eitaa logo
معلم یار
6.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
✍💎 ۹ ماه قبل از تولد... در دريايي از " آب" بوديم بعد از تولد... براي زندگي در محيطي پر از "هوا" هستيم بعد از مرگ... ميان خروارها " خاك" خواهيم خفت پروردگارا ؛ ياريمان نما اين چرخه را با " آتش" به پايان نرسانیم. @tadriis_yar
امتحانات دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در تمام پایه‌ها از سال آینده نهایی برگزار می‌شود عباس سلطانیان، مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات دانش آموزان دوره دوم متوسطه در راستای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور از ،سال تحصیلی آینده نهایی برگزار خواهد شد.  دانش آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند شامل اعمال سوابق تحصیلی شده و امتحانات آنها به صورت نهایی برگزار و تعداد و عنوان های درس های نهایی در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برابر جداول اعلام شده و بعد از تایید شورای عالی آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. امسال در امتحانات نهایی پایه دوازدهم حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز شرکت خواهند کرد که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تمام دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم شامل اعمال سوابق تحصیلی شده که فقط در شاخه نظری حدود ۲ میلیون دانش آموز باید امتحانات نهایی شرکت کنند. وی تصریح کرد: براساس مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و الحاقیه آن مشخص شد که در کنکور سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای ورود به دانشگاه ها سهم سوابق تحصیلی دانش آموزی ۴۰ درصد است که طبق جدول های که اعلام شده در سامانه سنجش شامل دروس عمومی و تخصصی است که دانش آموزان پایه دوازدهم پس از برگزاری امتحانات نهایی خردادماه نمرات آنها براساس ضرایبی که در این جداول آمده سهم سوابق تحصیلی تعیین می شود و دانش آموزان در کنکور سراسری دفترچه اختصاصی را پاسخ خواهند داد و آن نمره هم نمره آزمون اختصاصی خواهد بود که ترکیب این ۲ نمره می شود نمره کل که رتبه دانش آموز مشخص خواهد کرد و دانش آموزان در مردادماه انتخاب رشته می کنند و اسامی قبول شدگان در شهریور ماه اعلام خواهد شد. مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دانشگاه ها این سهم ۴۰ درصد و سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ دانشگاه ها سهم سابقه تحصیلی به ۵۰ درصد که فقط پایه دوازدهم ملاک است و در سال تحصیلی دانشگاه ها در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ پایه دوازدهم و یازدهم با سهم سوابق ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ سهم سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم شامل اعمال سوابق تحصیلی خواهند بود @tadriis_yar
🔯معرفی نرم افزارهای کاربردی جهت تولید محتوا @tadriis_yar
🔹نحوه تایپ حرکات عربی درword @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چگونه از موس برای تدریس در گوشی خود استفاده کنیم؟ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گردش مجازی امروز برای شما هدیه داریم می خواهیم باهم برویم بخشی از دیدنی های شیراز را بازدید کنیم *هم باچرخش ۳۶۰درجه تصویر* *هم بالمس نمادچرخش روی تصویر به طوراتوماتیک تماشا کنید* 🌹*دروازه قران* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/quran-gate/ 🌻*شاهچراغ* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/shahe-cheragh/ 🌼*باغ دلگشا* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/delgosha-garden/ 🌹*باغ جهان نما* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/jahan-nama-garden/ *⚘موزه تاریخ طبیعی* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/natural-history-museum کانال برای اولیا و دانش آموزان و معلمان @tadriis_yar1 🦋*مسجدنصیرالملک* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/nasiralmolk-mosque/ *🌷مدرسه خان* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/khan-school/ کانال تخصصی تدریس @tadriis_yar 🌳*موزه پارس* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/pars-museum/ *ارگ کریم خان زند* Https://www.panoman.ir/vt//shiraz/arg-e-karimkhan 🌹*هفت تنان* https://www.panoman.ir/vt/shiraz/haft-tanan/
✅️ استفاده از زبان در کلاس درس ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃@tadriis_yar
🌟پنج راهبرد برای داشتن کلاسی جذاب ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ @tadriis_yar
36863877620238.pdf
363.2K
🔔 با استفاده از پیش سازمان دهنده ها... 🔻 یک شیوه ی آموزشی است که برای پیشرفت یادگیری و تسهیل در امر آموزشِ دانش آموزان پیشنهاد کرد... 🔻در این مطلب، پیش سازمان دهنده ها به عنوان عاملی برای پیوستگی مفاهیم و اطلاعات جدید با مفاهیم و اطلاعات گذشته معرفی می شوند. 🔻در بخش بعدی، اصول اساسی الگوی پیش سازمان دهنده و مراحل عملیاتی جهت اجرا برای و مشاوران توضیح داده شده است. ✍نویسنده: علیپور علیرضا، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی 🔰منبع: مجله رشد تکنولوژی آموزشی دوره سی و چهارم شماره ۷ | فروردین ۱۳۹۸ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 @tadriis_yar
🔺آشنایی با هرم اداگار دیل 🔰طبق نظر : ➖ افراد 10% از آنچه می خوانند را به یاد می آورند زمانی که مطلبی را می خوانند. ➖ افراد 20% از آنچه می شنوند را به یاد می آورند زمانی که به یک سخنرانی گوش می دهند. ➖ افراد 30% از آنچه می بینند را به یاد می آورند زمانی که تصویری را مشاهده می کنند. ➖ افراد 50% آنچه می بینند و میشنوند را به یاد می آورند زمانی که فیلم می بینند. ➖ افراد 70% آنچه می گویند و می نویسند را به یاد می آورند زمانی که صحبت می کنند و در بحث گروهی شرکت می کنند. ➖ افراد 90% آنچه انجام می دهند را به یاد می آورند زمانی که خودشان تمرین می کنند. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 @tadriis_yar
هفده تمرین عالی برای رفع مشکل کند نویسی ۱. خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد،مثلاً یک خط زمینه سبز و یک خط نارنجی. ۲. انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. ۳. خمیر بازی، چنگ زدن و ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره. ۴. جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. ۵. غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه، با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. ۶. با انگشتان دستی که قلم می گیرد و می نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند. ۷. چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد. ۸. چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک. ۹. ریش ریش کردن تار های فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد. ۱۰. باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد. ۱۱. شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می گیرد. ۱۲. ورق زدن کتاب با دو انگشت. ۱۳ جمع کردن سوزن ته گرد از روی آینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را بدست می گیرد. ۱۴. دانه ‌های کوچک (به عنوان دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شست و اشاره و میانه، جمع کند. ۱۵. هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد. ۱۶. سینه‌ خیز رفتن: روزی چند دقیقه (حداکثر ده دقیقه) دانش‌آموز سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است. ۱۷. دانش آموز نقاشی ‌ها را به منظور کمک در تندنویسی به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب رنگ آمیزی نماید. @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی گروهی فصل پاییز امروز سرکلاس من با یه دستم رنگ قرمز زدم با یه دستم رنگ زرد بعد این شعر خوندم آخرش دستمو بهم زدم نارنجی رو یاد دادم: رنگی رنگی چه رنگی چه رنگ قشنگی قرمز به رنگ گل ها زردبه رنگ خورشید باهم همدیگه دوست میشن رنگ برگ درختا میشن یه اشاره کوچک به میوه پاییزه وفوایدآنها شد و بچه ها میوه‌های نارنجی پاییز رو خوردن. بچه ها برگ رو برداشتن به سه قسمت رنگ کردند یه طرف رو قرمز یه طرف رو زردبعد بالای برگ رو نارنجی کردن و چاپ گروهی روی درخت پاییزانجام دادن. مربی :خانم زینب سادات موسوی 🌹🌹 تهران.شهرری مدرسه گوهر زمانه @tadriis_yar
4_5809912560354330469.pdf
842.8K
کتابچه آموزشی خط چین ها آموزش نقطه چین و خط چین @tadriis_yar
4_5789777788030421777.pdf
14.7M
نمونه دفتر شطرنجی @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
😔🤔😔🤔😔🤔😔 👈این روزها دائم از اولیا می شنویم که فرزندم نشانه ها را نمی شناسد ، نمی تواند ترکیب ها را بخواند ، نمی تواند ، بنویسد. ب را از د تشخیص نمی دهد و هزاران نگرانی دیگر.....😟 که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است ، برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد کدام نمی چسبد فرق ب و م چیست و......🙂 اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست☹️ معمولا بچه ها تا اواسط آذر در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود .👍          👇👇اما چند نکته ی مهم👇👇 🌸اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند.👌 🌸دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد.👀 🌸والدین در این مدت صبوری به خرج داده و بجای اینکه  به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند 🤫 با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز،  در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود.😍 @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 ...🔆 ⛅ آقا جانم 🍃🌺مهر شما 🌸🍃همان کیمیایی است 🍃🌺که روزگار مرا قیمتی می‌کند... 🌸🍃من 🍃🌺به اعتبار محبت شما 🌸🍃نفس می‌کشم... 🍃🌺سلام 🌸🍃قرار دل بی قرار من....❤️ ☀️ سلام؛ صبح آدینه تون بخیر و نیکی و همراه با عشق امام زمان(عج) 🌐 📲 @tadriis_yar
👈 اگر شما هم با کودکانی برخورد دارید که حفظ توجه و تمرکز آنها دشوار است این راه کارها به کمکتان می آید 🌈 5 تکنیک برای افزایش تمرکز کودکان در کلاس درس معمولا جلب توجه کودکان کار ساده ای نیست و از آن دشوار تر، حفظ تمرکز آنها در یک موضوع برای انجام یک فعالیت هدفمند است. اما زمانی که پای انجام فعالیت های نسبتا دشوار و پیچیده به میان می آید به همان میزان امکان نگه داشتن تمرکز کودکان کمتر می شود و احتمال اینکه کودک قبل از اینکه تمام نیرو و توان خود را برای انجام آن فعالیت صرف کند، صحنه را ترک نماید بیشتر و بیشتر می شود. اگر شما هم با کودکانی برخورد دارید که حفظ توجه و تمرکز آنها دشوار است این راه کارها به کمکتان می آید: 💐 1. فعالیت بدنی فعالیت بدنی برای تمام کودکان مفید است اما اهمیت آن برای حفظ تمرکز کودکان دوچندان است. فعالیت بدنی به خصوص بعد از متمرکز شدن روی یک فعالیت یادگیری دشوار، می تواند به دانش آموزان کمک کند دوباره تمرکز خود را بازیابند. بدین منظور می توانید فعالیت های ساده ای همچون ضربه زدن به توپ، جست و خیز یا تمرینات کششی را در نظر بگیرید و در فواصلی میان یک فعالیت آموزشی دشوار و پیچیده، به کودکان چند دقیقه ای استراحت بدهید تا به فعالیت های نرمشی بپردازند. همچنین 15 دقیقه فعالیت بدنی قبل از آغاز یک فعالیت یادگیری دشوار نیز می تواند درجات هوشیاری و آمادگی آنها را برای تمرکز افزایش دهد.   💐 2. تمرین تمرکز ممکن است تعجب کنید ولی همه کودکان به یک اندازه متوجه نیستند که تمرکز کردن چیست و چگونه انجام می شود. به کودکان کمک کنید معنای تمرکز را درک کنند و چگونگی آن را تمرین نمایند. برای مثال در بازه های زمانی متعدد، دقایق کوتاهی را برای آموزش اینکه تمرکز روی یک موضوع چیست و چگونه انجام می شود، صرف کنید. برای مثال یک اَپ یا آهنگ را از تلفن همراه خود انتخاب کنید و ناگهان آن را به صدا در آورید، مسلم است که توجه دانش آموزان به آن جلب می شود در همین لحظه به آنها یادآوری کنید که توجه آنها به صدا، همان تمرکز کردن است یعنی معطوف کردن قوای ذهن و بدن به منظور درک، شناختن و یاد گرفتن یک موضوع که توجه انسان را تحریک می کندو به این ترتیب دانش آموزان تفاوت بین تمرکز داشتن و نداشتن را به خوبی درک می کنند. به آنها بیاموزید چه کارهایی سبب حفظ تمرکز و چه کارهایی سبب پرت شدن حواس می شود. 💐 3. زمان بندی دقت کنید آستانه تمرکز کودکان بی نهایت نیست و نمی توانند به مدت طولانی در یک فعالیت خاص متمرکز شوند. معمولا آستانه تمرکز کودکان حدود 5 دقیقه ضرب در سن آنهاست یعنی آستانه تمرکز برای یک کلاس با کودکان 6 ساله، از 12 تا حداکثر 30 دقیقه است. بنابراین اگر قصد حفظ توجه کودکان بر فعالیت های آموزشی را دارید نباید بگذارید انجام یک فعالیت درسی بیش از این زمان مشخص شده طول بکشد. بدین منظور می توانید یک فعالیت بزرگ را به چند فعالیت کوچک تقسیم کنید و در هر نوبت زمانی، یکی از مراحل فعالیت را انجام دهید و بعد از اتمام هر مرحله چند دقیقه استراحت بدهید. این تکنیک به خصوص برای دانش آموزانی که از اختلال تمرکز رنج می برند، می تواند بسیار سودمند باشد زیرا این کودکان اصولا نمی توانند به مدت زیادی روی یک فعالیت متمرکز باقی بمانند در این صورت این کودکان می توانند بدون اینکه از برنامه درسی عقب بیفتند و احساس ناکامی و یاس کنند، یک فعالیت درسی را در چند مقطع و مرحله انجام دهند و همچنان تمرکز خود را حفظ کنند. همچنین فراموش نکنید تدریس یک طرف و سخنرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست نمی توانید برای مدت طولانی یک سره صحبت کنید و انتظار داشته باشید، دانش آموزان روی صحبت های شما صد در صد متمرکز باقی بمانند. آستانه تمرکز دانش آموزان را حساب کنید و سخنرانی خود را نیز همچون سایر فعالیت های درسی به چند مقطع کوتاه تقسیم کنید و مثلا هر 15 دقیقه، 2 تا 5 دقیقه استراحت، فعالیت گروهی یا حتی فعالیت بدنی در بین مقاطع سخنرانی خود برنامه ریزی کنید.  ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @tadriis_yar
🔴🔴 🦋 ۱: اسامی دانش آموزان ڪلاس (تڪ پایه) در این جدول مشخصات دانش آموزان را طبق لیست کامپیوتری که از طریق مدیر دریافت می کنید ، تنظیم نمایید. 🦋 ۲ : مواد درسی و ساعات ڪار هفتگی دوره ی ابتدایی شما باید طبق پایه ایی که ابلاغ دریافت نموده اید ، تدریس نمایید 🦋 ۳: برنامه ی درسی هفتگی طبق جدول ۲، تمام مواد درسی را تنظیم کنید 🦋 ۴: بودجه بندی برای تدریس دروس برای هر درس، مقدار صفحات را یادداشت کنید البته هفتگی 🦋 ۵: یادداشت های معلم در این جدول اسامی دانش آموزانی نوشته می شود که در آموزش و یادگیری مشکلات دارند و آموزگار مجبور است راهڪارهایی را جهت بهبود و رفع چالش اِعمال نماید و تا زمان رفع نقیصه، تمامی فعالیتهای خود و دانش آموز را یادداشت و ثبت نماید ممکن است تاچندهفته و تا چند ماه به طول انجامد و تا زمانیکه مشکل رفع نشده ، ثبت وقایع قطع نگردد. نکته : ممکن است در ڪلاس هیچ دانش آموز مشکل داری وجود نداشته باشد و شاید هم برعکس ! پس هر تعداد دانش آموزِ مشکل دار در ڪلاس حضور داشت فقط در این لیست طبق شماره ایی که شما در جدول شماره ی ۱ به آن اختصاص داده اید(کد۱) یادداشت نمایید. 🦋 ۶: ثبت غیبت دانش آموزان در این لیست فقط اسامی دانش آموزانِ غایب نوشته شود نه همه ! 🦋 ۷: لیست دیدار با اولیا در این لیست ، شما فقط اسامی افرادی را که شما به صورت انفرادی فراخوانده ایید ثبت می کنید ممکن علت دعوت شما از اولیای یڪ دانش آموز ، دلیلِ خاصی داشته باشد که میبایست آن را در قسمت موضوع مراجعه به صورت خلاصه یادداشت نمایید. 🦋 ۸ ثبت جلسات توجیهی عمومی برای اولیا این جدول طبق جلسات ماهانه ایی که با تمامی اولیا دارید تدوین شده و شما میبایست طبق آیکن های مندرج در آن به ثبت وقایع بپردازید. 🔍@@tadriis_yar
دوره ضمن خدمت مبانی اندیشه اسلامی (1) معرفت شناسی و مبانی معرفت دینی 🔴 استان:گیلان 🥎 مدت دوره:۲۰ ساعت ✅ ثبت نام: فعال 🔴 تاریخ آزمون: تاریخ آزمون: 1401/09/02 تا 1401/09/03 ساعت آزمون: 10:00 تا 10:30 14:00 تا 14:30 18:00 تا 18:30 @ltmsme
️برگزاری مجدد دوره آموزشی با عنوان « مهارت های خود امدادی و دگر امدادی در پیشگیری از حوادث در مدارس(مقدماتی) » 🔻 كددوره : 99506852  🔻 مدت دوره : 24 ساعت  💎استان : آذربایجان شرقی ✍ ثبت نام : تا روز چهارشنبه  1401/08/25  ⚛ تاریخ آزمون : 1401/08/30  ⏰ ساعت 11:00 لغایت 11:30 ⏰ساعت 14:00 لغایت 14:30 ⏰ ساعت 20:00 لغایت 20:30 🌐 Ltms.medu.ir @ltmsme
4_6010462386044014332.pdf
372.6K
5️⃣2️⃣نمونه سوال آزمون دوره ی آموزشی "مدیریت سبز " 🔻کد دوره : 99506788 🔻مدت دوره :8 ساعت 💎استان : 🔎با قابلیت جستجو 🖋ویرایش:اول ⬅️ فرمت: PDF ⚛️تاریخ آزمون : 1401/08/19 ⏰تایم اول آزمون : 10:00 تا 10:30 ⏰تایم دوم آزمون : 11:00 تا 11:30 ⏰تایم سوم آزمون : 18:00 تا 18:30 📚 نمره قبولی: 12 از 20 ⏳ مدت آزمون: 20دقیقه 🖊 تعداد سوالات: 20سوال 📥تعداد سوالات در هر بار نمایش :1 سوال 💯 نمره منفی ندارد 🌐 Ltms.medu.ir @ltmsme
23 book karikator (www.mplib.ir).zip
1.65M
📒 ۲۳ کاریکاتور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 📘 ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄ @naghashi_ghese
ketabkhani naghashi (www.mplib.ir)-modhej.zip
728.5K
📒 ۳ رنگ آمیزی به مناسبت هفته کتاب 📘 ┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅ @naghashi_ghese