گام به گام هدیه.pdf
19.61M
✅ گام به گام هدیه های آسمان
⬅️ پایه چهارم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تدریس نشانه_ب
✅ فارسی پایه اول آبان۱۴۰۱
⬅️ قسمت دوم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
8122742289.pdf
678K
✅ طرح درس ماهانه تمام دروس
✅ پایه دوم
⬅️ در جریان مهر ماه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ راهکارهای عملی تقویت مهارت خواندن:
🍭 روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن
🍭فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
🍭 اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
🍭توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
🍭ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
🍭کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه شود و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
🍭تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی
🍭تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان
🍭اجازه ی فرضیه آزمایی به دانش آموز
🍭 تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
🍭استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
🍭 فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد .
🍭 استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در دانش آموزان
🍭 استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
🍭 تمرین صامت خوانی در کلاس
🍭 خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان در مراسم صبحگاه
🍭قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
🍭 از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند.
🍭تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
🍭از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
📚شیــوه مطالعــهی دروس حـــل کردنی📚
🔹اول یه دور مثالها و تمرینهای کتاب رو بخونین📖
🔹 دور بعد سعی کنین، هر مثال رو خودتون حل کنین و فرمول ها و نکات هر سوال رو تو خلاصه تون یادداشت کنین📝
🔹 نت برداری فرمول ها و نکات رو یک دور مطالعه کنین.🙇♀
🔹سراغ پاسخنامه تشریحی برین و تک تک راه حل هاتون رو با جواب درست تطبیق بدین و با دلیل راه حل های اشتباه تون رو رد کرده و راه حل درست سوال رو پیدا کنین و یک دور دیگر سوال را حل کنین👀
🔹نکات و فرمول های جدید تست ها و نمونه سوالات رو به خلاصه های خودتون اضافه کنین.✍
🔹در فواصل زمانی منظم تیپ های مختلفی از مباحث کار شده را حل کنین، تا باعث تثبیت یادگیری بشه و جلوی فراموشی های اولیه را بگیرین. ✏️
🔹 در ابتدای کار فرمول ها را حفظ نکنین و اجازه بدین با زدن تست ها و حل سوالات متفاوت ملکه ذهن تون بشه🧠
#مشاوره
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
آزمون-بخش-1-فصل-2-اندازه-گیری-در-علوم-و-ابزارهای-آن-علوم-تجربی-(سری1)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
192.1K
آزمون بخش ۱ فصل ۲ اندازه گیری در علوم و ابزارهای آن
#علوم تجربی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
گرامر درس ۲
در این درس با نحوه اولیه معرفی شخصی به شخص دیگر آشنا می شویم. و شمنن با کلمه پریسشی Who نیز آشنا می شویم.
به جمله زیر دقت فرمایید:
آن پسر کیست؟ ? A: Who is that boy
آن رضا است .B: That is Reza
همانطور که ملاحظه می فرمایید نفر اول می پرسد: آن پسر کیست. Who به معنای " چه کسی " است. is فعل کمکی است که مختص فاعلهای سوم شخص مفرد است. that boy هم فاعل است ( از نوع سوم شخص مفرد ) نماینده ضمیر فاعلی He.
در جواب نفر دوم می گوید: آن رضا است. در اینجا هم می توان That هم That boy و هم He را به عنوان فاعل به کار برد.
در جواب به شکل دیگری نیز میتوان عمل کرد:
این برادرم رضا است. This is my brother Reza
در اتمام یه ملاقات میتوان برای اظهار ادب از جمله زیر استفاده کرد:
از دیدنت خوش وقتم .Nice to meet you
یک مثال دیگر:
آن زن کیست؟ ? Who is that woman
آن خواهر من است. .That is my sister
به جمله زیر دقت نمایید:
آیا می توام به شما کمک کنم ؟ ? Can I help you
Can یک فعل کمکی به معنای توانستن است. همواره در زمان سوالی کردن جمله در انگلیسی اگر فعل کمکی داشتیم باید به ابتدای جمله بیاید. در اینجا هم فعل کمکی Can به ابتدای جمله آمده است. بلافاصله باید فاعل بیاید که I آمده است. help هم فعل اصلی است که باید بعد از فاعل بیاید. you یک ضمیر مفعولی است که در نقش مفعول در انتهای جمله آمده است.
#زبان_انگلیسی
پایه #نهم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
چرا باید مرور کنیم ؟
قطعا اولین و بارزترین دلیل مرور کردن ، عدم فراموشی و بخاطر سپاری مطالب است.
اما دانستن روش مرور کردن و انجام آن فواید بسیار زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم.
۱_ انتقال مطلب به حافظه بلند مدت
بعد از چندین بار مرور که بر اساس قوانین و زمانبندی مشخص شده است، مطلب مطالعه شده از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل میشود.
به دلیل اینکه حجم درسهای کنکوری زیاد است و دانش آموز باید همه آنها را تا روز کنکور در حافظه خود داشته باشد
ناچار است که مطالب را در حافظه بلند مدت خود ذخیره کند.
مطالبی که با رعایت قوانین مرور به حافظه بلند مدت منتقل شدند تا سالها پس از کنکور هم در ذهن ماندگار خواهند بود.
۲_ درک عمیق مطلب
وقتی دانش آموزی میگوید فلان فصل را خواندم ولی چیز زیادی نفهمیدم همیشه این مثال را برایش میزنم.
وقتی برای اولین بار به شما آدرسی میدهند تا به آنجا بروید درحالی که هیچگاه به آن شهر و منطقه سفر نکرده اید
از چند نفر نام خیابانها و کوچهها را میپرسید و شاید چندین بار راه را اشتباه بروید و نهایتا پس از جستجوی زیاد محل را پیدا کنید.
وقتی برای بار دوم به آنجا میروید با کمیدقت و نهایتا یک بار پرس و جو محل را پیدا میکنید.
اما وقتی دفعات بعد میخواهید به آن محل بروید چشم بسته هم آنجا را پیدا میکنید. این دقیقا همان فایده درک عمیق است.
۳_ افزایش سرعت پردازش ذهنی
برگردیم به مثال قبل اگر زمان رسیدن به آدرس مورد نظر در اولین بار و پنجمین بار را بررسی کنیم قطعا در بار پنجم بسیار سریع تر به محل میرسیم.
وقتی مطلبی را چندین بار مرور کردیم به قدری مفاهیم آن در ذهن ما جای گرفته که به محض اینکه آنها را فراخوانی کنیم
مغز سریعا آن را در دسترس ما قرار میدهد که این موضوع باعث افزایش سرعت تست زنی نیز میشود.
۴_ طبقه بندی مطالب
از دیگر فواید مرور طبقه بندی و دسته بندی مطالبی است که مطالعه کردیم.
ذهن ما مانند یک اتاق خالی است وقتی مطلبی را برای اولین بار میخوانیم مثل این است که کلی لوازم را بدون نظم بریزیم
داخل اتاق خالی اما هر بار که مطلب را مرور میکنیم در واقع داریم هر وسیله را سر جای خود میگذاریم و اتاق را منظم میکنیم.
به نظر شما پیدا کردن یک وسیله در یک اتاق شلوغ آسان تر است یا یک اتاق مرتب؟
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ ۸ چیزی که میتونه در یکسال زندگیتون رو تغییر بده:
۱-شکایت نکن و هر روز برای خوش شانسی هایی که داری (سلامتی، خانواده، شغل و ...) شکرگزار باش.
۲- تنهایی خودت رو دوست داشته باش و در آغوش بگیر، از فرصت تنهاییت برای از نو ساختن خودت استفاده کن.
۳- افرادی که بهت انرژی مثبت نمیدن و فقط غُر میزنن و انرژی منفی میدن از زندگیت حذف کن، حتی اگر صمیمی ترین دوستات باشن.
۴- افکارت رو کنترل کن! به هرچیزی که فکر کنی، تو ذهنت رشد میکنه و قوی میشه. حواست باشه فکر منفی میکنی یا مثبت.
۵- یک مهارت انتخاب کن و همه انرژیت رو برای پرورش اون بزار، هی از این شاخه به اون شاخه نپر.
۶- به تمامِ اهدافی که برای خودت قرار میدی پایبند باش و وقتی تصمیمی رو گرفتی دیگه پشت سرت رو نگاه نکن.
۷- هرروز یکم ورزش کن و عرق بریز تا روحیه ات تقویت بشه.
۸- شکست بخور ولی رو به جلو حرکت کن، از هر اشتباهت درس بگیر.
@tadriis_yar
📸 شهید نوجوان محمدرضا کشاورز مكبر و مؤذن مسجد امام مهدی کوزه گری شهید حادثه تروریستی شاهچراغ گل پسری با ادب، با حیا و با اخلاق که از رزق حلال پدری زحمتکش اینگونه به ثمر نشست.
#گفتمان
https://eitaa.com/tadriis_yar
درسنامه درس چهاردهم فارسی.pdf
587.4K
✅ درسنامه فارسی درس ۱۴
⬅️ پایه ششم
@tadriis_yar
202030_193323848.pdf
241.7K
✅ ریاضیاول اعداد باچوبخط
✅ پایه اول
@tadriis_yar
🔵 راه های درگير كردن دانش آموزان در فرايند تدريس:
✅1-پرسش از دانش آموزان
✅ 2-ارائه بازخورد
✅ 3-كار كردن گروهی
✅ 4-فعال بودن دانش آموزان
✅5- نشان دادن راه و فرايند(مسير فعاليت)
✅6-ايجاد رقابت جمعی
✅ 7- ارتباط عاطفی با دانش آموزان
✅ 8-ارتباط منطقی بين مطالب يادگيری
✅9-ارتباط مطالب با زندگی و دنيای واقعی
✅ 10-دادن فرصت و زمان كافی به دانش آموزان برای ارائه مطالب و اظهار نظر
@tadriis_yar
✅ چند نکته و فعالیت برای تقویت مهارت املا نوشتن دانش آموزان:
🌷نوشتن رنگین کمانی را امتحان کنید.
از دانش آموز خود بخواهید کلمات را با استفاده از مداد یا مداد رنگی متفاوت برای هر حرف بنویسد. سپس از او بخواهید با استفاده از رنگی متفاوت برای هر کلمه، همان کلمات را بنویسد.
این فعالیت تشویق می کند تا یاد بگیرید که چگونه حروف با هم کار می کنند تا کلمات کامل را تشکیل دهند.
🌷املای پله ای را امتحان کنید.
از دانش آموز خود بخواهید کلمات را به صورت پلکانی بنویسد. با حرف اول کلمه در یک خط شروع کنید، یک حرف دیگر در سطر بعدی اضافه کنید و تا کامل شدن کلمه ادامه دهید.
به عنوان مثال:
ن
نو
نوش
نوشت
نوشتن
🌷 کلمات کلیدی درست کنید.
یک کلمه کلیدی برای او بنویسید و از دانش آموز بخواهید که در کتاب، مجله و ... را جستجو کند و کلمه کلیدی مورد نظر شما را پیدا کند. این فعالیت، خواندن، شناسایی کلمه و حافظه املایی کودک را تشویق می کند.
🌷جاهای خالی را پر کنید.
لیستی از کلمات را روی یک قطعه کاغذ ایجاد کنید و برخی از حروف را کلمات را خالی بگذارید. از او بخواهید کلمات را بخواند و جاهای خالی را پر کند. اگر دانش آموز شما برای شناسایی کلمه نیاز به کمک دارد، سعی کنید یک تصویر ساده در کنار کلمه ترسیم کنید یا یک سری حروف را برای راهنمایی در پایین صفحه قرار دهید.
✅ نکته آخر
انجام فعالیت های متنوع با کودک به او کمک می کند تا به یادگیری سرگرم شود و مهارت های املایی خود را نیز بالا ببرد.
به یاد داشته باشید: مهارت های املایی خوب به مهارت خواندن بهتر تبدیل می شوند!
@tadriis_yar