#تجربه_معلمی
📣👨🎓تجربیات کارورزان👨🎓📣
❇️مرز باریک اقتدار و استبداد را درک کنیم!
معلم را در کلاس زیر نظر داشتم؛ دبیری جدی، با بار علمی و روش آموزشی عالی💡🎖؛ اما، کلاسی خشک و استبدادی😤😡،بدون حتی ذرهای لبخند، احساس کردم به جای کلاس در پادگان نظامی حضور دارم.❌
ما معلمان باید بدانیم که عنصر پرورش و تربیت بسیار مهمتر از آموزش است⚖،چه بسا معلمی ،علامه دهر هم باشد، ولی پرورش و ارتباط تربیتی در کلاس نداشته باشد، این معلم به نظر من پشیزی ارزش ندارد.
شاید بتوان گفت با سبک استبدادی برخی دانش آموزان درس ها را مطالعه می کنند و نمره بالا می گیرند ولی صرفاً، درک و دریافتشان حفظی بوده و از روی اجبار و تهدید و ترس مطالعه کردهاند.🗡😱😨🚫
👨🏫🔁🙋♂🙋♂🙋♂در کلاس باید علاقه دو طرفه ایجاد شود.
✅معلم خوب، معلمی است که مقتدر باشد💪😊، اقتداری همراه با صمیمیت❤️
بلی، معلم باید بتواند ارتباط صادقانه و صریح برقرار کند و این ارتباط توام با احترام متقابل باشد و صمیمیت خود را با دانش آموزان حفظ کند.😍
----------------------------------------
❇️ ارزشیابی فوتبالی در ریاضی !!!!😳🏟️⚽
✨یکی از کارهایی که معلم 🧑💼میتواند برای یادآوری و یادگیری بهتر درس از آن بهره بگیرد،بازی است❗🤸
در کلاس ریاضی،معلم به محض ورود گفت: امروز مسابقه داریم‼️
سپس تخته وایت برد را شبیه به زمین فوتبال ⚽😃 ترسیم کرد و در قسمتی از تابلو چند سوال،و در قسمت دیگر نیز چند سوال مشابه نوشت ✍️ و از دو گروه خواست به طور داوطلبانه،دو نفر پای تابلو بیایند و به سوالات پاسخ دهند.🤗
بعد از جواب دادن دانش آموزان به سوالات✍️،جواب ها مورد بررسی قرار میگرفت و هر کس که به دو سوال طراحی شده، پاسخ درست داده بود برنده مسابقه میشد💪✌️ و سپس چند سوال دیگر طرح میشد و به همین صورت پیش میرفت‼️.
دانش آموزان با اشتیاق فراوان در این مسابقه مشارکت میکردند👊 و سطح خوبی از یادگیری اتفاق میافتاد😎.
در واقع این شیوه جایگزین مناسبی برای امتحان و ارزشیابی بود ❗✴️اما با این تفاوت که دانش آموزان استرسی نداشتند و داوطلبانه در این امر شرکت میکردند.
-------------------------------
❇️یکجا نشینی🪑 برای معلم👨🏻🏫 ممنوع🚫!
هر گاه معلم👨🏻🏫 یک جا در کلاس سکنا گزیند و یا فقط قسمت های محدودی را تا آخر کلاس انتخاب کند برای تدریس و سایر فعالیت ها چند نکته منفی🔴 را بدنبال دارد:
۱-بعضی از دانش آموزان🧑💼 فرصت را غنیمت شمرده نیمکت🪑 های خود را تبدیل به سنگر کرده و به صورت زیرآبی فعالیت های مخربانه🎇🧨🎆 انجام میدهند.
۲- یکجا نشینی برای معلم👨🏻🏫 باعث از بین رفتن یا کاهش پویایی و خلاقیت تدریس میشود و درس📝 آرام آرام به بیراهه میرود.
۳-یکجا نشینی معلم👨🏻🏫 باعث خستگی و کسلی😪 معلم میشود و همین باعث افت انرژی کلاس هم میشود و به مرور کلاس خسته و بی روح میگردد.
۳ آبان ۱۴۰۱
✳️کارورزان گروه معلم پلاس+:
🖋️👨🎓 امیرمحمد شفیعی
🖋️👨🎓حمید پورمحمدی
🖋️👨🎓محمد جواد صادقی
♦️استاد #اسعدی
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار دهم
@Mrkonkori.zip
49.32M
💢 بانک تست ریاضی تجربی
◾️دهم / یازدهم / دوازدهم
┏━📚📖━━━━━━━━┓
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
@Mrkonkori.zip
1.71M
💢 بانک تست زمین شناسی
◾️زمین شناسی یازدهم
┏━📚📖━━━━━━━━┓
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
4_5765011718111496922.zip
10.61M
📝 بانک تست دروس اختصاصی انسانی کنکور
📥 سوالات کنکورهای ۹۵-۱۴۰۰(داخل و خارج)
📊 از همه دروس کنکور سوالات گلچین شده
🔎 مناسب جمع بندی
پ.ن : تعداد سوالا به تعداد کافی از هر پایه تهیه شده ♥️
┏━📚📖━━━━━━━━┓
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
@Mrkonkori.zip
48.24M
💢 بانک تست شیمی
◾️دهم / یازدهم / دوازدهم
┏━📚📖━━━━━━━━┓
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
@Mrkonkori.zip
72.12M
💢 بانک تست زیست شناسی
◾️دهم / یازدهم / دوازدهم
@tadriis_yar12
ویژه استخدامی وورد.pdf
2.02M
77سوال مهارت های هفتگانه بخش word مخصوص ازمون های استخدامی (از مطالب سخت تر و کمتر ذکر شده در کتابها)
#کامپیوتر
#عمومی
استخدامی
@tadriis_yar
n_s_raveshha&fonoone_tadris_ka_arm.pdf
2.93M
تست فصل ب فصل فنون تدریس
👌وقتی یه دور حسن شعبانی و فتحی آذر رو خوندی .بیا سروقت این
👌 واس مرور عالیه.
@tadriis_yar
اندیشه-اسلامی-1.pdf
13.19M
(خلاصه مهمترین نکات اندیشه 1)
مهم برای استخدامی ها از جمله آموزش و پرورش
#دروس_عمومی
#معارف
@tadriis_yar
#_شروع_زنگ_قرآن
زنگ ، زنگ_قرآن شد
وقت با خدا بودن
انس با قرآن داشتن
پاک و با صفا بودن
👈 انس با قرآن
1- با تلاوت روزانه ي قرآن کريم در نزد دانش آموزان, برای آنان نقش الگويي داشته باشيد.
2- بيش ترين وقت کلاس را به خواندن قرآن آن هم توسط همه ی دانش آموزان اختصاص دهيد.
3- دانش آموزان را به تدبر در پيام های قرآنی تشويق کنيد.
4- از دانش آموزان بخواهيد پيام قرآني و برخي از آيات مشهور را در آيات درس يا مصحف شريف پيدا كنند.
5- آيه ها ي مشهور را در کتاب درسی پیدا كنند
6- آيات مشهور مانند پيام های قرآنی را حفظ كنند.
7- آيات درس يا پيام قرآني را مثل نوار با صوت زيبا بخوانند.
8- جلسه ی آخر هر درس به « انس با قرآن در خانه » اختصاص دارد. نحوه ی انجام هر يک از اين تمرينات را در جلسه ی قبل از آن برای دانش آموزان توضيح دهيد.
9- از والدين بخواهيد به انجام تمرينات کتاب مخصوصاً جلسه ی انس با قرآن در خانه نظارت کنند و پس از انجام کامل آن توسط دانش آموز در خانه, ضمن ارائه ی اظهار نظر در پايان اين صفحه آن را امضاء نمايند.
10- ميثاق نامه ي تلاوت روزانه قرآن را که قبلاً تهيه کرده ايد, همه باهم امضا کنيد. و پس از آن در هر جلسه از دانش آموزان بپرسيد که چه کسانی در اين هفته هر روز قرآن خوانده اند ؟ اگر تعدادی نخوانده اند علت را جويا شويد و در رفع آن بکوشيد. مسلماً اگر دانش آموزان اصرار شما را ببينند خود را با نظر شما تطبيق خواهند داد.
11- قرآن را از منزل به کلاس بياورند و از روی آن بخوانند.
12- کلمات, آيات و عبارات مشابه را در درس يا کتاب و يا مصحف شريف پيدا و با هم مقايسه كنيد.
13- همه با هم روزي يک صفحه يا کمتر از آن را در کلاس درس بخوانيد.
14- از احاديث, اشعار و جملات ادبي مناسب مناسب براي ايجاد انگيزه برای انس روزانه با قرآن استفاده کنيد.
15- نوار يا سيدي قرائت آيات کتاب درسي را در اختيار دانش آموزان قرار دهيد و آنان را تشويق کنيد در منزل تمرين کنند تا شبيه نوار صوتي بخوانند.
16- نرم افزار آموزش قرآن را که به تفکيک پايه توليد و نوزيع شده است را برای دانش آموزان تهيه کنيد و آنان را به استفاده از آن تشويق نماييد.
17- فيلم, نوار يا سيدي قرائت آيات کتاب را با صدای قاريان ممتاز جهان برای بچهها پخش کنيد.
18- دانش آموزان را تشويق کنيد تا با زمان سنج, سرعت تلاوت خود را در کلاس و منزل افزايش دهند.
19- بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك آيه را با يک نفس بخوانند.
20- بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك عبارت يا آيه را با صوت زيبا بخوانند.
21- براي داوري در رقابت هاي کلاسي از دانش آموزان استفاده کنيد.
22- « مسابقات روخواني قرآن براي دانش اموزان پايه هاي اول تا سوم ابتدايي» و « مسابقات روانخواني قرآن براي دانش آموزان پايه های چهارم و پنجم ابتدايي » به مسابقات قرآنی مدرسه و منطقه اضافه کنيد.
23- دفترچه اي برای خواندن روزانه ی قرآن کريم تهيه کنيد تا دانش آموزان تلاوت روزانه ی خود را در جداول مربوطه علامت بزنند.
24- دانش آموزان را تشويق کنيد در بين نماز ظهر و عصر يک صفحه يا کمتر از آن را در نمازخانه ي مدرسه بخوانند
25- از هر موقعيت مناسب ضمن اشاره به معارف و آموزه هاي اخلاقی, به آيات قرآن استناد کنيد.
26- احساس بچهها را درباره ي تلاوت روزانه ی قرآن موضوع انشاء کلاسی يا مسابقه در مدرسه و منطقه قرار دهيد.
27- در جلسات آموزش خانواده به موضوع اهميت انس روزانه ی دانش آموزان با قرآن تأکيد کنيد.
28- با پرسش از معنای کلماتی که در فارسی و قرآن مشترک هستند, بچهها را به فهم لغات و ترجمه ي آن و نيز يافتن همخانواده ي لغات عادت دهيد.
29- داستان هاي کتاب را همراه با پخش قرائت آيات مربوطه برای بچه ها تعريف کنيد.
30- حالات پيامبر صل الله عليه و آله و سلم, ائمه ی اطهار عليهم السلام و بزرگان ديني درباره ي انس روزانه با قرآن را براي دانش آموزان بيان کنيد. در بخش « قطره اما دريا » ی کتاب های آموزش قرآن پايه های سوم تا پنجم موارد زيبايي ذکر شده است. با مشارکت دانش آموزان آن ها را آموزش دهيد.
31- داستانهايي درباره ي اهميت و فوايد انس دائمي با قرآن کريم براي دانش آموزان بيان کنيد.
32- حکايات شيرين, لطيفهها و سرگرميهاي مناسب درباره ی قرآن کريم ارائه دهيد.
33- در قالب ويژه نامه به ارائه رهنمودهاي لازم براي دانش آموزان و اولياي آنان بپردازيد و دانش آموزانی را که انس روزانه با قرآن دارند را معرفی کنيد.
34- از قاريان مشهور شهر, منطقه و مدرسه براي مراسم آغازين صبحگاه و ظهرگاه دعوت کنيد.
35- از دانش آموزان فعال قرآنی مدرسه و منتخبين مسابقات قرآنی تجليل کنيد.
36- آداب ظاهري و باطني تلاوت قرآن را به تدريج به دانش آموزان آموزش دهيد.
🌻✨🌻✨🌻✨
35.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس علوم با دست ورزی ❤️🥰
درس چهارم علوم گردش زمین به دور خورشید ❤️🌎🌍🌏☀️
نام معلم: مژگان خورسندی رضائیان
___________
پایه #دوم
26.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسابقه ماست خوردی برای تثبیت نشانه ی م
خانم حاج محمدی
استان کرمان