به نام خدا
آزمون مهارت های نوشتاری
پایه هشتم _ نوبت اول
دانش آموزان عزیز، یکی از موضوعات زیر را انتخاب نموده و با توجه به سنجه های ارزشیابی ، متنی زیبا بنویسید.
( استفاده از حواس پنجگانه در نوشته _ با رعایت طبقه بندی ذهن و نوشته ،مقدمه، بدنه و نتیجه_ رعایت نشانه های نگارشی _ املای درست واژگان _ درست نویسی _ خط خوش _ پاکیزه نویسی _ خوش آغازی _ خوش فرجامی _ پرورش موضوع ، فکر ونگاه نو_ شیوه بیان نوشته و سیر منطقی )
الف ) توصیف یکی از صحنه های پاییز یا زمستان ( پنجره ای رو به پاییز )
ب) مردمی که هر روز از کنارشان می گذریم
پ ) توصیف کلبه ای که در دشتی سبز قرار گرفته و دچار سیل یا طوفان شده
ت) هم سفر با برگ درختان از بهار تا خزان
ث) باران در شهر
ج) از زبان مزرعه ای در انتظار باران
چ ) صدای قارقار کلاغ
ح) توصیف یک آدم مریخی
خ) توصیف یک آدم برفی
د) جاده های سبز شمال
ذ) چراغ راهنمایی
ر) وزش باد
ز) طعم و رنگ و بوی یک غذای دلخواه
س) سایه های روی دیوار
به نام خدا
آزمون مهارت های نوشتاری
پایه هفتم _ نوبت اول
دانش آموزان عزیز، یکی از موضوعات زیر را انتخاب نموده و با توجه به سنجه های ارزشیابی ، متنی زیبا بنویسید.
( استفاده از حواس پنجگانه در نوشته _ با رعایت طبقه بندی ذهن و نوشته ،مقدمه، بدنه و نتیجه_ رعایت نشانه های نگارشی _ املای درست واژگان _ درست نویسی _ خط خوش _ پاکیزه نویسی _ خوش آغازی _ خوش فرجامی _ پرورش موضوع ، فکر ونگاه نو_ شیوه بیان نوشته و سیر منطقی )
الف) خاطرات یک درخت کهنسال
ب) نگرانی های یک دانش آموز
پ ) فرزندان پاییز ( مهر ، آبان ، آذر چه ویژگی هایی دارند ؟ )
ت) نامه مترسکی به آدم برفی
ث) عصای پدربزرگ
ج) کتاب در گذر زمان
چ ) سفر به فضا
ح) جهان آفرینش
به نام خدا
آزمون مهارت های نوشتاری
پایه نهم _ نوبت اول
دانش آموزان عزیز، یکی از موضوعات زیر را انتخاب نموده و با توجه به سنجه های ارزشیابی ، متنی زیبا بنویسید.
(با رعایت طبقه بندی ذهن و نوشته ،مقدمه، بدنه و نتیجه_ رعایت نشانه های نگارشی _ املای درست واژگان _ درست نویسی _ خط خوش _ پاکیزه نویسی _ خوش آغازی _ خوش فرجامی _ پرورش موضوع ، فکر ونگاه نو_ شیوه بیان نوشته و سیر منطقی )
الف ) کتاب در گذر زمان
( عادی و طنز یا. عادی و ادبی)
ب)اجاره نشینی
( عادی و طنز )
پ ) از تولد تا مرگ
( عادی و ادبی )
ت) بچه های کلاس ما
( عادی و طنز )
ث) زیبایی های جهان و زندگی
( عادی و ادبی )
ج) سفر به صد سال آینده
( عادی و طنز )
چ) زندگی بدون تکنولوژی
( عادی و طنز )
ح) غرور انگیزترین لحظه زندگی من
( عادی و طنز )
خ) تقلب ( عادی و طنز )
📕نمونه هایی از واژه های هم آوا:
💮 زمین : کره ی خاکی
ضمین : عهده دار
💮غالب : چیره ، برتر
قالب : شکل
💮پرتغال : نام کشور
پرتقال : نام میوه
💮الم : درد
عَلَم : پرچم
💮صواب : درست
ثواب : پاداش ، اجر
💮بحر : دریا
بهر : برای
💮غدیر گودال - آبگیر
قدیر : توانا ، قادر
💮حول : اطراف
هول : ترس
💮غریب : دور از وطن
قریب : نزدیک
💮قاضی : داور
غازی : جنگجو
💮آری : بله
عاری : بری - پاک
💮ارز : پول و بها
عرض : پهنا
💮اساس : پایه و بنیاد
اثاث : وسایل و لوازم
💮اسم : نام
اثم : گناه
💮امل : آرزو
عمل : کارو تلاش
💮امارت : فرمانروایی و حکومت
عمارت : بنا
💮تعلّم : آموختن
تألم : سختی و درد کشیدن
💮تهدید : ترساندن
تحدید : حدو اندازه - معلوم کردن
💮حیات : زندگی
حیاط :صحن ، محوطه
💮حرم : اندرون خانه ، اهل خانه
هرم : پیری
💮خویش : فامیل ، خود
خیش : گاو آهن
💮خار : تیغ
خوار : ذلیل و بی مقدار
💮قضا : اتفاق
غذا : خوردنی
💮قدر : اندازه و ارزش
غدر : مکرو بی وفایی
💮معمور : آباد شده
مأمور : فرمانبرو نگهبان
💮نثر : متن - غیر شعر
نصر : یاری کردن
💮خاست : بلند شد
خواست : طلب کرد
💮حراست : نگهبانی
حراثت : برز گری - کشاورزی
💮زهر : سم
ظهر : پشت
💮سفر : یک جا نماندن - مسافرت
صفر : ماه دوم قمری
💮سد : بستن
صد : عدد صد
رایجترین غلطهای املایی
املای سمتِراست #غلط
و املای سمتِچپ #درست است.
۱. آنفلوآنزا ← آنفولانزا
۲. اصراف ← اسراف
۳. اصطحکاک ← اصطکاک
۴. اطاق ← اتاق
۵. اطراق ← اتراق
۶. الحمدالله ← الحمدلله
۷. الویت ← اولویت
۸. انشاالله ← انشاءالله
۹. انظباط ← انضباط
۱۰. باطری ← باتری
۱۱. بلاخره ← بالاخره
۱۲. بلیط ← بلیت
۱۳. بهشخصه ← بشخصه
۱۴. بیاندازد ← بیندازد
۱۵. بیمهابا ← بیمحابا
۱۶. بیوفتد ← بیفتد
۱۷. پاچهخواری ← پاچهخاری
۱۸. پلمپ ← پلمب
۱۹. پیشخوان ← پیشخان
۲۰. تزئین ← تزیین
۲۱. توفان ← طوفان
۲۲. چرخ و فلک ← چرخِفلک
۲۳. حدالامکان ← حتیالامکان
۲۴. خوار و بار ← خواربار
۲۵. درد و دل ← دردِدل
۲۶. ذغال ← زغال
۲۷. راجبه ← راجع به
۲۸. رزالت ← رذالت
۲۹. رزیلانه ← رذیلانه
۳۰. زیباشناسی ← زیباییشناسی
۳۱. سانتریفیوژ ← سانتریفوژ
۳۲. سایبان ← سایهبان
۳۳. سپاسگذار ← سپاسگزار
۳۴. سئوال ← سؤال
۳۵. ضربالعجل ← ضربالاجل
۳۶. طپش ← تپش
۳۷. طپیدن ← تپیدن
۳۸. علاقمند ← علاقهمند
۳۹. غلطیدن ← غلتیدن
۴۰. فارق از ← فارغ از
۴۱. فنآوری ← فناوری
۴۲. قوائد ← قواعد
۴۳. لشگر ← لشکر
۴۴. مابهازا ← مابازا
۴۵. ماکارانی ← ماکارونی
۴۶. مبداء ← مبدأ
۴۷. متالوژی ← متالورژی
۴۸. متنابهی ← معتنابهی
۴۹. مرحم ← مرهم
۵۰. مشمولذمه ← مشغولذِمه
۵۱. ملات ← ملاط
۵۲. ملقمه ← ملغمه
۵۳. منشاء ← منشأ
۵۴. مُنقّص ← مُنغّص
۵۵. نیاندازد ← نیندازد
۵۶. نیوفتد ← نیفتد
۵۷. وحله ← وهله
۵۸. ویالون ← ویولن
۵۹. یا ابوالفضل ← یا اباالفضل
۶۰. یهو ← یههو (یکهو)
#درستبنویسیم
✅نقش #نمادین_حیوانات _در ادبیات #فارسی
در ادبیات فارسی _ از دیرباز تا کنون _ شاعران و ناثرانی بودهاند و هستند که کلام خود را به زیور خیال آراستهاند.
یکیاز زیورآلات زیبای خیال، صنعت «نماد» است؛ قبلها _ حتیٰ الآن، ولی بسیار کم _ از این رو که اُدَبا در تنگنای سیاسی_حکومتی بهسر میبردند، برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی (جسمی و معنوی)، نوشتههای خود را نمادین مینگاشتند
تا در هر شرایطی راهی برای انکار و گریز داشته باشند. نمونهٔ بارز این گفته، اثر «کلیله و دمنه» با دُزِ ملیح سیاسی است.
در ادامهٔ متن، حدود پنجاه تا از حیوانات را با نقشهای ایفاییشان آوردهام:
«‹««««««««««««««««««««««««««««
۱_ آهو: نماد آزادگی و بیگناهی؛
۲_ اسب: نماد نجابت و هوشیاری؛
۳_ پلنگ: نماد تکبر و بلندپروازی؛
۴_ پشه: نماد ضعف و ناتوانی؛
۵_ جغد: نماد شومی و نحسی؛
۶_ باز: نماد نیک فالی؛
۷_ بره: نماد معصومیت؛
۸_ خرس: نماد پُر خوری؛
۹_ بلبل: نماد شیدایی، عاشقی، و دلباختگی؛
۱۰_ خرگوش: نماد غفلت؛
۱۱_ بوقلمون: نماد چند رنگی و بیثباتی؛
۱۲_ روباه: نماد مکر و حیله؛
۱۳_ بزغاله: نماد شیطنت؛
۱۴_ بز: نماد دانایی؛
۱۵_ سگ: نماد وفاداری؛
۱۶_ ببر: نماد ضعیفکُشی؛
۱۷_ شیر: نماد شجاعت و قدرت؛
۱۸_ شترمرغ: نماد بهانه.جویی؛
۱۹_ پرستو: نماد نیکی و بهار؛
۲۰_ شتر: نماد کینهتوزی؛
۲۱_ طوطی: نماد تقلید؛
۲۲_ عقاب: نماد خودپسندی و تکبر؛
۲۳_ کرکس: نماد مفتخوری؛
۲۴_ لکلک: نماد شادی و نشاط؛
۲۵_ سیمرغ: نماد بلندپروازی و همت؛
۲۶_ زرافه: نماد بلندی؛
۲۷_ کلاغ: نماد شومی، نحسی، و خبرچینی؛
۲۸_ ماهی: نماد زیبایی و امید؛
۳۰_ گربه: نماد بیوفایی و دزدی؛
۳۱_ گوسفند: نماد خونسردی؛
۳۲_ فیل: نماد یکدلی و قدرت؛
۳۳_ گرگ: نماد درندگی و قدرت؛
۳۴_ نهنگ: نماد درندگی و عظمت؛
۳۵_ موش: نماد حقارت؛
۳۶_ کفتار: نماد زشتی، نحسی، و پلشتی؛
۳۷_ میمون: نماد تقلید و اطوار؛
۳۸_ مار: نماد خوش ظاهری و بد باطنی؛
۳۹_ عقرب: نماد زیرکی و خودنمایی؛
۴۰_ هما: نماد سعادت و خوشبختی؛
۴۱_ قناری: نماد خوشی و شادی؛
۴۲_ قورباغه: نماد زشتی؛
۴۳_ هدهد: نماد مژدهدهی و خبر خوب؛
۴۴_ کرگدن: نماد تنومندی و پُر زوری؛
۴۵_ طاووس: نماد زیبایی و غرور؛
۴۶_ الاغ: نماد نفهمی، کودنی، و سختکاری؛
۴۷_ ملخ: نماد بیخیالی و راحتطلبی؛
۴۸_ خفاش: نماد جهل، نادانی، و نسیان؛
۴۹_ مگس: نماد مزاحمت و وصلهٔ اضافه بودن؛
۵۰_ دلفین: نماد انسانیت و مهربانی.
📚تشخیص #دوبیتی از #رباعی
دوبیتی و رباعی هردو ازچهار مصراع یا همان دو بیت تشکیل شده اند.
🔻اما تفاوت در چیست؟
۱_ وزنشان
۲_در «رباعی» حتماً اولین حرف هرمصراع، متحرک و حرف دوم آن حتماً ساکن است؛ اما در «دوبیتی» هر دو حرف اول مصرع ها متحرک است.
🔻مثال رباعی:
دَر کارگه کوزه گران رفتم دوش
دیدم دوهزار کوزه ی گویا وخموش
هریک به زبان حال بامن گفتند
کو کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش
🔻مثال دو بیتی:
زِ دَستِ دیده و دل هر دو فریاد
که هرچه دیده بیند دل کند یاد
ِبسازم خنجری نیشش زِ پولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد
🔻به همان دو حرف اول هربیت هم نگاه کنید، کافی است.
سلام
چرا ادبیات می خوانیم ؟
۱--ادبیات لذت آفرین است لذت معنوی نه مادی.
۲---ابزار انتقال علم ودانش واخلاق ومذهب است.
۳--احساسات ومکنونات درونی رابیان می کند.
۴--می توان با کشف وشهود شاعر همراه شد وآن یا لحظه های ناب شاعرونویسنده را دریافت.
۵--وسیله ی تعادل وپالایش روح است با ادبیات می توان احساسات ناب آدمی را برانگیخت.
۶-- ادبیات عرصه ی تمرین آزادی است جهانی را می سازیم که نمی یابیم.
۷--،ادبیات حقایق برتر زندگی را نشان می دهد.
۸--زمینه ی همدلی وارتباط روحی انسانها را فراهم می کند.
۹--،ادبیات پرسشهای هوشمندانه ای را از زندگی مطرح می کند.
۱۰--می توان با ایهام واستعاره از ناگفتنی ها سخن گفت.
۱۱--دردها ،نارساییها ومردم فریبی ها را افشا می کند.
۱۲-- ،روان.پیچده ی انسانها را اشکار می کند.
۱۳--به عنوان.مواد خام دانشهای جامعه شناسی ،مردم شناسی وتاریخ مورد استفاده قرار گیرد .
تاریخی است راستین
۱۴--ارزشهای انسانی را جاودانه می کند
۱۵--،همدردی جهانی ایجاد می کند واثر پایداری داردوقدرت خیال را پرورش می دهد وبه هستی جان می بخشد .
۱۶. ادبیات روح را لطیف، گستاخی ها را نحیف، قلب را شفیق، مغز را دقیق و دشمن را رفیق می سازد.
آن کس که اهل ادب باشد، مُحال است که بی ادب باشد!
انشایم را از کجا آغاز کنم ؟
خلاصه پخش زنده امشب
*نکات مهم*
1 = از صفحه سفیدی مطلق خارج شویم : یعنی هر چه در ذهنمان می گذرد را روی برگه بیاوریم و برگه را از حالت سفیدی خارج کنیم چون این نوشته برای خودمان است و کسی قرار نیست ببیند و هر چقدر که خواستیم می توانیم بنویسیم و هر نوشته ای که دوست نداشتیم را دور بیندازیم تا به نتیجه دلخواه برسیم .
2 = غافلگیر کردن خواننده : با دیالوگ شروع کردن.
3 = هر موقع انشایی را خواستی شروع کنی به نوشتن ببین که ایا این نوشته قبلا در جایی خوانده ای یا نه . اگر دیدی نوشته ات شبیه کسی است همون موقع دور بیندازش اصلاااااا نباید نوشته کلیشه ای باشد و مثل نوشته ی کسی باشه .
4 = تقلب سطح بالا : در اینترنت برو چند صفحه مختلف جملاتش را تصادفی نگاه کن یا یک کتاب دستت بگیر جملاتش را تصادفی بخوان ( ایده بگیر و شروعت را پیدا کن ) .
5 = با یک توصیف متفاوت شروع کنیم : برای مثال یک خاطره انتخاب کن ( یک توصیف وحشتناک کن ).از افکار اشفته ات بنویس برای مثال = اول خاطره ای که یادم میاد وای اون لحظه رو بگم که تو اسانسور گیر افتاده بودم و... ( اشفتگی هات رو بنویس ). یک ( توصیف شاعرانه ) برای مثال از طبیعت .
6 = ویترین ما شروع نوشته ما است باید سریع خواننده رو به خود جذب کنیم .
7 = از کجا شروع کنم ؟
روی اون کاغذ سفید الکی کلمه بنویس ، برو سراغ کتاب ها و کلمه هایش را تصادفی بنویس . کلمه ها رو نگاه کن . اصلا نیاز نیست شروعت از همون اول با موضوع خیلی مرتبط باشه در ادامه انشات موضوع را می اوری و ادامه میدهی. ( ما جادوگر نوشته هستیم) .
8 = شروعت را با جمله هایی که بار احساسی زیادی دارند بنویسید . قلب مخاطب خود را لمس کن .
9 = شروع و پایان را جمله هایت را یکی کنی . عین هم شروع کنی و عین هم تمام کنی .
10 = با لطیفه شروع کنی .
با خاطره شروع کنی . حتما هم نباید خاطره ی خودت باشد می توانی از خاطره ها ی دیگران هم کمک بگیری .
چگونه اسم نوشته را انتخاب کنیم*
اسم هم جز ویترین نوشته مان است . یک آدم خلاق میتواند نام خلاقانه انتخاب کند و نگارش و نوشتن انشا به تو کمک میکند تا خلاق بشی .
*گروه سنجاق قفلی* : در اینستاگرام معرفی کتاب های مناسب برای هر رد سنی
*پویش کودک همدلی و کرونا*: داخل سایت دبیرخانه چگونگی ارسال اثار را قرار میدهند .تا ۱۵ اسفند فرصت هست . موضوع ( در زمانی که همه از هم دور بودن تو چه ایده ای داشتی که قلب های همدیگر را به هم نزدیک کنیم. )
🔹اصول #نشانهگذاری:
منظور از نشانهگذاری، به کاربردن علامتها و نشانههایی است که برای درست فهمیده شدن جملات در نوشته به کار برده میشود.
۱. ویرگول (،)
ویرگول، نشانه مکثی کوتاه است.
▫️موارد استفاده:
الف: در بین عبارتهای غیر مستقل که باهم در حکم یک جمله کامل میباشد.
آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است.
ب: برای توضیح در مورد یک کلمه.
فردوسی، حماسهسرای بزرگ ایران، در سال ۳۲۹ هجری قمری به دنیا آمد.
ج: در موردی که چند کلمه دارای اسناد واحدی باشد.
علی، حسن و احمد پسران او بودند.
د: در آدرس دادن.
تهران، شهریار، میدان امام.
۲. نقطهویرگول (؛)
الف: برای جدا کردن جملهها و عبارتهای متعدد یک کلام طولانی که به ظاهر مستقل؛ اما در معنی به یکدیگر وابسته و مربوط میباشند.
فریب دشمن مخور و غرور مداح مخر؛ که این، دام زرق نهاده است.
ب: در جملههای توضیحی، پیش از کلماتی چون اما، زیرا، چرا که، یعنی، به عبارت دیگر، برای مثال و مانند آنها؛ به شرط آنکه جمله پیش از آن طولانی باشد.
مال و جاه هیچگاه نمیتوانند آرامشبخش روان انسان باشند؛ چرا که تنها با یاد خدا دلها آرامش مییابند.
۳. نقطه (.)
الف: در پایان جملههای کامل خبری.
عینالقضات، عارف بزرگ ایران، در سال ۵۲۵ شهید شد.
ب: بعد از حروف اختصاری.
سال ۳۲۲ ق.م
ج: بعد از شماره ردیف.
۱. رضایت ۲. هدف
۴. دو نقطه (:)
الف: پس از نقل قول مستقیم.
فرزاد گفت: "دیگر هیچوقت به آن خانه بر نمیگردم."
ب: پیش از بیان تفصیلی مطلبی که قبلاً خلاصهای از آن گفته شده است.
آن سال برای من سال خوبی بود: در آزمون سراسری دانشگاهها پذیرفته شده بودم.
ج: بعد از واژهای که معنیاش در برابرش نوشته شده باشد.
صیف: تابستان
د: بعد از حروف ابجد برای استفاده از ترتیب.
الف: مورد یک
ب: مورد دو
۵. گیومه («»)
این نشانه برای آغاز و پایان سخن کسی غیر از نویسنده است؛ یا برای مشخصتر کردن و برجسته نشان دادن کلمه یا اصطلاحی خاص به کار میرود.
امیر مؤمنان می فرماید: «به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید».
۶. نشانه سوال (؟)
الف: برای نشان دادن پرسش.
به چه میاندیشی؟
ب: برای نشان داد تردید و ابهام، در داخل پرانتز به کار میرود:
طبق آمار غیر رسمی، جمعیت تهران از مرز ده میلیون نفر (؟) گذشته است.
۷. نشان تعجب (!)
در پایان جملههایی میآید که بیان کننده یکی از حالات خاص و شدید عاطفی یا نفسانی است؛ از قبیل: تعجب، تهدید، حسرت، آرزو و...
چه عجب! عجب آدم ریاکاری! وای بر من! ایست!
۸. خط فاصله (-)
الف: برای جدا کردن عبارتهای توضیحی.
فردوسی -حماسه سرای بزرگ ایران- در سال ۳۲۹ ه.ق. به دنیا آمد.
ب: برای نشان مکالمه.
- الو!
- بله، بفرمایید!
- سلام!
ج: به جای حرف اضافه تا و به بین تاریخها، اعداد و کلمات.
دهه ۱۳۵۰ - ۱۳۴۰
قطار تهران-مشهد
۹. سه نقطه (...)
برای نشان دادن کلمات، عبارات و جملههای محذوف و یا افتادگیها به کار میرود.
... به این دلیل بود که از ادامه این شیوه صرف نظر کردم.
میازار موری که...
۱۰. ستاره (*)
از این نشانه برای ارجاع دادن به زیرنویس استفاده میشود.
۱۱. پرانتز یا دو هلال ( )
الف: به معنی "یا" و "یعنی" به کار میرود و یا برای توضیح بیشتر کلام.
شاهکار نظامی گنجوی (خسرو و شیرین) را باید به دقّت خواند.
ب: وقتی که نویسنده بخواهد آگاهیهای بیشتر (اطلاعات تکمیلی) به خواننده عرضه کند.
ابوالفضل بیهقی (۳۸۵-۴۷۰ ه.ق) استاد کمنظیر نثر میباشد.
۱۲. قلاب [ ]
برای تصحیح متون کهن و الحاق احتمالی که از نسخه بدلها و از سوی مصحح اضافه میشود، مورد استفاده قرار گرفته و در بین قلاب قرار میگیرد.
و این [راه مسلمانی] راه خدای توست.
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
کانال ضمن خدمت و آزمون و اطلاعیه و جشنواره و مسابقات فرهنگیان
@ltmsme
👇👇لینک کانال های ابتدایی 👇👇
کانال تدریس یار حاوی مطالب تمام پایه ها
@tadriis_yar
کانال ایده و نقاشی و داستان و کاردستی 👇👇
@naghashi_ghese
کانال تخصصی کلاس اول 👇
@tadriis_yar1
کانال تخصصی کلاس دوم 👇
@tadriis_yar2
کانال تخصصی کلاس سوم 👇
@tadriis_yar3
کانال تخصصی کلاس چهارم 👇
@tadriis_yar4
کانال تخصصی کلاس پنجم 👇
@tadriis_yar5
کانال تخصصی کلاس ششم👇
@tadriis_yar6
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
هدایت شده از Ltms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طلوعی_دیگر...🔆
🌺ﺍﺯ ﺻﺪﺍﯼ ﭘﺎﯼ
🌺ﺻﺒﺢ می فهمیم
🌺ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺗﺎﺯﻩﺍﯼ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﺳﺖ ...
🌺ﺧﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﺩﺭ
🌺ﺍﯾﻦ ﺻﺒﺢ ﺯﯾﺒﺎ
🌺ﻫﻤﻪ ﻏﺮﻕ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﺍﻥ
🌺ﺍﺟﺎﺑﺖ ﺷﻮﯾﻢ
🌺ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ
🌺ﻣﺎ ﻭ ﯾﮏ ﭼﺘﺮ ﺁﺭﺍﻣﺶ ⛱
☀️ سلام؛ صبح زیباتون بخیر و نیکی و همراه با آرامش
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲 @ltmsme
روز، روز خوب دانشآموز است
روز خوب ۱۳ آبان
روز وحدت روز پیروزی
در تمام پهنه ایران
نوجوانان وطن آن روز
یک زبان فریاد سر دادند
از قفس مرغ رهایی را
بار دیگر بال و پر دادند
آسمان میهن از آنان
با شکوه و پاک و آبی شد
نور دانش، تیرگی را برد
روز ، روز آفتابی شد
با همین دستان کوچک باز
میهن ما میشود آباد
سالروز دانشآموزان
روز خوب ما گرامی باد
مرغ دانش میگشاید بال
با تلاش دانشآموزان
آسمان زیبا و زیباتر
میشود با پرچم ایران
مرغ دانش میگشاید بال
با تلاش دانش آموزان
آسمان زیبا و زیباتر
می شود با پرچم ایران
ما دانشآموزیم، سربلند و پیروزیم
باغ سبز فرداییم، نونهال امروزیم
صبح ما بود تابان، قلب ما بود شادان
بخت ما بود خندان، شادکام و بهروزیمجان ما گل افشان است، گلشنی شکوفان است
در دل زمستانها، مژده بهاران است
غنچههای امیدیم، خوشههای خورشیدیم
نوبهار جاویدیم، باغ ما دبستان است
با سلاح دانایی، شب چراغ بینایی
با سپاه نادانی، در نبرد دشواریم
چشم ما بود بیدار، ذهن ما بود هشیار
هوش ما بود سرشار، پرتوان و پرکاریم.
قدر زندگانی را، قیمت جوانی را
معنی شکفتن را، ما همیشه میدانیم
اوج علم و دانش را، قلههای بینش را
راه سعی و کوشش را، ره نورد و پویانیم
درس تازه آموزیم، گنج دانش اندوزیم
در سیاهی غفلت، گوهر شب افروزیم
از تلاش و سعی ما، روز نو شود بر پا
قصه گوی فرداها، مژده بخش نوروزیم
ما دانش آموزیم، سربلند و پیروزیم
باغ سبز فرداییم، نونهال امروزیم
صبح ما بود تابان، قلب ما بود رخشان
بخت ما بود خندان، شادکام و بهروزیم
Amrica-Amrica-Nang-B-Neyrang-To.mp3
832.1K
آهنگ اسفندیار قره باغی آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
هدایت شده از Ltms
1401.08.05.pdf
231.4K
🦋﷽🦋
📖متن وسوالات مسابقه درسهایی ازقرآن_حقّ دوست ودشمن دررساله حقوق امام سجاد(ع)
📖تاریخ پخش: ۱۴۰۱/۸/۵
📖منبع:سایت درسهایی ازقرآن
✅ویژه دانش آموزان متوسطه اول،دوم،پایه ششم ابتدایی
#سوالات_درسهایی_ازقرآن
#دانش_آموز
#رساله_حقوق
#قرآن
@ltmsme
آموزش نماز.zip
1.78M
#نماز
📖آموزش ومعنی اذکارنمازبرای بچه هاباعکس وشعر
📖مورداستفاده درمقطع ابتدایی
#نماز
#ابتدایی
#تبلیغ
@tadriis_yar
word.zip
4.66M
جهت ایده 👇
با همت یکی دوستان گمنام مسجدی ما، درمناسبتهای گوناگون، رزقی معنوی از روایات تهیه میشود و برای توزیع در اختیار شما قرار میگیرد. نوع توزیع هم با سلیقه و وقتی که صرف میکنید میتواند متفاوت باشد.
مثلا این روایات میتواند به صورت رقعه (کاغذهای رنگی کوپکی که با نخ های چتایا بسته شده) یا به صورت کارتهای کوچک (یا حتی برگههای سیاه و سفید معمولی) چاپ و بین نمازگزاران توزیع شود. تفاوت برگهها باعث میشود نمازگزار احساس کند که این رزق خصوصی او بوده (که واقعا هم هست) و تاثیرگذاری بیشتری روی او خواهد داشت
#ایده
#رزق
#میلاد
#امام_حسن_عسکری
@tadriis_yar
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضای مجازی - کودک و نوجوان
🔸 توجه به کودک و نوجوان در فضای مجازی
🆔 @naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضای مجازی - کودک و نوجوان
🔸 بحث کنترل و نظارت والدین در فضای مجازی
🆔 @naghashi_ghese