پایه اول|
🔺 روش تدریس نشانه ا َ فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس2 : نشانه اَ َ
▪️ #قسمت1
✳️👈 روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي
اهداف كلي :
توجه به آثار خداوند
تقويت مهارت هاي خوانداري
آشنايي با عوامل موجود در طبيعت
✳️👈 اهداف جزئي روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
آموزش صدا و نشانه ي (اَ َ )
تقويت مهارت گوش دادن و سخن كفتن
بهره گيري از طبيعت در زندگي
آشنايي با وسايل بازي كه باد آن ها را به حركت در مي آورد
تاثير باد در حركت ابر ها
تقويت مهارت هاي حركتي
تقويت توانايي نوشتن صداي اَ
تقويت توانايي خواندن و نوشتن كلمات با صداهاي خوانده شده
علاقه مندي به دانستن و شور و شوق به يادگيري
✳️👈 انتظارات روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي:
فراگيران در پايان درس بايد بتوانند
تصوير خواني كنند
با توجه به تصوير نام هر تصوير را بخوانند
با توجه به شكل نشانه كلمه ها را دسته بندي كند
متن درس را بخوانند
باديدن شكل صداي جديدآن رانام ببرند…درسته؟
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
🔺 روش تدریس نشانه ا َ فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس2 : نشانه اَ َ
▪️ #قسمت2
✳️👈 پيش نياز روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
درست كردن ابر مثلا با نايلون و پنبه و چسباندن به تابلو
در صورت امكان درست كردن ابر با يونوليت و گذاشتن چشم متحرك
درست كردن بادبادك و گذاشتن چشم براي آن
البته در صورت امكان بچه ها از روز قبل باد بادك درست كنند و به كلاس بياورند و اگر ساعت تربيت بدني داشتند مقداري از وقت را به بازي بادبادك در حياط مدرسه بپردازند
صداي ضبط شده باد
ماسك ابر
لباس براي نقش باد
تصاويري كه در اسم آن ها شكل صداي اَ است
(براي ايجاد انگيزه مي شود انار را تزيين كرد و نيز انار دونه شده به كلاس برد)
ايجاد انگيزه در روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
عزيزان براي ايجاد انگيزه مي توان ايجاد انگيزه بعد از نشستن بچه ها
معلم از يك گروه مي خواهد نقش ابر بازي كنند و ماسك ابر به آن ها مي دهد و خودش شنلي مي پوشد تا در نقش باد باشد
سپس صداي باد از ضبط صوت مي آيد
معلم مي گويد : من بادم و من بادم از راست ميام ابرها رو جابجا كنم
ابرها مي گويند : ابر هستيم و ابر هستيم به فرمان باد هستيم
اگر باد از راست به چپ فوت كرد ابر ها بايد به چپ حركت كنند و اگر از چب به راست فوت كرد به راست حركت كنند.
بعد از ايجاد انگيزه معلم داستان تشكيل ابر را از روي تصوير توضيح مي دهد چون در درس باران آن را توضيح داده است در اين جا توضيح مختصري مي دهند.
اكنون زمان تصوير خواني است . نماينده دو يا سه گروه براي تصوير خواني تصوير بزرگ كه روي تابلو قرار دارد و همزمان ساير دانش آموزان تصويربزرگ كتاب خود را مورد بررسي قرار مي دهند ابتدا هركس به تنهايي در مورد تصوير فكر مي كند و سپس گروه و بعد كل كلاس و معلم با سوال و جواب از نمايندگان گروه ها به اهداف درس مي رسد….
-نقش معلم: سوال و جواب براي رسيدن به اهداف
-تصاويري كه در اسم آن ها شكل صداي اَ است را از قبل روي تابلو چسبانده ايم
-مثلا اَبر اَمين اَنار ……. بادبادَك دَريا دَر
اين كلمه ها با فونت ام جي فراز اوت لاين نوشته مي شود!
اكنون فراگير با توجه به تصوير ها اسم تصوير را مي گويد و تشخيص مي دهد كه صداي اَ َ در كجاي كلمه استفاده شده است و بعد از سوال و جواب خود دانش آموز به اين نتيجه مي رسد كه اَ َ دو شكل دارد اَ اول براي اول كلمه و بخش و َ غير اول كه اول بخش يا اول كلمه نمي آيد .
مثال:
معلم: اين تصوير چيه ؟
شاگرد: اَبر
م: صداي اول
ش: اَ بعد فراگير با ماژيك صداي اول را پررنگ مي كند
م: چون اَ اول كلمه اومده اسمش رو مي گذاريم اَ اول
م: اين تصوير چيه ؟
ش: دَريا
م: صداي اَ كجاي كلمه شنيده مي شه
ش: در وسط كلمه و َ ؛را رنگ مي كنند
م: پس اول كلمه نيست چون اول نمي ياد اسمش رو مي گذاريم َ غير اول
و الي آخر كلمه هاي پاي تابلو
تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي كلاس اول
تركيب صامت و مصوت انجام ميشه ب با َ مي شه ب
كتاب ها را باز مي كنند ابتدا اسم درس را دانش آموزان مي گويند
تا كنون دانش آموز از روي تابلو با توجه به تصوير و اكنون فراگير در كتاب با توجه به تصوير كتاب اسم درس را كشف مي كنند
تصوير خواني انجام شده است
سپس تصويرك ها بهتر است هر تصويرك را يك نفر بخواند
متن درس خوانده مي شود . يعني فراگير با توجه به تصويرك ها كلمه هاي متن را مي خواند
بهتر است كار متن خواني را داوطلب ها انجام دهند بعد ما اسم مي بريم..
سپس حروف قرمز توسط خود بچه ها نام برده مي شود و حروف روي خط پايين را خود بچه ها مي خوانند
ارزشيابي پاياني در روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
كارت صامت مصوت ها را مي پرسيم
كارت كلمات كه مي توانند بخوانند
كارت كلمات كليدي
گوش كن بگو به دوستانت بگو بگرد و پيدا كن مربوط به درس امروز
و اما تكاليف كه مبحث طولاني دارد و ما بنا بر شرايط و ويژگي دانش آموز تكاليفي جهت تثبيت ذهن به او مي دهيم
مثلا : پيدا كردن كلماتي كه صداي اَ و َ دارند و دور آن ها خط بكشند .
-: با خمير بازي شكل صداي اَ و َ را درست كنند .و نيز كلمه هاي آب و بابا
با شكل اَ و َ شكل سازي كنند . و يا با پنبه شكل ابر را درست كنند .
– طريقه تشكيل ابر را نقاشي كنند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه اول|
🧮 صفحه آغازین تم پنج ریاضی کلاس اول دبستان
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه اول|
🧮 آموزش صفحه ۳۰ ریاضی کلاس اول دبستان تم پنج ریاضی کلاس اول صفحه سی
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍ فلش کارت نشانه ب فارسی کلاس اول دبستان
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
14.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه اول|
✍ آموزش ##نگارش فارسی صفحه ۲۹ کلاس اول ابتدایی ##نگارش درس باران
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پایه اول|
فلش کارت اعداد فارسی
همراه با اشکال و چوب خط
طراح:ریحانه راد
#ریاضی_اول_دبستان
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
14.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه اول|
✍ آموزش ##نگارش فارسی کلاس اول دبستان صفحه ۲۸
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پیک هفته چهارم مهر.pdf
401.1K
پایه اول|
⏺ #پیک_هفتگی
💟 #هفته_چهارم_
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پیک هفته چهارم مهر.pdf
401.1K
پایه اول|
🦋 #پیک_هفته_چهارم_
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
1.rar
848.5K
پایه اول|
🦋 #پیک_هفته_چهارم_
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
به_نام_خد1_ازمون_نگارهdocx.doc
474.1K
پایه اول|
🦋 #آزمون_عملکردی_نگاره_ها
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول