هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓سوال ۶ :
✅چه کار کنیم که کودکان از ابتدای کلاس اول روان و صحیح بخواند ؟
🖍📚🖍📚🖍📚🖍📚🖍📚🖍📚🖍
📕فرایند خواندن :
✅خواندن باید روان باشد = یعنی فرد واژه ها را به راحتی و به سرعت تشخیص دهد. تشخیص کلمه باید فرایندی خودکار باشد ، نه فرایندی هشیار. و همراه با کوشش های عمدی . چون اگر تمرکز خود را به تشخیص واژه ها معطوف کند ، دیگر نمیتواند بر معنی متمرکز شود.
📚برای موفق شون در مراحل آغازین خواندن ، کودک باید توانایی شنیدن صدای هریک از واج های زبان را داشته باشد و نیز باید بفهمد که واژه های شنیده شده ترکیب این صداهای منفرد در قالب واژه هاست.
✏️📙✏️📙✏️📙✏️📙✏️📙✏️📙
✅راهکار :
1⃣خواندن اشعار کودکانه یا تدریس موزون : مانند همان ( ب با آ چی میشه ؟ با با با میشه )
2️⃣واژه های قافیه دار : تکرار واژه هایی مانند باد ، بار ، بام ،باش
تیم ، سیم ، نیم
سود ،سوپ ،سور
3⃣تفکیک صداها در واژه ها : برای کمک به این کودکان در صدای کلمه گفته شده کارتی که تصویری از آن کلمه و یک مستطیل به تعداد واج های موجود در کلمه زیر آن است ، را جلوی کودک میگذاریم و از کودک میخواهیم اسم تصویر را آرام بگوید و با هر صدایی که تلفظ میشود روی یک مستطیل ضربه بزند مثل همان صداکشی کلمه( اما این جا تصویر هم است )
تصویر باران و زیر آن ۵ مستطیل خالی.
4⃣معماهای قافيه دار : چون قبلا واژه های قافیه دار را برای بچه ها بازگو کردیم ، در این مرحله کودکان متوجه خواهند شد که مثلا برای شناخت کلمه ما بگوییم : آن چه حیوانی است؟ که هم وزن یا هم قافیه یا مثل بار است. اگر بچه ها متوجه نشدند، خودمان سه کلمه را میگوییم و کودک از بین آن انتخاب کند ( کار مار زار )
5⃣جایگزین کردن صدا یا حرف : معلم یک کلمه میگوید مثل باز و به جای ب ،بچه ها باید یک حرف جایگزین کنند. مثل ناز ، ساز ،راز ، فاز
6⃣حذف صدا : کودکان یاد میگیرند کلمه ای را پس از حذف یکی از صداهای آن بگویند و آن کلمه را بدون آن صدا تلفظ کنند. مثلا من دو کلمه میگویم و شما کلمه اول را حذف کنید و کلمه ی دوم را بگویید.
آش رشته-> رشته / زمین چمن-> چمن
حالا می آییم و تکلیف حذف یک واج را می گوییم که کمی مشکل تر است مثلا به کودک می گوییم (توپ) و میگوییم حالا صدای اول را نگو -> وپ
بست صدای آخرش را نگو -> بس
7⃣تشخیص صداهای اول کلمه: سه کلمه میگوییم : (ماست ، ماشین، پول ) و میپرسیم کدام صدای اولش با بقیه فرق دارد ؟
8⃣تشخیص صداهای آخر کلمه : سه کلمه میگوییم : ( خرس ، دست ، لباس)
کدام کلمه صدای آخرش با بقیه فرق دارد؟
9⃣تشخیص هم قافیه ی صدای اول و آخر :
به کودک میگوییم چه کلمه با معنی ای میتوانید بگویید که اولش( با )باشد مثلا بار ، باغ، بام، باد،بال،باز
یا اینکه چه کلمه ای میتوانید بگویید که آخرش( ایش )باشد ؟
ریش،نیش،پیش،دیش،کیش،میش
اعظم هاشمی
#روان_خوانی
#صحیح_خوانی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓سوال شماره ۵:
سوال
دانش آموزی دارم که دچار لکنت زبان هست و متاسفانه روخوانی و پاسخ سریع و ... را نمی تواند انجام دهد لطفا اگر راهکاری برای رفع مشکل ارائه دهید ممنون می شوم.
باسلام و عرض احترام
تشکر بابت طرح سوال🌺
✅ مقطع تحصیلی و جنسیت دانش اموز را مشخص نکردید
⬅️لکنت کودکان در حضور همسن و هم کلاسی سبب خجالت می شود و به مرور زمان اعتماد به نفس انان کم می شود ،مگر آن که نیروهای حمایتی داشته باشد.شما بعنوان نیروی حمایتی در کلاس می توانید برای دانش آموزتان بسیار مؤثر باشید
⬅️درمان لکنت درمانی ، تخصصی ست و نیاز ست تحت نظارت گفتار درمانگر باشند.
⬅️در حال حاضر برخی گفتار درمانگران بصورت انلاین با کودکان کار میکنند.
پیشنهاد درمان تخصصی را به خانواده اطلاع دهید.
درصورتی که دانش اموز والدین پیگیری ندارد، یا مشکل مالی دارند از طریق خیرین ،هزینه کاردرمانگر را تهیه و درمدرسه جلسات انلاین درمانی را دریافت کند.
" در کلاس لطفا این گام ها را در نظر بگیرید "👇
🔺گام اول: فرصت بیشتری هنگام روخوانی به او دهید تا با همان سرعت خودش روخوانی را شروع کند.
🔺گام دوم: هنگام پاسخ دادن ،بین کلامش وارد نشوید.
🔺گام سوم: جمله های او را تکمیل نکنید.
🔺گام چهارم:حین لکنت کردن تماس چشمی را قطع نکنید و با ارامش به او فرصت دهید تا جمله را تمام کند.
🔺گام پنجم: معلمینی که در کلاس دانش اموز لکنت دارند ،آموزش تنفس برای همه دانش اموزان داشته باشید. که قبل از رو خوانی ، تا 4 نفس عمیق از طریق بینی به درون،سپس ۴ شماره نگه دارید و با ۸ شماره تنفس را به آرامی از دهان خارج کنید .اگر این آموزش برای همه دانش آموزان باشد ،کودکی که لکنت دارد با گفتن تنفس عمیق قبل رو خوانی خجالت نمی کشد.این تنفس اضطراب را بشدت کاهش میدهد و اکسیژن بیشتری به مغز می رساند و در کاهش لکنت هنگام روخوانی کمک می کند.
🔺گام ششم: برای دانش آموز انی که از لکنت رنج می برند بهتر است به جای سوالات شفاهی،از سوالات کتبی استفاده شود.
🔺گام هفتم: برای این دانش آموز مقدار روخوانی کمتری در نظر بگیرید.جهت حفظ کرامت انسانی ایشان ،بهتر است دانش آموز قبل تر از ایشان را هم با مقدار کمتر رو خوانی در نظر بگیرید.
🔺گام هشتم: بهتر است نفر اول جهت روخوانی نباشد.
گام نهم : احتمالا بقیه دانش آموزان حوصله صبوری تا تمام شدن رو خوانی این دانش آموز را نداشته باشند، در کلاس های که دانش آموز لکنت هست،معلم آموزش صبر کردن را با یک قصه بیان کند .
موفق و سربلند باشید
شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری
#بیش_فعالی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
✅️روش های کمک به کودک دیر آموز :
💠انگیزه دادن : وقتی تکنیک یا آموزشی را فرامیگیرند حتی اگر کوچک باشد ، تشویق شوند.
💠پاداش دادن : بعد از به اتمام رساندن کارها برای این کودکان پاداش در نظر گرفته شود حتی دست زدن
💠اهداف کوچکی که توانایی انجامش را دارد برای او تعیین کنیم.
💠یاد بدهیم شکست همیشه بد نیست و او را سرزنش نکنیم و بخواهیم که دوباره سعی اش را بکند.
💠مراحل یادگیری را برای او به مراحل خرد و کوچک تقسیم کنیم .
💠بازی های فکری : تهیه لیست هایی از غذا، بازی، وسایل یا بازی اسم و فامیل و بازی های تقویت حافظه که شامل تکرار کلمه و تکرار اعداد و تشخیص جابه جایی وسایل باشد.
💠تقویت مهارت های دیداری از طریق گذاشتن ۴ تصویر و گفتن نام انها به ترتیب گذاشتن و بعد از یادگیری به تعداد تصاویر بیفزاییم .
💠شناخت جهت ها، مثلا اینکه سوال کنیم سمت چپ تو چه کسی نشسته یا دو نیمکت قبل از تو ردیف سوم چه کسی است ؟
💠ردیابی :درچند ردیف منظم تعدادی کلمه و عدد روی تابلو بنویسیم واز کودک بخواهیم چهارمین کلمه یا عدد در ردیف دوم را بگوید.یا سومین عدددر ردیف آخر چه عددی است؟
اعظم هاشمی
#دیرآموزی
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓️سوال شماره ۴ :
ویژگی های یک کودک دیرآموز چیست و چگونه میتوانیم به او کمک کنیم؟
✅️کودک دیراموز یا کند اموز ، کودکی است که با سرعت بسیار کمتری نسبت به همسالان خود به نشانگرها و مراحل رشدی خود میرسد.معمولا این اشتباه صورت میگیرد که این کودکان در یادگیری ناتوان هستند.حقیقت این است که هرکودکی سرعت خاص خود را برای یادگیری و رشد دارد.برخی کودکان به طور طبیعی بسیار سریع می آموزند و برخی دیگر ار آنها باید وقت بیشتری را صرف یادگیری کنند.
📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊
✅️عوامل موثر در دیرآموزی کودکان :
1️⃣عوامل رشدی = از ویژگی های کودک مبتلا به اختلالات یادگیری رشدی میتوان به ضعف حافظه و تاخیر در الگو های رشد گفتاری و زبانی اشاره کرد. این به این معناست که شروع صحبت کردن کودک دیرتر از دیگران است و برای یادگیری بیشتر مفاهیم به تدریس طولانی تر و تکرار و تمرین بیشتر نیاز دارند .
2️⃣عوامل اجتماعی = این کودکان بیشتر اوقات با کودکان کوچک تر از خود ارتباط برقرار میکنند. بنابراین مستعد رفتارهایی متناسب با کودکان کوچک تر از سن خودشان میباشند و ساکت تر و کم حرف تر هستند.
3️⃣عوامل شخصی = این کودکان کنترل کمتری بر احساسات خود دارند و سریع خشمگین و ناامید میشوند.اضطراب دارند یا بخاطر عقب ماندگی از مفاهيم افسرده میشوند. همچنین عزت نفس و اعتماد به نفس پایین و بی ثباتی عاطفی دارند.
4️⃣عوامل آموزشی = برای این کودکان باید زمان بیشتری را برای صرف پردازش و فهم اطلاعات ارائه شده به آنها داد.انها ممکن است در دانش فکری تبحر داشته باشند اما فرایند درک و گرفتن مفاهیم برای انها بیشتر طول میکشد .
5️⃣عوامل تربیتی = در بعضی از مواقع فرایند یادگیری نیاز به کارکردن و شکست دارد که کودکانی که نازپرورده باشند این موقعیت هارا تجربه نکرده اند و نحوه سازگاری با محیط را نیاموخته اند
اعظم هاشمی
#دیرآموزی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓سوال شماره ۴:
سلام
دانش آموز دیر آموزی دارم که خیلی باهاش کار کردم الان خیلی خوب راه افتاده
تنها مشکل که دارم این هست
که دیکته در جمع که میگم از بچه ها خیلی عقب میوفته
ولی وقت هایی که کنارم هست با دقت و عالی مینویسه
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
⬅️پاسخ:
سلام و عرض احترام
تشکر از طرح سوال 🌺
به سهم خودم قدردانم جهت وقتی که برای دانش اموز دیرآموز خود گذاشتید.🌺
درصورت تمایل تجربه ارزشمندتان را از پیشرفت دانش اموزتان برای همکاران خود بیان بفرمایید.
☑️گام اول:باید تمرکز بیشتری برای روخوانی داشته باشید که سرعت روخوانی بیشتر شود. دیر اموزان اغلب مطالب را به آهستگی می خوانند. نیاز به توجه بیشتر در درس هایی که معلم از روی آنها می خواند و زمان بیشتری برای روخوانی در کلاس دارند.
☑️گام دوم:دانش اموزانی که در نوشتن مشکل دارند"واژه پرداز" سرعت و قابلیت نوشتن تکالیف شون را بهبود می دهد.
واژه پرداز سخنگو و کتاب های ضبط شده روی نوار ،واکنش شنوایی شان را بالا میبرد.
"هدف از این این امکان ایجاد فرصتی برابر برای یادگیری ست"
☑️گام سوم: میتوانید به جای واژه پرداز این شیوه را به والد پیشنهاد دهید👇
دانش اموز در حضور والد درس کتاب فارسی را بخواند و صدای خود را در موبایل والد ذخیره کند.هرزمان معلم مشق یا دیکته از همان درس را داشت ،دانش اموز از صدای ضبط شده خودش گوش کند و دیکته یا مشق خود را بنویسد.
☑️گام چهارم:شما هم یک تایم در مدرسه درگوشی خودتان صدای دانش اموز را ضبط کنید و اجازه دهید جلوی شما تمرین کند.
☑️گام پنجم : برای مدتی از روی درسی که میخواهید دیکته بگویید یک دور بخوانید و صدای خود را ضبط کنید و از طریق هدفون دانش اموز با صدای ضبط شده شما در کلاس همزمان با دانش اموزان دیگر دیکته را بنویسدو بتدریج این روش را کمتر کنید تا دانش اموز با سطح کلاس (از طریق تمرین های خانگی، تقویت مهارت دست ورزی و شنوایی) یکسان شود.
شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری
#بیش_فعالی
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓سوال شماره ۳:
چطور بیش فعالی از شیطنتهای کودکانه تشخیص بدهیم ؟
✅پاسخ:مرز بین بیش فعالی و شیطنت ؟
💠بیشترین شکایت والدین از این کودکان در اولین مراجعه به پزشک این است که این کودکان آرام و قرار ندارند، دائماً در حال جنب و جوش هستند و اصطلاحاً از دیوار راست بالا میروند.
💠کودکان بیش فعال معمولاً نمیتوانند حتی برای مدت کوتاهی یک جا بنشینند و یا حتی حین نشستن دائماً دست و پای خود را حرکت میدهند و یا حرکات تکانشی انجام داده و به یکباره از بلندی میپرند و یا بدون هیچ ترسی ناگهان وسط خیابان میروند.
💠این کودکان معمولاً زیاد صحبت میکنند، کم صبر و کم تحمل هستند (نمیتوانند صبر کنند تا نوبتشان فرا برسد) و دائما وسط حرف دیگران میپرند.
💠مهمترین نشانه این اختلال، حواس پرتی است، به این شکل که زمانی که با کودک صحبت میکنیم اصلاً توجهی ندارد و هر عامل محیطی به راحتی میتواند حواس این کودکان را پرت کند، همچنین این کودکان توانایی دنبال کردن کار خاصی را ندارند و مدام حین انجام تکالیف و یا کارهای شخصی از این شاخه به آن شاخه میپرند.
💠بیماریهای سرشتی که ارتباط قوی با ژنتیک دارند، به طور کلی درمان نمیشوند ولی در عین حال میتوان با کمک درمانهای دارویی، روشهای غیر دارویی و آموزش اصول فرزند پروری، تظاهرات بیماری را به میزان قابل توجهی کنترل کرد.
💠دیدگاه اکثر خانوادهها نسبت به درمانهای دارویی در کودکان مبتلا به بیش فعالی این سو برداشت را بوجود می اورد که دارو درمانی در کودکان مبتلا به این اختلالات اعتیاد آور است یا عملکرد مغز کودک را تخریب میکند، از اساس غلط است.
💠مشکلاتی که بر اثر عدم درمان به موقع میتواند برای مبتلایان به اختلال نقص توجه و بیش فعالی ایجاد شود به مراتب بیشتر مضرات مصرف داروست به این معنی که درمان نکردن این کودکان به مراتب خطرات بیشتری دارد.
💠این کودکان به دلیل رفتارهایی که دارند معمولاً در جمع خانواده یا دوستان مورد غضب و بیمهری قرار میگیرند بنابراین برای پیشگیری از این موارد درمان این کودکان ضرورت دارد.
💠آموزش اصول درست فرزند پروری و ارتباط مؤثر با درمانگر از راهکارهایی است که میتواند درمان مبتلایان به این اختلالات را تسهیل کند.
💠درمانها در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه یا بیش فعالی باید هر چه سریعتر پیگیری شود چرا که رفتارهای این کودکان تاب آوری خانوادهها را کم میکند و متأسفانه در صورت عدم درمان به موقع شخصیت اجتماعی و خلق و خوی کودکان بیش فعال نیز خدشه دار میشود.
💠متأسفانه با بالاتر رفتن سن در صورت عدم درمان، گرایش بیشتری در مقایسه با سایرین به سمت استفاده از مواد مخدر، خلافکاری و بزهکاری دارند.
💠عدم توانایی یافتن شغل مناسب و شریک زندگی از دیگر عارضههای درمان نشده در مبتلایان به اختلال نقص توجه یا بیش فعالی است.
ناهید کیوانمنش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
📚مشکلات دستخط و نارسانویسی شامل :
1⃣ بزرگ یا کوچک نویسی، کج نویسی، فاصله گذاری نامناسب بین حروف یا کلمات، نوشتار پیوسته و نامنظم و ناخوانا یا غیرپیوسته و ناخوانا
✅راهکار:
استفاده از خط فاصله با مداد رنگی، صحيح گذاشتن کاغذ، رنگ کردن یا زدن برچسبهای باریک رنگی در بالا و پایین خطوطی که قرار است بین آنها بنویسد، نوشتن کلمه یا جمله به صورت نقطه چین یا پررنگ کردن آن توسط دانش آموز، نوشتن کلمه یا جمله در یک کار مشخص.
2⃣ پررنگ یا کم رنگ نوشتن:
✅ راهکار : چون این مشکل مربوط به فشار زیاد انگشتان به قلم است باید بالای قسمت تراشیده شده ی مداد را بدون فشار بگیرد، مداد باید قطر مناسب را داشته باشد، و برای کمرنگ نویسی باید جمله های کمرنگ یا نقطه چین شده را پررنگ کند و برای پررنگ نویسی کاغذی در اختیارش قرار داده شود که او بتواند به گونه ای بنویسد که کاغذ سوراخ یا پاره نشود(بدون زیردستی روی فرش یا نیمکت).
3⃣ نامرتب نویسی:
✅ راهکار : گذاشتن فلش برای شروع نوشتن و رنگ کردن خطوطی که باید روی آن نوشته شود.
و در آخر کم کردن حجم تکالیف و سرمشق صحیح معلم با نوشتن بزرگ حروف روی تابلو و حرکت فلش ها میتواند راهگشا باشد.
اعظم هاشمی
#نارسا_نویسی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓سوال شماره ۲:
در کلاس دانش آموزانی هستند که خیلی بدخط و ناخوانا می نویسند، راهکار چیست؟
✅ نوشتن جزیی از مهارت های حرکتی است و یادگیری این مهارت ها به یادگیرنده این امکان را می دهد که حرکت ها و فعالیت های خود را هماهنگ سازد.
✏️📗✏️📗✏️📗✏️📗✏️📗✏️
نوشتن مهارتی است که علاوه بر قدرت کافی در عضلات دست به عواملی چون کنترل، وضعیت ستون فقرات، هماهنگی چشم و دست، ادراک بینایی، کنترل حرکات ظریف، کنترل حرکات چشم، نحوه دست گرفتن مداد، وضعیت قرار گرفتن کاغذ، طرز قرار گرفتن بدن نسبت به کاغذ، تابش نور و مهمتر از همه داشتن تصویر بدنی از خود و شناخت و جهت یابی درست بستگی دارد.
📚 پیشینه ی عملکرد مهارتهای حرکتی بر یادگیری:
فلاسفه، دانشمندان، روانشناسان و مربیانی چون ارسطو ، افلاطون ، پیاژه ، درباره ی ارتباط تنگاتنگ رشد حرکتی و یادگیری مطالب فراوانی نوشته اند و براین باورند که مداخله درمانی از طریق فعالیت های حرکتی میتواند پیشرفت های بسیار غیرمنتظره و بیشماری برای کودکان به ارمغان بیاورد.
📙📘📕📗📙📘📕📗📙📘
بنابراین کسب مهارت های حرکتی در هر مرحله به صورت زنجیره وار پایه ی یادگیری مرحله بعدی را فراهم می نماید و اطلاعات ادراکی فقط و فقط زمانی معنا دار می شود که با اطلاعات حرکتی از قبل یادگرفته شده منطبق باشد.
✅در ادامه با ما باشید تا ببینیم مشکلات دستخط چه چیزهایی است و راهکار چیه؟!🤔
#نارسا_نویسی
#بدخطی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
❓سوال شماره ۱:
سلام
دانش آموزی دارم که اصلا به کلاس توجه نمیکنه کلا حواس پرت هست
من سال اول تدریسم هست، با ۳۲ دانش آموز پسر پایه اولی😢
یک دانش آموز دارم
اصلا روصندلی نمی نشیند 🚶♂🚶♂🚶♂
و مدام دوست داره جلب توجه برا دوستانش انجام بده 🕺🕺🕺
تشویق و تنبیه در او اثری ندارد هرجور برخورد میکنم برای چند ثانیه هست و......😒
✅پاسخ:
در خصوص دانش آموزان بیش فعال و چالش های این گروه از دانش آموزان سوالات زیادی دریافت شد که اکثر این سوالات حول محور علایم رفتاری و شناختی دانش آموزان میباشد و اکثر دوستان متقاضی راهبرد های آموزشی و رفتاری موفق در برخورد با این دانش آموزان می باشند.
برای هر دانش اموزی که از نظر معلم متفاوت از بقیه دانش اموزان است، دانستن چندین گام ضروری است:
1⃣ گام اول:معلم به صورت فردی اضطراب دانش آموز راارزیابی کند.
چگونه؟!!!!🤔
با سوال پرسیدن از وضعیت جسمی😃😃
مثلا:
👨🏫 معلم: علی جان! در کلاس گاهی شده دل درد، سردرد، تپش قلب یاحالت تهوع داشته باشی؟!
👦 علی: بله.
👨🏫 معلم: علت خاصی داره؟!! میتونی دلیلش رو به من بگی تا کمکت کنم؟!
با این نوع سوالات (که سوالات بیشتر در اولین فرصت در گروه ارائه میگردد) متوجه اضطراب😰 خواهید شد.
2⃣ گام دوم: ارزیابی محیط زندگی (آیا دغدغه و ناراحتی دارد؟)🤔🤔🤔
3⃣ گام سوم: تشخیص جای مناسب این دانش آموز درکلاس (گاهی دانش آموزان با نزدیک شدن به معلم و توجه سالم معلم به انها ،آرام می شوند😊❤️).
4⃣ گام چهارم: نیاز دانش آموز به جلب توجه را به مسیر کارآمد هدایت کردن (مثل دادن مسئولیت های کوچک در کلاس).🤩🤩
5⃣ گام پنجم:بررسی بیش فعالی. از آنجایی که تشخیص بیش فعالی بسیار تخصصی است، بهتر است به روان شناس یا روانپزشک ارجاع داده شود.
✅که دراین مرحله روان شناس👩💼 برای معلم یک پرسشنامه از طریق والدین💑 میفرستد(در اولین فرصت پرسشنامه را در گروه قرار میدهم) و معلم👨🏫 بر اساس مشاهدات خود در کلاس پاسخ می دهد و به روان شناس تحویل داده می شود و درصورت تایید بیش فعالی، در سطح کمبود دقت و تمرکز شدید و نوع ترکیبی معمولا نیاز به دارو دارند و معلم معمولا دستیار جهت مصرف دارو می شود و زمان دارو را به دانش آموز اعلام می کند.
🛑 "این پاسخ ها بصورت عمومی وکلی بود"
اگر فرض کنیم این دانش آموز بیش فعال باشد
یکسری راهکار را برای ایشان در نظر بگیرید 🛑
✅توصیه هایی که به این دانش آموز دارید را بصورت دیداری و هم به شکل شفاهی مطرح کنید.
✅انتظارات خودتان را بصورت فردی ورمزی به دانش اموز بگویید.
✅گاهی فرصت از جا بلندشدن و راه رفتن دانش اموز در کلاس را بوجود بیاورید.
✅تکالیفش را به بخش های کوچک تقسیم کنید.
✅معمولا برخی کودکان بیش فعال خیلی زود تشنه می شوند، شرایط کلاس را برای اینکه بتواند آب بنوشد فراهم کنید.
✅در تایمی که ساکت و آرام است فورا تشویق شود (علی خیلی خوشحالم که صبور هستی👏😍)
✅ مرتبا روند پیشرفت و تلاشش را بیان کنید
♦️فعلا این گام ها را عملیاتی کنید♦️
تا در روزهای بعد و پاسخگویی ها، از بیش فعالی اطلاعات بیشتری در گروه دریافت کنید.
🌸🌸🌸🌸
تجربه کاری من با دانش آموزان بیش فعال، آنها بسیار مهربان❤️ هستند.
🌿🌿🌿🌿🌿
ناهید کیوانمنش _ دکتر شیوا برزو
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
4_6003354541586649215.pdf
2.13M
جزوه ادبیات #فارسی
مباحث دستور زبان فارسی و ارایه های ادبی
جزوه جامع و کامل
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
@konkurbanksکنکور زبان.zip
2.13M
کنکور رشته منحصرا زبان
کنکور دی ۱۴۰۱
🌥#پایه_دوازدهم
🌧#دوازدهم
❄️کانال متوسط
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
4_5922491465728001232.pdf
688.7K
📘جزوه مبحث اندازه گیری فیزیک دهم
🍋 #پایه_دهم
🍊 #دهم
🍐 کانال متوسط دوم📚
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
EnsaniMoshavereh.pdf
1.96M
🟣 جزوه (بدون خلاصه درس)
+
🟣شامل نمونه سوالات تستی و تشریحی درس اول الی آخر
🔹 #تاریخ
🔹 پایه #یازدهم
🌨 #پایه_یازدهم
❄️ #یازدهم
⛄️ کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مضارع مجزوم
اسلوب شرط و
قسمت ۸
🌨 #پایه_یازدهم
❄️ #یازدهم
⛄️ کانال
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
@mnvkonkor.pdf
3.67M
📚 جزوه کامل شیمی
🍋 #پایه_دهم
🍊 #دهم
🍐 کانال متوسط دوم📚
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
@EnsaniMoshavereh.pdf
8.97M
♻️ #جزوه کامل قوائد #عربی #دوازدهم انسانی
✅ به همراه نکات تستی و کنکوری
🌥#پایه_دوازدهم
🌧#دوازدهم
❄️کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
41.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس #جامعه_شناسی ٣ - درس ۶
پایه #دوازدهم
رشته ادبیات و علوم انسانی
🌥#پایه_دوازدهم
🌧#دوازدهم
❄️کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
Document.merged-Converted-Merged.merged.pdf
1.94M
📚 #جزوه
🔖 جزوه سوالات متن #اقتصاد
📍 #دهم_انسانی
🍋 #پایه_دهم
🍊 #دهم
🍐 کانال متوسط دوم📚
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم آموزشی خلاصه نویسی
پایه دهم
🍋 #پایه_دهم
🍊 #دهم
🍐 کانال متوسط دوم📚
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
جزوه_صفر_تا_صد_فصل_اول_شیمی_دهم_Converted.pdf
3.07M
📚 #جزوه_ارسالی
🔖 جزوه فصل اول #شیمی
📍 #ارسالی از امیر محمد شیری
🍋 #پایه_دهم
🍊 #دهم
🍐 کانال ✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
قلمچی11تجربی24دی1400.pdf
800.3K
#یازدهم
#آزمون_قلمچی
#سوالات
#عمومی_اختصاصی
#تجربی
24 دی 1400
🌨 #پایه_یازدهم
❄️ #یازدهم
⛄️ کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
@fanooseshimi.k11t.pdf
1.32M
#یازدهم
#آزمون_قلمچی
یازدهم تجربی
#دفترچه_سوالات
16 دی 1400
🌨 #پایه_یازدهم
❄️ #یازدهم
⛄️ کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب: علوم و فنون ادبی۲
پایه: یازدهم
درس دوم، پایه های آوایی
قالب: فیلم
قسمت هشتم
مدرس: مریم برونی
خوزستان- ناحیه چهار اهواز
🌨 #پایه_یازدهم
❄️ #یازدهم
⛄️ کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
82.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلاس آفلاین ۵
مبحث انتقال توابع( دوازدهم ریاضی و دوازدهم تجربی )
مدرس: مهندس حمید جهانی
🌥#پایه_دوازدهم
🌧#دوازدهم
❄️کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
ترم اول فلسفه دوازدهم.pdf
197.9K
سوال و پاسخ امتحان نوبت اول
#فلسفه_دوازدهم
✍ آقای آزادجو
🌥#پایه_دوازدهم
🌧#دوازدهم
❄️کانال متوسط دوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12