eitaa logo
معلم یار
6.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم مورد اشاره در اواخر فایل صوتی جلسه اخلاق حرفه ای 🔶تبدیل تهدید به فرصت. 🔸🔸 💠 ای از دوران معلمی ( شهرستان داراب). ▶️فراش مدرسه پسری داشت به نام اصغر, همه معلمها از دست اصغر ناراحت و ناراضی بودند... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از فعالیتهای خانم حسنی آموزگار پایه پنجم و ششم در سال اول خدمت در یکی از روستاهای سپیدان .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیل صوتی جلسه سیزدهم ( نحوه مواجهه اخلاقی با کسانی که شبهات و یا انتقادات تند و تیزی را مطرح می کنند )
☔️فکر، مثل چتر می ماند؛ وقتی کار می کند که باز باشد.😍 💥اخلاق بد، مثل لاستیک پنجر است؛ تا عوضش نکنید راه به جایی نمی برید. 😍 ................................................. ✅ تمثیلات: 👇👇 🎋کلاس را جذاب، 🎋تدریس را زیبا 🎋آموزش را متنوع، 🎋اندیشه را پویا 🎋و...می کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
اخلاق حرفه ای ج چهاردهم.m4a
19.53M
قسمت اول فایل صوتی جلسه چهاردهم اخلاق کار گروهی
اخلاق حرفه ای ج چهاردهم ۲.m4a
15.86M
قسمت دوم فایل صوتی جلسه چهاردهم
⭕ بارم‌بندی ادبیات فارسی / پایه یازدهم 📖 ‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔴 سر جلسه کنکور چی ببریم ؟ 💠مواردی که باید سر جلسه ببرید 🔺اصل کارت ملی و شناسنامه 🔺پرینت کارت ورود به جلسه کنکور(سایز a4) 🔺دوتا مداد سیاه نرم پر رنگ (اتود نبرید) 🔺دوتا پاکن و یک مدادتراش خوب 🔺ساعت حتما عقربه دار (کرنومتر نداشت باش) 🔺بطری آب و شکلات و خوراکی مجاز 💠مواردی که نباید سرجلسه ببرید 🔹ماشین حساب 🔹کتاب و جزوه و برگه چرک نویس 🔹هندزفری 🔹خوراکی های عجیب غریب 🔹لوازم الکترونیکی 🔹گوشی و ساعت هوشمند 🔹انواع سلاح گرم و سرد ‌‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
@hamclasix.pdf
1.58M
🔖 پاسخنامه پیشنهادی شبه نهایی ریاضی یازدهم امروز ‌‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این روش‌ها ادبیات رو0️⃣2️⃣بگیر 🙂 ‌‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
از الان ریاضی روی چه مباحثی تمرکز کنیم؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 👩🏻‍🏫پیش نیازهای اولیه ریاضی 📌 فصل سوم دهم ( اتحاد ، معادله و نامعادله ، قدرمطلق ، تایین علامت ، درجه دو معادلات رادیکالی ) چطوری تابع حل کنی بدون مباحث بالا ؟ 📕تابع ۲ تست مستقیم با کلی ترکیبیات 📕حد و پیوستگی ۴ تست 📕مشتق و کاربرد مشتق بجز بهینه سازی ۶ تست مستقیم 📌مباحث بدون پیش نیاز 📚آمار و احتمال ۴ تست 📚لگاریتم ۳ تست 💬 تست های کنکورالگو محور در این حیطه و هر سال مشابه با سال دیگر 📝حذفيـات 📌بهینه سازی هندسه تحلیلی 📌هندسه یازدهم 📌مقاطع مخروطی ممکنه تست آسون طراحی بشه ... حداقل يكم بخون 📖 ‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
😖 درمان فراموشی درس ها : 🌟 دلایل فراموشی : 1 - استرس و اضطراب شدید . 2 - مدت زیادی از خوندن گذشته . 3 - فراموشی کاذب و غیرواقعی . 1️⃣ - استرس و اضطراب : 🟣استفاده از روی تنفسی 478 ، خوردن دمنوش گیاهی مثل گل گاوزبان و تمرکز کردن فقط به امروزت و تجسم نکردن روز کنکور . 2️⃣ - مدت زیادی از خوندن گذشته : 🟡مرور و دوره کردن درسایی که قبلا خوندی ، استفاده روش تورق سریع ، خوندن هایلایت ها و خلاصه هات ، حل چند تست از تستایی که نشان دار کردی . 3️⃣ - فراموشی کاذب : 🔵این نوع فراموشی واقعیت ندارد و از استرس زیاده ، از عدم تمرکز و دسته بندی نکردن مطالب میاد و برای رفعش هم چند تست از اون مبحث بزن . اگه نتونستی درست بزنی برو درسو مرور کن . 📖 ‌‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
⭕تمام نمرات امتحان نهایی شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن را (حتی نمره ۲۰) برای کسب تراز سابقه تحصیلی خوب باید ترمیم کنید. نمرات زیر ۱۹ در امتحانات نهایی دی ۱۴۰۱ و خرداد ۱۴۰۲ را نیز باید ترمیم کنید. 🔹این خلاصه ده‌ها خط تحلیل است که دیگر مشاوران که بعضی‌شان با فریب برخلاف آن را در سال‌های قبل می‌گفتند اما اکنون مجبورند با آسمان ریسمان بافتن ، آن را توصیه و توجیه کنند اما ما از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفته‌ایم که با گذشت یک سال از اجرای این طرح تمام فارغ التحصیلان، حتی با نمرات بیست و در حد بیست، محکوم به ترمیم نمره خواهند شد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🎤 پاسخ به سوالات شما در رابطه با درس ادبیات فارسی : 1️⃣ چگونه بخوانیم ❓ • اول تسلط کامل به دستور و آرایه دوم حل سوالات خوب از دستور و آرایه سوم روزی بیست دقیقه حفظیات شامل معنی لغت ، املا ، تاریخ ادبیات ، حفظ شعر . . . 2️⃣ کتاب کار لازم است ⁉️ جزوه‌ی خوب یا یک کتاب لازم دارید . • پیشنهادم در پایه های دهم و یازدهم پرسوال مهروماه و در دوازدهم فرمول بیست چاپ امسال ! 3️⃣ شما بیشتر از آنکه بخوانید باید سوالات گوناگون حل کنید ، تا سوال حل نکنید ، متوجه نکات مهم و کاربردی دروس نخواهید شد ! 4️⃣ از شعرهای حفظی ، فقط حفظ شعر میاد ⁉️ قطعا خیر ! گنج حکمت ها ، روانخوانی ها و شعرخوانی ها متن درس هستند و همه نوع سوال از آن ها میاد . . . ℹ️ دهم سه شعر حفظی ۵ / ٧ / ١٣ ℹ️ یازدهم چهار شعر حفظی ٢/ ٧/ ١١/ ١۴ ℹ️ دوازدهم چهار شعر حفظی ٢/ ٧ / ١١/ ١٣ 5️⃣ آیا ابیات داخل کارگاه‌های متن پژوهی هم اهمیت داره ⁉️ • اهمیت آن ها حتی از متن اصلی درس بیشتر است و تمامی نکات زبانی ، ادبی و فکری آن ها مهم است . 6️⃣ الان شروع کنم ، میرسم ❓ این سواله !؟ چرا نرسی ؟ با توجه به توان و سطحت باید وقت بذاری . . . 7️⃣ میزان مطالعه : • به نسبت سواد و توان و هدف هر فرد متفاوته ولی مرور حفظیات روزانه در حد بیست دقیقه برای همه پیشنهاد میشه ! 8️⃣ تا میتونی سوال خوب و زیاد حل کن . . 📖 ‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
@MrKetb 1.pdf
422K
✅سوالات احتمالی شبه نهایی فارسی پایه دهم ➕ پاسخنامه 📖 ‌ ‌‌✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
@MrKetb 1.pdf
651.1K
🔴سوالات احتمالی شبه نهایی فارسی پایه یازدهم ➕ پاسخنامه 📖 ‌ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
@MrKetb 1.pdf
638.3K
📖نمونه سوال شبه نهایی فارسی 🟢پایه دهم ➕ پاسخنامه تشریحی 📖 ‌ ‌‌✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
نکاتی در مورد تدریس نشانه ها برای همکاران تازه استخدام ✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️ ✔️ باید گفت در روش های تدریس قدیمی و قبل از كتاب های بخوانیم و بنویسیم فارسی، روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود كه ابتدا نشانه تدریس می شد و بعد كلمه ای كه با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش كردن و صدا كشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود، فقط می توانست كلمه های آب و بابا را كه با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد.                                          ✔️امّا در روش تدریس فعلی ابتدا كلمه هایی كه در آن ها حروف مورد نظر به كار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعّال، نشانه ی مورد نظر را در كلمه پیدا كرده و به او آموزش داده خواهد شد. به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است .       آب    آبی    دریا   آبی  .....   نشانه ی مورد نظر ما به شكل هایی كه در زبان فارسی وجود دارد در كلمه ها آمده است و بچّه ها باید با تلفّظ و تكرار كلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا كرده و بدانند صدای " آ " چند شكل دارد . مواردی هست كه در خواست می شود به آن ها توجّه كنید:👇   ✔️قبل از شروع تدریس، شكل هایی كه مربوط به این نشانه است را به صورت پازل آماده كنید. ✔️ حتماً بچّه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی كنید كه در كلاس اوّل هر چه تعدادشان كم تر باشد، مثلاً دو یا سه نفری، بهتر است. ✔️ پازل ها را بین بچّه ها تقسیم كنید و آن ها را راهنمایی كنید تا بتوانند شكل مورد نظر را آماده كنند. ✔️حالا از آن ها بخواهید در مورد شكلی كه به دست آورده اند با یك دیگر مشورت كنند. ✔️ یك نفر از هر گروه گفته هایی كه بین اعضای هر گروه ردّ و بدل شده را برای بچّه های دیگر كلاس باز گو نماید. ✔️كلمات كلیدی را به خاطر بسپارید و سعی كنید كه این كلمات حتماً توسّط بچّه ها گفته شود. مثلاً  :" بگو عزیزم، در شكل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد: " دریا و ..." ✔️هم پایان و هم آغاز بودن یك جفت كلمه را در نگاره ها با بچّه ها تمرین كرده اید و الآن می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال كنید كه چه كلماتی شنیدید كه هم پایان و هم آغاز هستند. مثل بابا و دریا كه هم پایان هستند و روی صدای آخر تأكید نمایید و یا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اوّل تأكید نمایید. تفاوت نگاره ها با نشانه ها در این است كه شما باید به هنگام تأكید صدای مورد نظر به شكل آن هم اشاره كنید. ✔️ اصلاً لذّت اكتشاف را از كودكان نگیرید. فوراً اشاره نكنید كه "آ" دو شكل دارد و بعد آن را معرّفی كنید. بلكه با نشان دادن كارت تصاویر و معرّفی شكل مورد نظر، آن ها را به این موضوع متمركز نمایید كه ببینند، نشانه ی مورد نظر به چه اشكالی نوشته شده است. مثال : ✔️" بچّه ها ! به كلمه ی " آب " توجّه كنید و بگویید در اوّل این كلمه چه صدایی را بیان می كنید؟" ✔️جواب :  " آ " .... ✔️ خب ! خوب به شكل صدای اوّل نگاه كنید و شكلش را به خاطر بسپارید. ✔️ حالا به من بگویید  در كلمه ی دریا در آخر آن چه صدایی را بیان می كنید؟ ✔️صدای " ا " ... ✔️ببینید در این جا صدای  " آ " به چه شكلی آمده است ؟ وقتی در اوّل كلمه آمده یك شكل دارد و وقتی در آخر و وسط كلمه آمده شكلی دیگر دارد. می توانید به من بگویید  شما در كلمه ها صدای " آ " را به چند شكل دیدید؟ ✔️بچّه ها خودشان با دقّت  و جست و جو جواب خوهند داد: به دو شكل ... اگر در دفعه های اوّل موفّق نشدید، باز هم جواب را خودتان نگویید با راهنمایی كردن بچّه ها سعی كنید خودشان به جواب برسند. ✔️حالا نوبت شماست كه این دو شكل را پای تابلو نوشته و با زبان كودكانه و شعر آن ها را به بچّه ها معرّفی كنید .....آ آ  چند شكل داره؟ - دو شكل داره، دو شكل داره. با اشاره به " آ" اوّل .......    – به این میگن " آ " اوّل ...كجا میاد؟   اوّل میاد همیشه به غیر از این نمیشه، تو جدول الفبا هر كی به جای خویشه و الی آخر. ✔️ حتماً كتاب بنویسیم در كلاس و حضور خودتان توسط بچّه ها انجام شود. به نحوه ی نوشتن بچّه ها دقّت كنید و اشكالاتشات را به آن ها بگویید. وقتی تمرین بنویسیم  در خانه انجام می شود شما به اشتباهات دانش آموز پی نخواهید برد. ✔️وقتی می بینید كه بچّه ها چه قدر تشنه ی آموختن هستند و چگونه توانستید، ابتدای خواندن و نوشتن را به آن ها بیاموزید، اصلاً خسته نخواهید بود و از آموختن لذّت خواهید برد. موفّق باشید.
💟 : 💠 ها ای رابا در نظر داشته باشید ودر این جلسه به معرفی خود وبرنامه های خود باشیدونکات زیر را موردتوجه قرار دهید:👇 🔸1-معرفی کتب درسی به اولیا 🔹2-معرفی برنامه درسی به اولیا واینکه یک هفته اول را فقط و فقط طبق برنامه کلاس پیش بروندوکتابها رادر طبق برنامه در کیف دانش آموزبگذارندد هیچ کتاب اضافه را در کیف نگذارند. 🔸3-یک دفتر تلاش ویک دفتر نقاشی در ماه اول کافی است.وهر دو همیشه در کیف دانش آموز باشند. 🔹4-حتما بعداز تحویل کتابها با برچسب نام دانش آموز را جلد کتاب بزنندوکتاب را جلد نایلونی بکشنداز جلد های کادویی استفاده نکنند. 🔸5-دفتر تلاش بیشتر از 60 برگ نباشد. 🔹6- کتاب بنویسیم را فنری ریز بزنند وروی آن را طلق بکشند. 🔸7-یک دست مداد،تراش ،پاک کن و مدادرنگی بخریم ودر کلاس به اولیا نشان دهیو وحتما تأکید کنیم که ازخرید لواز التحریر تجملی خودداری کنند. 🔹8-از خرید جامدادی آهنی خوداری کنند. 🔸9-به اولیا توضیح بدهیم که زیاد به بچه ها نگویند که پاک کن ودرست بنویس اگر اشتباه نوشتندبگوییم بعدی را درست بنویس.اصلا با پاک کن قهر کنیم. 🔹10-میزان تکالیف به اندازه ای باشد که گفته شده اگر اضافه باشد برای اولیا بنویسیم که میزان تکالیف را رعایت کنند. کیسه ریاضی وموارد آن را توضیح دهیم. 🔸12-نوار و جدول اضطراب رابرای والدین توضیح دهیم.این جدول بیانگر آن است که در مهر ماه بچه ها هیچ استرس وهیچ اضطرابی ندارند.از آذر ماه تا دی ماه و بهمن اوج اضطراب واسترس از نظر یادگیری بچه ها ست.نکته مهم در این زمینه این است که به هیچ عنوان والدین نباید استرس و اضطراب خود را به دانش آموزان منتقل کنند.دراین تایم زمانی از والدین میخواهیم که فقط صبر کنند. 🔹13- جدول زمانبندی دروس مدارس با یکدیگر متفاوت است وبانظر معلم انجام میشود. 🔸14-در غیبت یشتر از سه روزدانش آموز،معلم هیچ تضمینی برای یادگیری او ندارد. 🔹15-به والدین بگوییم استرس به بچه ها وارد نکنید. 🔸16-حضور اولیا در جلسات اجباری است بخصوص در تدریس دروس ای،ه،خوا،او استثناء. 🔹17-به والدین بگوییم در دفتر یا دداشت بچه ها چیزی یادداشت نخواهیم کرد باید خودشان در کلاس بدانند دقت کنند و به والدین انتقال دهند. 🔸18-به والدین بگوییم بازخوردها را ببینید. 🔹19-کتاب بخوانیم در مدرسه میماند به مدت یک ماه بخاطر آنکه جلو جلوننویسند. 🔸20-سه خط در دفتر تلاش سرمشق میدهیم. 🔹21-بچه ها را باهم مقایسه نکنند. 🔸22-در بخش نگاره ها صدا کشی در اول و آخر کلمات را آموزش خواهیم داد. 🔹23-آموزش یک درس از نگاره ها را در کلاس داشته باشیم وصدای اول وآخر را آموزش دهیم. 🔸24-بخش کردن را آموزش دهیم. 🔹25-کاغذی در اختیار والدین قرار دهیم تا در آن خصوصیات ،علایق،مشکلات وویژگی های فرزندشان را بنویسند.سپس آن رابه دفتر خصوصیات شکوفه ها انتقال دهیم. 🔸26- خوراکی ها ومایعاتی را که برای بچه ها میگذارند حتما در ش راببندندومیوه ها را در ظروف دردار بگذارند تا کتابها کثیف نشوند. 🔹27-وسایلی مانند خمیر بازی،قیچی،چسب ،مقوا وکاغذ رنگی را تهیه کنند قیچی چسب درر کیفشان همیشه باشد. 🔸28-حتما پوشه کار کیفی داشته باشندپوشه کار باید در کلاس باشد. 🔹29-کارتهای نشانه را تهیه کنند ودر کلاس بگذارند. 🔸30-هر روز که بچه هابه خانه می آیند از آنها بپرسند قصه کتاب را برایشان تعریف کنند.با این کار بچه هارا به حرف زدن وا دار میکنند. 🔹31-کتاب قرآن در وسایل بچه ها نیست آن را در روز جشن قرآن به بچه ها تحویل میدهی 🔸32- هر شب وسایل و برنامه بچه هار ا چک کنید. 🔹33-حتما در منزل صبحانه بخورند. 🔸34- گذاشتن صبحانه هر روز در کیف بچه هاالزامی است.وقتی بچه هابه صورت گروهی باشند خوراکی بهتر میخورند . 🔹35-طرز صحیح مدادردر دست گرفتن را به والدین آموزش دهیم. 🔸36-والدین و معلم همانند دو بال برای پروازو موفقیت دانش آموزهستند همکاری هر دو در امر آموزش به موفقیت دانش آموز بیشتر کمک خواهد کرد. 🔹۳۷-کارت نشانه حتما باید توسط والدین تهیه شود