eitaa logo
معلم یار
6.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معلم مدرسه
کاربرگ رنگین کمان @naghashi_ghese
‼️فرزندتان را با هیچ کس مقایسه نکنید. یکی از بدترین کارهای ممکن این است که آثار خلاقانه او را با خواهر یا برادر یا دوستانش مقایسه کنید و به او سرکوفت بزنید. هیچ گاه از جملاتی مانند «تو هیچ وقت نمی توانی مثل خواهرت داستان های خوبی تعریف کنی» یا «چرا سعی نمی کنی مثل برادرت نقاشی های زیبایی بکشی؟» استفاده نکنید. این کار به معنای واقعی خلاقیت را در وجود کودکان نابود می کند. @tadriis_yar
کاربرگ وصل کردن @tadriis_yar
🌸🍃 ✂️اجازه بدهید کودک کار با قیچی را فرا بگیرد. این کار نه تنها به افزایش در او کمک می کند بلکه انگشتان و او را هم تقویت می کند. @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
مهارت نادیده گرفتن: -هنگامی که رفتاری را نادیده می گیرید به کودک نگاه نکرده و بااو صحبت نکنید.سعی کنید آرام باشید. -رفتاری نادیده گرفته می شود که خطرناک نباشد، درصورت آسیب زدن کودک به خود، دیگران یا اشیا باید مداخله کرد. -درآغاز استفاده از این روش، امکان داردبدرفتاری شدت یابد ولی درصورت استفاده مداوم از نادیده گرفتن، بعدازمدتی رفتار موردنظر کاهش و سپس خاموش می شود. - هرزمان کودک رفتار نامناسب را متوقف کرد به او توجه کرده و رفتار مناسب او را تحسین کنید. @tadriis_yar
کاربرگ دست ورزی @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی کتاب و کتابخوانی کاردستی کتاب واحد کار کتاب و کتابخوانی @tadriis_yar
1635627129joz_fbf_jm_11_4_0.pdf
6.84M
✅ هدیه های آسمان ⬅️ پایه ششم @tadriis_yar
❤️💚 وتمرکز 💥 10 تمرین پیشنهادی براي توجه و تمركز 👇 1⃣ پرتاب . 2⃣ . 3⃣ زدن به هدف در . 4⃣ حمل آب پر. دانش آموز باید سعی کند آب لیوان نریزد. در مراحل بعد مسیر مشکل تر می شود و باید از جایی بالا رفته یا پایین بیاید. 5⃣ حمل با قاشق يا راكت. مانند تمرین قبل 6⃣ خاموش كردن شمع با تفنگ . دانش آموز باید شعله شمع را با تفنگ هدف گرفته و آن را خاموش کند. 7⃣ کار با کامپیوتر: از دانش آموز می خواهیم در محیط های مختلف با موس کار کند. 8⃣ بازی و بيدار. دانش آموز باید بدون خوردن به میله حلقه را از میله بگذراند تا لامپ دستگاه روشن نشود. 9⃣ یافتن ها و ها بین دو یا چند تصویر(یا بازی با نرم افزار شباهت و تفاوتها) 🔟 یافتن اشکال شده بین سایر اشکال یا تصاویر @tadriis_yar
کاربرگ بهداشت @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه ها مداد یا مداد رنگی هاشون رو دستشون بگیرن و مطابق کلیپ تمرین کنن . 👇 @tadriis_yar1
4_407755983104772555.mp3
377.4K
آهنگ کتاب و کتابخوانی آهنگ کتاب واحد کار کتاب و کتابخوانی @tadriis_yar
مربوط به واحد کتاب و کتابخوانی. يه خط مشخص می کنید وکتابو تو سر بچه قرار می دهید تا به خط پايان برسه بدون اینکه کتاب از سرش بیفته هدف:تمرکز،راه رفتن،حمل صحیح اشیا بازی کتاب و کتابخوانی واحد کار کتاب و کتابخوانی @tadriis_yar
⛔ اطلاعیه تمام مطالب در مجموعه تدریس یار رایگان می باشد.تنها با ذکر یک صلوات برای اموات از آنها استفاده کنید . تنها لطف شما همکاران گرامی فوروارد مطالب کانال برای همکاران می باشد. کانال های آرشیو تدریس یار پایه های اول تا ششم و متوسطه اول و دوم 👇👇👇👇👇👇👇👇 @tadriis_yar کانال اصلی که شامل تمام پایه ها می باشد ☝️☝️☝️☝️☝️☝️ ________________ @tadriis_yar1 کانال تدریس یار پایه اول☝️☝️☝️ _______________ https://eitaa.com/tadriis_yar5 کانال تدریس یار پایه پنجم کانال اطلاعیه های ضمن خدمت پاسخ سئوالات اطلاعیه های مربوط به امور اداری و مالی همایش‌ها و مسابقات @ltmsme کانالی پر از ایده و نقاشی و داستان و کاردستی @naghashi_ghese ⛔ مطالب چند کانال باقی مانده تا یکی دو روز آینده از کانال اصلی استخراج و دسته بندی می شود تا همکاران محترم راحت استفاده کنند. .
202030_849414544.pdf
316.7K
🛑 مقاله ✅ موضوع : هنر تدریس یادگیری شاد؛راهکارهایی برای ایجاد نشاط در کلاس eitaa.com/tadriis_yar
گواهی برای رتبه بندی.docx
4K
یک سری فایل مورد نیاز رتبه بندی @tadriis_yar
📍معرفی رشته اعضای مصنوعی 📌معرفی رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی یکی از زیرشاخه های توانبخشی است که در آن طریقه طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی بر اساس اصول مهندسی و منطبق با آناتومی بدن آموزش داده می شود. متخصص اعضای مصنوعی در سه زمینه حمایت از اعضای ضعیف و ناتوان بدن، ساخت اندام مصنوعی برای عضو از دست رفته و اصلاح ناهنجاری ها فعالیت می کند . 📌دروس مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی این رشته ۴ سال است که شامل ۱۲۸ واحد می شود. دروس این رشته مجموعه ای از علوم مهندسی و علوم پزشکی است . همچنین دانشجویان این رشته دروس پایه مثل آناتومی بدن، علل ناهنجاری ها و بیماری های اندام های مورد نظر را مطالعه کرده و سپس نحوه ساخت اُرتزها و پروتز های مختلف را فرا می گیرد. 📌دانشگاه های علوم‌ پزشکی در حال حاضر این رشته در دانشکده توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی ایران ، بهزیستی و توانبخشی تهران ، اصفهان و همدان ارائه می شود . 📌توانایی و مهارت های لازم دانشجوی رشته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی مثل یک مجسمه ساز باید با گچ مجسمه سازی کار کند و قالب های گچی از پا، دست، نیم تنه یا سر و گردن بسازد و مثل یک نجار، آهنگر و کفاش باید به جوشکاری، تراشکاری، اره کاری، فلزکاری و چرم کاری بپردازد. به عبارت دیگر متخصص این رشته باید از دست هایی توانا برخوردار و به کارهای فنی و صنعتی علاقه مند باشد.در ضمن دانشجوی این رشته باید دارای جسم و روحی سالم و توانمند و آمادگی روحی برای برخورد با بیماران و روابط اجتماعی خوب داشته باشد . 📌مقاطع بالاتر تحصیلی این رشته در حال حاظر در ایران در مقطع کارشناسی و ارشد ارائه می شود . مقطع ارشد تنها شامل دو گرایش ارتز و پروتز می باشد . البته فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته ی اعضای مصنوعی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های زیر ادامه تحصیل دهند : - مهندسی پزشکی(زیست مواد و بیوالکتریک) - نانوتکنولوژی پزشکی - فیزیک پزشکی - رشته ی مدیریت توانبخشی - اعضای مصنوعی و وسایل کمکی - زیست فناوری پزشکی 📌بازار کار فارغ التحصیل این رشته می تواند در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت کند که بخش دولتی شامل سازمان بهزیستی، هلال احمر، بنیاد جانبازان و بیمارستان های دارای مراکز ارتوپدی فنی است. اما حیطه اصلی فعالیت فارغ التحصیلان این رشته بخش خصوصی است چون رشته اعضای مصنوعی جزو معدود رشته های توانبخشی است که فارغ التحصیل آن می تواند پس از کسب تجربه لازم، مرکز خصوصی دایر کرده و به افراد فلج یا افرادی که انواع بدشکلی های مختلف و مشکلات ارتوپدی دارند، افرادی که بیماری های ساده مثل صافی کف پا داشته و احتیاج به کفش طبی دارند و کسانی که دچار قطع عضو هستند، خدمات خود را ارائه دهد . در ضمن‌ اگر دانشجويي‌ اهل‌ تحقيق‌ و مطالعه‌ باشد در اين‌ رشته‌ زمينه‌ نوآوري‌ نيز بسيار زياد است‌ بخصوص‌ در زمينه‌ پروتزهاي‌ زيبايي‌ يعني‌ ساخت‌ چشم‌ و گوش‌ و بيني‌ مصنوعي‌ که‌ نيروي‌ کار متخصص‌ در ايران‌ بسيار کم‌ است‌. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/tadriis_yar
815620555.pdf
20.22M
کاربرگهای مناسبتی کاربرگ ها @tadriis_yar
27.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ساخت_کارت_تشویقی_مخصوص دانش آموز با عکس خودش (🎬📀) @tadriis_yar
✳️ روشهای تشخیص ترکیب های وصفی و اضافی در وابسته پسین 1⃣ کسره ی بین دو کلمه را برداشته و به جای آن کاما  و در پایان ترکیب  "است" میگذاریم که تبدیل به جمله میشود حالا اگر جمله مفهوم داشت ترکیب وصفی هست در غیر این صورت اضافی می باشد. مانند: درخت بزرگ:این درخت ، بزرگ است. چون جمله با مفهوم است ، بنابراین ترکیب "درخت بزرگ" ترکیب وصفی هست. نظر طبیب: این نظر، طبیب است. چون جمله نامفهوم است، بنابراین ترکیب"نظر طبیب"ترکیبی اضافی است. روشهایی که گفته می شود شاید برای بعضی ترکیبها کاربرد نداشته باشد ، پس ما باید روشهای بیشتری را استفاده کنیم تا به نظر قطعی برسیم . بعضی اوقات نیز کلمه دوم به طور واضح و از نظر مفهوم صفت و اسم بودنش مشخص هستش و دانش آموز بدون استفاده از این روشها نوع ترکیب را تشخیص میدهد. که البته برای اطمینان بیشتر می تواند یکی از روش ها را نیز امتحان کند. 2⃣ دومین روش تشخیص : در موصوف و صفت معمولا می توانیم بعد از صفت،"تر و یا ترین" اضافه می کنیم اما در مضاف و مضاف الیه ،نمی توانیم به دنبال مضاف الیه "تر یا ترین"اضافه کنیم. مانند: قلب پاک=قلب پاک تر کلاس درس ⬅️کلاس درس تر❌ چون به درس،"تر" اضافه نمی شود ، پس ترکیب اضافی هست. 3⃣ سومین روش : در موصوف و صفت معمولا بعد از موصوف می توانیم"ی  و یا  ای" اضافه کنیم.مانند: گل زیبا= گلی زیبا اما بین مضاف و مضاف الیه نمی توانیم "ی و ای" اضافه کنیم. بازار شهر=بازاری شهر❌ چون معنی نمی دهد پس ترکیب اضافی هست. 4⃣ چهارمین روش : در موصوف و صفت معمولا می توانیم واژه های "بسیار و خیلی " بین موصوف و صفت بیاوریم اما در مضاف و مضاف الیه نمی توانیم. مانند: پسر توانا=پسر بسیار توانا⬅️ترکیب وصفی مادر امیر=مادر بسیار امیر❌ ترکیب اضافی 5⃣ پنجمین روش : در موصوف و صفت ،هیچ وقت صفت جمع بسته نمی شود و همیشه مفرد است. گل زیبا=گل زیباها❌ در مضاف و مضاف الیه،معمولا مضاف الیه و یا هر دو کلمه جمع بسته می شوند. در باغ=درهای باغ در باغ=در باغ ها 6⃣ ششمین روش : اگر جای دو کلمه را عوض کنیم و در انتهای آنها"دارد"بگذاریم و جمله ی معناداری ساخته شود،آن ترکیب اضافی است و اگر معنا ندهد، ترکیب وصفی است. آب گوارا= گوارا، آب دارد.❌ ترکیب وصفی پدر او=او، پدر دارد. چون معنی دارد، پس ترکیب اضافی است. نکته مهم✅ گاهی در مضاف و مضاف الیه هم،نمی توانیم مضاف الیه را جمع ببندیم. مانند: عید نوروز⬅️ نوروزها❌ شهر شیراز⬅️ شیرازها❌ نکته مهم✅ اگر در ترکیبی واژه ی دوم جمع باشد، این ترکیب، دیگر موصوف و صفت نیست.مانند: باغچه اطفال خانواده ی شهدا خانه ی دیگران نکته مهم✅ برای تشخیص دقیق موصوف و صفت از مضاف و مضاف الیه، بهتر است از چندین روش استفاده کنیم تا تشخیص دقیق تر باشد. نکته مهم✅ گاهی اوقات چند ترکیب با همدیگر و پشت سر هم می آیند. مانند: شهر زیبای شیراز شهر زیبا=ترکیب وصفی شهرشیراز=ترکیب اضافی نکته مهم✅ بعضی مواقع در ترکیب اضافی به جای مضاف الیه(اسم دوم) ضمیر پیوسته می آید. مانند: مادرم⬅️ مادر من=ترکیب اضافی