نمونه-سوال-درس-1-تا-8-فارسی-اول-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
363.1K
کاربرگ نشانه اُ1⃣
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعالیت_درس_8_نشانه_یـ_ى_ــ_اُ_ـُ_فارسی_اول_ابتدایی_Biamoz_com.pdf
896.2K
کاربرگ نشانه ی و اُ1⃣
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
22.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونگی ورود یای میانجی برای دوست کردن کلمات باهم
توضیحات تکمیلی قبل ازتدریس فعالیت #فارسی _##نگارش صفحات #67و68
مدرس:#معصومه _اشرفی
آموز گار پایه اول ابتدایی🌸
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
18.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلش کارت و
روانخوانی
درس اُردک
مدرس:لیلا هادی
ارسال از لیلا هادی
سال تحصیلی ۱۴۰۰۱۴۰۱
پایه اول ابتدایی
بدون اسم و لوگو1⃣
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فارسی_##نگارش
#فعالیتهای ترکیب خوانی
قبل از انجام صفحه ی#67
اضافه کردن ترکیب (سا )به ترکیبهای ستون پنجم
مدرس:#معصومه_اشرفی
آموزگار پایه اول ابتدایی🌸
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فارسی
#تثبیت_یادگیری
#تمرینات_ دوره ای
#روانخوانی کلمات یادگرفته شده ازدرس پنج
به کمک ترکیب خوانی به این ترتیب که ترکیب های هرکلمه رنگی نوشته شده. بچه ها ترکیب های رنگی را بخوانند تا خودشان به کشف کلمه برسند. نیازی به نوشتن کلمات نیست. این فعالیت برای تسلط بر روانخوانی می باشد.. 🌸
فیلم یک دقیقه ای خواندن از روی هرکدام ازکلماتی که خودش کشف کرده. 😍🌸
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعالیت_درس_8_نشانه_یـ_ى_ــ_اُ_ـُ_فارسی_اول_ابتدایی_Biamoz_com.pdf
896.2K
⏰کاربرگ نشانه ی و اُ
🍇اول ابتدایی
*آخرین اخبار از دنیای فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی در:* 👇
@varzeshi_nevis
ندا_ابراهیمی_ارزشیابی_املا_و_روانخوانی_نوبت_اول.pdf
87.3K
آزمون ##املای فارسی
🔻دی ماه ( ویژه نوبت اول )
🔸پایه اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
👌🌸همکارانی که سرکلاس با دانش آموزان ناآرام و شلوغ
مواجه هستند و دنبال راهکاری برای داشتن یه کلاس آرام می گردند نکات زیر رو حتما با دقت بخوانند 👇👇👇👇
🌟ترفند ۱🌟
📝 شعر بخوانید
این ترفند خصوصا برای بچههای ،دبستانی خیلی خوب جواب میدهد.
یک شعری را انتخاب کنید با حرکات و اشاره انگشتان شروع به خواندن کنید و بچههای کلاس باید جواب بدهند.
شعری را انتخاب کنید که بچهها هم بتوانند همراهی کنند.
هدف از این شعر خواندن این هست که بچهها با شما همراه شوند و صحبت کردنشان قطع شود.
فقط یکبار شعر بخوانید و نه بیشتر و بعد از تمام شدن شعر فعالیتی که قصد شروع آنرا داشتید، شروع کنید.
🌟ترفند ۲🌟
📞 استفاده از آهنگ گوشی موبایل
اگر موقعیتی برای شعر خوانی نیست از آهنگهای موجود روی گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید.
حتی شعرهایی که خود شاگردان قبلا خواندند و شما ضبط کردید و یا موسیقی مورد علاقهشان یا موزیک مرتبط با مطلب درسی و جشنهای مدرسه را انتخاب و پخش کنید.
میتوانید اجرای موسیقی را بصورت یک دستورالعمل در آورید، یعنی در هفته های متوالی موقع ساکت کردن بچهها آنرا پخش کنید تا متوجه شوند که بعد از اتمام موسیقی باید ساکت شوند و ادامه مطالب درسی کلاس توجه کنند.
🌟ترفند ۳🌟
🌹استفاده از یک صدای خاص)
ایدههای مختلفی برای استفاده از یک “صدا” برای ساکت کردن کلاس هست.
میتوانید از یک زنگوله استفاده کنید.
هر وقت خواستید کلاس را ساکت کنید زنگ بزنید و از بچهها بخواهید وقتی صدای زنگ قطع شد، همه دستهایشان را بالا ببرند.
این شبیه یک بازی میشود.
بچهها به زنگ خوب گوش میدهند و منتظر هستند تا صدا قطع شود و دستها را بالا کنند.
همه ساکت هستند و هیچ صدایی از کسی در نمیآید تا حواسها به تمام شدن صدای زنگ باشد
🌟ترفند ۴🌟
👏👏با ریتم مشخصی دست بزنید
در این همهمه و شلوغی کلاس خیلی آرام و خونسرد بسمت میز چندتا از شاگردها بروید و از آنها بخواهید اگر صدای شما را میشنوند ۲ بار دست بزنند و بعد دوباره تکرار کنید.
دفعه دوم تعداد بیشتری از شاگردها ساکت میشوند و به شما توجه میکنند و شما را همراهی میکنند( تعدا دفعات دست زدن را تغییر دهید).
آنقدر انجام دهید تا همه کلاس متوجه شما شوند .
در این روش ۲۰ ثانیه اول کلاس ساکت میشود حتی در اجتماعات زیاد با صدها شرکت کننده هم در عرض یک دقیقه این روش جواب میدهد و همه توجهها به شما جلب می شود
🌟ترفند ۵🌟
👯♂️ بخواهید حرکتی انجام دهند
از همه شاگردها بخواهید با هم دسته جمعی حرکتی انجام دهند. نگاهها به جای خاصی خیره شود( همه با هم به نقطهای خیره شوند)…
🌟ترفند ۶🌟
💢شمارش معکوس تا ساکت شدن
از شاگردها بخواهید وقتی به شماره صفر رسیدید همه باید ساکت شده باشند. از ۱۰ شروع کنید ۹، ۸، ۷، ۶… وقتی به صفر رسیدید فعالیت بعدی را بدون وقفه شروع و ادامه دهید.
🌟ترفند ۷🌟
👆استفاده از اشاره دست
این روش برای کلاس بالاییها جواب میدهد. ابتدای سال برای هر انگشتی یک تعریفی را توضیح دهید. مثلا توضیح دهید که وقتی دستهایتان را بالا میبرید انگشت اول سکوت، انگشت دوم نگاه، انگشت سوم گوش دادن هست…. و وقتی همه آماده شدند موضوع فعالیتتان را شروع کنید.
🌟ترفند ۸ 🌟
🙅♂️استفاده از زبان بدن
یک حرکت مشخصی را مثلا ( بشین و پاشو) ، (دستها به جلو) … مشخص کنید.
دیگه بجای اینکه کلی انرژی صرف کنید برای ساکت کردن کلاس درس از ابتدای سال مشخص کنید که هر وقت اسم این حرکت را گفتید همه باید با هم انجا بدهند و بعد از آن دیگه سکوت کنند. مثلا بگویید ” بشین و پاشو” بچهها از جاشون بلند میشوند و دوباره مینشینند و دیگه همه ساکت آماده برای درس……
🌟 ترفند ۹🌟
🌈 پخش کردن کاغذهای رنگی
یک ظرفی پر از کاغذهای رنگی و زرق وبرق دار ریز کنید و اسم ظرف را شیشه جادویی بگذارید.
به بچهها بگویید هر وقت این کاغذها را روی سرشان ریختید همه باید فریز و بیحرکت بشوند.
امتحان کنید، این روش جواب میدهد. بازی فریز و یخ شدن از بازیهای محبوب کودکان هست.
البته این روش بیشتر از یکی یا دوبار تاثیر گذار نیست و برای دفعههای بعد که خواستید کلاس را ساکت کنید باید روش دیگهای امتحان کنید ولی خوب این هم یک راه کار شادی برای عوض کردن فضای کلاس و جلب توجه بچهها هست.
🌟ترفند ۱۰🌟
🎾بازی کردن
بطور کلی با سیستم آموزشی که ما داریم زمان زیادی برای ایجاد فرصت بازی کردن در کلاسهای درسی وجود ندارد برای همین بازی کردن یک راهکار شاد و خلاقانهای برای ساکت کردن کلاس درس هست.
🔔اختلالات زبانی
یکی از نشانه های علائم اختلالات زبانی در کودک این است که کودک ممکن است نتواند وقایعی را که در طول روز با آنها سرو کار داشته است را تعریف کند، مثلا ممکن است نتواند آنچه را که در مهدکودک یا مدرسه اتفاق افتاده است و یا بازی هایی را که در پارک انجام داده است را به خوبی برای والدینش تعریف کند.
✅راهکارهای بهبود 👇
1-تصاویر سریالی, سه یا چهار تصویر مرتبط با هم در اختیار کودک قرار داده تا پس از مرتب کردن، آن ها توضیح دهد.
این تصاویر ممکن است مراحل رشد گیاه، مراحل رشد یک جوجه، فعالیت های روزانه و...باشد
2-بیان داستان های تصویری
داستان های تصویری بهترین راه برای افزایش واژگان بیانی و نظم بخشی به افکارکودکان می باشد.💥(عنوان" داستان های تصویری " را در اینترنت سرچ کنید)
3- پرسیدن سوال از داستان های تصویری بصورت متوالی و منظم
4- سوال پرسیدن ازکودک جهت یادآوری فعالیت های روزانه و سپس بیان فعالیت ها و اتفاقات انجام شده.
5- خواندن قصه های ساده با تصویر کمتر مثل قصه شنگول و منگول و یا لاکپشت و مرغابی ها و سپس پرسیدن سوال از متن قصه یا درخواست بازگو کردن قصه بعد از شنیدن (چند شب یک قصه را تکرار کنید تا کامل بر قصه و محتوای آن مسلط شود)
6- مشاهده کارتن و سپس پرسیدن سوال و در انتها بازگو کردن قصه توسط کودک
🛑 اختلالات زبانی و بیانی، از شایعترین علل بروز اختلال خواندن و نوشتن هستند. پس لطفا این قضیه را جدی بگیرید.
✅ راهکارها هم برای سن پیش دبستانی و هم سن دبستان مناسب هستند👌
✳️ ارتباط موثر:
🌱🌱نقش تعامل مثبت معلم با دانشآموزان در موفقیت تحصیلی
لازم نیست محقق یا کارشناس و روانشناس باشیم، کافی است نگاهی به دوران کودکی خودمان بیفکنیم، خاطرات دوران دانشآموزی خودمان را مرور کنیم تا به خوبی درک کنیم هر جایی که خاطرهای خوش از حضور معلم و استاد سر کلاس داشتهایم، احساسی شیرین و دلپذیر از نگاهی مهربان و صدایی آرام و باوقار در پس آن وجود دارد.
بدون شک محبت و همدلی معلمها تنها روی احساس تعلق و علاقه متقابل دانشآموزان موثر نیست بلکه تحقیقات نشان میدهد احساس مثبت و خوشرویی معلم تاثیر مستقیمی بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان نیز دارد.
پژوهشهای گستردهای در این زمینه انجام شده و هر یک از آنها بعدی از ابعاد این همدلی و اشتیاق را در کلام و رفتار معلمها نشان میدهد از جمله این بررسیها در دانشگاههای کشور فنلاند نشان میدهد رفتار مثبت و سازنده معلم به مراتب نقش مهمتری در موفقیت تحصیلی دانشآموزان ایفا میکند و حتی بیش از امکانات آموزشی و کمک درسی و حتی اندازه کلاس و تعداد شاگردان روی یادگیری دانشآموزان موثر است.
این نتایج به خوبی بیان میکند که تاثیر منش و روش معلمها بر ذهن و قلب دانشآموزان تا چه میزان مهم و حیاتی است و حتی میتواند برایمان روشن کند که چرا حتی در خاطرات دورمان، میتوانیم نمونههایی را پیدا کنیم که علیرغم کمبود امکانات آموزشی یا زندگی در نقطهای محروم، در درسها موفق بودهایم و یا بالعکس با وجود برخورداری از امکانات تحصیلی مناسب، یادگیری و موفقیت لازم را به دست نیاوردهایم.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀