🔵🔴⚫️بازخورد_تشویقی
بازخوردها و تشویقهایی که در ارزشیابی توصیفی دانش آموزان مقطع ابتدایی می توان از آن ها استفاده کرد :
🔺فرزندم از اینکه از عهده ی انجام کار برآمده ای خوشحالم .
🔻عزیزم با ذوق و سلیقه ای که در تو می بینم توانایی زیبانویسی را داری یا بهتر از این باشی.
🔺پیداست که برای انجام این کار تلاش نموده ای یا ننموده ای .
🔻خوشحالم که برای حل مسائل ریاضی ، کوشا بوده ای یا هستی
🔺فرزندم وقتی دقت تو را در درس یا تکالیف می بینم خوشحال
می شوم یا از تلاش تو لذت می برم .
🔻پسرم ! توانایی انجام آزمایش های علوم را داشتی ، توانایی تو را در انجام آزمایش ها دیدم ، موفقیت تو را تحسین می کنم.
🔺دختر خوبم ! شما به تمام اهداف در جمع و تفریق های اساسی در حد مطلوب دست یافته ای .
🔻این طور به نظر می رسد که در درس .... مشکل داری . امیدوارم که با انجام فعالیت ها در منزل یا تمرین و تکرار تلاش کنیم تا موفق گردی . موفقیت در زمینه ی درس نیاز به تمرین دارد. تمرین کن ، تمرین کن ، تمرین کن .
🔺پسر خوب و عزیزم در دیکته نیاز به تمرین بیشتر داری . امید است در این زمینه تلاش کنی تا موفق گردی .
🔻 از اینکه امروز موفق شدی خوشحالم
🔺پشتکار و تلاش شما می تواند در موفقیت و پیروزی مؤثر باشد .
🔻از انیکه نسبت به یادگیری درس انگیزه و شوق زیاد داری لذت می برم .
🔻بهتر است در زمینه .... کوشش بیش تری بکنی تا موفق گردی .
🔺از اینکه مهارت لازم برای حل مسئله داری خوشحالم .
🔻از توانایی به کارگیری دانش تو عزیزم ابراز شادی می کنم .
🔺عزیزم لازمه ی پیشرفت خواستن است .
🔻دلبندم هرگز کاری را که امروز می توانی انجام دهی به فردا موکول نکن .
🔺خوشحالم که شرکت فعال در گروه و درس و مدرسه داری.
🔻پسرم : کسانی موفق می شوند و موفق باقی می مانند که تلاش و تمرین میکنند
با تلاش خودت مثل همیشه موفق شدی .
منتظر دیدن تلاش دوباره ی تو هستم .
دخترم امروز نتیجه ی بهتری گرفتی فقط سعی کن زیباتر بنویسی .
دخترم تلاش کردی موفق شدی .
دقت وتوجهت مرا خوش حال کرد
از دیدن املای زیبایت لذت بردم .
باتلاش خود از زحمات همه قدردانی کردی .
دخترم تکالیف خود را با دقت انجام دادی متشکرم .
تلاش خوبی داری امید سربلندی وموفقیت تو را دارم .
زیبا رنگ آمیزی کردی از سلیقه ات خوشم آمد .
نکات جالبی را در ذهن سپرده ای ونقاشی کشیده ای دستت درد نکند
~*نمونه هایی از بازخورد توصیفی در ارزشیابی توصیفی*~
در ریاضی از خود جدیت نشان دادی ،متشکرم .
خوب است ولی در دیکته نیاز به تمرین داری .
از فعالیت های تو درکلاس لذت بردم .
از تلاش تو در منزل لذت بردم
این نشان می دهد که به خوبی در بحث های کلاسی شرکت می کنی .
درحل تمرینات ریاضی در حال پیشرفت هستی ،متشکرم .
خط خوبی می توانی داشته باشی .
تمرینات تو خوب است اما نیاز به تلاش بیشتری در خانه داری
. اگر بیشتر فکر کنی درحل تمرینات نتایج بهتری بدست خواهی آورد
همکاری تو با گروه بسیار خوب است .
باید تلاش تو بیشتر از دفعه قبل باشد .
تکرار وتمرین تو باعث خوش حالی من شده است .
تلاش تو به ثمر رسید بالاخره موفق شدی .
دقت وابتکار تو قابل تقدیر است .
دفتر تو بیان گر تلاش توست ولی باز می تواند بهتر شود .
می دانم تو سعی داری غلط ها را کم کنی
این دفعه دقت کرده بودی ، متشکرم .
تو خوب مساله ها را حل می کنی .
پیشرفت تو بسیار خوب است .
تو وظایف خود را به طور کامل انجام دادی ، متشکرم .
تو با تلاش خوبی که داری حتما موفق می شوی .
تو تلاش می کنی که کارهارا با موفقیت انجام دهی .
تلاش های تو در آینده نتیجه خواهد داد .
تلاش وپشتکار تو مایه رضایت وخوشحالی است ،به تلاش خود ادامه بده .
مرحبا بر پسر با دقتم.
آفرین به تو که در کارت دقت کردی .
به تو میگن گل پسر بادقت.
از اینکه تلاش می کنی دوستت دارم .
از اینکه درست نوشتی ممنونم .
پسرم خیلی قشنگ نوشتی اما باید بیشتر دقت می کردی .
پسر خوبم اگر با فکر وبا دقت بنویسی موفق تر می شوی . از اینکه به من وخودت اعتماد کردی متشکرم .
عزیزم آینده خوبی درانتظار توست به شرطی که همیشه تلاش گرخوبی باشی .
ازاینکه امروز غلط نداشتی لذت بردم
پسر عزیزم این بود نتیجه ی تلاش امروزت .
درود بر تو که در کارهایت موفق و پیروز هستی .
از اینکه در کلاس دقت می کنی وموفق هستی کلاس به تو افتخار می کند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چگونه کلاسی موفق داشته باشیم؟!
کلاس صمیمی و دوستانه
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
اگر دانش آموزانتون وقتی املا می نویسند حروفی جا میزارند،نقطه ها یادشون میره،بخشیش مربوط به ضعیف بودن حافظه ی دیداری آنهاست(حتی در پایه های بالاتر)برای رفع این مشکل قبل از اینکه هرشب بخواهید بهشون املا بگید،با یک سری بازی ساده حافظه دیداریشونو تقویت کنید،خیلی بهشون کمک میکنه.(البته با دردسترس ترین وسایل)
حتی برای پایه های اول و دوم که هنوز در تشخیص نشانه ها و ترکیبات مشکل دارند میتونید آنها را داخل اشکال قرار بدید و با دانش اموزان یا فرزندان خود در قالب بازی و سرگرمی درس هم اموزش دهید.
به قول معروف با یک تیر چند نشون میزنید😊
هدایت شده از تدریس یار پایه یازدهم
📝📝📝📝
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
#تبلیغ #تبلیغات #تبادل
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
کتاب رنگ آمیزی من.pdf
4.24M
#رنگ_آمیزی
کتاب رنگ آمیزی من
مجموعه رنگ آمیزی و سرگرمی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
پیامهای اخلاقی.pdf
1.21M
🦋﷽🦋
📖مجموعه رنگ آمیزی پیامهای اخلاقی ارزشی
📖یازده ویژگی یک کودک مسلمان
#دبستان
#اخلاق
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
هدایت شده از Ltms
📌وبینار کشوری بررسی کتاب علوم و معارف قرآنی پایه دوازدهم
🗓 شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱
⏰️ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷
📌ویژه دبیران معارف اسلامی سراسر کشور
🔹️لینک ورود به جلسه
https://vc.isu.ac.ir/ch/4011-501236001
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از Ltms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نصب پیام رسان ایتا روی رایانه برای آموزش و تدریس مجازی معلمان
#معلم
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#پوستر_معلمی
❇️ بگو نمی دانم👌
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
32.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بصیرت_معلمی
#کلیپ_پرورشی
♦️متناسب با حال و هوای سیاسی ورزشی این روزها👌
♨️ بسیار جذاب و دیدنی😍😍
📽 انیمیشن فوتبالی و جذاب از بازی نفسگیر تیم ملی با مربی گری حاج قاسم در برابر تیم بن خیکی و رفقاش😅
کلا هرچی کلیپ این چند روز دیدید فراموش کنید و این انیمیشن رو ببینید😍😭
♦️در زمان استراحت کلاسی، برای دانش آموزاتون پخش کنین...🙏
♦️تو گروههای کلاسی در فضای مجازی بفرستین..🙏
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#ضربالمثل به همراه معنا و مفهوم👇👇
۱_هر کس خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند⬅️ هر کس باید عاقبت اعمال خود را تحمل کند .
۲- هر که بامش بیش برفش بیشتر ⬅️هر کس داراتر است گرفتار تر است.
۳- هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد⬅️نباید به دیگران متکی بود .
۴- هر که طاوس خواهد جور هندوستان کشد⬅️ باید سختیها را برای رسیدن به هدف تحمل کرد .
۵- هفت خوان رستم را طی کردن ⬅️کار بسیار سخت را برای رسیدن به هدف تحمل کرد .
۶- همه را برق می گیرد ما را چراغ نفتی⬅️ شانس و اقبال دیگران بیشتر از ماست .
۷- هنداونه زیر بغل کسی گذاشتن ⬅️تملق بی جا گفتن .
۸- هوا گرگ و میش است ⬅️ نه تاریک است نه روشن .
۹- هیچ کاره ی همه کاره ⬅️ آدم هیچ کاره خود را همه کاره می پندارد .
۱۰- یاسین به گوش خر خواندن ⬅️ کار بی حاصل انجام دادن .
۱۱- یال و کوپال داشتن ⬅️ سرو وضع خوب داشتن .
۱۲- یک دستی گرفتن ⬅️کسی را کتر از آنچه هست پنداشتن .
۱۳- یک ستاره توی آسمان ندارد ⬅️ ادم بی شانس و اقبال است .
۱۴- یک شب هزار شب نمی شود ⬅️به تعارف به مهمان می گویند .
۱۵- یک کلاغ چهل کلاغ کردن ⬅️ اغراق و مبالغه نمودن + غیبت زیاد .
۱۶- یک بز گر گله را گرگین می کند⬅️یک همنشین بد دیگران را هم به فساد می کشاند .
۱۷- یکی به نعل می زند یکی هم به میخ ⬅️ هر دو طرف را مراعات می کند.
۱۸- یک گوش در است و گوش دیگر دروازه ⬅️ کسی که مطلبی را به خاطر نمی سپارد .
۱۹- یکی را پی نخود سیاه فرستادن ⬅️ به بهانه ای او را ازمیدان خارج مکردن .
۲۰- یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود ⬅️کار نابخردانه کردن .
۲۱- میانشان شکر آب است ⬅️ روابط آنها خوب نیست ، اختلاف دارند .
۲۲- ناز شست گرفتن ⬅️ پاداش و جایزه گرفتن .
۲۳- نازک نارنجی ⬅️زودرنج ، کم تحمل در مقابل مشکلات
۲۴- نان به نرخ روز خوردن ⬅️ پای بند بودن به اصول – رفتار خود را با وضع حاضر تطبیق دادن
۲۵- نان کسی را آجر کردن ⬅️ موجب ضرر و زیان کسی شدن .
۲۶- نخود هر آش بودن ⬅️ مداخله در هر کاری کردن .
۲۷- نشخوار آدمیزاد حرف است ⬅️ لذت داشتن حرف زیاد .
۲۸- نمک پرورده بودن ⬅️مدیون کسی دیگر بودن .
۲۹- نو که آمد به بازار کهنه شود دل آزار ⬅️ با آمدن چیز جدید گذشته و قدیمی و دلگیر می شود .
۳۰ – نه زنگی زنگ نه رومی روم ⬅️میانه رو بودن – متوسط بودن .
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
معرفی چند #تمرین برای دانش آموز #کند_نویس
🌼 #زمانی برای نوشتن #یک_صفحه در نظر بگیرید و بخواهید هر بار نوشتن زمان آن را یک دقیقه #کاهش دهد
🌼 مطالعه یک صفحه از یک کتاب داستان و خلاصه کردن آن در مدت #زمان تعیین شده
🌼 استفاده از #جمله سازی و بند نویسی کوتاه در مدت زمان #تعیین شده
🌼 در صورت داشتن وسواس نسبت به پاک کن ؛ دور کردن #پاک کن و توضیح این که اگر غلط نوشتی یا بدخط نوشتی ایرادی ندارد درست آن را هر تعداد خواستی جلوی کلمه #بنویس
🌼 دادن #سرمشق بصورت کلمه
بخواهیم که مثلا از کلمه عظمت در یک دقیقه چند بار بنویسد و بعد در یک دقیقه #بعدی امتحان کند و #سرعت دهد.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
35.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تدریس معکوس از زبان مبدع روش معکوس "جان برگمن"
🎞مدت زمان فیلم: ۳ دقیقه و ۵۵ ثانیه
#تدریس_معکوس
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📝📝📝📝
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
#تبلیغ #تبلیغات #تبادل
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
هدایت شده از Ltms
🖼 #طلوعی_دیگر...🔆
🍁صبح بوی زنـدگی
🍁بوی راستگویی
🍁بوی محبت و دوست داشتن
🍁بوی عشق و مـهربـانی میدهـد
🍁در روز آخر آبان
🍁آسمانتون آبی
🍁دلـتون از غـصهٔ دنیـا خـالی
🍁لطف خدا در زندگیتون جاری
☀️ سلام؛ صبحتون بخیر و نیکی و سرشار از لطف و رحمت بی کران
📲 ✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
تلفیق هنر و ریاضی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
⬅️ "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
⬅️ "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
⬅️ "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
آزمون عملکرد: استیگنز (2006) آزمون عملکرد را روش سنجشی معرفی می کند که اساس آن بر مشاهده و قضاوت استوار است.یادگیرنده در فعالیتی که مستلزم به کار بستن دانش، مهارت و یا تولید یک محصول است مشغول می شود و معلم کیفیت عملکرد او را مشاهده و مورد قضاوت قرار می دهد. از نظر ویگینز(2005) آزمون عملکرد به معنای « سنجش ابعاد فهم و توانایی کاربست دانش و مهارت های یادگیرنده با استفاده از تکالیف واقعی زندگی است». بروکه (2009 آزمون عملکرد را نوعی روش سنجش تعریف می کند که در آن دانش آموز با استفاده از مهارت ها و دانش خود مسأله ای را حل ؛ محصولی را تولید و یا یک مهارت خاصی را نشان می دهد. در تعریفی دیگر، آزمون عملکرد به آزمون های عملی در هم تنیده ای گفته می شود که با استفاده از ابزار و وسایل، دانش عملی و محتوایی دانش آموزان و نیز توانایی آنان در به کار گیری دانش فرا گرفته شده برای استدلال و حل مسأله مورد سنجش قرار می گیرد(کیامنش،1376).
با جمع بندی تعاریف ارائه شده، آزمون عملکرد را می توان « روش سنجشی تعریف کرد که در آن یادگیرنده با انجام تکالیف واقعی یا مشابه با زندگی واقعی توانایی خود را در استفاده از دانش و مهارت های آموخته شده برای استدلال، حل مسأله، تولید محصول و یا اجرای یک مهارت ویژه نشان داده، سپس معلم با مشاهده عملکرد، کیفیت آن را توصیف و مورد قضاوت قرار می دهد»(خوش خلق، 1391).
منبع: ساخت و تهیه آزمون عملکرد،ایرج خوش خلق،1391
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
انواع آزمونهاي عملکردي:
گرانلاند(1998)انواع روشهاي سنجش يا آزمونهاي عملکردي را به چهار دسته ي زير تقسيم کرده است:
1- آزمون کتبي عملکردي
2- آزمون شناسايي
3- آزمون عملکردي درموقعيت شبيه سازي شده
4- نمونه کار
دراين نوع تقسيم بندي،آزمون نوع اول،يعنِي آزمون کتبي عملکردي،بيشترين فاصله را از عملکرد درزندگي واقعي دارد،ولي آخرين نوع آزمون،يعني نمونه ي کار،کمترين فاصله راازعملکرد در زندگي واقعي دارد.روشهاي چهارگانه ي بالا را هم مي توان جداگانه به کاربست وهم با يکديگر مورد استفاده قرار داد.در بعضي موارد تنها يک روش کفايت مي کند،اما در بيشتر مواقع کاربرد ترکيب دو يا چند روش ضروري به نظرمي رسد.
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارنامه دوماهه اول بصورت ورد
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5