eitaa logo
تدریس یار پایه اول
8.7هزار دنبال‌کننده
25.7هزار عکس
14.8هزار ویدیو
15.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ چگونه می توانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ ⬅️ اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. ⬅️ فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: ⬅️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ ⬅️ از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. ⬅️ مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. ⬅️ نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. 2️⃣ مرحله دوم: مرور پیشینه نظری و پژوهشی مرتبط با موضوع: ⬅️ شما به جمع آوری دو نوع اطلاعات یعنی پیشینۀ مربوط به موضوع و داده ها نیاز دارید. مرور پیشینه پژوهش ضرورت ندارد که مانند سایر روش های پژوهش چندان گسترده باشد. استفاده از منابع دست دوم نیز کافی و سودمند است. بهتر است اطلاعات مرتبط به موضوع را بر پایه یادگیری انگیزش و موضوعات مدیریتی کلاس درس تهیه کنید. 3️⃣ مرحله سوم: طرح یک راهبرد پژوهشی: ⬅️ طرح پژوهشی مربوط به اقدام پژوهی در کلاس درس شکل های گوناگون و متنوعی دارد و می تواند از یک طرح پیش آزمون، پس آزمون تا مقایسه بین دو کلاس درس مشابه یا مطالعه موردی درباره تنها یک دانش آموز را شامل شود. ⬅️ داده های مربوط به آن را نیز می توانید از چند بعد مانند جمع آوری داده ها بر پایه اجرای آزمون ارزشیابی های کلاسی معلم، مشاهده رفتار دانش آموزان و نظایر آن مورد توجه قرار دهید. اگر داده هایی که از منابع متعددی جمع آوری کرده اید همسو و مشابه باشند میتوانید به نتایج اقدام پژوهی که در کلاس درس به عمل آورده اید بیشتر اعتماد کنید. 4️⃣ مرحله چهارم جمع آوری داده ها: ⬅️ اقدام پژوهی در کلاس درس برای آگاهی از اثر بخشی اقدام به عمل آمده با تکیه بر جمع آوری داده ها بر پایه نمره های آزمون ارزشیابی های کلاسی و نمره های پایانی دانش آموزان گرایش زیادی دارد، اما باید به یاد داشته باشید که از سایر منابع نیز اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید تا با اطمینان و اعتماد بیشتری درباره نتایج اقدامتان قضاوت کنید. 5️⃣ مرحله پنجم: تحلیل داده ها: ⬅️ داده هایی را که جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل کنید به این منظور، علاوه بر روش های کیفی می توانید از روشهای کمی تحلیل مانند آزمونهای آماری مربوط به مقایسه گروه ها آماره همبستگی اسپیرمن و پیرسون و تهیه جداول و نمودارهای آماری نیز استفاده کنید. سرگروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان قزوین(معصومه شریفی) مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🍃👨‍🏫🇮🇷🍃🧕🇮🇷🍃👨‍🎓🇮🇷 🌹موضوع:تثبیت یادگیری،تکرار وتمرین 📖درس فارسی 🔍 📚 نام ونام خانوادگی: محمد کیان قهرمانی کلاس اوّلی ها 🧕آموزگار: خانم منصوری 🏢دبستان:شهید کیهانی ۲ ✍مدیریت : آقای بشارتی 🇮🇷🍃👨‍🏫🇮🇷🍃🧕🇮🇷🍃👨‍🎓🇮🇷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس:ریاضی موضوع:تثبیت اعداد ۲رقمی محمد کیان قهرمانی🙎‍♂️ کلاس:اوّلی ها آموزگار :سرکارخانم نرگس فولادوند منصوری مدیریت:آقای بشارتی مدرسه کیهانی2 منطقه 19 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
علل: علّت‌هاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله : · عدم هماهنگي چشم و دست · فشار زياد قلم روي کاغذ · عدم صحيح در دست گرفتن قلم · ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست · ملال‌آور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و.... 💥 کند نويسي هم‌چنين موجب ضعف دانش‌آموز در درس املا مي‌شود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگ‌سالي باعث به‌وجود آمدن مشکلات ثانويه مي‌گردد. در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانش‌آموز و آموزگار او، موجب تشديد اين مشکل شده‌اند 💥 راهبردهای درمانی * هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنيم. * همیشه ترغيب و تشويق دانش‌آموز خود را به خوش‌نويسي را به یاد داشته باشید. * تکاليف مدرسه بايد براي دانش‌آموز، شيرين و جذّاب باشد. * از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد. * از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود. * از کاغذ و برگ‌هاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موج‌دار باشد.) * به‌منظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچه‌هاي انگشتان، دانه‌هاي کوچک (مثلاً دانه‌هاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آن‌ها را با سر انگشت‌هاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند. * هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانش‌آموزان مي‌کند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد. * سينه‌خيز رفتن: روزي چند دقيقه (کم‌تر از ده دقيقه) دانش‌آموز سينه‌خيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.) * هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند. * به تجربه ثابت شده است که انجام بازي‌هاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانش‌آموزان بسيار مؤثّر است. * براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که به‌صورتي که خوانده مي‌شوند، ولي نوشته نمي‌شوند مانند خواب. * دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم هم‌خانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمه‌ي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را مي‌توان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف مشترک دارند. * معمولاً دانش‌آموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست مي‌گيرند، تا حدّي که دست آن‌ها عرق مي‌کند؛ دانش‌آموزاني که قلم را با فشار زياد در دست مي‌گيرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيش‌تر در مورد مسائل روحي و رواني با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند در پايان باز هم عنوان مي‌شود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کلمات اُ استثنا.pdf
179.2K
فایل کلمات برای نصب در کلاس ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
ریاضی تا پایان تم ۲۰
37.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و باز هم یه ابزار ساده و دست ساز 🥰🥰🥰 که این ابزارها همیشه کمک میکنند تا مفاهیم را راحت تر آموزش بدیم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کیسه ی ده تایی.pdf
128.8K
🌿🍡🌿🍡🌿 ✅️و اما بهتون قول داده بودم فایل کیسه های ده تایی که در کلاسم استفاده میکنم را براتون بفرستم 😉 ✅️حالا الوعده وفا 😍 ✅️پیرینت بگیرید لمینت کنید و سالها استفاده کنید 😘 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه پ.pdf
154.7K
🦋🕊️🦋🕊️🦋🕊️🦋🕊️ ‍ غیر آخر پ آخر #پ‍ پ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
دی.pdf
240.1K
طرح درس ریاضی دی ماه تم ۹ تا ۱۳ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
شعر و املای شگفت انگیز تا نشانه (ل).pdf
3.02M
🔗تخصصی کلاس اول ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
Gama.ir_Q-PDF_26142.pdf
105.8K
📌تمرین تم16 🍓اول ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
برگ املا پ.pdf
33.8K
🦋🕊️🦋🕊️🦋🕊️🦋🕊️ ‍ غیر آخر پ آخر #پ‍ پ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
جمع نظام دار.pdf
268.8K
♦️تمرین جدول نظامدار ریاضی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
آبان.pdf
242K
طرح درس ریاضی آبان ماه تم ۴ تا ۷ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
پیک هفته چهارم بهمن ماه.pdf
356.3K
پیک هفته چهارم بهمن ماه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی تم ۱۹ صفحه ی ۱۳۳ مدرس:لیلا هادی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
1_2156672872.pdf
352.4K
تکلیف تم ۱۹ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فروردین.pdf
239.3K
طرح درس ریاضی فروردین ماه تم ۲۰ تا ۲۳ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
بهمن.pdf
240.7K
طرح درس ریاضی بهمن ماه تم ۱۳ تا ۱۷ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1