eitaa logo
معلم یار
6.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
سکه برای پرینت☝️☝️☝️☝️
تکالیف خلاق به جای رونویسی ◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدول‌بنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس. ◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس. ◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.         🌺🌺🌺🌺🌺🌺 . اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس. • ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس. • از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)                🌸🌸🌸🌸🌸 ◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکل‌هستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود. ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.                 🌼🌼🌼🌼🌼 • از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس. • امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن. • با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان. کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.               💐💐💐💐💐 . یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلمات‌مشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند. ♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کامل‌کنند. ۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستان‌بنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملات‌مربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.                  🌷🌷🌷🌷🌷 • به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلمات‌بسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد. مثال :منتظر   راهنمایی . به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند. • به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند. • این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنی‌خودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.                 🍁🍁🍁🍁🍁 . جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلمات‌درس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد. • كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را هم‌بدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا: دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند. • درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبان‌خودشان خلاصه در چند خط بنویسند.              🌺🌺🌺🌺🌺 . اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایان‌می بردی؟ . فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحد‌یک بند داستان را ادامه بده. • باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس. • جملہ ناتمام بدهید تا  کامل کنند • برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
Asal: 📝📝📝 : در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش کیسه ی جادویی در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش استفاده از كلمات در اين روش ما موضوع انشا را بيان مي كنیم. سپس كلماتي را با توجه به موضوع روي تخته مي نويسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده كنند . دانش آموزان با توجه به كلمات داده شده جملاتي را مي نويسند، سپس جمله هايي را كه مرتبط با هم هستند در يك گروه قرار مي دهند و در پايان آن ها را مرتب مي كنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش مشاركتي موضوعي به دانش آموزان ارائه مي شود و هر كدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقيقه فرصت فكر كردن به بچه ها مي دهيم.) مطالب بچه ها را روي تابلو مي نويسیم و به كمك خودشان جملات را پس و پيش مي كنیم تا به صورت يك انشاي كامل درآيد. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 مرتب كردن متن يا داستان قصه يا متنی را كه ترتيب حوادث آن به هم ريخته است در اختيار دانش آموزان قرار مي دهیم. بچه ها توالي جملات و حوادث را درست مي كنند و با شماره گذاري و رونويسي مجدد ، آن را به صورت يك انشا يا داستان در مي آورند. براي پرورش خلاقيت آن ها مي توان انتخاب نام قصه را بر عهده ی خودشان گذاشت. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
املا ی بدون نقطه👈 متن درسی تهیه و نقطه هایشان راحذف کرده، بچه ها نقطه گذاری کنن املای موریانه ای👈 نشانه های مهم بعضی کلمات حذف بچه ها با مداد قرمز نشانه گذاری کنن املای زنجیره ای👈روز قبل میخواهیم پنج تا درس و با دقت بخوانند، کلمه های ان را بخاطربسپارند، بعد یه زنجیر میگه معلم روی تخته یه بیضی بکشن یه کلمه از همون درسها داخلش مینویسه بچه ها باید براساس حرف اخر هر کلمه زنجیرهای دیگه رو اضافه کنن، هرکی بیشترزنجیر کشید امتیازبیشتری داره املای خوشه ای👈بچه ها وسط دفتر یه دایره ی بزرگ بکشن مثه دانه ی گندم معلم یه کلمه بنویسد داخل دایره بچه ها خوشه ای کلمه هایی که به حرف اخر میخورد و بنویسند املای کامل کردنی👈متن درسی اماده کلمه های مهم راحذف کنیم اونا کامل کنن املای جشنواره کلمات👈مثلا بچه ها درس چوپان درست کار و باز کنید یه کلمه که برا املا مهمه به ذهن بسپارید حالا دفتر املا رو باز کنید به صورت پهنا بگذارید دور تا دو ر برگه را نقاشی کنید یا رنگ کنید ،خوشگلش کنید حالا کلمه ای و که انتخاب کردید بنویسید وسط بعدکه نوشت بیایند نشان همه بدهند و روی تابلو بنویسن بعد میگیم کلمه های دوستاشونو دورتادورکلمه ی خودشان بنویسن میشه جشن کلمه ها😊 املای بروبخوان و بنویس👈 متنهای مختلف درحد 5خط اماده و به دیوار نماز خانه چسبانده هر گروه برود بنشیند دومتر فاصله داشته باشد فقط یک نفر حق داره بنویسه هم گروهی ها برن بخونن و بیان بگن اون بنویسه املای جدولی👈 از قبل چند درس بخوانند معلم بگوید دفتر خود را به پهنا بگذارید معلم یه جدول بکشه داخلش مثلا بنویسه کلمه هایی که با ع شروع میشن یاکلمه هایی که ص دارن املای نشانه گیری👈کلمه های مهم را نوشت به بچه ها توپ ژله ای بدیم بزنن به اون کلمه ای که خواستیم املای فضایی👈 کلمه ای بگیم روی هوا بنویسن املای لب خوانی👈معلم بدون صدا کلمه بگه بچه ها بنویسن املای لمسی👈روی کمر دوستاشون کلمه بنویسن دوستاشون داخل دفتربنویسن املای با علطهای املایی 👈معلم متن علط بنویسد بدهد بچه ها درست کنن املای بادکنکی👈 معلم بگوید بجه ها بادکنک بیارن کلمه های سخت یه درس و با ماژیک بنویسن، بعد برن روی حیاط بندازن بالا
پوشه کار چیست ؟ تعریف پوشه کار(آلبوم پیشرفت تحصیلی ): ž- آلبوم پیشرفت تحصیلی عبارت است از : ž مجموعه‌ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جریان یاددهی – یادگیری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گردیده و منظم سازماندهی شده و بیانگر میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاویرِ گوناگون ودرمسیر رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآیند یاددهی – یادگیری ، به نمایش و قضاوت می گذارد. منظور نهایی معلم از پوشه کار این است که بتواند با یاری جستن از این شیوه تصویری واضح و سه بعدی ازرشد مهارت ها ، توانایی ها و دانش و نگرش دانش آموزان ارائه نمایند . ضرورت استفاده از پوشه کار به دانش آموز امکان می دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد. فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش آموز می دهد. به دانش آموز فرصت می دهد بین آموخته های قبلی و جدید خود ارتباط برقرار کند. و خود ارزشیابی را در دانش آموز تقویت نماید. ابزاری برای تعامل با همکلاسی ها، معلمان و والدین است. دانش آموز از طریق ارائه پوشه کار فرصت پیدا می کند تا میزان توانایی ها و دانش خود را مستند سازد شادی انگیز است ،چراکه تهیه پوشه کار نیازمند فعالیت ذهنی و بدنی است .همین اقدام ،زمینه ی شادی ،نشاط و سرزنده بودن دانش آموزان را فراهم می گرداند . به معلم امکان می دهد تا با مرور پوشه کار دانش آموز ، قابلیت های وی را به درستی شناسایی برای آموزش وی، برنامه ریزی نموده و با اطمینان بیش تر و بر اساس دلایل مستند در مورد او قضاوت کند. به والدین امکان می دهد تا در جریان روند آموزش فرزندشان قرار گیرند، نقاط قوت و ضعف او را بشناسند و نقش مثبت، سازنده و فعالی در هدایت تحصیلی او داشته باشند. انواع پوشه کار: ž✅فراورده‌ای : یعنی پوشه کار بهترین کارها . که برای نشان دادن موفقیت‌های یادگیرنده تنظیم می گردد . ž✅فرایندی : پوشه کاری ست که به منظور معرفی رشد پیشرفت دانش آموز به کار می رود . ✅žفراورده‌ای - فرایندی : در این پوشه کار ، منتخبی از کار های دانش آموز ، (به انتخاب دانش آموز و معلم ) به منظورارائه تصویری از موفقیت‌ها و، رشد و پیشرفت او ، گرد آوری و گلچین می گردد . در واقع این نوع از پوشه کار مد نظر ارزشیابی کیفی توصیفی می باشد . مراحل تهیه پوشه کار ؛ مرحله اول : سازماندهی و برنامه ریزی . مرحله دوم : مرحله جمع آوری و انتخاب شواهد. مرحله سوم : مرحله ارزیابی و ارایه بازخورد .
✴️ پوشه کار چیست؟ 🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟ 📂 پوشه کار "پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد . مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد . 📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل ✅حفظ و نگه داری موثر ✅دسترسی آسان ✅زیبایی ظاهری رعایت گردد 📋روی جلد: روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود. در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود. عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند. 🗂محتوای پوشه: محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد 🗃محتوای پوشه: 1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد 2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد. تا آموزگار را در قضاوت یاری کند. 🛄محتوای پوشه به چهار گروه 1)آزمون ها 2) تکالیف 3)تولیدات طبقه بندی می شود. 💎آزمون مداد کاغذی 💎آزمون های عملکردی 💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد. 👈تکالیف: 💎تکالیف درسی خارج از کلاس 💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ... 💎تکالیف درسی کلاسی گروهی 💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی 💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈تولیدات: 💎 آثار هنری دانش آموز. 💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها. 💎 کارهای عملی دانش آموز. 💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت 💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی. 💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈سایر موارد: تشویق کتبی دانش آموز. ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز. نامه های مربوط به دانش آموز. نمونه پیشرفت موضوعی دروس. یادداشت های معلم. 📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند: 👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری 👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری 👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی) 👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی) 👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند. 👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری 👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮
خواهد بود. — با ارایه بازخورد توصیفی به هر یک از فعالیت­ها، عملکردها، تکالیف و… از پوشه کار به عنوان ابزاری جهت اصلاح عملکرد و ارتقای کیـفیت و بهبـود امر یادگیری دانش­آموزان استفاده می­شود. ارزیابی پوشه کار ارزیابی بر اسـاس پوشـه­ی کـار به معلم این آرامش خاطر را می­دهد که هر زمان که در قضـاوت دچـار شک وتردید شود می­تواند با مراجعه به پوشه در مورد قضاوتی که می­کند اطمینان حاصل کند برای ارزیابی پوشه کار باید ملاک ­ها و معیارهای مشخصی را در نظر بگیرد و بر اساس این معیارها ارزشیابی را انجام داده و بازخوردهای لازم را جهت بهبود کار دانش­ آموز ارایه دهد. درمورد ملاک­های زیر تأمل کنید هرمعیاری که از قلم افتاده شما اضافه نمایید. ۱) دقت در کار                              ۲) نظم در کار و نظافت ظاهری ۳) خلاقیت و نوآوری                      ۴) حوصله، صبر و پشت­کار ۵) کاربرد آموخته­ها                        ۶)کنجکاوی و پرسش­گری ۷) شواهدی حاکی از پیشرفت دانش­ آموز ۸) توانایی برقراری ارتباط                 ۹) توانایی حل مسئله ۱۰) توانایی طرح مسئله                 ۱۱) توانایی کار گروهی ملاک یا معیار چیست: در بحث ارزشیابی  وسنجش عملکرد فراگیران ملاک و معیار در واقع شامل جنبه­ها و ابعادی از عملکرد فراگیران می­باشد که یادگیری این جنبه ­ها و آموختن این محورهای عملکردی از نظر اهداف یادگیری آموزش دارای اهمیّت می­ باشد و ملاک مشخص می­کند که چه چیزی دارای اهمیّت است. مراحل کار ارزیابی بعداز تعیین ملاک ارزیابی الف) ارایه تعریف مشخص: برای هریک از ملاک­ها یا معیارهای خود باید تعریـف معین و مشخصی در نـظر داشته باشید ملاک­ های شما باید شفاف و دقیقاًً مشخص باشد. ب) مشخص کردن روش ارزیابی: از جمله روش­های ارزیابی پوشه کار استفـاده از فهرسـت وارسی و مقیاس درجه­بندی می ­باشد. این روش­ها به شما کمک می­ کند تا مشخص نمایید که دانش­آموز در چه سطحی توانسته از عهده­ ی انجام تکالیف یا پروژه­ ی محوله برآید یا میزان آگاهی او در باره یک مفهوم چه اندازه است یا این که عملکردهای مورد انتظار در رفتار و عملکرد او وجود دارد یا نه (روش­های سنجش مشاهده­ای). ج) مشخص کردن نشانگرهای هر ملاک: نشانگرها، عملکردهای مورد انتظار شما از دانش ­آموزان می­ باشد. ما براساس ملاک­ ها و نشانگرهای تعیین شده، شواهد موجود در پوشه کار دانش­ آموزان را بررسی و مورد قضاوت قرار می­ دهیم. در این مرحله مشخص می­ شود که دانش ­آموز در چه سطحی قراردارد. شما باید عملکرد مورد نظر در هر یک از سطوح مقیاس را به طور واضح و قابل مشاهده تعریف کنید تا بتوانید میزان تحقق آن را در عملکرد دانش ­آموز تعیین نمایید. چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد: ۱- تکالیف انفرادی مدرسه ۲- برگه امتحانی ۳- تکالیف گروهی مدرسه ۴- گزارش های علمی ۵- یادداشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز ۶- ثبت پرسش ها و اظهارنظرها در رفتارهای قابل توجه ۷- گزارش مصاحبه ای فراگیر با افراد مختلف ۸- خلاصه داستان یا فیلم یا بازدید ۹- نمونه کارهای هنری و… سعی شود کارهای ناتمام با ذکر تاریخ در پوشه گذاشته شود و کارهای تکمیل شده در پوشه نگهداری شود. بهترین کار هر دانش آموز در پوشه گذاشته شود. معلم و دانش آموز در انتخاب مواردی که در پوشه گذاشته شود با یکدیگر مشورت کنند. معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای: برای آنکه بتوان یک پوشه کار را ارزیابی کرد باید معیارهایی داشت که می توان به مواردزیر اشاره کرد. ۱- دقت در کار ۲- نظم کار و نظافت ظاهری ۳- خلاقیّت و نوآوری ۴- کنجکاوی و پرسش گری ۵- پشتکار و صبر و حوصله ۶- کاربرد آموخته ها ۷- تصحیح اشتباهات ۸- توانایی استفاده از ابزار ۹- توانایی برقراری ارتباط ۱۰- توانایی حل مسئله ۱۱- توانایی طرح مسئله ۱۲- توانایی کار گروهی و…. از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم: ۱- به دانش آموز امکان داده میشود پوشه ی خود را با معلم مرور کند و مواردی را که می تواند اصلاح کند بگوید. ۲- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با دانش آموز دیگر مرور کند ۳- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با گروه خود مرور کند. ۴- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با والدین مرور کند. ۵-به معلم این امکان را می دهد که پوشه فراگیران را مرور کند و مواردی که  به کمک  نیاز دارند تعیین کند. ۶- به دانش آموزان امکان می دهد که از کارهای خود نمایشگاهی ترتیب دهند.
✴️ پوشه کار چیست؟ 🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟ 📂 پوشه کار "پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد . مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد . 📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل ✅حفظ و نگه داری موثر ✅دسترسی آسان ✅زیبایی ظاهری رعایت گردد 📋روی جلد: روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود. در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود. عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند. 🗂محتوای پوشه: محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد 🗃محتوای پوشه: 1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد 2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد. تا آموزگار را در قضاوت یاری کند. 🛄محتوای پوشه به چهار گروه 1)آزمون ها 2) تکالیف 3)تولیدات طبقه بندی می شود. 💎آزمون مداد کاغذی 💎آزمون های عملکردی 💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد. 👈تکالیف: 💎تکالیف درسی خارج از کلاس 💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ... 💎تکالیف درسی کلاسی گروهی 💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی 💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈تولیدات: 💎 آثار هنری دانش آموز. 💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها. 💎 کارهای عملی دانش آموز. 💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت 💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی. 💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈سایر موارد: تشویق کتبی دانش آموز. ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز. نامه های مربوط به دانش آموز. نمونه پیشرفت موضوعی دروس. یادداشت های معلم. 📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند: 👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری 👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری 👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی) 👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی) 👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند. 👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری 👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮اختیاری
📌مساحت و محیط اشکال هندسی برای همه پایه ها ۱) مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش محیــط مـــربــــع = یک ضلع × ۴ 🌾🍃🍁 ۲) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض محیط مستطیل = ( طول + عرض) × ۲ 🌾🍃🍁 ۳) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث = مجموع سه ضلع 🌾🍃🍁 ۴) مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × ۳ 🌾🍃🍁 ۵) مساحت مثلث متساوی الساقین = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث متساوی الساقین= مجموع سه ضلع 🌾🍃🍁 ۶) مساحت مثلث قائم الزاویه = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث قائم الزاویه = مجموع سه ضلع 🌾🍃🍁 ۷) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع 🌾🍃🍁🍂🌹🌻 ۸) مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) ÷ ۲ محیط لوزی = یک ضلع × ۴ 🌾🍃🍁 ۹) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × ۲ 🌾🍃🍁 ۱۰) مساحت دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × شعاع × شعاع محیط دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × قطر 🌾🍃🍁 ۱۱) مساحت کره = ۴ × ۱۴/۳ × شعاع به توان دو حجم کره = چهار سوم × ۱۴/۳ × شعاع به توان سه 🌾🍃🍁🍂 ۱۲) مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × ۱۴/۳ 🌾🍃🍁 ۱۳ ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش 🌾🍃🍁 ۱۴ ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه) 🌾🍃🍁🍂🌹🌻 ۱۵ ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم ۱۶) مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع سطح کل استوانه = سطح دو قاعده + مساحت جانبی ( مساحت مجموع دو قاعده + ارتفاع × پیرامون قاعده ) ۱۷) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی ۱۸) حجم مخروط = مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع @tadriis_yar
مربوط به پایه سوم👆
سلام همکاران صبح آدینه شما بخیر لطفا پی دی اف سولات علوم وهدیه ومطالعات اجتماعی دارید لطفا بفرستید خدا خیرتون بده
گام به گام هدیه.pdf
19.61M
گام به گام هدیه
یک سری هست که در تدریس تابستان هم به انها اشاره شد تشویقها طیب طیب الله. احسنت بارک الله به حق حی سبحان. سپردمت به قران آ آ آفرین. ب ب بهترین. ما ما ماشاالله. چشم نخوری انشاالله تشویق موقع خوندن قرآن فرشته ای تو آسمون. رو بال های رنگین کمون می خواد بخونه برامون. سوره ی قران صد آفرین مرحبا. بر پسر توانا صد آفرین مرحبا. این کار تو هست زیبا صد آفرین مرحبا. ای دختر توانا صد آفرین مرحبا. چه خوب هستی ماشاالله صد آفرین مرحبا. با ادبی و دانا صد آفرین مرحبا. برنده میشی حالا اینها تشویق های قرآنی هستن که می تونید از اونها استفاده کنید @tadriis_yar
🔴🔴 باسلام در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست! @tadriis_yar
. با کلیک بر روی هر کدام از لینکهای زیر دیوان شعر آن شاعر را خواهید داشت. دوستان عزیز در تکثیر این هدیه ارزشمند کوشا باشید برای ورود به دیوان هر یک از این مفاخر جهانی کافی است بر روی لینک آن کلیک کنید . *حافظ <http://ganjoor.net/hafez/>* *خیام <http://ganjoor.net/khayyam/>* *سعدی <http://ganjoor.net/saadi/>* *فردوسی <http://ganjoor.net/ferdousi/>* *مولوی <http://ganjoor.net/moulavi/>* *نظامی <http://ganjoor.net/nezami/>* *پروین اعتصامی <http://ganjoor.net/parvin/>* *عطار <http://ganjoor.net/attar/>* *سنایی <http://ganjoor.net/sanaee/>* *وحشی <http://ganjoor.net/vahshi/>* *رودکی <http://ganjoor.net/roodaki/>* *ناصرخسرو <http://ganjoor.net/naserkhosro/>* *منوچهری <http://ganjoor.net/manoochehri/>* *فرخی <http://ganjoor.net/farrokhi/>* *خاقانی <http://ganjoor.net/khaghani/>* *مسعود سعد <http://ganjoor.net/masood/>* *انوری <http://ganjoor.net/anvari/>* *اوحدی <http://ganjoor.net/ouhadi/>* *خواجوی کرمانی <http://ganjoor.net/khajoo/>* *عراقی <http://ganjoor.net/eraghi/>* *صائب تبریزی <http://ganjoor.net/saeb/>* *شبستری <http://ganjoor.net/shabestari/>* *جامی <http://ganjoor.net/jami/>* *هاتف اصفهانی <http://ganjoor.net/hatef/>* *ابوسعید ابوالخیر <http://ganjoor.net/abusaeed/>* *بهار <http://ganjoor.net/bahar/>* *باباطاهر <http://ganjoor.net/babataher/>* *محتشم <http://ganjoor.net/mohtasham/>* *شیخ بهایی <http://ganjoor.net/bahaee/>* *سیف فرغانی <http://ganjoor.net/seyf/>* *فروغی <http://ganjoor.net/forooghi/>* *عبید زاکانی <http://ganjoor.net/obeyd/>* *امیرخسرو <http://ganjoor.net/khosro/>* *شهریار <http://ganjoor.net/shahriar/>* *جبلی <http://ganjoor.net/jabali/>* *اسعد گرگانی <http://ganjoor.net/asad/>* *فیض کاشانی <http://ganjoor.net/feyz/>* *سلمان <http://ganjoor.net/salman/>* *رهی <http://ganjoor.net/rahi/>* *اقبال <http://ganjoor.net/iqbal/>* *بیدل <http://ganjoor.net/bidel/>* *قاآنی <http://ganjoor.net/ghaani/>* *کسایی <http://ganjoor.net/kesayee/>* *عرفی <http://ganjoor.net/orfi/>* پست بالا گنجینه با ارزشی است که هدیه میکنیم به شما . بنابراین شماهم به پاس این هدیه آنرا به دوستانتان تقدیم کنید. سپاس ازلطف شما🌹 @tadriis_yar .
🖼️ آینه 🌱رفتار فرزند آینه و انعکاس تمام نمای رفتار والدین است. ⚠️یادمان باشد، بچه ها آن طوری که می‌خواهیم نمی شوند، بلکه آنطور که هستیم می شوند❗ ➕ با فرزندان خوش اخلاقی و خوش رفتاری را تمرین کنیم. 🌐 📲 @tadriis_yar
چند دیدگاه درباره نقاشی‌ و نقاشی‌ کودکان نقاشی فعالیتی است شخصی که می‌توان آن را از دیدگاههای متفاوت بررسی کرد «شیلر» معتقد است که انسان‌ها ذاتاً‌ فعالند و بازی یکی از شیوه‌های تخلیه انرژی اضافی است. لذا نقاشی می‌تواند به منزله نوعی بازی برای کودکان مطرح باشد . از دیدگاه نظریه روانکاوی، نقاشی به منزله فعالیتی بالینی ـ فرافکنی است یعنی از طریق نقاشی فرد می‌تواند آنچه را که در ضمیر ناخودآگاه دارد و گاهی اوقات باعث ناراحتی و اضطرابش می‌شود بیان کند و با این شیوه به آرامش می رسد . به نظر «کلوگ» کودکان ضمن نقاشی، هم به لذت حرکتی و هم به لذت بصری دست می‌یابند و این امر باعث فعالیت کودکان می‌شود. بعضی از نقاشی‌ها صرفاً طرح‌هایی تزئینی یا خطوطی هستند که تعریف و توصیف آنها نسبتاً آسان است. اما بیشتر نقاشی‌هایی که کودکان می‌کشند تصویر است . یعنی بازنمایی چیزی هستند. از جمله عواملی که در تفسیر نقاشی کودکان به کار گرفته می‌شود می‌توان از طرز قرار گرفتن نقاشی بر صفحه کاغذ، سایه، ضخامت، خط ، قوای اجزای کشیده شده، مقدار و توزیع جزئیات، پاک شدگی‌ها، تصویر لباس و زمینه نام برد. @tadriis_yar
کودک را به حیاط ببرید البته درصورتی که محل وموقعیت مناسب بوده وامکان مشاهده ریزش برگها باشد.سپس اجازه دهید تا به طور مستقل وبدلخواه از برگهای درختان که به طور پراکنده بر زمین ریخته شده اند تعدادی جمع کنند به خصوصیات برگها (زردی،خشکی،بزرگی،وشکل آنها )تا جایی که در کشش آنهاست صحبت کنید سپس سوال کنید فکر می کنید چرا برگها زرد شده اند؟ آیا دوباره برگ سبز رشد می کند؟ چرا پرستو ها کوچ می کنند؟ @tadriis_yar
کاربرگ تصویری اعداد.pdf
1.1M
کاربرگ تصویری اعداد.pdf کاربرگ تصویری اعداد @tadriis_yar
اهداف درس ( نگاره ی 10 ): ۱  آشنايی با عيد نوروز ۲  آشنايی با آداب و رسوم مردم ايران ۳  آشنايی با اهميت نقش پدربزرگ و مادربزرگ در خانواده ۴  ايجاد علاقه به ديد و بازديد ۵  توانايی رسم خطوط منحنی در همهٔ جهات ۶  توانايی تلفظ کليد واژه های سير، سبزه، عيد و...   مفاهیم , هدف ها و مهارت های نگاره ی 10 1 – به تناسب سن خود عید نوروز را می شناسد . 2 – بخشی از آداب و رسوم مردم ایران را در عید نوروز بیان می کند . 3 – هفت سین را نام می برد . 4 – علاوه بر هفت سین ، چیز های دیگری که بر سر  سفره قرار می گیرد بیان می کند. . 5 – لحظه ی تحویل سال بر سر سفره را شرح می دهد . 6 – درباره ی عیدی دادن و عیدی گرفتن توضیح می دهد  . 7 – از سنت دیدوبازدید به عنوان مهمترین آیین در ایام عید نام می برد . 8 – آداب و آیین معاشرت را در مهمانی ها رعایت می کند . 9 – او از خدا به خاطر همه ی نعمت هایش سپاسگزاری می کند  . 10 – نکات بهداشتی را در مصرف تنقلات و شیرینی رعایت می کند. 11 – موقع خرید لباس و لوازم عید به فکر مستمندان و فقیران است. 12 – پدر بزرگ و مادر بزرگ ها را بسیار دوست د ارند و به آن ها احترام می گذارند . 13 – آن ها ادب و احترام را نسبت به همه ( بزرگ و کوچک) ابراز می دارند . @tadriis_yar
تغییرات کتاب های درسی قرآن دوره ابتدایی شامل : 1️⃣ احیاء مجدد شعار هفته در پایان کتاب درسی قرآن 2️⃣ تغییر کامل بخش قرآن در تابستان در هر شش کتاب 3️⃣ رویکرد حفظ عمومی جزء سی ام قرآن کریم در طی سال تحصیلی 4️⃣ اصلاح و تکمیل فعالیت های روان خوانی سوره ها و آیات 5️⃣ جمله نویسی آیات درسی 6️⃣ جمله خوانی آیات درسی 7️⃣ رمزینه های جدید تعاملی صوتی و تصویری 8️⃣ تصویرگری کلمات و ترکیب های آشنای فارسی در متن دروس 9️⃣ خط کشی زیر کلمه ها و ترکیب های مشترک فارسی و قرآن 🔟 شماره گذاری سطور صفحات قرآنی کتاب درسی برای سهولت در پرسش های کلاسی 1️⃣1️⃣ اصلاح مقدمه کتاب های درسی 2️⃣1️⃣ کاهش متن آیات کتاب های درسی 3️⃣1️⃣ انتشار کتاب راهنمای تدریس معلم قرآن با عنوان نهج القرآن
بخوانیم_نگاره_141269030110.pdf
426.8K
آزمون نگاره مدادکاغذی @tadriis_yar