فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(🎬📀)
#گیف_علوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(🎬📀)
#گیف_زنگ_قرآن
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(🎬📀)
#گیف_زنگ_تفریح
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#کلاسی
(🎬📀)
#بکگراند
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
(🎬📀)
#بکگراند_ماه_رجب
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
⚫️خانم معلم در دفتر تنها بود که پسر کوچکی آرام درِ دفتر را باز کرد و با لحن محتاطی او را صدا کرد.
🔰خانم معلم او را شناخت، اما بدون آن که بخواهد نارضایتی خودش را به رویش بیاورد، گفت: تو در امتحان نمره 9 گرفتی.
تو تنها کسی هستی که نمرۀ قبولی نگرفته
🔻پسرک با خجالت و در حالی که صورتش سرخ شده بود سرش را بلند کرد و گفت:
خانم معلم چِن ، میشود... میشود یک نمره به من ارفاق کنید؟
🔻خانم چِن با عتاب مادرانهای سرش را تکان داد و گفت: یک نمره ارفاق کنم؟!
این ممکن نیست. من طبق جوابهایی که در برگۀ امتحانت نوشتهای به تو نمره دادهام.
🔻او اضافه کرد: نگران نباش. من که نمیخواهم به خاطر ضعفت در امتحان، تو را تنبیه کنم. تو باید در امتحان بعد تلاش بیشتری کنی و نمرۀ بهتری بگیری.
🔻پسر با صدایی که نشان میداد خیلی ترسیده گفت: اما مادرم کتکم میزند.
🔻خانم معلم ساکت شد. او آرزوی والدین را درک میکرد که میخواهند بچههایشان بهترین نمرهها را کسب کنند و موفق باشند؛ از طرفی نمیتوانست در برابر بچههای بازیگوشی که در امتحاناتشان ضعیف هستند، نرمش نشان دهد.
🔻اما یک موضوع دیگر هم بود. او میدانست که کتک خوردن بچهها هم هیچ کمکی به تحصیلشان نمیکند و حتی تأثیر منفی آن ممکن است آنها را از تحصیل بازدارد.
🔻نمیدانست چه تصمیمی بگیرد. یک نمره ارفاق بکند یا نه. او در کار خود جداً اصول را رعایت میکند. اما به هر حال قلب رئوف مادرانه هم داشت.
🔻نگاهی به پسرک کرد. هنوز تمام تن پسرک از ترس میلرزید و به گریه هم افتاده بود.
عاقبت رو به پسرک کرد و گفت:
🔻ببین!، این پیشنهادم را قبول میکنی یا نه؟
🔻من به ورقهات یک نمره «ارفاق» نمیکنم.
فقط میتوانم یک نمره به تو «قرض» بدهم.
🔻تو هم باید در امتحان بعدی 2برابر آن را، یعنی2نمره، به من پس بدهی. خوب است؟
🔻پسرک با شادی گفت: چشم! من حتماً در امتحان بعدی 2نمره به شما پس میدهم.
🔻او با خوشحالی از خانم معلم تشکر کرد و رفت.
🔻از آن پس برای این که بتواند در امتحان بعدی قرضش را به خانم معلم پس بدهد، با دقت زیاد درس میخواند.
🔻تا این که در امتحان بعد نمرۀ بسیار خوبی کسب کرد. از طرف مدرسه به او جایزهای داده شد.
🔻از پسِ آن «درس» که خانم معلم به او داده بود، مقطع دبیرستان را با نمرات عالی پشت سر گذاشت و وارد دانشگاه شد.
🔻او همیشه ماجرای قرض نمره را برای دوستانش تعریف میکند و از بازگویی آن همیشه هیجان زده میشود.
زیرا میداند که نمرهای که خانم معلم آن روز به او قرض داد، سرنوشتش را تغيير داد.
♦️آن پسرک جوان اکنون جزو ده ثروتمند دنیاست... او " لی کا- شینگ " رییس بزرگترین کمپانی عرضه کننده محصولات بهداشتی و آرایشی به سراسر جهان است!
🔸مراقب تاثیر تصمیماتمان بر سرنوشت افراد باشیم...!
@madrese_yar
44285303190660.pdf
1.69M
✅ رشته: ریاضی
❇️: موضوع محتوا: درسنامه(نکات؛ مثال؛ تمرینات حل شده با توضیح تشریحی)
📡فصل: ۶
🔍پایه: نهم
🇮🇷خوزستان/ اهواز
📝ویرایش: ندا بهرامی نیا- لیلا نبهانی - سید هادی آرامی
گروه درسی: ریاضی دوره اول متوسطه استان خوزستان
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
اطلاعات عمومی :
💐💐💐💐
✅ ترکیب وصفي
تركيب وصفي: تركيب وصفي متشكل از:
👈اسم(موصوف) + اسم(صفت)👉
به اسم اول ⬅️موصوف گفته شده و به اسم دوم ⬅️ صفت گفته می شود.
در واقع صفت، موصوف را توصیف می کند؛
مثال👇
گل زیبا⬅️ گل: موصوف - زیبا: صفت
در بزرگ ⬅️ در: موصوف - بزرگ: صفت
👌 در زبان عربی، صفت از موصوف خود تبعیت می کند(صفت تابع موصوف است).
⬅️ این تبعیت در چهار جنبه است:
👈۱- از لحاظ عدد(مفرد، مثنی و جمع): اگر موصوف مفرد باشد، صفت نیز مفرد می آید - اگر موصوف مثنی باشد، صفت نیز مثنی می آید - و اگر موصوف جمع باشد، صفت نیز به صورت جمع می آید.👇
لاعب ممتاز
لاعبان ممتازان
لاعبون ممتازون
👈۲- از لحاظ جنس(مذکر و مؤنث بودن): اگر موصوف، مذکر باشد، صفت نیز مذکر می آید - اگر موصوف مؤنث باشد، صفت نيز مؤنث مي آيد.👇
لاعب ممتاز
لاعبة ممتازة
👈٣- از لحاظ إعراب(حركات⬅️ رفع، نصب، جر): حرکات آن دو یکی است.👇
کتاب مفید (هر دو مرفوع)
کتابا مفیدا (هر دو منصوب)
کتاب مفید (هر دو مجرور)
👈۴- از لحاظ معرفه و نکره:
به زبان ساده⬅️ یا هر دو "ال" دارند یا هر دو "ال" ندارند.👇
الکتابان المفیدان (معرفه؛ هر دو ال دارند)
کتابان مفیدان (نکره؛ چون "ال" ندارند)
*⃣ نکته: به صفت ⬅️ "نعت" نیز گفته می شود.
✅ ترکیب اضافی
ترکیب اضافی متشکل از:👇
👈اسم(مضاف) + اسم(مضاف الیه)👉
به اسم اول ⬅️ مضاف گفته شده و
به اسم دوم ⬅️ مضاف الیه گفته می شود.
در واقع مضاف الیه به مضاف اضافه می شود؛
🔰مثال👇
در کلاس ⬅️ در: مضاف - کلاس: مضاف الیه
کتاب دانش آموز ⬅️ کتاب: مضاف - دانش آموز: مضاف الیه
✅ خصوصیات مضاف در زبان عربی:👇
👈۱- نقش نیست و در جمله با توجه به جایگاهش نقش های مختلفی(مبتدا، خبر، فاعل، نائب فاعل و...) می گیرد.
👈۲- "ال" و "تنوین" نمی گیرد.
👈۳- "نون" مثنی و جمع حذف می شود:
- طالبان المدرسة❌
- طالبا المدرسة✅
- مسلمون العالم❌
- مسلمو العالم✅
✅ خصوصیات مضاف الیه:👇
👈۱- یک نقش(المحل الإعرابي) در جمله محسوب مي شود.
👈٢- مضاف إليه هميشه مجرور است.
👈٣- مي تواند معرفه يا نكره باشد(مي تواند"ال" داشته باشد يا نه).
🔰مثال👇
- باب الصف⬅️ الصف: مضاف إليه و مجرور
- كتاب طالب ⬅️ طالب: مضاف اليه و مجرور
💠💠💠💠
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
اطلاعات عمومی
💐💐💐💐
ظروف الزمان
قيد زمان
امروز ... الیوم
دیروز .... أمس
فردا .... غدآ
🇮🇶باچر
پس فردا ... بعد غدآ
🇮🇶عگب باچر
امشب ... اللیله
دیشب ... البارحه
ایام الاسبوع
شنبه ... السبت
یکشنبه .. الأحد
دوشنبه ... الإثنين
سه شنبه ... الثلاثاء
چهارشنبه ... الأربعاء
پنچشنبه .... الخمیس
جمعه .. جمعه
هفته گذشته ... الأسبوع الماضي
🇮🇶 الاسبوع الفات
هفته آینده .. الاسبوع القادم
🇮🇶الاسبوع الجاي
ماه ... شهر
ماه آینده ... الشهر القادم
🇮🇶 الشهر الجاي
ماه گذشته .. الشهر الماضي
🇮🇶الشهر الفات
سال .. سنه
پارسال .... السنه الماضیه
🇮🇶السنه الفاتت
سال آینده ... السنه القادمه
🇮🇶 السنه الجایه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
جالب 👌
توضیح، اینکه داستان تخيلی زیر در کتاب عربی پایه نهم(درس ششم) با تغییر اسامی آمده است و این داستان، اصلش برمیگردد به دکتر «وین دایر» نویسنده معروف جهان در عرصه کتابهای روانشناسی که او هم به نقل از «الیزابت سیلانس بالارد» آورده که در سال ١٩٧٤ برای مجله «هوم لایف» فرستاده بود. بنابراین این داستان که در کتاب عربی نهم آمده با نقل و تغییر و تصرف آمده و بدون ذکر منبع.
بنده، این مطلب را از سایتهای اصیل که به زبان انگلیسی بودند، استخراج و ترجمه نموده ام. (با تشکر : محسنی)
، در مورد داستان درس ششم 😉
به هر حال این داستان در تمام دنیا برای معلمان، به مناسبتهای گوناگون بازخوانی میشه. 👇👇👇
روزی معلم کلاس پنجم به دانش آموزانش گفت:
"من همه شما را دوست دارم" ولی او در واقع این احساس را نسبت به یکی از دانشآموزان که تیدی نام داشت، نداشت. لباسهاي این دانشآموز همواره کثیف بودند، وضعیت درسی او ضعیف بود و گوشهگیر بود. این قضاوت او بر اساس عملکرد تیدی در طول سال تحصیلی بود.با بقیه بچهها بازی نمیکرد و لباسهایش چرکین بودند. تیدی بقدری افسرده و درس نخوان بود که معلمش از تصحیح اوراق امتحانی و گذاشتن علامت در برگهاش با خودکار قرمز و یادداشت عبارت "نیاز به تلاش بیشتر دارد" احساس لذت میکرد. روزی مدیر آموزشگاه از این معلم درخواست کرد که پرونده تیدی را بررسی کند.
معلم کلاس اول درباره اونوشته بود "تیدی کودک باهوشی است که تکالیفش را با دقت و بطور منظمی انجام میدهد".
معلم کلاس دوم نوشته بود"تیدی دانشآموز دوست داشتنی در بین همکلاسیهای خودش است ولی بعلت بیماری سرطان مادرش خیلی ناراحت است". اما معلم کلاس سوم نوشته بود" مرگ مادر تیدی تاثیر زیادی بر او داشت، او تمام سعی خود را کرد ولی پدرش توجهی به او نکرد و اگر در این راستا کاری انجام ندهیم بزودی شرایط زندگی در منزل، بر او تاثیر منفی میگذارد".
در حالیکه معلم کلاس چهارم نوشته بود"تیدی دانشآموزی گوشه گیرست که علاقه به درس خواندن ندارد و در کلاس دوستی ندارد و موقع تدریس میخوابد"
اینجا بود که معلمش، خانم تامسون به مشکل دانشآموز پی برد و شرمنده شد. این احساس شرمندگی موقعی بیشتر شد که دانشآموزان برای جشن تولد معلمشان هرکدام هدیهای با ارزش در بستهبندی بسیار زیبا تقدیم معلمشان کردند و هدیه تیدی در یک پلاستیک مچاله شده بود. خانم تامسون با ناراحتی هدیه تیدی را باز کرد. در این موقع صدای خنده تمسخرآمیز شاگردان کلاس را فرا گرفت. هدیه او گردنبندی بود که جای خالی چند نگین افتاده آن به چشم میخورد و شیشه عطری که سه ربع آن خالی بود. اما هنگامی که خانم تامسون آن گردنبند را به گردن آویخت و مقداری از آن عطر را به لباس خود زد و با گرمی و محبت از تیدی تشکر کرد. صدای خنده دانشآموزان قطع شد. در آن روز تیدی بعد از مدرسه به خانه نرفت و منتظر معلمش ماند و با دیدنش به او گفت: "امروز شما بوی مادرم را میدهی". در این هنگام اشک خانم تامسون از دیدگانش جاری شد زیرا تیدی شیشه عطری را به او هدیه داده بود که مادرش استفاده میکرد و بوی مادرش را در معلمش استشمام میکرد. از آن روز به بعد خانم تامسون توجه خاص و ویژهای به تیدی میکرد و کمکم استعداد و نبوغ آن پسرک یتیم دوباره شکوفا شد و در پایان سال تحصیلی شاگرد ممتاز کلاسش شد.
پس از آن تامسون دست نوشتهای را مقابل درب منزلش پیدا کرد که در آن نوشته شده بود"شما بهترین معلمی هستی که من تا الان داشتهام".
خانم معلم در جواب او نوشت که تو خوب بودن را به من آموختی.
بعد از چند سال خانم تامسون از دریافت دعوت نامهای که از او برای حضور در جشن فارغالتحصیلی دانشجویان رشته پزشکی دعوت کرده بودند و در پایان آن با عنوان "پسرت تیدی" امضاء شده بود، شگفتزده شد! او در آن جشن در حالیکه آن گردنبند را به گردن داشت و بوی آن عطر از بدنش به مشام میرسید، حاضر شد.
آیا میدانید تیدی که بود؟
تیدی استوارد مشهورترین پزشک جهان و مالک مرکز استوارد برای درمان کودکان مبتلا به سرطان است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#المفردات
🔹حَاسُوبٌ مَحْمُول
🔸لپ تاپ
🔹حَاسُوبٌ لَوْحي
🔸تبلت
🔹طَابِعَة
🔸پرینتر
🔹مَاسِحَةُ ضَوئیَّة
🔸اسکنر
🔹آلَةُ حَاسِبَة
🔸 ماشین حساب
🔹خَتم
🔸 مُهر
🔹لَبَادَةٌ تَحْبِیر/ مِختَمَة
🔸استامپ
🔹خَرّازَة/ دَبَّاسَة
🔸منگنه
🔹خَرَزَات
🔸 سوزن منگنه
🔹شَریطُ لاصِق
🔸چسبنواری
🔹مِشبَكُ وَرَق
🔸 گیره کاغذ
🔹دَبُّوس
🔸سنجاق
🔹صَمْغ
🔸چسبمایع
🔹طَوقٌ مَطاطي/ شَریطٌ مَطاطي
🔸کِش
🔸سائِلُ تَصحیحٍ
🔹لاکغلطگیر
🔹مُذَکِّراتٌ لاصِقَةٌ
🔸نوت استیک
🔹جَهازُ فاکس
🔸دستگاه فکس
🔹ثَقّابَةُ وَرَقٍ
🔸پانچ
.✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12.
.
.
روش درس خواندن با 13 تکنیک طلایی برای تقویت حافظه
آموزش آنچه را که آموخته اید
بهترین روش برای تست اینکه آیا شما واقعا چیزی را درک می کنید این است که سعی کنید آن را به شخص دیگری آموزش دهید. اگر شما نمیتوانید کسی را به گوش دادن برسانید، پس بدونید که اون مطلب رو هنوز خوب یاد نگرفتید پس باید بیشتر تمرین کنید. و این رو بدونید آموزش مطلبی که یادگرفتید باعث تکرار مکررات شده و خیلی بهتر در ذهن شما نقش میبنده.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
4_6037588682226011477.zip
6.71M
جمع بندی مبحثی #زیست_شناسی
ویژه کنکور
جزوه جامع و کامل
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
4_6039382844684374236.pdf
1.31M
خلاصه انواع صفت ها در #زبان_انگلیسی
کنکور
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
♦️روش کار 👇👇👇👇
▪️کلماتی از درس را بصورت بهم ریخته رو تخته لمینت یا کاغذ مینویسیم.
▪️ خود کلمه را ته لیوان یکبار مصرف مینویسیم ▪️بچه ها باید از زیر لیوانها کلمه بهم ریخته آن را پیدا کنند.🌹
✔️برای حافظه دیداری و افزایش دقت و حتی اگر بصورت مسابقه اجرا بشه ، سرعت عملشون رو بالا میبره
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#تجربه_معلمی
#ارزشیابی
#اتفاقات معلمی۱۱
❇️ تصحیح اوراق امتحانی
♦️امروز بالاخره به یکی از توصیه های خودم البته به ناچار عمل کردم😍 و استثنائا مصداق "عالم با عمل" شدم☺️ و "زنبور با کمی عسل" گشتم.😁
🌾حکایت از این قراره که: می خواستم برگه ها رو تصحیح کنم.... خودکار قرمز🖍 نداشتم؛ یا بهتر بگم داشتم؛ ولی نداشتم...😄 فهم معما با خودتون😳
🌱یک خودکار سبز توی خودکارها بود.
یاد توصیه خودم افتادم که بهتره معلم با خودکار سبز تصحیح کنه. 👌
البته اون موقعی که این نکته رو گفتم منظورم تاثیر منفی تصحیح با رنگ قرمز در ذهن و روح دانش آموزی بود که برگه رو دریافت می کنه؛
ولی نکته امروز من مربوط به تاثیر آن بر روح روان خود معلم است؛ چون برگه های پایان ترم که به دست دانشجویان نمی رسد.♨️
🌱وقتی با خودکار سبز تصحیح می کردم، یکباره به تاثیر مثبت و آرامش بخش آن نسبت به تصحیح برگه با خودکار قرمز 🖍پی بردم.
✅ملایمت رنگ سبز و کاربرد آن در مناسبت های مذهبی و نمادهای دینی، آرامش بخش است.☺️
☘جالبه که در روایات هم نگاه به سبزه، فرحبخش دانسته شده.
🌱👀🌿👀☘👀🍀👀🌱👀🌿👀☘👀☘
❇️ شما هم این تجربه را به کار ببندید و از نتیجه آن ما را آگاه کنید. 🙏
✍معلم؛ علی #اسعدی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#خلاقیت_معلمی
#آموزش_ابتدایی
#بازی
❇️ تلفیق بازی با فارسی
📽همکار پویا، سرکار خانم نوین. قم
دبستان حکیم نظامی ۲
♦️افزایش دقت و تمرکز و بهبود حافظه دیداری
انجام دادن این فعالیت توصیه میشه👌
👆👇👆👇👆👇👆👇👆
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar