبیات و حتی فلسفه بوده و بیشتر مبتنی بر میل به فرق داشتن و همچشمی می باشد. 🔶🔹امروزه پیروی از مد نه تنها در نوع پوشش جوانان 👔👗 ، بلکه در بخش های مختلف زندگی افراد تاثیرگذار است. ازسبک لباس و آرایش های ظاهری گرفته (مد مو، مد لباس) تا وسایل منزل، حتی گرایش ها و علایق خاصی که در قشری از جامعه ناگهان بیش از سایر علایق مورد پسند واقع می شود😍 ، فعالیت هایی مثل روی آوردن به ورزش یوگا، تقاضا برای جراحی های پلاستیک وسفربه دبی . 🔷🔸جامعه شناسان مد را نمادی از شیوه زندگی و 👈 ابزاری نمایانگر ثروت ، رفاه و 👈 پایگاه طبقاتی که فرد به آن تعلق دارد ، تعریف می کنند.
شاید به این دلیل که پایگاه طبقاتی خود را در پشت نقابی 😔 پنهان کنیم . به دامان مد پناه می بریم و از یک رفتار، قیافه یا طرز پوشش، بدون توجه به طبقه اجتماعی که به آن تعلق داریم پیروی می کنیم یا به شکل گسترده ای مبلغ آن می شویم. 🔶🔹 با این تعریف، مد به عنوان شکلی از شیوه زندگی، محدوده وسیعی را در برمی گیرد و تنها به لباس👕 و آرایش💅 محدود نمی شود ، هرچند که نمود عینی آن را در آرایش و پوشش افراد بویژه جوانان متجلی شده است.
🔷🔸 یک مد جدید مانند سیلی بزرگ جامعه را فراگرفته ، جوانان را مسخ نموده وپس از مدتی (کوتاه) تغییر می کند. 🔶🔹خیلی ازافراد مد و مدگرایی را یک امر کاملا شخصی و سلیقه ای می دانند و معتقدند نمی توان افراد جامعه را مجبور کرد که برخلاف آنچه دوست دارند و انتخاب می کنند، عمل نمایند . 👈 ولی آیا انتخاب هر گونه لباس وآرایشی برای هرجامعه وفرهنگی مناسب است؟ و اساسا این سئوال همیشه مطرح است که مدگرایی خوب است یا نه ؟ ادامه دارد... 👇 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ـ ✿﷽✿ ـ °✠ توجه... ♦ ...توجه ✠° <~ ◇⇓⇓⇓⇓⇓⇓◇~> ⁉ برای آگاهی با ما‌ همراه باشید ✅ مقــــاله ای با مــــوضــوع ⭕ 👇
🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (1) ♨️بخش‌اول؛ 🔻 خسارت‌های"نفوذ"منافقین در باحمایت و... با تورقی درتاریخ‌جمهوری‌اسلامی ایران نمونه‌های متعددی از نفوذ را می‌توان مشاهده كرد. واكاوی سیر نفوذ در لایه‌های نظام جمهوری‌اسلامی، بستر مناسبی را برای درك مولفه‌های نفوذ و چگونگی نفوذ برای جلوگیری از آن فراهم می‌سازد. 1- خسارت‌های"نفوذ"منافقین سازمان‌سیاسی-نظامی منافقین(مجاهدین‌خلق) كه در سال1344 تأسیس شد، در با گرایش به ماركسیسم، تغییر ایدئولوژی داد. این جریان كه به دلیل انحراف در روزهای منتهی به انقلاب اقدام به كارشكنی كرد، در دوران دفاع مقدس نیز تلاش كرد تا به جمهوری‌اسلامی ضربه وارد كند. تكاپوی مجاهدین برای نفوذ در میان انقلابیون و نیروهای مذهبی، در روزهای پایانی عمر رژیم پهلوی آغاز شده بود. یكی از مهره‌های نفوذی منافقین بود كه مأمور رسوخ در انقلابیون بخصوص افرادی‌كه‌ارتباط‌نزدیك باامام(ره) داشتند بود. چنانكه دوست می‌گوید:🔻
«یكی از كسانی كه مأمور شده‌بود روی من كار كند بود. ما هرروز باهم صحبت ‌می‌كردیم...» اما اولین تلاش جدی مجاهدین برای نفوذ، مربوط به روزهای آغازین انقلاب بود؛ زمانی كه آنان تلاش كردند تا با نفوذ به داخل تشكیلات ستاد استقبال از امام(ره)، مهمترین مسئولیت این ستاد یعنی حفاظت از جان امام(ره) را برعهده بگیرند اما شهید مطهری با نفوذ سازمان‌منافقین مخالفت كرد ومیانجی‌گری !! برای واگذاری مسئولیت حفاظت امام‌خمینی(ره) به سازمان‌منافقین راه به جایی نبرد. اما تلاش منافقین برای نفوذ، به این نمونه‌ها محدود نشد و شواهد حاكی از آن است كه مجاهدین به درون تشكیلات دولت بازرگان نیز نفوذ كردند. حضور برخی چهره‌های نزدیك به سازمان در دولت‌موقت همچون و سبب می‌شد تا مجاهدین نفوذی قابل اعتنایی در دولت‌موقت داشته‌باشند.🔹[ محمدحسن روزی طلب، صخره‌سخت، تهران: مركز اسنادانقلاب‌اسلامی، ص 602] علاوه بر این، یكی دیگر ازنزدیكان به نام ، با نفوذ در دادستانی ‌انقلاب، اقدام به‌جاسوسی‌برای می‌كرد
پس از اعلام جنگ صدام به ایران، هنوز یك ماه از آغاز جنگ نگذشته بود كه دادستان‌انقلاب‌اسلامی آبادان 41 نفر از اعضای سازمان‌منافقین را به اتهام جاسوسی بازداشت كرد. عمده فعالیت این سازمان در خلال جنگ هشت ساله را می‌توان اعزام گروه‌هایی برای انجام عملیات ترور و خرابكاری، به ویژه ترور رزمندگان و فرماندهان نظامی در داخل ایران، جاسوسی از تحركات نظامی ایران، انجام تبلیغات مسموم از طریق رادیوی اختصاصی این گروه در عراق و نیز شایعه‌سازی برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمایت‌های مردمی از جبهه‌ها دانست. نهایتا اطلاعات نظامی باارزشی كه از تحركات نظامی نیروهای ایران و مختصات دقیق پایگاه‌های نظامی و مراكز صنعتی در اختیار ارتش عراق قرار دادند، توانستندكمك‌های ارزشمندی را برای دستیابی به اهداف نظامی رژیم بغداد به آنان ارائه كنند. اما نكته‌ای كه باید به آن توجه كرد این است كه در دستگاه‌های اجرایی اگرچه هزینه‌هایی به دولت و نظام تحمیل كرد، اما در نهایت به برملا شدن چهره‌منافقانه‌مجاهدین ختم شد و آنان را بیش از پیش از مردم دور كرد تا اینكه رزمندگان اسلام در ضربه آخر را به آنان وارد كردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (3) ♨️بخش‌سوم؛ 🔻 3- نفوذ به یكی دیگر از نمونه‌های نفوذ در تاریخ جمهوری‌اسلامی بی‌شك جریان است. او به واسطه رابطه خویشاوندی با منتظری توانست زمینه‌های انحراف وی را فراهم كند. ارتباط میان اعضای و به حدی بود كه نامه‌های وی به امام‌خمینی(ره) در خوانده‌می‌شد. به گفته خودِ وی با رابطه داشته و با آن همكاری می‌كرد. او در این رابطه اینگونه می‌گوید:🔻 «من به حمایت ساواك امیدوار شده‌بودم و سعی می‌كردم به هر نحوی كه شده نظر آنان را جلب كنم. قبل از بازداشت رضوی از من خواسته بود چنانچه از محمد منتظری سرنخی پیدا كردی و یا از رفت و آمد اطلاعی حاصل كردی به ما اطلاع بده...»
همچنین در اعترافات خود با اشاره به چگونگی نفوذ در می‌گوید:🔻 «مسأله این بود كه را به‌عنوان یك پایگاه برای تحقق اهداف خودم، اهدافی كه به آن ایمان داشتم و فكر می‌كردم اهداف است انتخاب كنم، زمینه‌هایی وجود داشت؛ ‌اینكه او برادرم بود و آن رابطه و اعتماد متقابلی كه بین من و اخوی وجود داشت، این زمینه پارامتر مثبتی بود كه مرا در این فكر موفق بكند، از آن طرف از سال‌های دور به من اعتماد داشت و این اعتماد را من یك پارامتر مثبتی جهت اهداف خودم می‌دانستم اینكه آقا سعید فرزند هم با ما همدلی و هماهنگی داشت و از طرفی تعدادی از دوستان هم از قدیم و جدید در دفتر وجود داشتند.»🔹[ حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری، خاطره‌ها، جلدچهارم، تهران: مركزاسناد انقلاب‌اسلامی، ص179] علاوه بر این باایجاد درارگان‌ها و ادارات‌مختلف، اقدام به‌سرقت اسناد و مدارك طبقه‌بندی شده و اخبار و اطلاعات كرد.
چنانچه خود ِ در عنوان می‌كند؛ یكی از اهداف اصلی او و همفكرانش ، در مدارس علمیه و ایجاد انحراف در آنجا بود. وی این نفوذ را اینگونه بیان می‌كند:🔻 «من به خاطر اینكه تصور می‌كردم باید حوزه علمیه و طلبه‌های جوان براساس من ساخته شوند به طور فعال روی آنها كار می‌كردم... به قم و حوزه علمیه به‌عنوان یك پایگاه اصلی قدرت نگاه می‌كردیم كه بالقوه نیروها و كادرهای آینده انقلاب و كشور را پرورش خواهد داد...»🔹[ حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری، خاطره‌ها، جلدچهارم، تهران: مركزاسناد انقلاب‌اسلامی، ص248] در نهایت كه متأثر از با مركزیت در بیت او بود علاوه بر اینكه باعث وی از قائم مقامی رهبری شد، موجبات او را نیز فراهم كرد.
🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (5) ♨️ ؛ 5- در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی را باید یكی دیگر از نمادهای در درون انقلاب‌اسلامی دانست. كه توانسته بود بخاطر انتساب به و با بهره‌گیری از فرصت حضور در فرانسه ابتدا خود را به امام(ره) نزدیك كرده و سپس با حضور در صف انقلابیون بر مسند رئیس‌جمهوری بنشیند، تلاش كرد علیه مبانی انقلاب اسلامی اقدام كند.
وی علاوه بر ارتباط با ، توسط واسطه‌هایی با مرتبط بود. اسنادی كه در دی‌ماه 58 از كشف شد، از ارتباط بنی‌صدر با پرده برداشت. در این اسناد از با اسم رمزی نام برده شده بود و اسناد كشف شده او را عنوان یك منبع اطلاعاتی و تماس بالقوه معرفی كرده بودند. طبق اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی، مامور سیا با نام رمزی و با اسم‌ حقیقی‌ ، چندین بار با مخفیانه دیدار كرده بود. یكی از این اسناد گزارش ملاقات با در 29 آگوست بود كه در آن ملاقات بنی‌صدر مخالفت‌های خود با امام خمینی(ره) را به روشنی ابراز كرده بود. علاوه بر این، یكی دیگر از ماموران عالی رتبه سیا در تهران به نام نیز به ارتباط بنی‌صدر با این سازمان اعتراف كرده بود. بنابر اسناد كشف شده، بنی‌صدر موافقت كرده بود تا در ازای دریافت دستمزد 1000 دلار در ماه به عنوان مشاور به سیا خدمت كند.🔹[ ، تسخیر، تهران: انتشارات اطلاعات، ص 150]
14 اسفند سال59 اوج نفوذ جریان بنی‌صدر بود. امام(ره) در واكنش به این جریان در پاسخ تلگرام مبنی بر برخورد با جریان‌‌های ضداسلامی فرمودند:🔻 «به جنابعالی و عموم ملت شریف اطمینان میدهم كه با خواست خداوند تعالی با اینگونه مخالفت‌های با اسلام، برخورد شدید خواهد شد... باید گروه‌ها و دسته‌های منحرف سیاسی و غیرسیاسی بدانند كه من با احساس تكلیف، با آنان برخورد اسلامی و حدود اسلامی میكنم و به شرارت‌های ضد اسلامی خاتمه میدهم.»🔹[صحیفه امام خمینی(ره)، جلد 14] در نهایت امام خمینی(ره) طی حكمی در تاریخ 20 خرداد 1360 بنی‌صدر را از بركنار كردند و پس از آن مجلس شورای اسلامی رای به بنی‌صدر داد و این موضوع با استقبال گسترده مردم مواجه شد. بدین ترتیب سرنوشت بنی‌صدر، فرار از كشور در بو.د اما این نفوذ باعث شد، اطلاعات نظامی بسیاری در دوران جنگ تحمیلی در اختیار قرار گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به فکر توبه باشید 🙏 شاید دیگر فرصت توبه نباشد🙏 @tabyinchannel