💠 14 لغایت 21مهر هفته ملی کودک گرامی باد
🔻شعار روز های هفته ملی کودک 👇
🔹- ۱۴ مهر: «برای خانواده کودکان، برای آیندهای امنتر و آرامتر»
🔹- ۱۵ مهر: «برای محیط زیست کودکان، برای آیندهای پاکتر و سالمتر»
🔹- ۱۶ مهر: «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آیندهای پیشرفتهتر»
🔹- ۱۷ مهر: «برای شنیدهشدن کودکان، برای آیندهای مسئولانهتر»
🔹- ۱۸ مهر: «برای برابری کودکان، برای آیندهای عادلانهتر»
🔹- ۱۹ مهر: «برای هویت کودکان، برای آیندهای روشنتر»
🔹- ۲۰ مهر: «برای رفاه کودکان، برای آیندهای با کیفیت و آسایش بالاتر»
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅رسانه شنیداری
🌷نیایش صبحگاهی🤲
گوینده :دیانا_مرادی_تهران
پژوهش سرای جوانه
#رسانه_دیداری_شنیداری
#پادکست
#مناسبتی
#قطب_کشوری_ادبیات
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅پست علمی : 🔰بیوتکنولوژی پزشکی چیست؟
🔹رشته بیوتکنولوژی پزشکی به مطالعه و کاربرد فناوریهای بیوتکنولوژی در حوزه پزشکی میپردازد. این رشته شامل مباحث مختلفی از جمله ژنتیک، سلولشناسی، بیوانفورماتیک، تحقیقات بالینی و داروسازی است. هدف اصلی این رشته، بهبود سلامت و درمان بیماران با استفاده از فناوریهای نوین و پیشرفته است. در این رشته، دانشجویان با ترکیب دانش علوم پایه و پزشکی، به طور کامل با فرآیندهای تولید دارو، تحقیقات بالینی و طراحی دستگاههای پزشکی آشنا میشوند. ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅پست علمی : 🔰 شغل های مرتبط با بیوتکنولوژی پزشکی چیست؟
1. محقق بیوتکنولوژی پزشکی
2. مهندس بیوپزشکی
3. تحلیلگر داده های پزشکی
4. کارشناس تولید و کنترل کیفیت در صنعت داروسازی
5. مدیر توسعه تجاری در شرکت های بیوتکنولوژی پزشکی
6. مدیر فروش در شرکت های بیوتکنولوژی پزشکی
7. مدیر ارشد علمی در شرکت های بیوتکنولوژی پزشکی
8. کارشناس بازاریابی در صنعت داروسازی و بیوتکنولوژی پزشکی
9. مدیر تحقیقات و توسعه در شرکت های بین المللی برای تحقق اهداف ساخت داروهای جدید.
10. کارشناس امور قانونی و حقوقی در صنعت داروسازی و بیوتکنولوژی پزشکی ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#تمرین
#بازی
#پیشگیری از بروز اختلال #نوشتن و #بدخطی در سن مدرسه
💥 با بستن یک نخ و با استفاده از چند گیره و تعدادی وسیله و اسباب بازی، عضلات #دست و #انگشتان فرزند خود را تقویت کنید و از بروز مشکلات #نوشتاری و #بدخطی در سن مدرسه پیشگیری کنید
⭕️ اگر امسال کلاس #اولی دارید و در خانواده کسی هست که خیلی #خوش_خط نیست یا از #نوشتن بیزار هست، احتمالا ابتلا فرزندتون به اختلال نوشتن هست. پس مطلب زیر رو #بادقت بخوانید
⭕️ مهارتهای #حرکتی پیش نیاز برای داشتن #دستخط و مهارتهای #نوشتاری مناسب در سن مدرسه👇
در طول #تعطیلات این تمرینات رو کار کن👇👇
توانایی #لمس کردن ، #گرفتن، #رها کردن
توانایی در #تشخیص شباهت ها وتفاوتها
توانایی در مهارتهای مربوط به #انگشتان
گرفتن #قلم با دست، میان انگشتان
حرکت دادن قلم به #سمت بالا وپایین
حرکت قلم به شکل #دایره وار روی کاغذ
کپی کردن #حروف
کپی کردن #اسم خود
طراحی و نوشتن از روی #الگو
کپی کردن از روی #نقطه چین و کامل کردن نقطه چین ها و....
رنگ آمیزی طرح ها
کشیدن اشکال هندسی از روی الگو
مهره نخ کردن، دارت بازی، پیچ و مهره باز و بسته کردن، دوخت و دوز، ببین و بچین، لگو ها ، پازل ها، مازها و...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ تمرينات هفت گانه براي افزايش تمركز كودكان كم دقت و کم توجه:
✔️توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است.
🔻برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدین مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند.
1⃣تجسم
🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد.
2⃣ حدس شکل ها
🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد.
3⃣ تمرکز بر دما
🌸 دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.
4⃣ تمرکز بر صدای محیط
🌸 هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد.
5⃣ بازی با انگشتان
🌸 از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند.
6⃣ تکنیک تنفس
🌸از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود.
7⃣ نگاه کردن
🌸 شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد.
اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📋 تکالیف ترمیمی، اصلاحی
طراحی تکلیف ترمیمی و اصلاحی طراحی فرصت یادگیری جدید برای دانش آموزانی است که نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز ویژه با مطالعه عملکرد دانش آموز و تحلیل و تفسیر خطاها و موفقیتهایش شناخته میشود. تکلیف اصلاح یا ترمیمی بعد از انجام انواع آزمون و تکالیف جهت رفع اشکال و با توجه به تفاوت های فردی ارائه می شوند.
✅ مراحل طراحی تکالیف ترمیمی:
۱_ هدف مشخص شود: این هدف باید با تحلیل و تفسیر اطلاعات به دست آمده از عملکرد دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان تعریف شود یعنی باید در راستای اصلاح ضعف یا بهبود و ارتقای توانایی خاصی باشد.
۲_ دو فعالیت مناسبی برای دانش آموز تعریف شود؛ این فعالیت باید با هدف ضعف و توانایی دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان متناسب باشد.
۳_ دانش آموزان و افراد ذینفع همکار و اولیا توجیه شوند.
۴_ روند اصلاح و بهبود عملکرد دانش آموز بررسی شود.
⁉️ سوال: آیا تکالیف ترمیمی باید به برگه ی آزمون الصاق شود؟
این کار الزامی نیست چون ممکن است تکالیف ترمیمی به صورت شفاهی باشد اما در صورتی که به یادگیری کمک کند می تواند به برگه الصاق شود.
📚منبع:
کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۷
🔺🔺🔺🔺🔺🔺
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🌹🌹🌹:
✴️ پوشه کار چیست؟
🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟
📂 پوشه کار
"پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد .
مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد .
📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل
✅حفظ و نگه داری موثر
✅دسترسی آسان
✅زیبایی ظاهری
رعایت گردد
📋روی جلد:
روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود.
در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود.
عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند.
🗂محتوای پوشه:
محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد
🗃محتوای پوشه:
1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد
2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد.
تا آموزگار را در قضاوت یاری کند.
🛄محتوای پوشه به چهار گروه
1)آزمون ها
2) تکالیف
3)تولیدات
طبقه بندی می شود.
💎آزمون مداد کاغذی
💎آزمون های عملکردی
💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد.
👈تکالیف:
💎تکالیف درسی خارج از کلاس
💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ...
💎تکالیف درسی کلاسی گروهی
💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی
💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
👈تولیدات:
💎 آثار هنری دانش آموز.
💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها.
💎 کارهای عملی دانش آموز.
💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت
💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی.
💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
👈سایر موارد:
تشویق کتبی دانش آموز.
ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز.
نامه های مربوط به دانش آموز.
نمونه پیشرفت موضوعی دروس.
یادداشت های معلم.
📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند:
👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری
👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری
👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی)
👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی)
👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند.
👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری
👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه)
💠 استفاده از رمزینه های هوشمند کتاب های درسی
پوشه_کار
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
عنوان:نکات_معلمانه
_مدل_های_مشق_گفتن
✅مشق چی بدیم تکراری نباشه و خسته نشن
✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چ
ون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک طلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅ برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان ارائه میدهد.
┅┅✿❀•♡🌺♡•❀✿┅┅
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
عنوان:نکات_معلمانه
انواع املاء برای تقویت نوشتاری
🌾👈املای مشورتی : در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد ، میتوان در هنگام دیکته ، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است ، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف ، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
✏️املای ویرایشی : در هنگام تصحیح کردن املا ، معلم ، صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا نمره میدهیم. یعنی ، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره میدهیم.
✒️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند ، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود.
✏️املای هوایی : میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
✏️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری ، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
✏️املای روزنامه ای : بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد.
✏️املای تکمیلی : میتوان املای را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند
✏️املای غلط یابی : میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند .
✏️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
✏️املای گروهی : به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها نمره گروهی میدهیم و آن املا در پوشه کار گروهها قرار میگیرد.
📕املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، دیکته میگوییم.
👭👪املای گروه به گروه : بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
📜املای متن نویسی : بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
🙇املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد .بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود امتیاز میدهند.
🎑املای آینهای : میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
🚿املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب ، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای هم را می خوانند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#آیین_نامه_ارزشیابی_پیشرفت_تحصیلی_و_تربیتی_دوره_ابتدایی
ماده ۱
ارزشیابی تحصیلی_تربیتی در دوره ی ابتدایی با توجه به اهداف دوره و اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از طریق جمع آوری، طبقه بندی، تحلیل و تفسیر اطلاعات برای تشریح وضعیت تلاش، پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن (نظام مکمل و فوق برنامه) با اهداف زیر انجام می گیرد:
۱) اصلاح، بهبود و ارتقا فرآیند یاددهی_یادگیری در کلاس، مدرسه، مراکز مکمل مدرسه و خارج از آن به ویژه از طریق افزایش تعامل موثر و سازنده بین معلم و دانش آموز.
۲) شناسایی و پرورش استعداد ها، توانایی ها و علایق دانش آموزان با تکیه بر استعداد های برتر هر یک از آنان.
۳) توجه و کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت دانش آموزان.
۴) آگاه ساختن دانش آموز و اولیا وی از فرآیند پیشرفت تحصیلی_تربیتی و جلب مشارکت آنان برای بهبود عملکرد دانش آموز.
۵) ایجاد زمینه ی مناسب به منظور تقویت انگیزه ی يادگيری و پرورش استعداد های برتر دانش آموزان از جمله خلاقیت و نوآوری و ایجاد خود ارزیابی در دانش آموزان.
۶) تصمیم گیری در مورد ارتقا دانش آموزان به پایه ی بالاتر با حصول اطمینان از میزان تحقق اهداف آموزشی_تربیتی در چارچوب مقررات مربوط
۷) تولید اطلاعات برای ارزیابی، اصلاح و تقویت برنامه ها و روش های آموزشی تربیتی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#شیوه_های_جذاب_کردن_تکلیف_شب
۱_ تغییر دادن
در یک شکل از اشکال
تصویری از تصاویر موضوع درسی
بخشی از نوشته های یک متن
در راه حل یک مسئله و .....
تغییری توسط معلم ایجاد شود.
گاه در این باره می توان از دانش آموز خواست خود در موضوع تغییر ایجاد کند و اثر را بررسی نماید.
🔑🔑🔑
💊🔮💊🔮💊
۲_حذف کردن
عبارتی از یک مسئله در درس ریاضی یا علوم یا فارسی و یا .....توسط معلم برداشته می شود و از فراگیر خواسته می شود آن را کامل کند.
مثلا معلم حشره ای را رسم می کند اما برای آن شاخک قرار نمی دهد.
یا مسئله ای در درس ریاضی می نویسد اما پرسش پایانی مسئله را ارائه نمی کند.
🔑🔑🔑
💊🔮💊🔮💊
۳_ طراحی کردن
برای حل یک مسئله،رخ دادن واقعه ای در یک درس یا موضوع، رسم جداول، اثبات یک موضوع ، مشاهده یک پدیده،
دانش آموز طرح علمی ارائه کند یا نقاشی نماید.
🔑🔑🔑
💊🔮💊🔮💊
۴_ آزمایش کردن
برای اثبات یک موضوع دانش آموز اقدام به انجام یک آزمایش یا طرح آزمایش کند.
🔑🔑🔑
💊🔮💊🔮💊
۵_ مشاهده کردن
به کار بردن همه ی حواس در جمع آوری اطلاعات و ارائه ی گزارش به کلاس درس
معلم از دانش آموزان می خواهد که از نزدیک به مشاهده ی فرایند ساخت یک محصول یا بازدید از آثار تاریخی و یا دیدن لانه ی یک پرنده و یا دیدن بارش باران و یا ....... بپردازند و نتیجه را طی گزارش کتبی یا شفاهی به کلاس ارائه دهند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#شیوه_های_جذاب_کردن_تکلیف_شب
۶_ بازسازی کردن
دانش آموزان نظر خود را از یک مفهوم در قالب نوشته ای علمی درآورند .
مثلا: با توجه به اثر ضرب هر عدد در صفر یک قانون یا قاعده در این باره بیان نمایند.
💊🔮💊🔮💊
۷_ پیش بینی کردن
از تجربیات و دانسته های خود قبل از رخ دادن اتفاقات یا حوادث بهره ببرند و نظر خود را بیان کنند.
مثلا: اگر رنگ نور را تغییر بدهیم چه اتفاقی برای گیاه می افتد.
💊🔮💊🔮💊
۸_ طرح اشکال کردن
تغییر دادن در رون عادی یک موضوع
مثلا: معلم از بچه ها می خواهد اگر به جای حرف ص در کلمه صفر حرف س قرار دهیم معنی آن چه تغییری می کند؟
یا اگر در یک تفریق عدد اول را کوچک تر داشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟
💊🔮💊🔮💊
۹_ جمع آوری نمونه ها
برای کسب تجربه در باره ی یک موضوع دانش آموزان را به جمع آوری نمونه ها وادار کنیم.
نمونه برگ ها ، سنگ ها، پوشش جانداران و ....
جمع آوری تصاویر از ابزار ها یا وسایل اندازه گیری یا شخصیت ها و ....
💊🔮💊🔮
۱۰_ ساخت وسیله یا ابزار
فعالیت های سازه ای برای شناخت عمیق یک موضوع بسیار مهم است.
💊🔮💊🔮💊
۱۱_ پیگیری یک ایده
ادامه ی داستان نیمه تمام
تهیه ی یک متن
💊🔮💊🔮💊
12_ بهره بردن از چرایی ها
از چرا، به چه دلیل، چگونه، چه می شود؟ باید استفاده برد.
مثال: چرایی استفاده از ظروف یک بار مصرف.....
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
معلمهای موفق امروز، با هوش مصنوعی فردا را میسازند! 🚀 با دورههای پیشرفته آکادمی ایران هوش، تدریستان را هوشمند، سریع و جذاب کنید. 📚✨ فرصت استثنایی برای تبدیل شدن به معلمی متمایز، همین حالا دست به کار شو! ⏳👏
🍒لینک دعوت:
https://eitaa.com/joinchat/2859205434C6bb5a69bbd
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🎉 فرصت طلایی برای معلمان!
💫آموزش رایگان تدریس خلاق و تولید محتوای جذاب با هوش مصنوعی💫
✨ اینحا تدریست رو متحول کن! 👇
https://eitaa.com/joinchat/2859205434C6bb5a69bbd
👆 وارد شوید
✔️#تدریس_خلاق
✅ انواع روش های تدریس خلاق:
۱🔹 همواره در کلاس بحث ایجاد کنید.
موضوع بحث ها را هدفمند انتخاب کنید و جریان بحث را بهصورت هوشمند مدیریت و هدایت کنید.
۲🔹 در تدریس خود از داستان های جذاب مختلف بهره ببرید.
داستان ها در خاطر می مانند و مطالب آموزشی را بهتر منتقل می کنند.
۳🔹 دانش آموزان را در جایگاه مدرس قرار دهید و از آن ها بخواهید قسمتی از درس را به شیوه مد نظر خودشان تدریس کنند.
۴ 🔹پروژه محور باشید تا تئوری محور
۵🔹 مشکلات درسی را در قالب سناریو هایی ملموس و تجربی بیان کنید و از دانش آموزان راه حل بخواهید.
۶ 🔹تمرکز خود را بر روی پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان قرار دهید و آن ها را پرسش گر بار بیاورید.
۷🔹 از انواع گیمیفیکیشن در تدریس خود استفاده کنید.
۸🔹 در صورت امکان، کلاس درس را به طبیعت منتقل کنید.
۹🔹بازی های گروهی و انفرادی، روش هایی عالی و مؤثر برای انتقال مفاهیم هستند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅🌱پنج راهکار اساسی برای افزایش تمرکز و توجه :
▪️1. تمرین تنفسی و آرامش:
انجام تمرینهای تنفسی عمیق و آرامشی میتواند به کاهش استرس و افزایش تمرکز کمک کند.
▪️2. مدیریت استرس و احساسات منفی:
مدیریت استرس و احساسات منفی میتواند به کاهش اشتباهات تصمیمگیری و افزایش تمرکز کمک کند.
▪️3. محیط مطلوب:
ایجاد یک محیط آرام و بیصدا، بدون مزاحمتها، میتواند به افزایش تمرکز کمک کند.
▪️4. تقویت مهارتهای شخصی:
توسعه مهارتهای مذاکره، مدیریت استرس و مدیریت زمان،موزیک های ارام بخش و... میتواند به تقویت تمرکز کمک کند.
#تمرکز
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ 8 روش کار برای "آرام شدن"
▪️1. اگر عصبانی هستید، دو برابر انرژی صرف می کنید. و وقتی از نظر انرژی خالی بشوید، نمی توانید به اندازه کافی با احساسات خود کنار بیایید.
▪️2. عباراتی را بیابید که به شما کمک می کند به خود بیایید. "من می توانم آن را تحمل کنم"، "این من را ناراحت نمی کند"، " همه چیز به زودی تمام می شود" و ...فقط عباراتی که به آنها اعتقاد دارید، تکرار کنید و از آن استفاده کنید
▪️3. برخی افراد نوشتن تمام خشم و عصبانیت خود را روی یک کاغذ مفید می دانند. یک خودکار بردارید و هر آنچه را که احساس میکنید، نحوه شروع آن، آنچه بیشتر شما را تحت تأثیر قرار میدهد بنویسید. معمولاً پس از چنین "نامه هایی" مردم احساس بسیار بهتری دارند.
▪️4. مدیتیشن و یوگا را فراموش نکنید.
▪️5. رقصیدن روشی جالب برای مقابله با استرس است. برقص! بدن شما به آن نیاز دارد.
▪️6. یک راه عالی برای "قطع ارتباط از یک مشکل" خنده است. یک فیلم خنده دار تماشا کنید یا در مورد موضوعات انتزاعی با دوستان چت کنید. وظیفه شما این است که حواس خود را پرت کنید و لبخند بزنید.
▪️7. آواز خواندن یک کاهش دهنده استرس عالی است.
▪️8. چشمان خود را ببندید و تصور کنید که همه مشکلات پشت سر شماست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از لحظه لذت ببرید. تمام جزئیات را تصور کنید، این چیزیست که معمولا به بسیاری از افراد کمک می کند تا آرام شوند
⬅️ به یاد داشته باشید، برای خروج از هر موقعیتی راهی وجود دارد. و تنها چیزی که نیاز دارید این است که یاد بگیرید درست فکر کنید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✍ ✅ معلمان_مقتدر_واثربخش:
🔹داشتن نظم و برنامه ریزی
( وسایل مورد نیاز همیشه همراهمون باشه ، با برنامه وارد کلاس شویم)
🔹داشتن ثبات شخصیت
( معتدل رفتار کنیم ، متفاوت رفتار نکنیم ، با بچه ها صادق باشیم و مشکل رو بهشون بگیم اما معلم نباید بیش از حد ناله کنه)
🔹مطالعه وعلم آموزی روزانه
( اهل مطالعه و علم باشیم ، چالش های اساسی بچه هارو حل کنیم )
درست و منطقی و متناسب با هر دانش آموز تکلیف بدیم؛ نمره بدیم ؛ امتحان بگیریم ( در سطح توانایی های بچه ها باشه ؛ توقع منطقی باشه ؛ امتحان منطبق بر دریافت هاشون باشه)
🔹زبان بدن و ظاهر خوب و تیپ خوب
( فریاد نزنیم؛ راست راه بریم؛ شل و وارفته نباشیم محکم باشیم و ... )
🔹نوع ارتباط ما با مدیر مدرسه و سایر معلمان
( خیلی مهم است که ما در نگاه بقیه ی همکاران چطور به نظر بیایم؛ حتی اتفاقات بیرون ازکلاس و ارتباط شما با همکاران برای بچه ها هم مهم است ؛ ارتباط منطقی و اصولی با همکاران داشته باشیم)
🔹ودر آخر اینکه سلامتی خیلی مهمه
( خوب بخوابیم؛ به خودمون برسیم؛ سالم باشیم)
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
13.mp3
6.35M
✅️ صد نکته در کلاسداری
▪️مدیریت رفتار در کلاس
▪️ نویسنده جان یانگ
▪️ ترجمه: حدائق رضایی
▪️ انتشارات مدرسه
🛑 نکته ی ۱۰،کارامدی علایم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ اگر دانشآموز هستید، اینها را بدانید. بسیار مهماند: 👇👇👇
▪️هوش شما نه با نمرات امتحانات، بلکه با تمایلتان به یادگیری، توانایی شما در تفکر و حل مسائل تعیین می شود.
▪️عدم اطمینان را بپذیرید. از پرسیدن سوال نترسید.
▪️آنچه را که بیشتر از همه به آن علاقهمندید، سخت مطالعه کنید.
▪️ به اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند اهمیت ندهید. خودتان و برای خودتان فکر کنید.
▪️مهارت های شما بسیار مهمتر از نمراتتان هستند.
▪️گفتن "نمی دانم" و "من به کمک نیاز دارم" اشکالی ندارد. فروتنی برای رشد لازم است.
▪️با فهمیدن یاد بگیرید نه با حفظ کردن.
▪️بدانید که چگونه هر مسئلهای را که حل شده است حل کنید.
▪️ندانستن چیز بدی نیست. اینطور در مدرسه به شما یاد می دهند. ندانستن فرصتی برای یادگیری چیزی است.
▪️از طریق شک و تردید است که اکتشافات جدید حاصل می شود
▪️اولین اصل این است که شما نباید خودتان را گول بزنید و راحت ترین فرد برای گول زدن خودتان باشید.
✔️ پروفسور فاینمن
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
14.mp3
4.69M
✅️ صد نکته در کلاسداری
▪️مدیریت رفتار در کلاس
▪️ نویسنده جان یانگ
▪️ ترجمه: حدائق رضایی
▪️ انتشارات مدرسه
🛑 نکته ی ۱۱،تعمیق نگاه
✅نویسنده دکتر محمدنیرو
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💢 اینترنت اشیاء چیست؟
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💢 خطرات اینترنت اشیاء
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ ۱۰ روش مقابله با افسردگی:
▪️۱- هرگز بیش از چند ساعت در خانه نمانید
▪️۲- هنگام گرفتن تصمیماتِ مهم حداقل با دو نفر مشورت کنید.
▪️۳- به صبح هایتان ساختار بدهید مثلا از تخت خواب بیرون بیایید و دوش بگیرید حتی اگر حوصله ندارید.
▪️۴- از مصرف مواد، دخانیات و الکل خودداری کنید.
▪️۵- اگر اشتهایتان را از دست داده اید خودتان را مجبور به خوردن یک وعده کامل غذا نکنید، به جای آن از لقمه های کوچک استفاده کنید مانند نان، پنیر، گردو
▪️۶- از موضوعات و کارهای کوچک و بزرگ، مهم، غیر مهم یادداشت برداری کنید.
▪️۷- اگر نیمه های شب از خواب بیدار می شوید بلافاصله از تخت خواب بیرون بیایید و کاری انجام دهید.(مثلا کتاب های الهام بخش بخوانید.از تماشای تلویزیون، اینترنت گردی و تلگرام خودداری نمایید).
▪️۸- هر روز ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید.
▪️۹- به خودتان فرصت استراحت بدهید.
▪️۱۰- هر روز با افرادی صحبت کنید.
#افسردگی
#مقابله
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔵 بودا روی سه چیز تاکید میکند:
▪️مراقب کلام خود باش
▪️ارباب افکار خود باش
▪️و هرگز به بدنت اجازه نده به کسی و چیزی آسیب برساند
⬅️ چون بدن از حیوان میآید و از آسیبزدن لذت میبرد، بدن خشن است.
از آن آگاه باش، به آن اجازه نده وارد خشونت شود.
⬅️ به بدن اجازه نده به هیچکس آسیب بزند، زیرا اگر به دیگران آسیب بزنی، آن آسیب دیر یا زود به خودت باز میگردد.
▪️تمام تئوری کارما همین است:
هر کاری که با دیگران بکنی، به خودت باز میگردد. پس با دیگران طوری رفتار کن که میخواهی با تو رفتار شود.
این سه جاده را با خلوص و پاکی دنبال کن و خودت را در بالای راه یگانه خواهی یافت: راه خردمندی.
▪️آخرین توصیهی بودا این است:
این سه راه را از روی محاسبهگری دنبال نکن آنها را با معصومیتی کودکوار کشف کن و جویا بشو.
▪️مانند یک تاجر برخورد نکن
همگی ما تاجر مسلک هستیم و این یکی از دلایل اصلی است که چرا همیشه خوشی زندگی را از کف میدهیم یک تاجر هرگز نمیداند خوشی چیست؛ همیشه در فکر سود و منفعت است.
▪️مردم نزد من میآیند و میپرسند:
“اگر ما مراقبه کنیم، سود آن در چیست؟ از آن چه به دست خواهیم آورد؟” اگر به آنان بگویم، “بخاطر خودِ مراقبه آن را انجام دهید،” گیج میشوند
میگویند، “آنوقت چه فایده دارد؟” آنان درک نمیکنند که در زندگی، چند چیز باید بدون محاسبهگری انجام شوند.
عشق بخاطر خود عشق
هنر بخاطر خودِ هنر
و مراقبه برای خود مراقبه.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar