اینجوری از درس خوندن خسته نمیشی...📗
⬐🔒کد گذاری کن:
⬮ینی بجای حفظ لغات یا فرمول ها
⬮اونارو به یک اسمی که خیلی بهش
⬮نزدیکه تشبیه کن و به خاطر بسپار💁🏻♀
؛┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
⬐🧠تصویر سازی کن با ذهنت:
⬮هر شب یک تایم مشخصی رو بزار
⬮وه فقط به تصاویر کتاب نگاه کن
⬮و اگه فلش کارت داری استفاده کن📸
؛┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
⬐🏙محیط مطالعه مناسب:
⬮سعی کنید میزتون رو جایی بزارید
⬮که کاملا نورگیر باشه و از وسایل
⬮رنگی روی میز استفاده کنید🦋
؛┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
⬐⚡️به خودت انرژی بده:
⬮وقتی جواب یک سوال رو درست
⬮دادی خودت رو تشویق کن و به
⬮خودت انگیزه بده💖
--------📚📚📝📖📙📔📕📗--------
╭┄┅✨📚😍📚😍📚😍✨┅┄╮
@tadriis_yar
(قابلیت های نرم افزار Adobe Illustrator)
قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
قابلیت تایپوگرافی بسیار پیشرفته با ابزار مخصوص این کار
قابلیت رنگ کردن تصاویر با خاصیت گرادیانت به صورت طیف رنگی از رنگ خاصی به رنگ دیگر و قابلیت تعیین شفاقیت رنگ
قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
قابلیت ایجاد Stroke های بسیار زیبا و حرفه ای
قابلیت ایجاد چندین artwork برای تقسیم بندی محیط طرح
قابلیت مدیریت لایه ها همانند فتوشاپ با In-panel
قابلیت کشیدن طرح های مختلف در این نسخه بسیار پیشرفته شده است.
قابلیت ادغام شدن با Adobe CS Review
قابلیت همکاری با نرم افزارهای گرافیکی دیگر شرکت ادوبی نظیر : Photoshop , Flash, Fireworks, Catalyst
قابلیت ایجاد فایل های پی دی اف از طرح های کشیده شده
قابلیت ایجاد طرح های مجعد برای صفحات وب و موبایل ها
ابزار قلموی زبر برای کشیدن طرح های خشن
ابزار Shape Builder Tools برای کشیدن انواع و اقسام شکل های مختلف
قابلیت کشیدن طرح های مختلف و وابسته به یک دستگاه خاص برای تنظیم سایز خروجی
🆔@tadriis_yar
#ترفند
(شماره 8 ) _ windows + D _ نمایش دسک تاپ و مینیمایز کردن تمام پنجره ها با دوباره انجام دادن این عمل تمام پنجره ها نمایان می شوند
(شماره 9 ) _ windows + P _ برای نمایش تصویر در نمایشگر های دیگر ، کپی یا توسعه تصویر در نمایشگر دیگر یا نمایش در پروژکتور
🆔 @tadriis_yar
🔻دوتا از قابلیتهای جالب گوشی های اندرویدی که شاید از وجود اونا بی اطلاع بودید
🔹برای عکس گرفتن لازم نیست قفل گوشی را باز کنید :
در گوشی های سامسونگ با دوبار کلیک بر روی کلید پاور بدون نیاز به باز کردن قفل وارد دوربین گوشیتون میشید. و این کار در گوشی های شیائومی با دو بار کلیک بر روی ولوم کم ، امکان پذیر است.
🔹هنگام ورود به خانه، قفل گوشی را به صورت خودکار باز کنید :
گوشی هوشمند شما دارای قابلیتی به نام Smart Lock است که قفل صفحه را در مکانهای خاص یا زمانی که به دستگاههای خاصی مثلا خودرو متصل میشود، غیرفعال میکند. برای فعال کردن آن، کافیه به تنظیمات / امنیت / پیشرفته / قفل هوشمند بروید و این قابلیت را تنظیم کنید.
🆔@tadriis_yar
#ترفند_گوگل_کروم
(شماره1)
دیدن زبانهها (Tab) از
دستگاههای دیگر
اگر با اکانت گوگلتان وارد کروم شدید یا اصطلاحا Chromesync کردهاید، میتوانید از هر دستگاهی به زبانههای باز شده دسترسی پیدا کنید. مثلا اگر مشغول مطالعه یک مقاله روی لپتاپتان هستید و میخواهید به خواندن با موبایل ادامه دهید، کروم این کار را برایتان ساده کرده است!
فقط کافیست صفحه History را باز کنید (یا کلیدهای Ctrl+H را فشار دهید) و زبانههای باز شده روی لپتاپ را با موبایل یا هر دستگاه دیگری مشاهده کنید.
🆔 @tadriis_yar
#ترفند_گوگل_کروم
(شماره2)
زبانههای کروم را پین کنید
روی هر زبانهای که میخواهید راست کلیک کرده و آن را pin کنید. وقتی زبانه را پین کردید، این زبانه به سمت چپ نوار ابزار منتقل میشود. عنوان سایتها هم پنهان شده و در عوض یکون آن سایت نمایش داده میشود.
پین کردن زبانهها باعث میشوند در فضای پنجره کرومتان کمتر جا اشغال شود و برای مواقعی که تعداد زیادی زبانه باز میکنید به درد میخورد. این روش برای زمانیکه میخواهید یک زبانه در به عنوان اولین زبانه در لیست قرار دهید هم به کارتان میآید. مثلا اگر بخواهید gmail.com همیشه در اولین زبانه باشد، میتوانید آن را پین کنید.
🆔 @tadriis_yar
ایلاستریتور Adobe Illustrator نرم افزاری که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا به طراحی برداری روی تصاویر، فایل های تصویری ، انیمیشن های فلش و ... بپردازند. در نرم افزار Adobe Illustrator از ابزارهای متعددی بهره مند خواهید بود که از جمله می توان به ابزار Eraser اشاره نمود توسط این ابزار شما قادر خواید بود تا بر روی یک تصویر رنگ و یا قسمتی که با دیگر نقاط تصویر متفاوت است را انتخاب نموده و سپس با این ابزار بر روی قسمت مورد نظر حرکت کنید تا دیگر رنگ حذف شده و تصویر و یا رنگ زمینه آن برای شما نمایش داده شود. نمونه تصویر زیر نوعی از طراحی های برداری خاص ایلاستراتور است که با مشاهده آن به سبک طراحی های برداری یا به اصطلاح وکتور این محصول بیشتر آشنا می شوید.
لینک دانلود:
https://soft98.ir/software/pic-tools/2518-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D9%80%D9%88%D8%B1.html
🆔 @tadriis_yar
راهکار وارونه نویسی
قدم اول
مفهوم راست را خوب یاد بگیرند, آنهارا گیج نکنید .چپ و راست باهم اموزش داده نشود.
آنقدر راست را تکرار کنید تا کاملا مسلط شود ,بعد خودش میفهمد چپ ,کدام طرف هست.
دست راست بالا, دست راست روسر, دست راست کمر, دست راست رو لپ, و……قدم دوم جهت رفع وارونه نویسی،
تمرینات موثر:
دست روی بازو, دست روی ران, دست به کمر, دست روی شانه ,دست روی زانو, دست روی چانه, دست روی گونه, دست روی پیشانی,و….
وقتی کاملا برجسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شود,دیگر اشتباه جهت یابی نمیکند.
کشیدن فلش و فلش بازی
روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همانطرف با انگشت اشاره کند.
نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها آنها را پررنگ کند.
آدمکی از مقوا می سازیم به گونه ای که اندامهایش قابلیت حرکت داشته باشد .
سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ و راست ،بالا و پایین می چرخانیم واز کودک می خواهیم که همان حرکت را تقلید کند.
با انجام این بازی ،کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه هایی که خوانده است واژه ای که قرینه یا وارونه آن است را تمیز دهد.
از دانش آموز می خواهیم شکل های نقطه چین را پر کند.
تمرین ها یا آزمون فراستیک را در اختیار کودک می گذاریم تا انجام دهد.
یک سری خط های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم می کنیم و از دانش آموز می خواهیم تا بین دو خط موازی ،یک خط راست رسم کند.
قدم دوم جهت رفع وارونه نویسی،
تمرینات موثر:
دست روی بازو, دست روی ران, دست به کمر, دست روی شانه ,دست روی زانو, دست روی چانه, دست روی گونه, دست روی پیشانی,و….
وقتی کاملا برجسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شود,دیگر اشتباه جهت یابی نمیکند.
کشیدن فلش و فلش بازی
روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همانطرف با انگشت اشاره کند.
نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها آنها را پررنگ کند.
آدمکی از مقوا می سازیم به گونه ای که اندامهایش قابلیت حرکت داشته باشد .
سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ و راست ،بالا و پایین می چرخانیم واز کودک می خواهیم که همان حرکت را تقلید کند.
با انجام این بازی ،کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه هایی که خوانده است واژه ای که قرینه یا وارونه آن است را تمیز دهد.
از دانش آموز می خواهیم شکل های نقطه چین را پر کند.
تمرین ها یا آزمون فراستیک را در اختیار کودک می گذاریم تا انجام دهد.
یک سری خط های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم می کنیم و از دانش آموز می خواهیم تا بین دو خط موازی ،یک خط راست رسم کند.
قدم دوم جهت رفع وارونه نویسی،
تمرینات موثر:
دست روی بازو, دست روی ران, دست به کمر, دست روی شانه ,دست روی زانو, دست روی چانه, دست روی گونه, دست روی پیشانی,و….
وقتی کاملا برجسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شود,دیگر اشتباه جهت یابی نمیکند.
کشیدن فلش و فلش بازی
روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همانطرف با انگشت اشاره کند.
نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها آنها را پررنگ کند.
آدمکی از مقوا می سازیم به گونه ای که اندامهایش قابلیت حرکت داشته باشد .
سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ و راست ،بالا و پایین می چرخانیم واز کودک می خواهیم که همان حرکت را تقلید کند.
با انجام این بازی ،کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه هایی که خوانده است واژه ای که قرینه یا وارونه آن است را تمیز دهد.
از دانش آموز می خواهیم شکل های نقطه چین را پر کند.
تمرین ها یا آزمون فراستیک را در اختیار کودک می گذاریم تا انجام دهد.
یک سری خط های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم می کنیم و از دانش آموز می خواهیم تا بین دو خط موازی ،یک خط راست رسم کند.
قدم دوم جهت رفع وارونه نویسی،
تمرینات موثر:
دست روی بازو, دست روی ران, دست به کمر, دست روی شانه ,دست روی زانو, دست روی چانه, دست روی گونه, دست روی پیشانی,و….
وقتی کاملا برجسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شود,دیگر اشتباه جهت یابی نمیکند.
کشیدن فلش و فلش بازی
روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همانطرف با انگشت اشاره کند.
نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها آنها را پررنگ کند.
آدمکی از مقوا می سازیم به گونه ای که اندامهایش قابلیت حرکت داشته باشد .
سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ و راست ،بالا و پایین می چرخانیم واز کودک می خواهیم که همان حرکت را تقلید کند.
با انجام این بازی ،کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه هایی که خوانده است واژه ای که قرینه یا وارونه آن است را تمیز دهد.
از دانش آموز می خواهیم شکل های نقطه چین را پر کند.
تمرین ها یا آزمون فراستیک را در اختیار کودک می گذاریم تا انجام دهد.
یک سری خط های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم می کنیم و از دانش آموز می خواهیم تا بین دو خط موازی ،یک خط راست رسم کند.
M_hallaji:
بهرامی:
نکاتی که در جلسه با اولیا باید عنوان ڪرد :
👇👇👇
1-✅اولین برخورد و دیدار با روی گشاده و لبخند همراه با معرفی خود اما فقط در حیطه اموزشی نه مسایل خصوصی و شخصی .
2-✅بیان چکیده ای از سیستم توصیفی آ پ .(اینکه کاملا توصیفی با در نظر گرفتن تمام موارد جهت ارزیابی ،عدم وجود نمره ).
3-✅قاطع و محکم و با اعتماد،به نفس صحبت کنید هرگونه رفتار و حرکات شما کاملا زیر ذره بین نگاه والدین هست .
4-✅بیان شیوه تدریس هرکتاب و انتطارات شما از شاگردان .
5-✅عنوان وسایل و لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی و توضیح مختصر درباره ڪاربرد انها .
6-✅وجود پوشه ڪار یا کلربوک و قرار دادن تمام انچه که باید قرار دهد طبق هر درس و با ترتیب جهش سنجش و ارزیابی بهتر و رهنمود دقیق تر .
7-✅ تذکر به فرزتدان برای رعایت قوانین درون کلاسی و برون کلاسی در سطح مدرسه (چرا که رعایت ان یعنی اموزگار با خیال اسوده میتواند تدریس همراه با برنامه داشته باشد و گرنه هر گونه عدم رعایت باعث اتلاف وقت میشود و عقب ماندن از برنامه و بودجه بندی ).
8-✅طرح مسایل اخلاقی ،اموزشی و ...در یک برگه هر یک از والدین اطلاعات کامل و جامعی درباره ی :
تعداد افرادخانواده،فرزند چندم ،وضع اقتصادی و مالی ،ملیت ،وضع اعتقادی و فرهنگی ،بیماری جسمی یا روحی،هرگونه اتفاق خانوادگی از جمله طلاق و فوت و ...).
9-✅ نشان دادن دفتر اموزشی خود،به اولیا جهت اطلاع کامل از روند اموزش و اهداف و انتظارات تا سندی برای ارزشیابی ها و ...باشد(هر دانش اموز ۵صفحه اختصاصی دارد از جمله پرسش و پاسخ کلاسی ،انجام تکالیف ،شرکت در کار گروهی ،ازمون ها،غیبت و تاخیر و انضباط،شناسایی استعداد).
10-✅حتما صبحانه به فرزند خود بدهند تا صبح اول وقت بعنواین دل درد و ...وقت کلاس گرفته نشود،و از درس عقب نماند.
11-✅حتما بهداشت فردی را رعایت کنند(حمام ،لباس تمییز ،استفاده از خوش بو کنتده بدن ،لیوان و یه شیشه اب اشامیدنی ).
12-✅روزهایی که در برنامه ورزش دارند لباس ورزشی بیاورند.
13-✅نظارت بر انجام تکالیف فرزندان خود طبق برنامه بهمراه بازخورد .
پرسش و پاسخ در منزل ،راهنمایی و هدایت در انجام تحقیق های کتاب و ...
14-✅درس قران و املا هرشب در برنامه داشته باشند و بازخورد بزنند .
15-✅عدم نوشتن تکالیف فرزندان خود.
16-✅در صورت وجود غیبت حتما به مدرسه اطلاع بدهند، گواهی پزشک جهت موجه کردن .
17-✅همکاری با اموزگار و عدم دخالت در روند اموزشی ،از اموزش به سبک خود پرهیز کنند چون صرفا باعث دوگانگی اموزشی و اتلاف وقت خواهند شد .
18-✅از مراجعه به مدرسه ،تماس و حضور هر روز اکیدا پرهیز کنند.
فقط در روزهایی که طبق برنامه ورزش دارند مراجعه کنند .هر بزرگواری نهایت تا ۵دقیقه فرصت برای اطلاع از وضعیت اموزشی و اخلاقی،و ..خواهد داشت .
19-✅هنگام تدریس از در زدن کلاس به هر عنوان خودداری کنند،چون مطلقا جوابگو نخواهیم بود. اگر خوراکی یا کتاب یا هر دلیلی دیگری دارند فقط به دفتر مدرسه و نزد معاونین بروند .
20-✅اینکه اموزش و تدریس شما طبق بودجه بندی و برنامه هست لطفا ارائه نظر ندید که چرا کم یا زیاد تدریس میشود.
از دخالت در شیوه و نحوه ی تدریس اکیدا خودداری شود چرا که این شخص معلم هست که در کلاس با توجه به سطوح یادگیری مختلف و .... تصمیمگیری میکند ،اولیای بزرگوار تنها وظیفه ی همکاری را با اموزگار را داشته باشین .
از همراهی کردن فرزند خود در صورت عدم انجام تکالیف بشدت خودداری کنید و مانع غیبت او بشوید تا دانش اموز بداند نمیتواند به هر عنوان و بخاطر سهل انگاری و بازیگوشی و شیطنت مدرو مادر خود را پناهگاه تلقی کند.
اولیا در همه جهات بهتر هست حق را به اموزگار بدهند و به او اعتماد کنند چرا که اموزگار اهدافی والاتر،و فراتر از انچه که در ذهن شما میگذرد برای فرزندان کلاسش تدبیر اندیشیده .
21-✅فراهم کردن محیط امن و ارام در خانواده برای فرزند خود.
22-✅لطفا از تفحص و کنجکاوی بی مورد،درباره حریم کلاس پرهیز کنید .
شما تنها موظف هستید از فرزند خود درباره انچه بر علمش افزوده شده و یا تا چه اندازه محیط،کلاس را برای فعالیت و ...فراهم کرده سوال کنید و راهنمایی کنید.
23-✅زمان مشخصی را اختصاص به مهمانی ها و مسافرت ها بدهید.
برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمانبندی کنید.
24-✅موبایل و ...تا زمانیکه طبق برنامه هفتگی خود عمل نکرده در اختیار فرزند خود ندهید.چنانچه تشخیص میدهید،حتی اسیب به درس فرزند خود میزند از او بگیرید.
25-✅چنانچه طبق اسناد و شواهد با اولیا تماس گرفته میشود مبنی بر رسیدگی وضعیت فرزندشان (ارجاع به مرکز اختلالات درمانی و پزشک بیماری های مختلف شنوایی وبینایی و .. ) لطفا تعصب بی جا از خود تشان ندهند و به فکر اینده ی فرزند خود در جامعه باشند.
┄