eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
40859876774096.docx
13.7K
کارنامه توصیفی 6 پایه ابتدایی
✅ ترفندهایی برای کلاس هایی با دانش آموزان شلوغ و ناآرام 🌟ترفند 1️⃣ 📝 شعر بخوانید این ترفند خصوصا برای بچه‌های ،دبستانی خیلی خوب جواب می‌دهد. یک شعری را انتخاب کنید با حرکات و اشاره انگشتان شروع به خواندن کنید و بچه‌های کلاس باید جواب بدهند. شعری را انتخاب کنید که بچه‌ها هم بتوانند همراهی کنند. هدف از این شعر خواندن این هست که بچه‌ها با شما همراه شوند و صحبت کردنشان قطع شود. فقط یکبار شعر بخوانید و نه بیشتر و بعد از تمام شدن شعر فعالیتی که قصد شروع آنرا داشتید، شروع کنید. 🌟ترفند 2️⃣ 📞 استفاده از آهنگ گوشی موبایل اگر موقعیتی برای شعر خوانی نیست از آهنگ‌های موجود روی گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید. حتی شعرهایی که خود شاگردان قبلا خواندند و شما ضبط کردید و یا موسیقی مورد علاقه‌شان یا موزیک مرتبط با مطلب درسی و جشن‌های مدرسه را انتخاب و پخش کنید. می‌توانید اجرای موسیقی را بصورت یک دستورالعمل در آورید، یعنی در هفته های متوالی موقع ساکت کردن بچه‌ها آنرا پخش کنید تا متوجه شوند که بعد از اتمام موسیقی باید ساکت شوند و ادامه مطالب درسی کلاس توجه کنند. 🌟ترفند 3️⃣ 🎺 استفاده از یک صدای خاص ایده‌های مختلفی برای استفاده از یک “صدا” برای ساکت کردن کلاس هست. می‌توانید از یک زنگوله استفاده کنید. هر وقت خواستید کلاس را ساکت کنید زنگ بزنید و از بچه‌ها بخواهید وقتی صدای زنگ قطع شد، همه دستهایشان را بالا ببرند. این شبیه یک بازی می‌شود. بچه‌ها به زنگ خوب گوش می‌دهند و منتظر هستند تا صدا قطع شود و دستها را بالا کنند. همه ساکت هستند و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید تا حواس‌ها به تمام شدن صدای زنگ باشد 🌟ترفند 4️⃣ 👏با ریتم مشخصی دست بزنید در این همهمه و شلوغی کلاس خیلی آرام و خونسرد بسمت میز چندتا از شاگردها بروید و از آنها بخواهید اگر صدای شما را می‌شنوند ۲ بار دست بزنند و بعد دوباره تکرار کنید. دفعه دوم تعداد بیشتری از شاگردها ساکت می‌شوند و به شما توجه می‌کنند و شما را همراهی می‌کنند( تعدا دفعات دست زدن را تغییر دهید). آنقدر انجام دهید تا همه کلاس متوجه شما شوند .در این روش ۲۰ ثانیه اول کلاس ساکت می‌شود حتی در اجتماعات زیاد با صدها شرکت کننده هم در عرض یک دقیقه این روش جواب می‌دهد و همه توجه‌ها به شما جلب می‌ شود. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🌟ترفند 5️⃣ 👈بخواهید حرکتی انجام دهند از همه شاگردها بخواهید با هم دسته جمعی حرکتی انجام دهند. نگاه‌ها به جای خاصی خیره شود( همه با هم به نقطه‌ای خیره شوند)… 🌟ترفند 6️⃣ 💢 شمارش معکوس تا ساکت شدن از شاگردها بخواهید وقتی به شماره صفر رسیدید همه باید ساکت شده باشند. از ۱۰ شروع کنید ۹، ۸، ۷، ۶… وقتی به صفر رسیدید فعالیت بعدی را بدون وقفه شروع و ادامه دهید. 🌟ترفند 7️⃣ 👆 استفاده از اشاره دست این روش برای کلاس بالایی‌ها جواب می‌دهد. ابتدای سال برای هر انگشتی یک تعریفی را توضیح دهید. مثلا توضیح دهید که وقتی دستهایتان را بالا می‌برید انگشت اول سکوت، انگشت دوم نگاه، انگشت سوم گوش دادن هست…. و وقتی همه آماده شدند موضوع فعالیتتان را شروع کنید. 🌟ترفند 8️⃣ 🙅‍♂️استفاده از زبان بدن یک حرکت مشخصی را مثلا ( بشین و پاشو) ، (دستها به جلو) … مشخص کنید. دیگه بجای اینکه کلی انرژی صرف کنید برای ساکت کردن کلاس درس از ابتدای سال مشخص کنید که هر وقت اسم این حرکت را گفتید همه باید با هم انجا بدهند و بعد از آن دیگه سکوت کنند. مثلا بگویید ” بشین و پاشو” بچه‌ها از جاشون بلند می‌شوند و دوباره می‌نشینند و دیگه همه ساکت آماده برای درس…… 🌟 ترفند 9️⃣ 📑 پخش کردن کاغذهای رنگی یک ظرفی پر از کاغذهای رنگی و زرق وبرق دار ریز کنید و اسم ظرف را شیشه جادویی بگذارید. به بچه‌ها بگویید هر وقت این کاغذها را روی سرشان ریختید همه باید فریز و بی‌حرکت بشوند. امتحان کنید، این روش جواب می‌دهد. بازی فریز و یخ شدن از بازی‌های محبوب کودکان هست. البته این روش بیشتر از یکی یا دوبار تاثیر گذار نیست و برای دفعه‌های بعد که خواستید کلاس را ساکت کنید باید روش دیگه‌ای امتحان کنید ولی خوب این هم یک راه‌ کار شادی برای عوض کردن فضای کلاس و جلب توجه بچه‌ها هست. 🌟ترفند 0️⃣1️⃣ 🎾بازی کردن بطور کلی با سیستم آموزشی که ما داریم زمان زیادی برای ایجاد فرصت بازی کردن در کلاس‌های درسی وجود ندارد برای همین بازی کردن یک راه‌کار شاد و خلاقانه‌ای برای ساکت کردن کلاس درس هست. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
جدول ترکیب برای چاپ به صورت بنر
افزایش دامنه توجه کودکان 👌بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد کودکان با اختلالات و دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند 👌بنابراین عمل به توصیه های ذیل می تواند در این خصوص راهگشا باشد👇👇 ۱- بازی (مارپیچ) یا هزار راه بر روی کاغذ و یافتن راه خروج از آن توسط دانش آموز. ۲- استفاده از های مختلف. ۳- از دانش آموز خواسته شود چشمانش را ببندد و یک شکل هندسی در ذهنش کند و سپس آن را بر روی کاغذ بکشد و در مرحله بعدی با بسته، شکل پیچیده تری را نیز بر روی کاغذ طراحی نماید. ۴- یک سر خالی از آب را انتخاب کرده و از دانش آموز خواسته شود که درون آن تعدادی سکه بیندازد، طوری که آب سر ریز نشود. در مرتبه بعد به تعداد سکه ها اضافه شود و می بایست طوری سکه ها را در آب بریزد که آب سر نرود! می توان به جای سکه از میخ ریزه هم استفاده نمود. ۵- پیدا کردن اشیاء و در  تصاویر . ۶- نمودن شکل مورد نظر در میان اشکال مختلف در یک تصویر. ۷- ظرفی از را تهیه کرده و از دانش آموز خواسته شود تا یکی از انواع آن را جدا کند. در مرحله های بعد خواهان جمع آوری حبوبات ریزتر شوید و با کرنومتر میزان زمان و سرعت حبوبات و خطاهای آن ها را یادداشت نمایید. ۸- از دانش آموز خواسته شود که ده خط یازده سانتی متری رو ی کاغذ بکشد و با دقیقا روی خطوط را بچیند. زمان یادداشت شود. هر روز یک خط به خطوط شود تا روز دهم به بیست خط رسیده با همان زمان روز اول. ۹- دو تصویر که هم هستند اما در یک یا چند مورد جزئی با هم اختلاف دارند، به دانش آموز نشان داده و از او خواسته شود تا تفاوتها و تشابهات تصاویر را پیدا کند. ۱۰- بی دقتی را به این دانش آموزان  متذکر شوید به عنوان مثال؛ پلاک منزل مان ۱۲ است اگر  ۱۳ بنویسیم نامه به در خانه مان می آید؟ ۱۱- به این کودکان رویکردهای شناختی را آموزش بدهیم به عنوان مثال ببین، بعد بشنو، سپس کن و در آخر انجام بده! ۱۲- هر فعالیتی که چشم و دست در آن لحاظ شده باشد؛ مانند بازی دارت، تیله بازی ، ….برای این کودکان در نظر گرفته
1_1369556218.pdf
2.18M
📝✍📝✍📝✍ 🎉ارزشیابی فارسی(دی ماه) 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸 این هم برای همکارانی که تانشانه یـ ی درس دادند