eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 فلش کارت نشانه ی آ ا اول ابتدایی 🔸 : آب [ نشانه آ ا ] 🔸 درس 1 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی , , , 📆👈 ماه : @tadriis_yar1
🔴 واژه های درس چهارم آواز گنجشک آزرده = آلودگی صوتی = احوالپرسی= اطراف= تشکچه= مشورت= منتظر= منظم = نماینده = گوش خراش= غصه = ناراضی = 🔴 : اضافه کرد =/= گوش خراش=/= زیان آور=/= کاهش =/= خوش حال=/= آرام=/= منظم=/= سکوت=/= 🔴 برای کلمات زیر👇 یک کلمه بنویسید که از نظر املایی و معنایی به هم شبیه باشند . نظم= ترتیب= صبر= منتظر= تعجب= مشغول= انتخاب= مشورت= موفقیت= در دفتر فارسی نوشته شود . @tadriis_yar1
🔺 فلش کارت نشانه ی آ ا اول ابتدایی 🔸 : آب [ نشانه آ ا ] 🔸 درس 1 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی , , , 📆👈 ماه : @tadriis_yar1
🔺 فلش کارت نشانه ی آ ا اول ابتدایی 🔸 : آب [ نشانه آ ا ] 🔸 درس 1 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی , , , 📆👈 ماه : @tadriis_yar1
🔺 فلش کارت نشانه ی آ ا اول ابتدایی 🔸 : آب [ نشانه آ ا ] 🔸 درس 1 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی , , , 📆👈 ماه : @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🫀فیلم آموزش فصل سوم کلاس اول دبستان صفحه ۲۴ کلاس اول فصل سوم 🙏 وحیده شنبدی @tadriis_yar1
(آ ا) باید گفت در روش های تدریس قدیمی و قبل از کتاب های بخوانیم و بنویسیم ،روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود که ابتدا نشانه تدریس می شد وبعد کلمه ای که با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش کردن و صدا کشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود ،فقط می توانست کلمه های آب و بابا را که با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد. اما در روش تدریس فعلی ابتدا کلمه هایی که در آن ها حروف مورد نظر به کار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعال ، نشانه ی مورد نظر را در کلمه پیدا کرده و به او آموزش داده خواهد شد . به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است .آب آبی دریا آبی ..... نشانه ی مورد نظر ما به شکل هایی که در وجود دارد در کلمه ها آمده است و بچه ها باید با تلفظ و تکرار کلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا کرده و بدانند صدای " آ " چند شکل دارد . مواردی هست که درخواست می کنم به آن ها توجه کنید : - (آ ا ) 1- قبل از شروع تدریس ،شکل هایی که مربوط به این نشانه است را به صورت پازل یا فلش کارت آماده کنید .وبا یک پارچ اب وارد کلاس شوید وبه همه ی انهایی که تمایل به خوردن اب دارند با لیوان های مخصوص خودشان اب دهید تا بخورند وبعد از انها بپرسید شما چه چیزی خوردید حتما همه خواهند گفت اب و.... 2-حتما بچه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی کنید که در کلاس اول هر چه تعدادشان کمتر باشد ،مثلا دو یا سه نفری ،بهتر است . 3- پازل ها را بین بچه ها تقسیم کنید و آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند شکل مورد نظر را آماده کنند. 4- حالا از آن ها بخواهید در مورد شکلی که به دست آورده اند با یکدیگر مشورت کنند. 5- یک نفر از هر گروه گفته هایی که بین اعضای هر گروه رد و بدل شده را برای بچه های دیگر کلاس بازگو نماید. 6- کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید و سعی کنید که این کلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزیزم ، در شکل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد : " دریا و ..." 7- هم پایان و هم آغاز بودن یک جفت کلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرین کرده اید و الان می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال کنید که چه کلماتی شنیدید که هم پایان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دریا که هم پایان هستند و روی صدای آخر تأکید نمایید ویا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اول تأکید نمایید .تفاوت نگاره ها با نشان ها در این است که شما باید به هنگام تأکید صدای مورد نظر به شکل آن هم اشاره کنید. 8- اصلا لذت اکتشاف را از کودکان نگیرید .فورا اشاره نکنید که "آ" دو شکل دارد و بعد آن را معرفی کنید .بلکه با نشان دادن کارت تصاویرو معرفی شکل مورد نظر ،آن ها را به این موضوع اشکالی نوشته شده است @tadriis_yar1
💔👈 طرح درس نشانه ب ب اول ابتدایی 🔸 : نشانه ب ب 🔹 رهنمود های آموزشی نشانه ب ب وسایل مورد نیاز: کاردستی ابری که قطرات باران به آن آویزان است- فایل صوتی باران- کاربرگ یا ابرهای مقوایی – قیچی پاستیل- کتاب درسی – لوحه آموزشی یا پاورپوینت- فلش کارت- جدول الفبا- نشانه های مقوایی آ،ا و ب ب ایجاد انگیزه: با کاردستی وارد کلاس شوید. پس از سلام علیکم و احوال پرسی شعر زیر را برای دانش آموزان بخوانید: اون چیه ریزه ریزه از آسمون می ریزه روی زمین راه میره تو رود خونه می ریزه؟ پس از دریافت جواب از دانش آموزان آن ها را تشویق کنید. کار گروهی و تلفیق با درس ، هنر و یک کاربرگ به هر گروه بدهید و بپرسید: 🔺 تصویر چه چیزی را نشان می دهد؟ ابر – چتر-دختر زیر باران 🔺 چند ابر- چتر-دختر می بینید؟ با انگشت و چوب خط نشان دهید. (مفاهیم جمع و تفریق را هم می توانید کار کنید.) 🔺 باران از چه می بارد؟ ابر باران چگونه به وجود می آید؟ نور خورشید به آب دریا ها می خورد و آن را بخار می کند. بخار ها در آسمان ابر را درست می کنند. باد ابر ها را به حرکت در می آورد. وقتی هوا سرد می شودابر ها تبدیل به باران می شوند. 🔺 در روز های بارانی چه وسایلی مورد نیاز است؟ چکمه- لباس کرم – چتر اگر باران نبارد چه می شود؟ کمبود آب باعث خشکی زمین و از بین رفتن زندگی گیاهان جانوران و انسان می شود. 🔺در چه فصلی از سال باران بیشتر می بارد؟ بهار – پاییز 🔺 چه کسی باد و ابر و باران را آفریده؟ خدای مهربان دانش آموزان کاربرگ را رنگ کرده و قطعات آن را قیچی کرده و در یک برگه بچسبانند و آن را به سلیقه ی خود کامل کنند. از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید. ارائه درس: دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی بگویند. بعضی از گروه ها داستان خود را برای کلاس بیان کنند. تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند. 🔹 آموزش نشانه: فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند. هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد. دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ب در اول و وسط کلمه ها مثل هستند و ب آخر با آنها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند. طریقه ی نوشتن ب ب را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. به خاصیت ب اشاره کنید که دستش روی خط دراز است و حتما باید یک دوست (نشانه ی دیگر) دست او را بگیرد. در جدول الفبا کارت نشانه ی ب ب را در جای خود قرار دهید. با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه ی آب را درست کنند و بعد در دفتر تمرین نمایند. معرفی جدول دوستی ها (فعالیت روز دوم) : جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید. با داستان کوتاهی بیان کنید که نشانه هایی که تازه وارد کلاس ما می شوند تنها و غریب هستند و دنبال دوست می گردند. پس بیایید کمک کنیم تا در جدول دوستی ها برای نشانه ی ب دوستی پیدا کنیم. توضیح دهید که در این جدول هر نشانه جای مخصوصی دارد. (مصوت ها در بالای جدول و صامت ها کنار جدول) نشانه هایی که در بالا هستند هرگز با هم دوست نمی شوند. ولی نشانه هایی که در کنار جدول هستند می توانند با بالایی ها دوست شوند. ب و آا را در جای مناسب بنویسید. با اشاره ی دست و آهنگین بخوانید: 🔹 ب می خواد با آا دوست بشه با کدوم آا دوست می شه؟ ا غیر اول چون آ اول می یاد همیشه به غیر این نمی شه ب می خواد با ا دوست بشه بچسبه یا نچسبه؟ بچسبه و بچسبه. چون دست ب به روی خط درازه به دوست خود می نازه 🔹 ترکیب با را در جای مناسب بنویسید. 🔹 اول ب بعداً ا با هم دیگه می شه با. با استفاده از نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید ترکیب با و کلمه ی بابا را درست کنند. سپس آن ها را در دفتر خود تمرین نمایند. 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی , , ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 @tadriis_yar
🔺 فلش کارت نشانه ی آ ا اول ابتدایی 🔸 : آب [ نشانه آ ا ] 🔸 درس 1 ▪️ 🔸 هشتگ ها : # , #فارسی , , , 📆👈 ماه : @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ فلش کارت نشانه آ کلاس اول دبستان درس اول اول ابتدایی 🙏 وحیده شنبدی @tadriis_yar1
┈┈••🌸🍃•✾••┈┈ 🔶 بازی و یادگیری 🔶 🔹🔹🔹 تمرینات پیشنهادی جهت تقویت حافظه فعال شنیداری: 💠 نام یک کلمه را به کودک بگویید. سپس چند سوال درباره آن کلمه از او بپرسید تا شبکه ای از کلمات در ذهنش درست کند. مثلا: کلمه بستنی بستنی چیه؟ خوراکی چه جوری است؟ سرد ، خوشمزه ، شیرین چند جور بستنی داریم ؟ شکلاتی، وانیلی، کاکائویی و غیره. 💠 از کودک بخواهید، دو یا سه دستور پشت سر هم انجام دهد. مثلا: پنجره را ببندد، کتاب را روی نیمکت بگذارد و در را باز کند. در کودکان بزرگتر دستور ها را دشوارتر کنید. مثلا: اینکه 4 یا 5 دستور پشت سرهم بدهید و یا اینکه بگویید دستورات را بصورت معکوس انجام دهد. 💠 پنج یا شش شی را جلوی دانش آموز بگذارید و از او بخواهید که خواسته های شما را به همان ترتیب اجرا کند: مکعب قرمز را در جیب پیراهن و جامدادی را داخل کیف خود بگذار. از دو خواسته شروع کنید و به تدریج بیشتر کنید. 💠 در کودکان بزرگتر چند سوال از کودک بپرسید و کودک باید برعکس جواب دهد: مثلا: بستنی سرد است؟ خیر قطار در آسمان حرکت می کند؟ بله 💠 یک سری از کلمات به کودک بگویید. مثلا: تاب، بادبادک، گل. بعد از چند ثانیه کودک کلمات شنیده شده را بازگو کند. از دو کلمه شروع کنید و کم کم به تعداد کلمات بیفزایید. 💥 ضعف در حافظه فعال شنیداری منجر به مشکلاتی مانند فراموشی حرف و سخن شنیده شده (بلافاصله یادش می رود)، جا انداختن حروف و کلمات در املا، مشکلاتی در درس ریاضی و ... می شود.
املای_حافظه ایا اهداف: تقویت حافظه و دیداری املایی جذاب و رقابتی😍 توضیح: ۲۰ کلمه از درس هایی که خوندند و ارزش املایی داره رو معلم روی تابلو مینویسه. به دانش آموزان ۳ الی ۴ دقیقه فرصت میدیم تا کلمات رو به خاطر بسپارند. پس از گذشت زمان مشخص شده کلمات رو از روی تابلو پاک میکنیم و ۶ الی ۸ دقیقه فرصت میدیم تا کلمات رو به خاطر بیارند و بنویسند. در پایان شمارش انجام میدهیم و کسی که کلمات بیشتری رانوشته باشد برنده ی املاست👍😍👏 قانون : کلمه ای که اشتباه املایی داشته باشد شمارش نخواهد شد