🔅مراحل انتخاب واحد دیماه پایه دوازدهم واحد مانده از سال قبل
👈 شروع دوره دی ماه از عملیات اولیه و سازماندهی
👈 تعریف سازمان مدرسه و ارسال به منطقه
👈پس از تایید سازمان مدرسه - ثبت نام دانش آموزان از ثبت نام و نمایش انتخاب دروس
👈 ایجاد کلاس در کلاس بندی و تخصیص دانش آموز و تایید نهایی کلاسبندی پس از تایید شدن سازمان
👈 تعریف دبیر از مدیریت لیست پرسنل مدرسه دردوره جاری
👈 ایجاد درس گروه جدید از عملیات ضمن سال انتخاب واحد - ایجاد درس گروه جدید--> سپس تخصیص دبیر
توجه :
دروس تخصصی در کلاس تخصصی خودش
👈 انتخاب واحد : از انتخاب واحد انفرادی توجه داشته باشید فقط منو درس معلم باز شود.
➖➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
کارنامه ماهانه.zip
16.14M
#کارنامه_توصیفی_ماهانه
پایه اول تا ششم
➖➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
پاسخ به شبهات-بخش اول.mp3
28.59M
1⃣ جلسۀ پرسش و پاسخ با دختران دبیرستانی در رابطه با ناآرامیهای اخیر
👤 با حضور دکتر #روانبخش
🔺 بخش اول
🔸دوستان عزیزی که میخواهند به دبیرستانها بروند، حتماً گوش بدهند و نحوه پاسخ هم شاید برایتان مفید باشد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
پاسخ به شبهات-بخش دوم.mp3
24.08M
2⃣ جلسۀ پرسش و پاسخ با دختران دبیرستانی در رابطه با ناآرامیهای اخیر
👤 با حضور دکتر #روانبخش
🔺 بخش دوم
🔸دوستان عزیزی که میخواهند به دبیرستانها بروند، حتماً گوش بدهند و نحوه پاسخ هم شاید برایتان مفید باشد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤖 آیندۀ شبکههای اجتماعی،
زیر پای رباتهای هوشمند
♨️ رسانههای اجتماعی چطور آشوبسازی میکنند؟!
سواد مدیا ✍
🆔 ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💢 آداب استفاده از رسانه را یاد بگیریم.
#⃣ #صیانت_از_زندگی
`جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی
✊🏻✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
4_5893475439770339280.mp3
1.1M
#شعر
#حضرت_مهدی(عج)
#صوت_اجرا توسط عمو روحانی مهربون عمو رضا🌺
تماس با عمو روحانی جهت مشاوره واجرای برنامه های جذاب دانش آموزی و جشن تکلیف👇
تو یک گل معطری
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
از همه گلها بهتری
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
تو گل خوب نرگسی
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
خوشبوتری، از اطلسی
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
امام باغ و شبنمی
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
برای من تو همدمی
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
تویی تو یار و یاورم
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
دستی بکش روی سرم
🌸یا مهدی، یا مهدی🌸
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
کلاسداری-مهارت-حل-مسئله-مؤسسه-آسمان.ppsx
49.58M
💻 کلاسداری مهارت حل مسئله و تصمیم گیری
#پاورپوینت #کلاسداری #نوجوان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
5 (1).ppsx
50.02M
💻 پاورپوینت اعتیاد به سیگار وقلیان
#پاورپوینت #کلاسداری #نوجوان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
شعر رهبره من .ِ....mp3
2.83M
🎤صوت مداحی میثم مطیعی
✅رهبرمن طلایه دار لاله هایی
امید قلب عاشقانی
✅آرزومه همیشه یاور تو باشم
میونِ لشگر تو باشم
#لبیک_یا_خامنه_ای
#بسیارزیبا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
جهنم درون ۱.MP3
10.47M
جهنمِ درون ۱!
• چرا ما باید از خداوند اطاعت کنیم؟
• چرا خدا اینقدر دستورات و فرمانهای ریز و درشت صادر کرده است؟
#استاد_شجاعی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✍بزرگترین دروغ ها🙊
◻️صحبت کردن سر کلاس:داشتم جواب سوال درسیشو میدادم
◻️غیبت:مریض بودم
◻️تأخیر:امروز اصلا نمیخواستم بیام
◻️دیر آمدن سر کلاس:معلم پرورشی کارم داشت
◻️مشق ننوشتن:نوشتم دفترمو نیاوردم
◻️امتحان:نگفته بودید امتحان میگیرید
◻️پیچاندن کلاس:میشه برم سرویسبهداشتی؟
◻️خوابیدن در کلاس:دیشب تا دیر وقت داشتم درس میخوندم
◻️تقلب:نه ازش پاککن میخواستم
◻️ایجاد فرصت برای پاسخ دادن به سوالات در امتحان:بزارید اسممو بنویسم هست😔
#تا_درودی_دگر_بدرود
.........................................
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
کتاب، احکام ریزه میزه.pdf
9.23M
🌸کتاب #احکام ریزه میزه
✍احکام تصویری #نوجوان
🔻شامل مباحث تقلید، سلام، محرم و نامحرم، لباسپوشیدن، احترام به آیات قرآنی، تلفن همراه، روزه، احترام به امام، وضو، کار خیر، غیبت،... است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
❌❌❌با فیلتر #اینستا و #واتساپ به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
هدایت شده از آشپزی با هم
⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #ایران
چگونه بر مدرسه خود #مديريت خوبي داشته باشيم ؟
امام علي(ع): «بهترين اميران، اميري است كه بر هواي نفس خويش حكومت كند.»
🌺 #مدير خوب مديري است كه مومن و متقي بوده و الگوي مناسبي از نظر رفتار براي ساير كاركنان و دانشآموزان مدرسهاش باشد.
🌺 #مدير بايد از پشتكار، اعتمادبهنفس، حسن خلق و اراده لازم برخوردار باشد.
🌺 #مديرخوب بايد يكايك كاركنان مدرسهاش را بشناسد و از خصوصيات و حتي مشكلات آنان آگاهي داشته و كوشش كند از هر فرد به تناسب استعداد، ذوق و توانمندي علمي و تجربي، در امور آموزشي و پرورشي مدرسه استفاده نمايد.
🌺 #مدير خوب بهموقع صحبت ميكند، بيشتر گوش ميدهد و حتي به نظر ميرسد كه در مورد اظهارنظرهاي معلمان ميانديشد و به آنها اهميت ميدهد.
🌺 او با اهداف مدرسهاش آشناست و همه كوششهايش در اين جهت است كه از همه امكانات مدرسه براي تحقق اين اهداف استفاده نمايد.
🌺 #مدير خوب هر چه ميگويد بدان عمل ميكند و سعي دارد به وعدههايش عمل كند.
🌺 #مدير موفق سعي دارد از طرق ممكن در كاركنان مدرسه روحيه مثبت ايجاد نمايد و تلاش او در اين است كه كاركنان مدرسه احساس كنند كه تبعيض در مدرسه وجود ندارد.
🌺 #مدير خوب در رهبري سازمان مدرسه، برقراري روابط انساني و ايجاد هماهنگي مهارت دارد.
🌺 #مدير موفق از قوانين و مقررات آموزشي و اداري، آگاهي كافي دارد و سعي ميكند كاركنان مدرسه را همواره در جريان آييننامهها و دستورالعملهاي ارسال شده قرار دهد.
🌺 #مدير خوب از تحقير كاركنان، بهويژه در حضور جمع خودداري ميكند و براي كليه كاركنان مدرسه احترام قائل است و از تذكر و راهنمايي كاركنان و توجه دادن آنان به معايب و اشكالاتي كه دارند به نحو مقتضي كوتاهي نميكند.
🌺 #مدير موفق به نقش پدران، مادران و مسوولان آموزشي اهميت ميدهد و از كليه نيروهاي خارج از مدرسه براي بهبود و پيشرفت امور پرورشي و آموزشي، ساختماني و تجهيزاتي استفاده ميكند.
🌺 # مدير خوب اوقات كار خود را براي انجام يا نظارت بر امور آموزشي، پرورشي، اداري و اجتماعي مدرسه تقسيم و تنظيم ميكند و ميتواند به همه كارهاي مدرسه در حد وظايف خود برسد.
🌺 #مدير موفق در كارهاي مدرسه با ساير كاركنان مشورت ميكند.
🌺 #مدير موفق، جلسه شوراي معلمان را تحت نظارت و كنترل خود داشته و ضمن فرصت دادن به معلمان براي اظهارنظر خود، از هر جلسه نتيجهگيري لازم را انجام ميدهد.
🌺 #مدير موفق، كاركنان تازهوارد را با اوضاع مدرسه و مقررات آن كاملا آشنا ميكند.
🌺 #مدير خوب، دانشآموزان را دوست دارد و به علت برخورد مناسب و حسن اخلاق، درايت و تدبير، صفا و صميميت، مورد قبول و احترام دانشآموزان و كاركنان مدرسه است.
🌺 #مدير موفق مشكلات مدرسه را به خوبي ميشناسد و در حل آنها از همه كاركنان به تناسب وقت و شرايط كمك ميگيرد.
🌺 #مدير موفق سعي دارد نيازهاي آموزشي كاركنان را تشخيص داده و از طرق ممكن زمينه را براي دانشافزايي و شركت در دورههاي بازآموزي فراهم نمايد.
🌺 #مدير موفق به استفاده از وسايل كمكآموزشي در تدريس اهميت ميدهد و در حدامكان اين وسايل را فراهم مينمايد.
🌺 #مدير موفق، كاركنان لايق و خدمتگزار و بيادعا را به خوبي تشخيص داده و به كارشان اهميت ميدهد.
🌺 #مدير خوب به رعايت اصل تقسيم كار پايبند است و وظيفه هر فرد را مشخص ميكند.
🌺 #مدير موفق از خودستايي پرهيز ميكند.
🌺 #مدير موفق، انتقادپذير است و همواره ميكوشد خود را اصلاح كند.
🌺 #مدير موفق حاصل تجربيات خود را در اختيار افراد تازهكار ميگذارد.
🌺 #مدير موفق از سياستهاي تشويقي براي افزايش كاركرد اعضا استفاده ميكند.
🌺 #مدير موفق با تدابير و برنامههاي خود زمينه رشد و پرورش استعدادهاي ما را فراهم مينمايد.
🌺 #مدير موفق از روشهاي مختلف براي نظارت استفاده ميكند.
🌺 #مدير موفق تنگنظر نيست و مشكلات همكاران را مشكل خود ميداند و در صورت لزوم به جاي آنها انجام وظيفه مينمايد در نتيجه احساس مسووليت را در همكاران دوچندان مينمايد و برعكس اگر آشنا به اصول مديريت نباشد باعث دلسردي همكاران ميگردد
🌺 خلاصه اينكه #مدير بايد مجرب، ورزيده و داراي شخصيتي گرم و دوستداشتني باشد.
منبع:
مديريت و نوآوري در مدارس, تالیف احمدصافی
#مدیریتی
✅جهت سفارش #تبلیغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نخونده امضاء نکن!
🔸 احکامی که باید بدانیم
#آموزش_احکام
🆔 ✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
با ریاضی باشیم: دانستنی برای معلم
💢بخش پذیری بر اعداد ۲ تا ۱۹💢
🔶اعدادی بر 2 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 ،2 ،4 ،6 و 8 باشند.
🔶اعدادی بر 3 بخش پذیرند که مجموع ارقام آن ها بر 3 بخش پذیر باشند.
🔶اعدادی بر 4 بخش پذیرند که 2 رقم سمت راست آن ها بر چهار بخش پذیر باشند
🔶اعدادی بر 5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 یا 5 باشند .
🔶اعدادی بر 6 بخش پذیرند که هم بر2 وهم بر 3 بخش پذیر ند.
🔶اعدادی بر 7 بخشپذیرند که رقم یکان آنها را 2 برابر کرده ازبقیه ارقام کم کنیم و این عمل را ادامه می دهیم تا حاصل بر 7بخشپذیر باشد.
🔶اعدادی بر 8 بخشپذیرند که 4برابر رقم صدگان را با 2برابر رقم دهگان جمع کرده وحاصل را با رقم یکان جمع کنیم جواب بدست آمده بر 8 بخشپذیر باشد.
🔶اعدادی بر 9بخش پذیرند که مجموع ارقام آن ها بر 9 بخش پذیر باشند.
🔶اعدادی بر10 بخش پذیرند که هم بر2 وهم بر 5 بخش پذیر باشند. (رقم یکان آن ها صفر باشد )
🔶اعدادی بر11 بخشپذیرند که اگر ارقام آنها رایک در میان باهم جمع کنیم و دو عدد حاصل را از هم کم کنیم جواب بدست آمده بر 11بخشپذیراست.
🔶اعدادی بر12 بخش پذیرند که هم بر3 وهم بر 4 بخش پذیرباشند.
🔶اعدادی بر ۱۳ بخش پذیرند که رقم یکان را4برابر کرده به بقیه ارقام بیفزاییم واین عمل را ادامه دهیم اگر حاصل مضربی از 13باشد آن عدد بر13 بخشپذیر است.
🔶اعدادی بر15 بخش پذیرند که هم بر 3 وهم بر 5 بخش پذیر باشند.
🔶اعدادی بر 17 بخشپذیرندکه اگر 5برابر رقم یکان را از بقیهارقام کم کنیم و این عمل را ادامه دهیم حاصل بر 17 بخشپذیر باشد
🔶اعدادی بر 19 بخشپذیرندکه اگر 2برابر رقم یکان را با بقیه ارقام جمع کنیم و این عمل را ادامه دهیم حاصل بر19 بخشپذیر باشد.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💢مشکلات دانش آموز دیر آموز
_ ✅ ضعف در یادگیری ضمنی : بسیاری از آموخته های بشری حاصل یادگیری ضمنی و غیر مستقیم می باشد . ولی این دانش آموزان به علت ضعف محسوس در یادگیری ضمنی بایستی با قرار دادن عناصر و محرکهای آموزشی در حوزهی مستقیم حواس تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند.
✅- ضعف در مهارتهای کلامی :
این دانش آموزان عموما" در مهارتهای کلامی با ضعف یا کندی مواجه هستند و در مقایسه با سایر همسالان نمی توانند با صراحت و سلامت مورد انتظار مکنونات درونی خود را بیان نموده و تشریح نمایند لذا همواره بیش از دیگران نیازمند صبر و حوصله و چهره متبسم و محبت آمیز مربیان و معلمان هستند.
✅- محدودیت در تفکر و حافظه :
این دانش آموزان دیرتر از همسالان خویش از مرحله تفکر عینی به تفکر انتزاعی قدم می گذارند و همچنین آنان عموما" از نظر حفظ و به خاطر سپردن دریافتهای سمعی و بصری با محدودیت مواجه هستند بنابر این در تنظیم مواد آموزشی و تدریس برای این قبیل دانش اموزان باید تا حد ممکن از مواد و مفاهیم عینی تر و کاربردی تر استفاده نمود.
✅- محدودیت در انتقال یادگیری :
این دانش آموزان به علت ضعف در تشخیص و تعمیم موقعیتهای مطلوب و توجه به ظاهر و شباهتها و همچنین ضعف در حافظه در جهت انتقال یادگیری با مشکل جدی مواجه هستند .
بنابر این برای انتقال آموخته های قبلی به موقعیت تازه یادگیری نیازمند حمایت و راهنمایی اولیاء .و مربیان می باشند.
✅- اعتماد به نفس پائین :
این دانش آموزان به علت شکستهای متعدد در مهارتهای فردی و اجتماعی عموما" از کاهش اعتماد به نفس و خود ارزشمندی رنج می برند. بنابر این برنامه آموزشی این قبیل دانش آموزان باید به گونه ای طراحی شود تا ضمن تحلیل تکلیف ، آموزش و ارزیابی کاملا" منطبق با تواناییهای موجود آنان باشد.
✅- پائین بودن آستانه تحمل حضور در کلاس درس:
این دانش آموزان به علت هیجان پذیری بالا همواره بازی و سرگرمیهای دیگررا برحضور در کلاس ترجیح می دهند. بنابراین باید با درنظرگرفتن سطح خستگی پذیری کودک واجتناب ازروشهای سخنرانی واستفاده از روشهای فعال یاد دهی و یادگیری و بازیهای آموزشی و غیره به نحو احسن استفاده نمود .
✅- پدیده دیر آموزی و فراموشی سریع :
از خصوصیات بارز این دانش آموزان دیر اموختن و فراموش کردن سریع آموخته هاست . بنابر این در آموزش این قبیل دانش آموزان باید ضمن تکرار و باز آموزی مکرر فعالیتهای خارج از کلاس نیز با فعالیتهای کلاسی ارتباط داشته باشد.
✅- وجود اختلالات رفتاری :
عده زیادی از این دانش آموزان به علت مشکلات شناختی وعاطفی مبتلا به اختلالات رفتاری ازقبیل پرخاشگری ، بیش فعالی ، افسردگی اضطراب جدایی از مادر و غیره هستند . که بایستی در این مورد ضمن اهمیت دادن به امر مشاوره و آموزش خانواده جهت همسو و همگام کردن والدین با فعالیتهای تربیتی آموزشگاه از شیوه های متعدد اصلاح و تغییر رفتار استفاده نمود.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دانش آموزان برای یادگیری مطالب به سه دسته تقسیم می شوند.
❤ دسته ی اوّل؛
دانش آموزان کلامی
❤یادگیری در این گروه از دانش آموزان, از راه شنیداری است. یادگیری از جزء به کل است. با تکرار از درس؛ آموزش در آن ها صورت می گیرد.
❤ نوع تکلیف در این گروه؛ از طریق بازگو کردن مطالب و تحقیق کردن است.
❤ بچّه های کلامی؛ از کلام به مرحله ی مجرّد می رسند.
❤ دسته ی دوم:
دانش آموزان دیداری
❤ یادگیری در این گروه از دانش آموزان؛ از راه دیدار است. یادگیری از کل به جزء است.
❤ این گروه از دانش آموزان باید در کلاس آموزش را از طریق عکس های داخل کتاب و یا چارت تصویری و فیلم ببینند.
❤ این دسته از دانش آموزان در یادگیری درس دایره بسیار موفّق هستند.
❤ دانش آموزان تصویری از تصویر به مجرّد می رسند.
❤ دسته ی سوّم:
دانش آموزان دست ورز
❤ یادگیری در این دسته از طریق لمس کردن است. مثل انجام آزمایش یادگیری در این گروه هم از کل به جزء است و هم از جزء به کل.
❤ نوع تکلیف برای این دانش آموزان: ساختن ماکت و مدل است. بریدن تصویر و چسباندن آن برای پوشه ی کار است.
❤ دانش آموزان دست ورز؛ دروس سه بعدی را بهتر می آموزند. دانش آموزان دست ورز از ملموس به مجرّد می رسند.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
اگر معلمی هستید که تکالیف مناسب، خلاقانه، عکلکردی، فعال و جالب و البته متناسب و به اندازه نه خیلی زیاد به دانش آموزان ارائه می کنید و فقط هدف تون تثبیت و لذت بردن از یادگیری است ولی باز دانش آموزانی هستند که از انجام آن ها خسته می شوند شاید یکی از دلایلش این باشه که هنوز ماهیچه های ظریف دست شون ضعیفه و نیاز به تقویت داره.
📙✏️📙✏️📙✏️📙✏️
💥💥💥💥💥
در خیلی از کلاس ها، دانش آموزانی داریم که به نظر می رسد قدرت کافی برای انجام تکالیف خود را ندارند و به اصطلاح دستشان زود خسته می شود. و در نتیجه خیلی زود نسبت به نوشتن تکالیف بی علاقه می شوند
⚛چگونه عضلات دست اورا تقویت کنیم؟؟!!
👌از او بخواهید دست خود را مشت کند و به آرامی به اطراف، بچرخاند.
👌با باد بزن یا تکه ی مقوا ، خود یا عروسک یا اسباببازی اش را در مدت زمان مشخصی باد بزند.
👌نقاشی (چه بادست، چه قلمو، چه اسفنج) و رنگ آمیزی (آبرنگ، گواش، مداد شمعی، گچ، مداد رنگی و...) مفید می باشد.
👌 مچاله کردن کاغذ ( روزنامه های باطله ) و پرتاب آن به یک هدف مشخص .
👌باز و بسته کردن دکمه لباس ، بالا کشیدن زیپ و بستن بند کفش.
👌آب را با ظرفی از درون یک تشت داخل ظرف دیگری بریزد.
👌مداد را در انگشتان یک دست گرفته و از پایین مداد به بالای مداد برسه و برعکس.
👌انگشتان دستش را به هم قلاب کند و تا جایی که می تواند، بهم فشار بدهد.
👌باز و بسته کردن گیره ی لباس با استفاده از دو انگشت شصت و اشاره بوسیله ی طراحی بازی هایی در این راستا. مثلا بخواهید روی یک لگو، گیره های هم رنگ آن لگو را بزند یا از این قبیل بازی ها.
👌با کمک نخ و سوزن روی کوسن یا پارچه بدوزد. مثلا نقش یک گل یا ماشین را با کمک ماژیک یا صابون روی یک پارچه ی سفید بکشد، سپس با نخ های رنگی روی خط را بدوزد.
👌استفاده از چنگگ ها در قالب یخ ، یخ های رنگی بسازید و در ظرف بریزید و از او بخواهید با کمک چنگگ، یخ را به جایخی منتقل کند.
👌بریدن کاغذ با دست
👌مسواک زدن
👌انداختن سکه یا دکمه داخل یه قلک.
👌پولک های رنگی را ، روی یک برگه ی رنگ آمیزی با طرح مورد علاقه اش بچسباند.
👌 با کمک دست برتر خود ، ادای مداد گرفتن در آورده و در هوا یا روی میز یا ... بنویسد.
👌فشار دادن یک توپ کوچک تا حد امکان میان انگشتان دستش، یا گرفتن آب انار یا آب پرتقال و ...
👌در یک سینی عدس و لوبیا را مخلوط کرده و از او بخواهید آنرا با استفاده از انگشت سبابه و شصت دست برتر جدا کند و هر کدام را داخل بطری کوچک آب معدنی بریزد.(دو بطری لازم داریم)
♦️در مرحله بعد می توانید عدس ؛ لوبیا و نخود را مخلوط کرده و همان کار جدا سازی را با سه بطری انجام بدهد .
👌قیچی کردن اشکال هندسی و یا اشکال مختلف
👌 بازی با جور چین و یا کامل کردن پازل ها
👌 فرو کردن میخ های پلاستیکی درون صفحه های سوراخ دار هم کار جذابی برای پسرها می تواند باشد.
👌نخ کردن مهره و یا ماکارونی و ساخت اشکال مختلف مثل گردنبند و ... هم مفید است.
👌از داخل نی هم می تواند، نخ عبور دهد.
👌شمارش اعداد با انگشت هم خوب هست.
👌بازی های لگو در سایزهای مختلف هم می تواند مفید باشد .
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزنویس | صاحب اولین پیامک دنیا که بود؟
🔸امروز سالگرد ارسال اولین پیامک دنیاست که سه دهه پیش با تبریک کریسمس آغاز و به یکی از پرطرفدارترین راههای ارتباطی عصر جدید تبدیل شد.
🔸پیامک هنوز هم با وجود شبکههای اجتماعی طرفداران پروپاقرص خودش رو داره
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar