Daftare Naghashi-=-www.Moralschool.Mihanblog.com.pdf
12.71M
♦️ #دفتر_رنگ_آمیزی
🔹 95طرح زیبا برای دانش آموزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق و تنبیه دانش اموز
دکتر قره داغی
کلیپ ۱
4_5877745104868868766.pdf
5.36M
✅ آزمون مدادکاغذی
⬅️ کل کتاب
⬅️ پایه اول
eitaa.com/tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 صبحانه سالم 🌺
✅ کلاس اول ۲
✅ آموزشگاه:هاتف مغانجوق
✅ مدیر آموزشگاه:آقای یوسف حاجی زاده
✅ آموزگار مربوطه: صدیقه کریمی سلطان احمدی
eitaa.com/tadriis_yar
تکلیف-تم-4-ریاضی-(سری1)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
373.1K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
تکلیف تم ۴
#ریاضی
#اول دبستان
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
202030_1281295598.ppsx
8.2M
#پاورپوینت
#کلاسداری
موضوع: باکلاس شلوغ چه کنیم؟
👌کیفیت عالی،18اسلاید
#تدریس_کارآمد
#روش_تدریس
@tadriis_yar
202030_184576679.m4a
4.91M
#پادکست
#مقتدر_مهربان
معلم مقتدر و مهربان کیست؟
لطفا برای یک نفر از همکاران بفرستید🙏🌹
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
کانال تخصصی صدای تدریس
💎 ویژه علاقمندان به حوزه تدریس 💎
#حسین_پاک_نژاد
@tadriis_yar
202030_1988656358.m4a
9.59M
#پادکست
#مقتدر_مهربان_۲
معلم مقتدر و مهربان
لطفا برای یک نفر از همکاران بفرستید🙏🌹
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
کانال تخصصی صدای تدریس
💎 ویژه علاقمندان به حوزه تدریس 💎
#حسین_پاک_نژاد
https://eitaa.com/tadriis_yar
مرز بین محبت و اقتدار_1.m4a
2.5M
#پادکست
#معلم_مقتدر_مهربان_۳
مرز بین محبت و اقتدار
لطفا برای یک نفر از همکاران بفرستید🙏🌹
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
💎 ویژه علاقمندان به حوزه تدریس 💎
#حسین_پاک_نژاد
https://eitaa.com/tadriis_yar
4_5859439718030115858.docx
50.1K
✅ آزمون مطالعات اجتماعی
✅ درس اول تا دهم
⬅️ پایه ششم
eitaa.com/tadriis_yar
38154164045323.pdf
621.2K
✅ ۳۱ طرح و روش آموزش املا برای کلاس اول ابتدایی
eitaa.com/tadriis_yar
تقارن مرکزی و چرخشی.pdf
757.7K
✅ یادآوری و مرور ریاضی
✅ موضوع: تقارن مرکزی
⬅️ پایه ششم
eitaa.com/tadriis_yar
38373396413327.pdf
238.6K
✅ آزمون عملکردی علوم
⬅️ پایه ششم
eitaa.com/tadriis_yar
✅ برطرف کردن اشکالات املایی و نارسانویسی دانش آموزان:
🛑 سرکش و نقطه
⬅️ بچه هایی که نقطه و سر کش کم و زیاد میگذارند ,نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند.
⬅️ اگر در سال اول دقت اورا افزایش ندهید ,در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم می اید و بی دقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد. پس الان برای تقویت دید او تلاش کنید.
✔️ راهکار: اختلاف تصویر را پیدا کن , بگردو پیدا کن, کارهای نقطه چین , شباهت را پیدا کن, بازی های دقتی و.... دقت اورا افزایش خواهد داد.
🛑 رفع فاصله نویسی بین حروف و کلمات
⬅️ علل: سرعت زیاد قلم به هنگام نوشتن
حرکت بیش از حد وسریع جانبی
عدم توجه به هماهنگی لازم جهت نوشتن
راهبرد:کلمه های یک جمله را به صورت کم رنگ یا نقطه چین می نویسیم تا ضمن کامل کردن به فاصله ها هم توجه نماید.یا از چوب کبریت به عنوان حد فاصل استفاده می کنیم تا دانش اموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد ومجدد چوب کبریت را به انتها انتقال دهدو.....
🛑 رفع کج نویسی دانش آموزان
⬅️ علل: سفت دردست گرفتن قلم وفشار زیاد انگشت شست به قلم
دفتر یا کاغذدرجهت درست قرار نگرفته باشد
قرار نگرفتن صحیح مداد در بین انگشتان
⬅️ بازو در هنگام نوشتن به بدن چسبیده باشدو دست انعطاف زیادی نداشته باشد
✔️ راهبرد:
برای دانش اموزانی که هنگام نوشتن از خط زمینه منحرف می شوندوبالا و پایین خط می نویسند با قرار دادن خط کش باریک در بالا و پایین خط محدوده نوشتن او را تنظیم کنیدبه طوری که هنگام نوشتن وقتی از محدوده خط زمینه بالا تر وپایین تر رفت با خط کش بر خورد کند ومنحرف نشود.
🛑 رفع نامرتب نویسی
⬅️ علل: حرکت بسیار کند دست محکم گرفتن قلم بین انگشتان دست
نبودن آزادی حرکت وانعطاف پایین
نادرست بودن وضعیت نشستن وکاغذ
راهبرد:ابتدا قوانینی را در نظر می گیریم مثال:از ابتدای خط شروع به نوشتن می کنیم.از خط منحرف نمی شویم.از پاک کن استفاده نمی کنیم.نوک مداد تیز باشد و.......
از کپی کردن استفاده می کنیم کاغذ نازکی را روی نوشته درس قرار می دهیم بهطوری که نوشته ها دیده شود از دانش اموز می خواهیم به نوشته ها دقت کند و روی نوشته ها را پر رنگ کند وبنویسد.
🛑 رفع پررنگ نویسی
⬅️ علل: فشاربیش ازحدانگشتان شست. اشاره و وسط
سفت نگه داشتن مداد باانگشتان
استفاده از قلم نامناسب
قطرکم قلم یا مداد
✔️راهبرد: چون وقتی دانش آموز روی دفتر یا کتاب می نویسد بیش از حد مداد را فشار می دهدبه جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده می کنیم و آنرا روی فرش یا بالشت قرار می دهیم تا بنویسدبه شرط آنکه به اندازه ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشودبعد از مدتی تمرین مشاهده می کنیم که مداد را زیاد فشار نمی دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می شکند استفاده می کنیم تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد.
🛑 بدخطی(نارسا نویسی)
در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی وروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد
eitaa.com/tadriis_yar
✅ گامهای تکنیکی در جهت رفع و کاهش مشکلات نوشتاری:
1- اولین گام، بررسی وضعیت بینایی دانش آموز است. در صورت عدم مشکل جدی در چشمها، ادراک بینایی نیز نقش مهمی را در یادگیری خواندن و نوشتن دارد. تعدادی از دانش آموزان در تمریناتی که مربوط به این فرآیند است با مشکل رو به رو هستند. به عنوان مثال دانش آموز نمی تواند بین کلماتی مانند حوادث، حوادس، هوادس و... تفاوت بگذارد.
2- بررسی وضعیت اندام گفتاری دانش آموز نیز در این دسته از کودکان ضروری است. از عوامل دیگری که باعث غلطهای املایی می شود اختلال تلفظ است. به عنوان مثال، دانش آموزی که زیپ را دیپ تلفظ می کند در املا نیز همین طور عمل می نماید. بنابراین این کودکان باید به گفتار درمان مراجعه نمایند.
3- ارزیابی مهارتهای حرکتی ظریف دانش آموز نیز باید مد نظر باشد، زیرا در بعضی از مواقع بر اثر شیوه نوشتن نامناسب، غلطهای املایی زیاد می شود، در نتیجه باید طرز صحیح قرار گرفتن مداد بین انگشتان، وضعیت نشستن و قرار گرفتن کاغذ مقابل دانش آموز، به او آموخته شود. در این زمینه تمرینات مربوط به هماهنگی چشم و دست کمک زیادی به رفع این مشکل می کند.
4- بررسی حافظه بینایی دانش آموز نیز از اهمیت لازم برخوردار است. یکی از علل اصلی ناتوانی در املای صحیح کلمات با حروف همصدا مربوط به ضعف در حافظه بینایی دانش آموز است. اکثر این کودکان نمی توانند آنچه را که از تک تک حروف یا ترتیب توالی آنها از طریق دیدن به خاطر سپرده اند حفظ کنند.
5- تعدادی از کودکان نیز در پیوند دادن صدا و نماد نوشتاری دارای مشکل هستند و نمی توانند صداهایی را که می شنوند به نماد مناسب آن تبدیل نمایند که علت آن گاهی ناشی از ضعف در حافظه شنیداری و تشخیص و تمیز شنیداری می باشد.
eitaa.com/tadriis_yar