eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️🌸. زبان بدن و تدریس. 🌸✳️ ⁣⁣⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣ ⁣از دست‌های‌ خود استفاده کنید، با دستان خود حرف بزنید ⁣دست‌های شما شاخص اعتمادند، یعنی اگر دیگران دست‌های شما را نبینند، ممکن است به شما اعتماد نکنند. در زمان تدریس، همیشه باید دست‌های شما در معرض دید باشد. باید دست‌های‌تان را از جیب‌تان بیرون بیاورید و آنها را پشت خود یا زیر میز پنهان نکنید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣در مواجهه با رفتارهای نامناسب دانش‌آموزان، برخورد درستی داشته باشید: ⁣در زمان روبه‌رو شدن با رفتارهای نامناسب، از نظر فیزیکی در سطح آنها پایین بیایید (هم‌ قد آنها شوید) و با آرامش درمورد پیامدهای بالقوه‌ی این رفتارها با آنها صحبت کنید. تأثیر این کار بسیار بیشتر از توبیخ‌کردن آنها در مقابل هم‌کلاسی‌های‌شان است. اگر رفتار ناشایست آنها جدی است، بیرون کلاس یا پس از پایان کلاس با آنها صحبت کنید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از حالات چهره‌ی خود استفاده کنید: ⁣می‌توانید از حالت‌های چهره‌ی خود برای انتقال معانی فراوانی استفاده کنید. برای مثال، برای دریافت پاسخ‌های دانش‌آموزان، مشتاقانه به آنها نگاه کنید، وقتی دانش‌آموزی مردد به‌نظر می‌رسد، با لبخندِ خود به او اطمینان بدهید یا وقتی می‌خواهید دانش‌آموزان را تشویق کنید که درمورد پرسشی فکر کنند، ژستی متفکرانه بگیرید، مثلا دست خود را به چانه‌تان بگیرید. ⁣💡🔻 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از فریاد کشیدن و صدازدن نام دانش‌آموزان با صدای بلند پرهیز کنید: ⁣وقتی حس می‌کنید کلاس درس از کنترل شما خارج شده است، کافی است آرام بنشینید و بدون اینکه چیزی بگویید، دانش‌آموزان را نگاه کنید. با این روش، کلاس درس آرام و ساکت می‌شود و با حفظ آرامش خود، جذبه‌ی لازم در کلاس درس را به‌دست می‌آورید. در این حالت باید درس را متوقف کنید و منتظر بمانید تا دانش‌آموزان آرام شوند.⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣(یکی از روش های کارآمد) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🌐دانش آموز خجالتی 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - با صدای آرامی صحبت می کند 🔱2 - بیشتر اوقات ساکت و آرام می نشیند 🔱3 - در مقابل مشکلات عقب نشینی می کند 🔱4 - صحبت کردن برایش مشکل است 🔱5 - زیاد عرق میکند 🔱6 - تصمیم گیری برایش دشوار است 🔱7 - از روبه رویی با بزرگسالان هراسان است 🔱8 - برای اثبات عقیده اش پافشاری نمی کند 🔱9 - دوستان کمی دارد 🔱10 - گوشه گیر است و معمولاً آخر کلاس می نشیند 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - او را مورد توجه قرار دهید 🔱2 کودک و رفتار مناسبش را تشویق کنید 🔱3 - مهارتهایش را افزایش دهید 🔱4 - اگر داوطلب کاری شد ، آنا کار را به او محول کنید 🔱5 - از او درخواست مشارکت در کارها کنید 🔱6 - برای هر موفقیت او را تشویق کنید 🔱7 - زمینه ی صحبت و اظهار نظر را برای او فراهم کنید 🔱8 - هیچ گاه او را وادار به انجام کاری نکنید
🌐دانش آموز دزد 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - اشیا دیگران را بر میدارد و پنهان میکند 🔱2 - چیزهایی را میدزدد که حتی به آنها احتیاجی ندارد 🔱3 - دزدی و عمل خلاف خود را انکار میکند 🔱4 - در امتحانات تقلب میکند 🔱5 - به حقوق دیگران احترامی نمی گذارد 🔱6 - دوست دارد دیگران کارها را برایش انجام دهند 🔱7 - دروغ می گوید 💠علل پیدایش : 🔱1 - در خانواده احساس امنیت و اعتماد وجود نداشته است 🔱2 - از توجه و محبت کافی برخوردار نباشد.
🌐دانش آموز ترسو 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - مضطرب و نگران است 🔱2 - ناگهان هراسان و مایوس می شود 🔱3 - برای انجام کار ثباتی نشان نمی دهد 🔱4 - به مسائل اخلاقی توجه زیادی دارد 🔱5 - کودک ساکت و آرامی است 🔱6 - هیچ گاه ریسک نمی کند 🔱7 - محتاط و محافظه کار است 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - به او توجهی بی ریا و صمیمانه ای معطوف کنید 🔱2 - کارهایی که علاقه دارد انجام دهد به او محول کنید 🔱3 - کودک را به نوشتن و صحبت کردن در مورد ترس هایش تشویق کنید 🔱4 - به هنگام ترس ، او را مورد حمایت قرار دهید 🔱5 - به او اعتماد به نفس بدهید 🔱6 - کارهایی به او محول شود که توانایی انجامش را داشته باشد
🌐دانش آموز بی دقت 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 – اغلب لوازم مدرسه اش را گم میکند 🔱2 تکالیفش نامنظم و نا مرتب است 🔱3 - به لباس پوشیدن و وضع ظاهریش اهمیت نمی دهد 🔱4 - برای خودش مشکلاتی به وجود می آورد 🔱5- اغلب دیر به مدرسه می آید 🔱6 - بد خط می نویسد 🌀(در دوره ی ابتدایی اغلب دانش آموزان بی که صبر و حوصله ی آموزگاران را می طلبد ) 💠نحوه برخورد معلم : 🔱1 - تكالیف نا مرتب و سر سری از او پذیرفته نشود 🔱2 - قوانین کلاس و مدرسه با او در میان گذاشته شود 🔱3 - ضوابط مشخص و معین برای او در کلاس قرار دهید 🔱4 - وقتی در حالت عصبانیت است او را به حال خودش رها کنید 🔱 5 - به او مسؤلیت بدهید. 🌐دانش آموز شلوغ 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - به چیزی معتقد نیست 🔱2 - بی اجازه صحبت میکند 🔱3 - غير قابل تحمل و جاه طلب است 🔱4-دوستان زیادی دارد 🔱5 - برای هر سؤالی ، جوابی دارد چه درست و چه غلط 🔱6 - دوست دارد مرکز توجه قرار گیرد 🔱7 - پرخاشگر و عصبانی است 🔱8-به دیگران اجازه نمی دهد حرفشان تمام شود و صحبت می کند . 💠علل پیدایش : 🔱1 - ممکن است مورد توجه و محبت والدین قرار نگرفته باشد. 🔱2 - والدین در خانواده بین کودکانشان تبعیض قائل می شدند 🔱3 - ممکن است والدینش نیز افراد شلوغی بوده باشند 🔱4 - دائماً تحت فشار قرار گرفته بوده 🔱5 - رفتارش کنترل نمی شده است 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - مهارتهای اجتماعی به او آموخته شود 🔱2 - با اولیااش مصاحبه و گفتگو کنید 🔱3 - وادار شود خارج از نوبت کاری را انجام ندهد. 🔱4 - به او مسؤلیت بدهید 🔱5 - او را تنبیه نکنید 🔱6 - مهارت مطالعه در او تقویت شود 🔱7 - از تهدید و تهمت به او خود داری شود. 🌐دانش آموز تنبل 💠نشانه ها و ویژگی ها : 🔱1 - از انجام تکالیف خود داری میکند 🔱2 - کارهایش را اکثراً نا تمام رها می سازد 🔱3 - منتظر دیگران میماند و تلاشی برای حل مشکلاتش نمیکند. 🔱4 - بی توجه و بی دقت است 🔱5 - برای عدم انجام کارهایش بهانههای متعددی پیدا میکند 🔱6 - به ندرت برای انجام کاری داوطلب میشود 🔱7 - قدرت تمرکز حواس ندارد 💠نحوه ی برخورد معلم : 🔱1 - با والدینش صحبت کنید 🔱2 - برای رفتار مناسبش او را تشویق کنید 🔱3 - کارهایی به او محول شود که درخور تواناییش باشد 🔱4 - انجام و تکمیل کار و فعالیتهای او پیگیری شوند 🔱5 - او را جریمه درسی نکنید 🔱6 - از او بخواهید هر کاری را در زمان تعیین شده انجام دهد
اگه یک دانش اموز قلدر در کلاس داشته باشی و بقیه بچه ها گیر بده و خشن باشد عکس العملت چیه؟ دانش  آموزان قلدر رو باید تو  جمع های درسی ،دوستانه ،قرار داد که با بقیه بچه ها همکاری کنه ،بخاطر رفتار خوب با دوستاش،بلافاصله تشویق بشه ،داستان‌های در مورد صبوری و مهربانی براشون تعریف کرد ،یه کتاب روانشناسی بود تو دانشگاه در ای مورد توضیحاتی داده بود که هرگز نقش های مدیریتی بهشون ندید مثل نمایندگی کلاس که باعث زورگویی و احساس قدرت و برتری بیشترش در مقابل دوستانش میشه،وقتی بچه خوبخود گیر میده اگه نماینده بشه که بچه ها رو بیشتر اذیت میکنه ،باید به روش‌های آموزشی مثل سرگرم کردن اونها با بچه های دیگه برای درست کردن کاردستی کارورزی نقاشی‌های گروهی وارد کرد اگه یه مدتی اینجور همکاری کنه با بچه ها ،خودبخود باهاشون دوست میشه و تو جمع هم پذیرش میشه و احساس خشونت و قلدری تبدیل به دوستی میشه ،نمایندگی کلاس معمولا به صورت هفتگی  بین بچه ها میچرخه تا دانش آموزان کم رو و خجالتی یا ضعیف تر هم اعتماد به نفس گرفته و نقش های رهبری رو بیاموزند.
4_5848185258742121305.pdf
336.6K
👌 علائم اختلال یادگیری در کودکان + معرفی بازی
👇👇 اگر کسی از شما به عنوان معلم بپرسد کلاس درس واقعی چگونه شکل می گیرد، چه می گویید؟
1. قوانین و انتظارات روشن دانش آموزان را در ایجاد انتظارات و قوانین کلاس درس مشارکت دهید، با این کار احساس تعلق شان به کلاس را افزایش داده و احتمالا با میل بیشتری از قوانین و هنجارهای کلاس پیروی خواهند کرد. قوانین کلاس درس باید واضح و دقیق بوده و در کلاس بصورت دیداری (برای مثال پوستر) به نمایش درآید. و معلمان و کارکنان نیز باید بطور منصفانه و مداوم آنها را اجرا کنند. همچنین باید به دانش آموزان کمک کرد درک روشنی از این قوانین و پیامدهای اجرا یا عدم اجرای آن بدست آورند.
2. ارزیابی های روشن و واضح دانش آموزان باید درک واضحی از انتظارات معلم برای همه وظایف، از تکالیف خانگی و تکالیف کلاس درس تا امتحانات و پروژه ها داشته باشند. دانش آموزان باید همچین قادر باشند تا به هر کسی بطور دقیق و واضح بگویند که فعالیت های شان چگونه ارزیابی میشوند. روش های مختلف برای پیگیری پیشرفت دانش آموز از سوی معلم وجود دارند: چارت های روزانه، به روز رسانی های هفتگی، گزارش های پیشرفت ماهانه. نمره گذاری هر فعالیت دانش آموز باید به سرعت کامل شده و اطلاع رسانی شود تا دانش آموزان بتواند از آن برای بهبود عملکردش استفاده کند. دستورالعمل ها برای همه تکالیف باید واضح و دقیق باشد. دانش آموز باید بفهمد کدام مهارت ها (برای مثال، خواندن، نوشتن، صحت، صحبت کردن) برای هر تکلیفی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. برای پروژه های بزرگ تر معلمان ممکن است بخواهند از سرفصل استانداردها جهت درک دانش آموزان از خواسته ها استفاده کنند. استفاده متوالی از سرفصل استاندارد می تواند باعث پیگیری رشد دانش آموزان در طول سال تحصیلی شود.
. یادگیری دانش آموز محور  در کلاس درس دانش آموز محور، دانش آموزان بطور منفعل روی صندلی های شان نمی نشینند. آنها شرکت کنندگانی فعال در فرایند یادگیری شان هستند. آنها بر اساس نیازهای فردی و توانایی های شان ارزیابی شده اند. اگر نگوییم همه، اما اغلب شان در کلاس درس و برای یادگیری شان در حال تعامل و صحبت کردن با همکلاسی ها و معلم شان هستند. آنها فرصت کار و فعالیت بر اساس توانایی های شان را دارند و علائق شان را پیگیری می کنند. در اینجا تلفیقی از یادگیری انفرادی، مشارکتی، و جمعی وجود دارد. به علاوه روش های مختلفی برای ارزیابی فعالیت دانش آموز در کلاس درس وجود دارد. در کلاس درس دانش آموز محور، همۀ عناصر فیزیکی کلاس درس (چیدمان، منابع، تکنولوژی) از یادگیری مستقلانه دانش آموز حمایت می کند.
4. راهبردهای آموزشی متعدد دانش آموزان زمانی بیشترین درگیری و پویایی را در کلاس درس و یادگیری شان دارند که شیوه های آموزشی متعددی وجود دارد. باید از استفاده تنها یک روش آموزشی (مانند سخنرانی) که باعث ایجاد جو یکنواخت در کلاس درس می شود جلوگیری شود. بجای آن، ترکیبی از فعالیت های یادگیری برای ارائۀ محتوا و توسعۀ مهارت ها ضروری است. راهبردهای متعدد می تواند شامل روش های قدیمی تر مانند بحث های گروهی تا ایفای نقش، از ایستگاه های یادگیری تا تمرین های جنبشی یا حرکتی شود. راهبردهای آموزشی متعدد می تواند باعث درگیر نگه داشتن دانش آموزان در برنامه درسی شان شود و همچنین برآورده کنندۀ نیازهای دانش آموزانی با سبک های یادگیری مختلف می شود.
دانش آموز کم توان.pdf
160K
❇️ بادانش آموز کم توان چه کار کنیم؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دانش آموز آزار رسان.pdf
164.5K
؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دانش آموز متقلب و بهانه جو.pdf
166.4K
❇️ بادانش آموز متقلب چه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دانش آموز خرابکار و تنبل.pdf
266.5K
❇️ با دانش آموز تنبل چه‌کنیم؟؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دانش_آموزان_بیش_فعال،_کمرو_و_گستاخ.pdf
256.4K
❇️ با دانش آموز بیش فعال چکار کنیم؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دانش آموز حواس پرت کن.pdf
126.1K
❇️ با دانش آموز حواس پرت کن چه کار کنیم؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🍃🌸🍃 پانزده نوع ثروت واقعی که داشتن آنها ما را ثروتمند ميکند: 1-ادب 2-یادگیری مادام العمر 3-نگرش مثبت 4-ارتباط موثر 5-انضباط شخصي 6-تندرستي واقعي 7-آرامش خاطر 8-خلاقيت 9-عشق ورزيدن به کار 10-داشتن برنامه و هدف 11-داشتن قلب و زبان شاکر 12-درک ديگران 13-استفاده موثر از زمان 14-بخشندگي 15-اعتماد به نفس 🍃ثروتمند شدن سخت نیست 🍃
👆👆👆👆برخورد با دانش آموز لجباز