✴️وظایف معلمان در ارتباط با تکلیف دانش آموزان:
معلم باید قبل از تعیین هرنوع تکلیفی برای منزل دستورالعملی شامل اطلاعات زیر تهیه کند :
1️⃣هدف از انجام تکلیف
2️⃣مقدار تکلیفی که باید در منزل انجام شود
3️⃣انتظاراتی که در صورت انجام تکلیف براورده میشود و نتایجی که انجام ندادن تکلیف در بر دارد
4️⃣نوع و میزان کمکی که از جانب والدین مجاز است
5️⃣آیا دانش آموز برای انجام تکالیف به راهنمایی نیاز دارد؟
🔶️دانش آموزانی که معلمانشان زمان بیشتری را صرف دیدن تکلیف منزل میکنند و بازخورد حمایتی بیشتری به تکالیف انجام میدهد ، از دیگر دانش آموزان پشرفت بیشتری کسب میکنند.
❗️همکاران محترم❗️
مهم کیفیت تکلیف است ، نه کمیت آن .باید تکلیفی تعیین شود که برای بحث در کلاس یا فعالیت های نگارشی تفکر انگیز باشد.لطفا از دادن تکالیفی که فقط رونویسی است دوری کرده .
✴️نکات مهم در بررسی تکالیف درسی :
1️⃣کنترل تکالیف در پایه های پایین تر در حضور دانش آموزان باشد.
2️⃣در ارائه ی بازخورد ها ابتدا نکات مثبت گفته شود بعد در مورد اشکال ها توضیح داده شود.
3️⃣بهتر است قبل از قضاوت تکلیف، خود دانش آموز تکالیفش را نقد کند.
4️⃣فرصت دهیم تا دانش آموز خودش کار و تکالیفش را اصلاح کند.
5️⃣در بررسی تکالیف به تفاوت های فردی توجه کنیم
6️⃣کنترل تکالیف در هر شرایطی صورت گیرد ، در صورت نداشتن فرصت از افراد دیگر و دانش آموزان
7️⃣از خط زدن، پاره کردن تکالیف خودداری کنید. و با عبارات و کلمات مناسب امضا شود.
8️⃣نتایج این ارزشیابی ها را در ارزشیابی مستمر در نظر بگیریم.
9️⃣باید مراحل فرایند تکلیف شب مثل هدف محتوا و اجرا و ارزشیابی را مورد بررسی قرار دهیم.
🔟تکالیف باید هدف مشخصی را دنبال کنند.
🔶انواع تکالیف خلاقانه :
پیدا کردن و نوشتن کلمات بدون نقطه
(سارا، دارا، مادر، مرد)
پیدا کردن و نوشتن کلمات یک نقطه ای (اسب، باد، ابر)
پیدا کردن کلمات دو نقطه ای (زن، باران، نان، دندان)
پیدا کردن کلماتی که س و ب در آن وجود دارد (اسب، سبد، سیب، بست)
پیدا کردن کلماتی که در آن سه حرف د، ا، ر باشد(دارد، دامدار)
نوشتن چندین کلمه و حذف صدای اول در روبروی هرکلمه نوشته شود
حذف صدای آخر با چندین کلمه ای که یاد گرفته است.
نوشتن جمله برای کلماتی که خودش دوست دارد.
برای پایه های بالاتر پیدا کردن کلماتی که حروف ص، ض، ط، ث، ظ، ذ، د، ع، غ، ق، گ، ک
تداعی کلمات با کلمه داده شده و...
پس هدف از تکلیف🔹🔹🔹
یادگیری وبه یاد آوری تجارب قبلی وهمراه ساختن با تجربه جدید آموزشی است که منجر به خواندن ونوشتن خواهد شد.
⬅️ پایه اول ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✍ آموزش بند نویسی
📝ابتدا باید تصویری را در اختیار دانش اموزان قرار دهید و به صورت شفاهی نظرات خود را عنوان کنند و از آنها بخواهیم که برای ان داستان بگویند.
💥و موضوع آن را مشخص کنند و معلم باید به آنها کمک کند و آنها را به سمت هدف جمله سازی های بیشتر راهنمایی کند.
وقتی در رابطه با تصویر توضیحاتی را دادند از آها بخواهید که حالا هر آنچه را گفته اند بنویسند.
بعد نوشته هایشان را بخوانند و غلط های آنها را عنوان کنید.
💫در اخر به انها بگوید که شما یک موضوع انتخاب کردید و در رابطه با آن موضوع فقط نوشتید.
🌀با این کار دانش اموزان به صورت عملی خودشان بندنویسی را تجربه می کنند و مفهموم بند نویسی را متوجه می شوند.
و در آخر می توانید قوانین دیگر بند نویسی را برای آنها توضیح بدهید.
⬅️ پایه اول ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مختصات صفحه 74 کتاب ریاضی
✅ ریاضی پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مختصات فعالیت صفحه 76
✅ ریاضی پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مختصات کاردکلاس صفحه 77 سوال 1-2
✅ ریاضی پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مختصات صفحه 76 کتاب ریاضی
✅ ریاضی پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مختصات کاردرکلاس صفحه 77 سوال 3-4
✅ ریاضی پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن پایه دوم
#درس_هفتم
جلسه اول و دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن پایه دوم
#درس_ششم
جلسه سوم و چهارم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن پایه دوم
#درس_ششم
جلسه اول و دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی پایه دوم
#صفحه۸۱
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن پایه دوم
#درس_هفتم
جلسه سوم و چهارم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 🌱💫 ایجاد انگیزه
درس نهم ، #زیارت
⬅️ پایه دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی پایه دوم
#صفحه۸۱
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
روانشناسی:علم مطالعه ی رفتار و فرایند های ذهنی و روانشناسی تربیتی شاخه ای از روانشناسی
است که به مطالعه ی دو موضوع مهم آموزش و یادگیری می پردازد.
هدف:کمک به بهتر آموزش دادن معلمان،کمک به بهتر یادگیری دانش آموزان،کمک به معلمان و دانش آموزان
به حل و فصل مشکلات
آموزش اثربخش مانند یک جوراب تک سایز و مناسب همه نیست و به خاطر پیچیدگی و تفاوت های فردی دانش آموزان،معلمان باید برانواع دیدگاه ها و راهبردها تسلط داشته باشند.
برای موفق شدن در کار معلمی هم باید علم داشت و هم هنر.
برای یک معلم اثربخش شدن به تعهد و انگیزش نیاز است.
تحقیق علمی،عینی منظم و آزمون پذیر است.
روش علمی:مفهوم سازی مسئله،جمع آوری داده ها،استخراج نتایج و بازبینی نتایج پژوهش و نظریه است.
نظریه:مجموعه اندیشه های وابسته بهم هم و منسجم است که به تبیین و پیش بینی کمک میکند.
فرضیه:عبارت است از مفروضات و پیش بینی های کعین که برای تعیین صحت نظریه مورد ازمون قرار میگیرد.
جمع آوری داده ها ابزار اساسی آزمون فرضیه هاست.
3روش جمع آوری داده ها:توصیفی،همبستگی،آزمایشی
تحقیق توصیفی به منظور مشاهده و ثبت رفتار استفاده می شود.
در تحقیق همبستگی هدف توصیف نیرومندی رابطه بین دو یا چند متغیر یا ویژگی است.
تحقیق آزمایشی به ما کمک میکند علل رفتار را تعیین کنیم.
باتوجه به گستره ی زمان پژوهش تحقیقات را می توان به دو دسته ی مقطعی و طولی تقسیم کرد:مقطعی:مطالعه ی گروه هایی از افراد در یک زمان خاص است.
طولی:مطالعه ی افراد ییکسان در طول یک دوره ی زمانی است.
تحقیق ارزیابی برنامه پژوهشی است که برای تصمیم گیری در مورد اثربخشی یک برنامه ی خاص طراحی شده است.
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
#روانشناسی_تربیتی
#دکتر_اسماعیل_بیابانگرد
فصل اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
4_413366460228829903.pdf
453.6K
آزمون نوبت اول
#علوم
پایه #اول
❤️ ⛄️☃⛄️☃⛄️☃❤️
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
آزمون بنویسیم و انشاء.pdf
373.8K
نوبت اول
#نگارش
پایه #چهارم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar