گنجینه لغات صداها.pdf
3.49M
از اونجایی که اغلب همکاران و اولیا برای پیدا کردن کلمه برای صدای مورد نظر دچار چالش میشن این فایل را تقدیمتونمیکنم
#گنجینه_لغات #صوت_آموزی
✴️ پوشه کار چیست؟
🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟
📂 پوشه کار
"پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد .
مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد .
📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل
✅حفظ و نگه داری موثر
✅دسترسی آسان
✅زیبایی ظاهری
رعایت گردد
📋روی جلد:
روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود.
در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود.
عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند.
🗂محتوای پوشه:
محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد
🗃محتوای پوشه:
1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد
2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد.
تا آموزگار را در قضاوت یاری کند.
🛄محتوای پوشه به چهار گروه
1)آزمون ها
2) تکالیف
3)تولیدات
طبقه بندی می شود.
💎آزمون مداد کاغذی
💎آزمون های عملکردی
💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد.
👈تکالیف:
💎تکالیف درسی خارج از کلاس
💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ...
💎تکالیف درسی کلاسی گروهی
💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی
💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
👈تولیدات:
💎 آثار هنری دانش آموز.
💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها.
💎 کارهای عملی دانش آموز.
💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت
💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی.
💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
👈سایر موارد:
تشویق کتبی دانش آموز.
ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز.
نامه های مربوط به دانش آموز.
نمونه پیشرفت موضوعی دروس.
یادداشت های معلم.
📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند:
👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری
👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری
👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی)
👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی)
👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند.
👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری
👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮اختیاری
🆔eitaa.com/tadriis_yar
38025049607804.pdf
2.08M
📚کتابچه فارسی پنجم دبستان
درس به درس😍
تمرین و مرور درس😊
🆔eitaa.com/tadriis_yar
💎 با نام و یاد خداوند متعال 💎
🦋 جلسه ی اول انجمن اولیا و مربیان 🦋
🗒یکشنبه مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱
حمد و سپاس بیکران مخصوص ذات اقدس الهی است ، که به انسان آموختن یاد داد و به واسطه ی این تعلیم اورا بر همه ی آفریدگان برتر بخشید.
✍سلام بر والدین گرامی و دانش آموزان عزیزم
بر خود لازم میدانم بهار تعلیم و تربیت سال "۱۴۰۱-۱۴۰۲" و شروع فصل جوانه زدن🌱 دانایی و ادب آموزی را به عزیزان دانش آموز و اولیای گرامی که بر ما اعتماد کرده و دستان پر مهر فرزندشان را در دستان ما گذاشته اند صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و اطمینان دهیم که هرچه در توان داریم برای رشد و بالندگی عزیزان دانش آموزمان به کار گیریم و در این راه ارزشمند از عنایات الهی و الطاف ائمه ی معصومین صلوات الله علیهم و دعای خیر شما اولیای محترم مدد گرفته و طلب توفیق می نماییم 🤲
بنده .... ،آموزگار پایه ی چهارم هستم و به لطف خدا، قرار هست که امسال در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان، در خدمت شما اولیای محترم و فرزندان عزیزتان باشم.
عزیزان، با توجه به حضوری شدن کلاس ها ؛ لذا بر آن شدیم تا در همین جلسه ی اول، ضمن آشنایی با شما اولیای گرامی، نحوه ی ارائه ی مطالب آموزشی و خواسته های خود از اولیا و دانش آموزان را مطرح نمایم تا به لطف خداوند متعال، با آمادگی لازم سال تحصیلی جدید را شروع کنیم.
البته در سالی که گذشت، همگی با شرایط تدریس مجازی آشنایی پیدا کرده ایم؛ اما بهتر است که با توجه به تجربیاتی که در این مدت کسب کرده ایم؛ با یک برنامه ریزی بهتر به استقبال سال تحصیلی جدید برویم تا در کنار هم از آموزش مطالب جدید، لذت برده و نهایت استفاده را از حضور هم ببریم.
بنده به نوبه ی خودم به شما قول می دهم که به لطف خدا، تمام و کمال مطالب آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار داده و تا جایی که امکان دارد از هیچ کمکی در جهت پیشرفت تحصیلی آن ها، دریغ نکنم. لذا برای محقق شدن این هدف، خواستار مطالب زیر از شما و دانش آموزان گرامی هستم:
⭕️ ۱ حضور به موقع دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس
⭕️ ۲ مطالعه ی به موقع مطالب یاد داده شده در کلاس درس و مطالب ارسالی و دیدن و شنیدن فایل های ارسالی و پرسیدن اشکالات احتمالی
⭕️ ۳ انجام به موقع تکالیف خواسته شده برای یادگیری بهتر
⭕️ ۴ مطلع کردن به موقع آموزگار از مشکلات دانش آموز ( چه از نظر آموزشی و چه از نظر امکانات)
⭕️ ۵ اهمیت دادن به تمامی دروس( تمامی دانش آموزان باهوش هستند و فقط استعداد ها و خواسته های آن ها با هم فرق دارند که با برنامه ریزی درست می توانند در مسیر مناسب قرار گرفته و به موفقیت برسند.)
⭕️ ۶ تلاش دانش آموز برای رفع اشکالات احتمالی( برخی دانش آموزان با یک بار مطالعه مطالب را می آموزند؛ اما برخی دیگر نیاز به تمرین و تکرار بیشتر دارند و این به معنی برتری یک گروه نسبت به گروه دیگر نیست؛ بلکه توانایی های یادگیری آن ها متفاوت هست و تنها تلاش و کوشش دانش آموز برای معلم اهمیت دارد؛ پس باید دانش آموز با اطلاع از سطح توانایی خویش، تلاشش را برای یادگیری بهتر انجام دهد و در صورت نیاز در این راه از آموزگار خود راهنمایی خواسته و به راهنمایی های آموزگار خود عمل کند.)
⭕️ ۷ عدم راهنمایی درسی توسط نظر شخصی اولیای گرامی( برخی اولیای عزیز، باتوجه به آموخته های خود، در صدد آموزش مطالب درسی بر می آیند که این کار در روند آموزشی فعلی، اختلال به بار می آورد.)
⭕️ ۸ اطلاع به موقع انتقادات سازنده ی اولیای محترم از معلم و ارائه ی پیشنهادات سازنده، توسط نماینده ی اولیا به معلم
⭕️ ۹ داشتن یک برنامه ی متعادل در خانواده برای اینکه با توجه به آن، دانش آموزان هم بتوانند به آموزش مطالب درسی پرداخته و هم به تفریح خود در کنار عزیزانشان بپردازند.
⭕️ ۱۰ والدین نقش تسهیل کننده دروس را برای دانشاموز دارند و نه نویسنده تکالیف . در صورت دیدن تکالیف با خط دانش آموز تصحیح نمیشود و دوباره باید نوشته شود .
💢 ناگفته نماند که برای یادآوری مطالب سالهای گذشته، در شروع هر درسی از هر کتابی، مطالب سالهای قبل مربوط به آن درس، توسط معلم، مرور خواهد شد.
💢 امید است که با رعایت شرایط گفته شده، توسط اولیای محترم و دانش آموزان عزیز، سال تحصیلی جدید را به لطف خدا، به خوبی شروع کرده و با موفقیت به پایان برسانیم.
با تشکر از همگی شما عزیزان
🌺سرافراز و پاینده باشید🌺
#سخنی_با_همکاران:
#روز_جشن_شکوفه ها #جلسه ای رابا #والدین در نظر داشته باشید ودر این جلسه به معرفی خود وبرنامه های خود باشیدونکات زیر را موردتوجه قرار دهید
:
🍂1-معرفی کتب درسی به اولیا
🍃2-معرفی برنامه درسی به اولیا واینکه یک هفته اول را فقط و فقط طبق برنامه کلاس پیش بروندوکتابها رادر طبق برنامه در کیف دانش آموزبگذارندد هیچ کتاب اضافه را در کیف نگذارند.
🍂3-یک دفتر تلاش ویک دفتر نقاشی در ماه اول کافی است.وهر دو همیشه در کیف دانش آموز باشند.
🍃4-حتما بعداز تحویل کتابها با برچسب نام دانش آموز را جلد کتاب بزنندوکتاب را جلد نایلونی بکشنداز جلد های کادویی استفاده نکنند.
🍂5-دفتر تلاش بیشتر از 60 برگ نباشد.
🍃6- کتاب بنویسیم را فنری ریز بزنند وروی آن را طلق بکشند.
🍂7-یک دست مداد،تراش ،پاک کن و مدادرنگی بخریم ودر کلاس به اولیا نشان دهیو وحتما تأکید کنیم که ازخرید لواز التحریر تجملی خودداری کنند.
🍃8-از خرید جامدادی آهنی خوداری کنند.
🍂9-به اولیا توضیح بدهیم که زیاد به بچه ها نگویند که پاک کن ودرست بنویس اگر اشتباه نوشتندبگوییم بعدی را درست بنویس.اصلا با پاک کن قهر کنیم.
🍃10-میزان تکالیف به اندازه ای باشد که گفته شده اگر اضافه باشد برای اولیا بنویسیم که میزان تکالیف را رعایت کنند.
کیسه ریاضی وموارد آن را توضیح دهیم.
🍂12-نوار و جدول اضطراب رابرای والدین توضیح دهیم.این جدول بیانگر آن است که در مهر ماه بچه ها هیچ استرس وهیچ اضطرابی ندارند.از آذر ماه تا دی ماه و بهمن اوج اضطراب واسترس از نظر یادگیری بچه ها ست.نکته مهم در این زمینه این است که به هیچ عنوان والدین نباید استرس و اضطراب خود را به دانش آموزان منتقل کنند.دراین تایم زمانی از والدین میخواهیم که فقط صبر کنند.
🍃13- جدول زمانبندی دروس مدارس با یکدیگر متفاوت است وبانظر معلم انجام میشود.
🍂14-در غیبت یشتر از سه روزدانش آموز،معلم هیچ تضمینی برای یادگیری او ندارد.
🍃15-به والدین بگوییم استرس به بچه ها وارد نکنید.
🍂16-حضور اولیا در جلسات اجباری است بخصوص در تدریس دروس ای،ه،خوا،او استثناء
🍃17-به والدین بگوییم در دفتر یا دداشت بچه ها چیزی یادداشت نخواهیم کرد باید خودشان در کلاس بدانند دقت کنند و به والدین انتقال دهند.
🍂18-به والدین بگوییم بازخوردها را ببینید.
🍃19-کتاب بخوانیم در مدرسه میماند به مدت یک ماه بخاطر آنکه جلو جلوننویسند.
🍂20-سه خط در دفتر تلاش سرمشق میدهیم.
🍃21-بچه ها را باهم مقایسه نکنند.
🍂22-در بخش نگاره ها صدا کشی در اول و آخر کلمات را آموزش خواهیم داد.
🍃23-آموزش یک درس از نگاره ها را در کلاس داشته باشیم وصدای اول وآخر را آموزش دهیم.
🍂24-بخش کردن را آموزش دهیم.
🍃25-کاغذی در اختیار والدین قرار دهیم تا در آن خصوصیات ،علایق،مشکلات وویژگی های فرزندشان را بنویسند.سپس آن رابه دفتر خصوصیات شکوفه ها انتقال دهیم.
🍂26- خوراکی ها ومایعاتی را که برای بچه ها میگذارند حتما در ش راببندندومیوه ها را در ظروف دردار بگذارند تا کتابها کثیف نشوند.
🍃27-وسایلی مانند خمیر بازی،قیچی،چسب ،مقوا وکاغذ رنگی را تهیه کنند قیچی چسب درر کیفشان همیشه باشد
🍂28-حتما پوشه کار کیفی داشته باشندپوشه کار باید در کلاس باشد.
🍃29-کارتهای نشانه را تهیه کنند ودر کلاس بگذارند.
🍂30-هر روز که بچه هابه خانه می آیند از آنها بپرسند قصه کتاب را برایشان تعریف کنند.با این کار بچه هارا به حرف زدن وا دار میکنند.
🍃31-کتاب قرآن در وسایل بچه ها نیست آن را در روز جشن قرآن به بچه ها تحویل میدهی
🍂32- هر شب وسایل و برنامه بچه هار ا چک کنید.
🍃33-حتما در منزل صبحانه بخورند.
🍂34- گذاشتن صبحانه هر روز در کیف بچه هاالزامی است.وقتی بچه هابه صورت گروهی باشند خوراکی بهتر میخورند .
🍃35-طرز صحیح مدادردر دست گرفتن را به والدین آموزش دهیم.
🍂36-والدین و معلم همانند دو بال برای پروازو موفقیت دانش آموزهستند همکاری هر دو در امر آموزش به موفقیت دانش آموز بیشتر کمک خواهد کرد.
🍃۳۷-کارت نشانه حتما باید توسط والدین تهیه شود.