🔵🔵سوال ۶۱
سلام خسته نباشید پسرمن دیراموزهست تواملا نوشتن که بهش میگم بصورت بخش بخش بنویس مثلا جنگل ج رامینویسه بعدسراغ گل میره تامینوبسه کلمه راترس غلط نوشتن را داره واصراربردیدن داره اگه غلط نوشته تصحیش کنه
🔴🔴پاسخ
سلام.درمان مشکل جدا جدا نوشتن حروف
1-کل کلمه را روی یک کارت به صورت واضح و درشت بنویسید.از فرزندتان بخواهید کلمه را بخواند و بخش کند. به او توضیح دهید برای نوشتن یک کلمه بخش های آن را در کنار هم قرار داده کلمه را می نویسیم.
توجه به این نکات در توضیحی که به کودکتان می دهید مهم است:
– حروفی که روی خط زمینه قرار می گیرند حرف بعدی به آن می چسبد ولی حروفی روی خط زمینه قرار نمی گیرد حرف بعدی کنار و نزدیک آن قرار می گیرد.
– در اول برخی افعال (می ) و یا( نمی) آورده می شود. به طور استثنا حرف بعد از(می )و (نمی) که در اول افعال می آید به (ی) نمی چسبد.
-برخی کلمات( ِ) دارند . مثل کلمه( کِنار) و دانش آموز ممکن است به اشتباه بنویسد(که نار) . برای رفع این مشکل علاوه بر نشان دادن کلمه در ست روی کارت بایستی تفاوت و کاربرد این دو حرف را به وی آموزش دهید.
2-کاربرد کلمه در جمله ای کوتاه. مثال: (مریم درس را نفهمیده بود.) از کودکتان بخواهید کل جمله را بخواند بدون نگاه کردن به جمله آن را تکرار کند و سپس جمله را بنویسد.
با تمرین و تکرار در مورد هر یک از غلط هایی که به شکل جدا جدا نوشته می توانید مشکل او را برطرف نمایید.
چند کلمه را روی کارت که نوشته اید را خوب نگاه کند و بعد کارت پنهان شود و بعد کلمات را هر کدام را یادش است بنویسد هم حافظه تقویت می شود هم طرز صحیح نوشته شده کلمات در ذهنش می ماند و می توان از شن یا نمک هم استفاده کرد و کلمات را روی آنها بنویسد چون با درگیر کردن حواس بیشتر در حافظه آنها کلمات می ماند.
فرزانه ابراهیمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
🔵🔵سوال ۶۲
سلام،دانش آموز پایه اولی هست که درمدرسه غیرانتفاعی درس میخواند موقع نوشتن تکلیف درمنزل بسیار اذیت کرده وخیلی دیرمینویسد ،دامنه توجه کمی دارد وموقع نوشتن حواسش به چیزهای دیگر پرت است درنوشتن خوب است واشتباهات کمی دارد ولی ازخواندن متنفراست ،البته جزوه های روانخوانی زیادی به او داده میشود وبسیار درشت وبدخط مینویسد.
🔴🔴پاسخ
سلام. باید با والدین صحبت شود که اگر دامنه توجه و تمرکز او پایین است به او فشار نیاورند و برای او برنامه ریزی کنند و تکالیف و درسها را با فواصل زمانی مشخص به او بدهند و زمان انجام کارها را کوتاه تر کنند مثلاً پانزده دقیقه کار کند و بعد کمی استراحت چون این گونه دانش آموزان نمیتوانند به طور مداوم بنشینند و تکالیف را پشت سر هم انجام دهند و زود خسته می شوند. در مورد خواندن هم باید ببینید نقطه ضعف او در خواندن چیست و چه مشکلی دارد مثلاً آیا حروف را می شناسند ترکیب و صدا کشی و بخش کردن را بلد است و بعد به دنبال راهکار مناسب برای رفع مشکل او باشید و از تشویق او غافل نشوید و از فشار آوردن بیش از حد و سرزنش خودداری کنید تا اعتماد به نفسش در خواندن تقویت شود و فراری نشود از خواندن و همچنین اگر توجه و تمرکز او خیلی پایین هست به مشاور مراجعه نماید تا تشخیص درست داده شود و اگر نیاز باشد ارجاع داده می شود به روانپزشک برای گرفتن دارو.
فرزانه ابراهیمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۰ اسفند)
📝صفحه ی ۱✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#تشدید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۰ اسفند)
📝صفحه ی ۲✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#تشدید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
ندا ابراهیمی روانخوانی تمام نشانهها.pdf
3.77M
فایل کامل روانخوانی تمام نشانهها👌
تهیه و تنظیم : ندا ابراهیمی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۰ اسفند)
📝صفحه ی ۳✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#ریاضی #تم۲۰
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تندخوانی کلمات درس #تشدید
🎯کلاس اولی جان
🤷♂️یه بار فایده نداره
🤷♀️چند بار بخونی باحاله
😉 پس بخون و بخون تند تند بخون
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
4_5830371959191372669.pdf
162.3K
تمرین عددنویسی به عقب
#تم۲۰
📝✍📝✍📝✍
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
4_5802923153915118537.pdf
516.3K
#مسئله
حل مسئله نه تنها به روانخوانی و درک مطلب کمک می کند بلکه می تواند قدرت پردازش ذهنی را بالا ببرد.
#ریاضی
#تم۲۰
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۰ اسفند)
📝صفحه ی ۴✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#ریاضی #تم۲۰
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
25.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلفیق کتاب خانه و خانواده، بازی حواس پنج گانه و شعر حواس پنج گانه
اهداف: آشنایی با انواع حواس (حس چشایی، حس بویایی، حس لامسه، حس بینایی و حس شنوایی)، آشنایی با کار کرد های هر کداماز حواس، افزایش رشد خلاقیت در نوآموزان، ایجاد هماهنگی بین چشم و دست و دقت و تمرکز
وسایل کمک آموزشی:دست سازه
روش تدریس: توضیح، بازی و شعر
مکان تدریس:کلاس درس
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#شهرستان_چالدران
#مدرسه_معراج
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
تمرینات فرایندی
اهداف:
تقویت مهارت نوشتاری
هماهنگی و تعادل بین چشم و دست
افزایش دقت و تمرکز
تقویت حرکات ظریف دست
وسایل کمک آموزشی.. دفتر شطرنجی ومداد سیاه وپاکن وتراش
تدریس کلاس درس
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#شهرستان_چالدران
#مدرسه_معراج
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی