انواع املا گویی.pdf
621.2K
دانستنی
#فایل #انواع_املا
برای تمام معلمان و اولیا
#فارسی
حتما بررسی گردد
بفرست برای کسایی که دوستشون دارید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
اشعار_الفبا1.pdf
1.15M
نمونه
#فایل #اشعار
دروس فارسی
بفرست برای کسایی که دوستشون دارید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
650256129_1086187185.pdf
886.2K
نمونه #آزمون بسیار ساده
#ریاضی
مخصوص اولیها
بفرست برای کسایی که دوستشون دارید
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
38519538958835.pdf
471.3K
دوستان خوبم 🙏
اینهم فایل پی دی اف
آزمون عدد نویسی ۱تا ۱۰
ریاضی اول ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_انگیزشی (بسیار زیبا)
کلاس اول ها
❤️درس : #ریاضی
آموزش اعداد
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
4_6032649143418094168.pdf
667.6K
#داستان کل #نشانه ها
فارسی پایه اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شعر
اعداد فارسی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان برادران غار نشین
برای تدریس چوب خط
#تم4
#تدریس_ریاضی_تم4
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_آموزش_لبه_گوشه
خانم رمضانی
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_صفحه23
خانم رمضانی
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_آموزش_چوب_خط_تا5
خانم رمضانی
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_صفحه24
خانم رمضانی
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_روش_انتقال
خانم رمضانی
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_صفحه26
خانم رمضانی
#ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_صفحه27
خانم رمضانی
#ریاضی
#اول_دبستان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تدریس_ریاضی_تم4_صفحه28
خانم رمضانی
#ریاضی
#
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
◀️ فیلم حل تمرینات صفحه 14 ریاضی اول ابتدایی
🔹 #تم2
🔺 تدریس و آموزش تم دو ریاضی اول ابتدایی
🔺 فیلم تدریس تم 2 ریاضی اول ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
◀️ فیلم حل تمرینات صفحه 15 ریاضی اول ابتدایی
🔹 #تم3
🔺 تدریس و آموزش تم سه ریاضی اول ابتدایی
🔺 فیلم تدریس تم 3 ریاضی اول ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
◀️ فیلم حل تمرینات صفحه 16 ریاضی اول ابتدایی
🔹 #تم3
🔺 تدریس و آموزش تم سه ریاضی اول ابتدایی
🔺 فیلم تدریس تم 3 ریاضی اول ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#فارسی
#نگاره9
#در_مسجد_محله
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
#فارسی
#نگاره9
#در_مسجد_محله
تدریس نگاره ی 9
در مسجد محله
ارزشیابی از نگاره ی 8:
هدف از ارزشیابی از درس قبل این است که :
1 – ببینیم آیا دانش آموزان به اهداف درس قبل
رسیدن بعد تدریس درس بعد را شروع کنیم .
2 – در صورت وجود نقاط ضعف ،
آن ها را برطرف سپس ادامه ی کار را دنبال کنیم.
پرسش در باره ی نگاره ی 8 و همچنین بخش کردن وصداکشی .
سوال درباره ی کلمات هم آغاز و هم پایان ، بخش و صدا کشی کلمات
به منظور شناخت اجزای کلمه و تقویت ##املا نویسی در آینده .
– چند جانور اهلی نام ببر؟
– در بازدید از باغ وحش چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟
3 حیوان نام ببر که صدای اولشان ( گ) باشد ؟.
( گرگ – گاو – گوسفند - گوزن ) به این کلمات هم آغاز می گویند.
کلماتی را بگو که صدای آخرشان ( ش ) باشد؟
( کفش - خرگوش – آش - ماش ) به این کلمات هم پایان می گویند.
خرگوش را بخش کن ، سپس صداهای آن را بکش .
خرگوش » خَر + گوش *
صداکشی { خَر » خ + َ + ر } { گوش » گ + و + ش }
چند مورد پرسش و پاسخ فوق را جهت نمونه آوردم .
شما باید موارد بیش تر و متنوع تری را در نظر داشته باشید.
قبلا تکرار کرده ام قطعا باید از فعالیت های ببین و بگو ،
گوش کن و بگو ، به دوستانت بگو و... هم ارزشیابی بعمل آورید .
اهداف درس ( نگاره ی 9 ):
۱ آشنايی با قرآن
۲ آشنايی با مسجد
۳ دقّت و توجّه و علاقه مندی به رعايت نظم و ترتيب و بهداشت درمسجد
۴ آشنايی با مؤذن، امام جماعت، وسايل موجود در مسجد
۵ آشنايی با نحوهٔ وضو گرفتن
۶ توانايی رسم خطوط شکسته ترکيبی با دو حرکت
۷ توانايی تلفظ کلمات درس نظير قرآن، مسجد و...
مفاهیم , هدف ها و مهارت های نگاره ی 9
1 – مسجد را محل پرستش خدای یگانه تعریف می کند .
2 – قسمت های مختلف مسجد را نام می برد .
3 – چند مورد از کارکردهای مسجد را بیان می کند .
4 – به خواندن نماز و فراگرفتن آن علاقه مند است .
5 – به اذان گفتن و شنیدن صدای اذان اشتیاق دارد .
6 – مراحل انجام وضو را به ترتیب انجام می دهد .
7 – به 3 مورد از کارهایی که برای انجام آن باید وضو بگیریم اشاره می کند .
8 – قرآن را سخن خدا می داند و به یاد گرفتن آن اشتیاق دارد .
9 – او می گوید که هنگامی که ما قرآن می خوانیم خدا با ما حرف می زند .
10 – او امام جماعت مسجد را دوست دارد به صمیمی شدن با او علاقه دارد .
11 – از امام جماعت به عنوان پاسخگو به سوالات دینی یاد می کند.
12 – کودک نماز را صحبت خود با خدای مهربان می داند .
13 – او به نظافت و پاکیزگی خود در مسجد اهمیت می دهد .
14 – در حفظ نظافت و پاکیزگی مسجد کوشا است .
15 – در جهت نگه داری و مراقبت از وسایل مسجد تلاش می کند.
16 – در فعالیت های مسجد شرکت می کند.
17 – محبت و خوش رویی را از ویژگی های مهم یک مسجدی برمی شمارد .
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
#فارسی
#نگاره9
#در_مسجد_محله
تدریس درس
چه قدر خوبه برای تدریس به مسجد محل بریم.
البته قبول دارم مشکل است ، هماهنگی می خواهد و
هزار درد سر دیگه اما می ارزد.
کار گروهی :
- هريک از دانش آموزان دربارهٔ آنچه در تصوير می بينند، فکر می کنند.
- دانش آموزان هر گروه دربارهٔ آنچه در تصوير می بينند، با هم گفت وگو می کنند.
- با توجه به نظر معلم، نماينده ای از گروه يا همهٔ اعضای گروه
هرچه را در تصوير می بينند، بيان می کنند.
- معلم با توجه به اهداف اين نگاره، دانش آموزان را
هدايت کرده و اشکالات تلفظی آنها رابرطرف می کند.
اکنون :
تصویر نگاره ی 9را مقابل دیدگان کودک قرار می دهیم .
البته اگر کلاس در مسجد برگزار شود ، سوالات ما درباره ی
فضای مسجد و آن چه دیده اند خواهد بود.
سوالات باید ما را به اهداف و مفاهیم بالا نزدیک کند .
1 – تصویر چه جایی را نشان می دهد؟ مسجد
2 – مسجد محل انجام چه کار هایی است ؟
نماز خواندن ، قرآن خواندن ، دعاکردن و...
3 – یک مسجد به طور طبیعی دارای چه قسمت هایی است ؟
سالن بزرگ برای نماز خواندن ، وضوخانه ، سرویس های بهداشتی ،
آبدارخانه ، کتاب خانه ، کفشداری ، اتاق مدیریت مسجد و سرایداری مسجد.
4 – کیا به مسجد محلشون میرن ؟
5 – در مسجد چه کار هایی انجام می دهید ؟
برای چایی قند می دهیم.
به سرایدار در تمیز کردن مسجد کمک می کنیم .
لامپ های مسجد را قبل از ورود نمازگزاران به مسجدروشن می کنیم.
میکروفون را برای اذان آماده می کنیم.
6 – نام مسجد محل شما چیست ؟
7 – چه کسی می تواند انجام وضو را نمایش دهد؟
8 – مراحل انجام وضو چگونه است ؟
الف – نیت ب – شستن صورت
ج – شستن دست راست از آرنج تا نوک انگشتان
د – دست چپ مانند دست راست شسته شود. ه - مسح سر
ی – مسح دو پا (ازنوک یکی از انگشتان تا برآمدگی پا)
9 – برای انجام چه کارهایی وضو می گیریم ؟
نماز خواندن ، قرآن خواندن و دعا کردن .
10 – چه کسی بلد است سوره ای از قرآن را برای من بخواند ؟
11 – قرآن سخن کیست ؟ قرآن سخن خدای مهربان است .
پس هر وقت قرآن می خوانیم یعنی خدای مهربان با ما سخن می گوید.
12 – ما در دعا چه می کنیم ؟
از خدای مهربان درخواست هایی داریم .
ما با خدای مهربان سخن می گوییم.
از خداوند شفای مریضان و سلامتی پدر و مادر را می خواهیم.
13 –وقتی یک سوالی درباره ی مسایل دینی برایت پیش می آید چه می کنی ؟
به امام جماعت مسجد مراجعه می کنم.
14 – شما در مسجد چه نکاتی را رعایت می کنید ؟
ما از وسایل مسجد به خوبی استفاده می کنیم تا خراب نشوند .
در تمیزی و پاکیزگی مسجد کوشا هستیم .
موقع سخنرانی صحبت نمی کنیم .
15 – به نظر شما یک کودک مسجدی اخمو و بد اخلاق است ؟
خیر . او همیشه خوش رو و خوش برخورد است .
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
#فارسی
#نگاره9
#در_مسجد_محله
ببین و بگو :
هدف از اين بخش، تصويرخوانی، بيان شفاهی، جمله سازی و درک ارتباط تصاوير است. (فعّاليّت گروهی) .
- دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصوير را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند.
- سپس معلم به صورت گروهی يا فردی راجع به آن تصوير سؤال کند.
- بین تصاویر رابطه ی مفهومی می تواند وجود داشته باشد.پس مفهوم هر تصویر می تواند جدای از تصویر دیگر باشد می تواند ارتباط هم داده شود.
- سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر جمله های کامل تر، تشويق شوند.
حرکت چشم از راست به چپ مورد توجه قرار گيرد.
تصوير1دو بچّه کنار آب در مسجد وضو می گيرند. برای خواندن نماز آماده می شوند. (رعايت بهداشت حتّی )
تصوير2نمازگزاران در کنار هم به تلاوت قرآن مشغول هستند. ( توجّه به اهميّت خواندن قرآن )
جمع بندی: دانش آموزان دربارهٔ تصاوير در گروه، بحث و گفت وگو می کنند و داستان کوتاهی
می سازند و نمايندهٔ هر گروه داستان را در دو مرحله بيان می کند.
گوش کن وبگو: با توجّه به هدف هر سؤال، پاسخ های ##منطقی دانش آموزان پذيرفته شود.
۱ مردم در مسجد چه می کنند؟ )هدف اشاره به نماز جماعت(
خدا را عبادت می کنند.
نماز جماعت می خوانند.
رأی می گيرند.
مشورت می کنند.
قرآن می خوانند.
اگر کسی بميرد، در مسجد برايش دعا می کنند.
۲ داخل مسجد چه چيزهايی می بينی؟ منبر، قرآن، مهر، تسبيح، جانماز، کتاب دعا، چادر نماز،
جای مهر، فرش، پرده، مردان، زنان، بچّه ها و...
بگرد و پیدا کن
دانش آموز کلماتی را که معلم نام می برد پيدا و نشان می دهد.
کلمات اين بخش: منبر، قرآن ، مسجد ، پرده ، جانماز
به دوستانت بگو:
1 - آيا تا به حال به مسجد رفته ای؟ چرا؟
بله (شرکت در مراسم ختم، نماز خواندن، رأی دادن بزرگ ترها و...)
2 - اسم مسجد محل خود را بگو. (پاسخ شخصی)
نمايش: بچّه ها وضو گرفتن را نمايش دهند. (اگر همراه با آب باشد، بهتر است.(
تذکرمهم: از شيوه های مختلف تدريس به صورت همياری و مشارکت و... استفاده شود،
زيرا اين کار بر شادابی و طربناکی کودکان و تنوع شيوه های آموزش می افزايد
و يادگيری و تعليم را گوارا می سازد.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1