فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برش اول از فیلم بِرامِ بی قرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 برش دوم از فیلم بِرامِ بی قرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برش #سوم از فیلم بِرامِ بی قرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برش #چهارم از فیلم بِرامِ بی قرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم مورد اشاره در اواخر فایل صوتی جلسه #یازدهم اخلاق حرفه ای
🔶تبدیل تهدید به فرصت. 🔸🔸
💠#خاطره ای از دوران معلمی #دکتر_خدادوست( شهرستان داراب). ▶️فراش مدرسه پسری داشت به نام اصغر, همه معلمها از دست اصغر ناراحت و ناراضی بودند...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از فعالیتهای خانم حسنی آموزگار پایه پنجم و ششم در سال اول خدمت در یکی از روستاهای سپیدان .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیل صوتی جلسه سیزدهم ( نحوه مواجهه اخلاقی با کسانی که شبهات و یا انتقادات تند و تیزی را مطرح می کنند )
☔️فکر، مثل چتر می ماند؛ وقتی کار می کند که باز باشد.😍
💥اخلاق بد، مثل لاستیک پنجر است؛ تا عوضش نکنید راه به جایی نمی برید. 😍
.................................................
✅ تمثیلات: 👇👇
🎋کلاس را جذاب،
🎋تدریس را زیبا
🎋آموزش را متنوع،
🎋اندیشه را پویا
🎋و...می کند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
اخلاق حرفه ای ج چهاردهم.m4a
19.53M
قسمت اول فایل صوتی جلسه چهاردهم
اخلاق کار گروهی
⭕ بارمبندی ادبیات فارسی / پایه یازدهم
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔴 سر جلسه کنکور چی ببریم ؟
💠مواردی که باید سر جلسه ببرید
🔺اصل کارت ملی و شناسنامه
🔺پرینت کارت ورود به جلسه کنکور(سایز a4)
🔺دوتا مداد سیاه نرم پر رنگ (اتود نبرید)
🔺دوتا پاکن و یک مدادتراش خوب
🔺ساعت حتما عقربه دار (کرنومتر نداشت باش)
🔺بطری آب و شکلات و خوراکی مجاز
💠مواردی که نباید سرجلسه ببرید
🔹ماشین حساب
🔹کتاب و جزوه و برگه چرک نویس
🔹هندزفری
🔹خوراکی های عجیب غریب
🔹لوازم الکترونیکی
🔹گوشی و ساعت هوشمند
🔹انواع سلاح گرم و سرد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
@hamclasix.pdf
1.58M
🔖 پاسخنامه پیشنهادی شبه نهایی ریاضی یازدهم امروز
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این روشها ادبیات رو0️⃣2️⃣بگیر 🙂
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
از الان ریاضی روی چه مباحثی تمرکز کنیم؟
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
👩🏻🏫پیش نیازهای اولیه ریاضی
📌 فصل سوم دهم ( اتحاد ، معادله و نامعادله ، قدرمطلق ، تایین علامت ، درجه دو معادلات رادیکالی ) چطوری تابع حل کنی بدون مباحث بالا ؟
📕تابع ۲ تست مستقیم با کلی ترکیبیات
📕حد و پیوستگی ۴ تست
📕مشتق و کاربرد مشتق بجز بهینه سازی ۶ تست مستقیم
📌مباحث بدون پیش نیاز
📚آمار و احتمال ۴ تست
📚لگاریتم ۳ تست
💬 تست های کنکورالگو محور در این حیطه و هر سال مشابه با سال دیگر
📝حذفيـات
📌بهینه سازی هندسه تحلیلی
📌هندسه یازدهم
📌مقاطع مخروطی ممکنه تست آسون طراحی بشه ... حداقل يكم بخون
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
😖 درمان فراموشی درس ها :
🌟 دلایل فراموشی :
1 - استرس و اضطراب شدید .
2 - مدت زیادی از خوندن گذشته .
3 - فراموشی کاذب و غیرواقعی .
1️⃣ - استرس و اضطراب :
🟣استفاده از روی تنفسی 478 ، خوردن دمنوش گیاهی مثل گل گاوزبان و تمرکز کردن فقط به امروزت و تجسم نکردن روز کنکور .
2️⃣ - مدت زیادی از خوندن گذشته :
🟡مرور و دوره کردن درسایی که قبلا خوندی ، استفاده روش تورق سریع ، خوندن هایلایت ها و خلاصه هات ، حل چند تست از تستایی که نشان دار کردی .
3️⃣ - فراموشی کاذب :
🔵این نوع فراموشی واقعیت ندارد و از استرس زیاده ، از عدم تمرکز و دسته بندی نکردن مطالب میاد و برای رفعش هم چند تست از اون مبحث بزن . اگه نتونستی درست بزنی برو درسو مرور کن .
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#متوسطهاول #هفتم #هشتم #نهم
#متوسطهدوم #دهم #یازدهم #دوازدهم
⭕تمام نمرات امتحان نهایی شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن را (حتی نمره ۲۰) برای کسب تراز سابقه تحصیلی خوب باید ترمیم کنید. نمرات زیر ۱۹ در امتحانات نهایی دی ۱۴۰۱ و خرداد ۱۴۰۲ را نیز باید ترمیم کنید.
🔹این خلاصه دهها خط تحلیل است که دیگر مشاوران که بعضیشان با فریب برخلاف آن را در سالهای قبل میگفتند اما اکنون مجبورند با آسمان ریسمان بافتن ، آن را توصیه و توجیه کنند اما ما از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفتهایم که با گذشت یک سال از اجرای این طرح تمام فارغ التحصیلان، حتی با نمرات بیست و در حد بیست، محکوم به ترمیم نمره خواهند شد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🎤 پاسخ به سوالات شما در رابطه با درس ادبیات فارسی :
1️⃣ چگونه بخوانیم ❓
• اول تسلط کامل به دستور و آرایه
دوم حل سوالات خوب از دستور و آرایه
سوم روزی بیست دقیقه حفظیات شامل معنی لغت ، املا ، تاریخ ادبیات ، حفظ شعر . . .
2️⃣ کتاب کار لازم است ⁉️
جزوهی خوب یا یک کتاب لازم دارید .
• پیشنهادم در پایه های دهم و یازدهم پرسوال مهروماه و در دوازدهم فرمول بیست چاپ امسال !
3️⃣ شما بیشتر از آنکه بخوانید باید سوالات گوناگون حل کنید ، تا سوال حل نکنید ، متوجه نکات مهم و کاربردی دروس نخواهید شد !
4️⃣ از شعرهای حفظی ، فقط حفظ شعر میاد ⁉️
قطعا خیر !
گنج حکمت ها ، روانخوانی ها و شعرخوانی ها متن درس هستند و همه نوع سوال از آن ها میاد . . .
ℹ️ دهم سه شعر حفظی ۵ / ٧ / ١٣
ℹ️ یازدهم چهار شعر حفظی ٢/ ٧/ ١١/ ١۴
ℹ️ دوازدهم چهار شعر حفظی ٢/ ٧ / ١١/ ١٣
5️⃣ آیا ابیات داخل کارگاههای متن پژوهی هم اهمیت داره ⁉️
• اهمیت آن ها حتی از متن اصلی درس بیشتر است و تمامی نکات زبانی ، ادبی و فکری آن ها مهم است .
6️⃣ الان شروع کنم ، میرسم ❓
این سواله !؟
چرا نرسی ؟
با توجه به توان و سطحت باید وقت بذاری . . .
7️⃣ میزان مطالعه :
• به نسبت سواد و توان و هدف هر فرد متفاوته ولی مرور حفظیات روزانه در حد بیست دقیقه برای همه پیشنهاد میشه !
8️⃣ تا میتونی سوال خوب و زیاد حل کن . .
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
@MrKetb 1.pdf
422K
✅سوالات احتمالی شبه نهایی فارسی
پایه دهم ➕ پاسخنامه
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
@MrKetb 1.pdf
651.1K
🔴سوالات احتمالی شبه نهایی فارسی
پایه یازدهم ➕ پاسخنامه
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
@MrKetb 1.pdf
638.3K
📖نمونه سوال شبه نهایی فارسی
🟢پایه دهم ➕ پاسخنامه تشریحی
📖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
نکاتی در مورد تدریس نشانه ها برای همکاران تازه استخدام ✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️
✔️ باید گفت در روش های تدریس قدیمی و قبل از كتاب های بخوانیم و بنویسیم فارسی، روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود كه ابتدا نشانه تدریس می شد و بعد كلمه ای كه با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش كردن و صدا كشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود، فقط می توانست كلمه های آب و بابا را كه با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد.
✔️امّا در روش تدریس فعلی ابتدا كلمه هایی كه در آن ها حروف مورد نظر به كار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعّال، نشانه ی مورد نظر را در كلمه پیدا كرده و به او آموزش داده خواهد شد. به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است . آب آبی دریا آبی ..... نشانه ی مورد نظر ما به شكل هایی كه در زبان فارسی وجود دارد در كلمه ها آمده است و بچّه ها باید با تلفّظ و تكرار كلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا كرده و بدانند صدای " آ " چند شكل دارد . مواردی هست كه در خواست می شود به آن ها توجّه كنید:👇
✔️قبل از شروع تدریس، شكل هایی كه مربوط به این نشانه است را به صورت پازل آماده كنید.
✔️ حتماً بچّه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی كنید كه در كلاس اوّل هر چه تعدادشان كم تر باشد، مثلاً دو یا سه نفری، بهتر است.
✔️ پازل ها را بین بچّه ها تقسیم كنید و آن ها را راهنمایی كنید تا بتوانند شكل مورد نظر را آماده كنند.
✔️حالا از آن ها بخواهید در مورد شكلی كه به دست آورده اند با یك دیگر مشورت كنند.
✔️ یك نفر از هر گروه گفته هایی كه بین اعضای هر گروه ردّ و بدل شده را برای بچّه های دیگر كلاس باز گو نماید.
✔️كلمات كلیدی را به خاطر بسپارید و سعی كنید كه این كلمات حتماً توسّط بچّه ها گفته شود. مثلاً :" بگو عزیزم، در شكل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد: " دریا و ..."
✔️هم پایان و هم آغاز بودن یك جفت كلمه را در نگاره ها با بچّه ها تمرین كرده اید و الآن می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال كنید كه چه كلماتی شنیدید كه هم پایان و هم آغاز هستند. مثل بابا و دریا كه هم پایان هستند و روی صدای آخر تأكید نمایید و یا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اوّل تأكید نمایید. تفاوت نگاره ها با نشانه ها در این است كه شما باید به هنگام تأكید صدای مورد نظر به شكل آن هم اشاره كنید.
✔️ اصلاً لذّت اكتشاف را از كودكان نگیرید. فوراً اشاره نكنید كه "آ" دو شكل دارد و بعد آن را معرّفی كنید. بلكه با نشان دادن كارت تصاویر و معرّفی شكل مورد نظر، آن ها را به این موضوع متمركز نمایید كه ببینند، نشانه ی مورد نظر به چه اشكالی نوشته شده است. مثال :
✔️" بچّه ها ! به كلمه ی " آب " توجّه كنید و بگویید در اوّل این كلمه چه صدایی را بیان می كنید؟"
✔️جواب : " آ " ....
✔️ خب ! خوب به شكل صدای اوّل نگاه كنید و شكلش را به خاطر بسپارید.
✔️ حالا به من بگویید در كلمه ی دریا در آخر آن چه صدایی را بیان می كنید؟
✔️صدای " ا " ...
✔️ببینید در این جا صدای " آ " به چه شكلی آمده است ؟ وقتی در اوّل كلمه آمده یك شكل دارد و وقتی در آخر و وسط كلمه آمده شكلی دیگر دارد. می توانید به من بگویید شما در كلمه ها صدای " آ " را به چند شكل دیدید؟
✔️بچّه ها خودشان با دقّت و جست و جو جواب خوهند داد: به دو شكل ... اگر در دفعه های اوّل موفّق نشدید، باز هم جواب را خودتان نگویید با راهنمایی كردن بچّه ها سعی كنید خودشان به جواب برسند.
✔️حالا نوبت شماست كه این دو شكل را پای تابلو نوشته و با زبان كودكانه و شعر آن ها را به بچّه ها معرّفی كنید .....آ آ چند شكل داره؟ - دو شكل داره، دو شكل داره. با اشاره به " آ" اوّل ....... – به این میگن " آ " اوّل ...كجا میاد؟ اوّل میاد همیشه به غیر از این نمیشه، تو جدول الفبا هر كی به جای خویشه و الی آخر.
✔️ حتماً كتاب بنویسیم در كلاس و حضور خودتان توسط بچّه ها انجام شود. به نحوه ی نوشتن بچّه ها دقّت كنید و اشكالاتشات را به آن ها بگویید. وقتی تمرین بنویسیم در خانه انجام می شود شما به اشتباهات دانش آموز پی نخواهید برد.
✔️وقتی می بینید كه بچّه ها چه قدر تشنه ی آموختن هستند و چگونه توانستید، ابتدای خواندن و نوشتن را به آن ها بیاموزید، اصلاً خسته نخواهید بود و از آموختن لذّت خواهید برد. موفّق باشید.
💟 #سخنی_با_همکاران:
💠 #روز_جشن_شکوفه ها #جلسه ای رابا #والدین در نظر داشته باشید ودر این جلسه به معرفی خود وبرنامه های خود باشیدونکات زیر را موردتوجه قرار دهید:👇
🔸1-معرفی کتب درسی به اولیا
🔹2-معرفی برنامه درسی به اولیا واینکه یک هفته اول را فقط و فقط طبق برنامه کلاس پیش بروندوکتابها رادر طبق برنامه در کیف دانش آموزبگذارندد هیچ کتاب اضافه را در کیف نگذارند.
🔸3-یک دفتر تلاش ویک دفتر نقاشی در ماه اول کافی است.وهر دو همیشه در کیف دانش آموز باشند.
🔹4-حتما بعداز تحویل کتابها با برچسب نام دانش آموز را جلد کتاب بزنندوکتاب را جلد نایلونی بکشنداز جلد های کادویی استفاده نکنند.
🔸5-دفتر تلاش بیشتر از 60 برگ نباشد.
🔹6- کتاب بنویسیم را فنری ریز بزنند وروی آن را طلق بکشند.
🔸7-یک دست مداد،تراش ،پاک کن و مدادرنگی بخریم ودر کلاس به اولیا نشان دهیو وحتما تأکید کنیم که ازخرید لواز التحریر تجملی خودداری کنند.
🔹8-از خرید جامدادی آهنی خوداری کنند.
🔸9-به اولیا توضیح بدهیم که زیاد به بچه ها نگویند که پاک کن ودرست بنویس اگر اشتباه نوشتندبگوییم بعدی را درست بنویس.اصلا با پاک کن قهر کنیم.
🔹10-میزان تکالیف به اندازه ای باشد که گفته شده اگر اضافه باشد برای اولیا بنویسیم که میزان تکالیف را رعایت کنند.
کیسه ریاضی وموارد آن را توضیح دهیم.
🔸12-نوار و جدول اضطراب رابرای والدین توضیح دهیم.این جدول بیانگر آن است که در مهر ماه بچه ها هیچ استرس وهیچ اضطرابی ندارند.از آذر ماه تا دی ماه و بهمن اوج اضطراب واسترس از نظر یادگیری بچه ها ست.نکته مهم در این زمینه این است که به هیچ عنوان والدین نباید استرس و اضطراب خود را به دانش آموزان منتقل کنند.دراین تایم زمانی از والدین میخواهیم که فقط صبر کنند.
🔹13- جدول زمانبندی دروس مدارس با یکدیگر متفاوت است وبانظر معلم انجام میشود.
🔸14-در غیبت یشتر از سه روزدانش آموز،معلم هیچ تضمینی برای یادگیری او ندارد.
🔹15-به والدین بگوییم استرس به بچه ها وارد نکنید.
🔸16-حضور اولیا در جلسات اجباری است بخصوص در تدریس دروس ای،ه،خوا،او استثناء.
🔹17-به والدین بگوییم در دفتر یا دداشت بچه ها چیزی یادداشت نخواهیم کرد باید خودشان در کلاس بدانند دقت کنند و به والدین انتقال دهند.
🔸18-به والدین بگوییم بازخوردها را ببینید.
🔹19-کتاب بخوانیم در مدرسه میماند به مدت یک ماه بخاطر آنکه جلو جلوننویسند.
🔸20-سه خط در دفتر تلاش سرمشق میدهیم.
🔹21-بچه ها را باهم مقایسه نکنند.
🔸22-در بخش نگاره ها صدا کشی در اول و آخر کلمات را آموزش خواهیم داد.
🔹23-آموزش یک درس از نگاره ها را در کلاس داشته باشیم وصدای اول وآخر را آموزش دهیم.
🔸24-بخش کردن را آموزش دهیم.
🔹25-کاغذی در اختیار والدین قرار دهیم تا در آن خصوصیات ،علایق،مشکلات وویژگی های فرزندشان را بنویسند.سپس آن رابه دفتر خصوصیات شکوفه ها انتقال دهیم.
🔸26- خوراکی ها ومایعاتی را که برای بچه ها میگذارند حتما در ش راببندندومیوه ها را در ظروف دردار بگذارند تا کتابها کثیف نشوند.
🔹27-وسایلی مانند خمیر بازی،قیچی،چسب ،مقوا وکاغذ رنگی را تهیه کنند قیچی چسب درر کیفشان همیشه باشد.
🔸28-حتما پوشه کار کیفی داشته باشندپوشه کار باید در کلاس باشد.
🔹29-کارتهای نشانه را تهیه کنند ودر کلاس بگذارند.
🔸30-هر روز که بچه هابه خانه می آیند از آنها بپرسند قصه کتاب را برایشان تعریف کنند.با این کار بچه هارا به حرف زدن وا دار میکنند.
🔹31-کتاب قرآن در وسایل بچه ها نیست آن را در روز جشن قرآن به بچه ها تحویل میدهی
🔸32- هر شب وسایل و برنامه بچه هار ا چک کنید.
🔹33-حتما در منزل صبحانه بخورند.
🔸34- گذاشتن صبحانه هر روز در کیف بچه هاالزامی است.وقتی بچه هابه صورت گروهی باشند خوراکی بهتر میخورند .
🔹35-طرز صحیح مدادردر دست گرفتن را به والدین آموزش دهیم.
🔸36-والدین و معلم همانند دو بال برای پروازو موفقیت دانش آموزهستند همکاری هر دو در امر آموزش به موفقیت دانش آموز بیشتر کمک خواهد کرد.
🔹۳۷-کارت نشانه حتما باید توسط والدین تهیه شود