🍭 #اهداف:
-ادامه دادن یک الگوی شطرنجی پیوسته.
-کشف قانون مربوط به الگو.
-تشخیص و رسم شکل تکرار شونده الگو.
🍭 #روش_تدریس:
- از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چوب کبریتها الگوی تکرار شونده دلخواه به گونه ای ترسیم کنند سر چوب کبریتها کنار یکدیگر نباشد برای این کار ابتدا از آنها بپرسید که چه الگویی با چوب کبریتها می خواهند بسازند و تکرار کنند. شما به عنوان نمونه می توانید یک بار انجام دهید سپس از آنها بخواهید یک الگویی را طراحی و آن را الگو را ادامه دهند. همین عمل را می توانید با دکمههای رنگارنگ انجام دهید.
از دانش آموزان بپرسید که آیا در کاشی کاریهای مسجد در صفحه آغزین بخش الگوی تکرار شونده می بینند؟ آن را بیان و یا مشابه آن را با اشیاء و یا اشکال مختلف بسازند و یا ترسیم کنند.
-از دانش آموزان بخواهید فعالیت صفحه ۵۳ را انجام دهند. در صورتی که در تشخیص شکل تکرار شونده مشکل داشته باشند می توانید با قرار دادن نقطه در ابتدای شکل تکرار شونده به آنها کمک کنید.
همچنین از دانش آموزان بخواهید در قسمتهای خالی الگوهایی را به دلخواه خود طراحی کنند. الگوهای زیاد و پیچیده را در کلاس برجسته کرده و توجه سایر دانش آموزان را به آنها جلب کنید.
🍭 #توصیههای_آموزشی:
اگر دانش آموزان در ادامه دادن الگو با مشکل مواجه هستند نمونه آن الگو را به صورت کمرنگ و یا نقطه چین در اختیارشان قرار دهید و از آنها بخواهید نقطه چینها را پر رنگ کنند و یا مربع ها را با نقطه های رنگی مشخص کنید و از آنها بخواهید به همان رنگ مربعها را رنگی کنند.
از دانش آموزان بخواهید که الگویی را در کلاس ب
🍭 #اهداف:
برقرار ارتباط با نمایشهای مختلف عدد ۳٫
توانایی نوشتن صحیح نماد عدد ۳٫
تشخیص مصادیق عدد ۳ در محیط پیرامونی در زندگی روزمره.
🍭 #روش_تدریس:
-در اینجا می توانید یک مروری بر صفحات کتاب نمایید و دانش آموزان را تشویق کنید که هر جا نمایش ۳تایی دیدهاند به شما نشان دهند همچنین از آنها بخواهید که با ابزارهای دلخواه یک نمایش ۳تایی درست کنند.
می توانید به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید که ردیف بالا و یا ردیف پایین چند مرحله از نماز را نشان می دهد. اگر دانش آموزان می دانند بیان کنند. (شما می توانید به آنها در بیان مراحل نماز کمک کنید)
-در فعالیت صفحه ۵۲ ابتدا به دانش آموز نمایشهای مختلف عدد ۳ را نشان دهید و به آنها با صدای بلند به عنوان نمونه بگویید ۳ چینه و پس به آنها بگویید که همه آنها نمایش عدد ۳ می باشد و ۳ را روی تخته بنویسید. به طریقه نوشتن عدد ۳ را آموزش دهید.
-برای نوشتن نماد ۳ ابتدا بخواهید عددهای کمرنگ را با توجه به فلشهای رسم شده پر رنگ کنند و سپس فعالیت مربوط به عددنویسی را انجام دهند.
🍭 #توصیههای_آموزشی:
در ارائه نمایش های مختلف عدد ۳ می توانید از درس های دیگر استفاده کنید. به عنوان نمونه از دانش آموزان بخواهید یک کلمه ۳ حرفی بگویند.
از دانش آموزان بخواهید که نمایش ۳تایی که در محیط پیرامونی می بینند تصور و بیان کنند.
در بعضی از شکلها به دا نش آموزان کمک کنید که سه جزء یک کل را ببینند به عنوان نمونه سه پایه یک دوربین یا سه بخش برگ گل شبدر.
در هنگام نوشتن عدد ۳ توجه دانش آموزان را به نقطه شروع توشتن، حرکت قلم و خط زمینه جلب ک
🍭 #اهداف:
-برقراری ارتباط با نمایش های مختلف عدد 4
-نوشتن صحیح نماد عدد ۴٫
-تشخیص مصادیق عدد ۴ در محیط پیرامونی.
🍭 #روش_تدریس:
- از دانش آموزان بخواهید مروری بر صفحات قبل کتاب کرده و نمایش های مختلف عدد ۴ را در صفحات کتاب نشان دهند. سپس با ابزارهای دلخواهی که دارند نمایشهای مختلفی از عدد ۴ بسازند. به عنوان نمونه با ۴ تا چوب کبریت نمایش های متفاوتی از عدد ۴ بسازند.
-از آنها بخواهید که حیواناتی را که چهار دست و پا راه می روند نام ببرند. در مورد یکی از چهار راههای نزدیک مدرسه بپرسید.
-به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید که در ردیف بالا چند تا از اعمال نماز را انجام میدهند؟
-حال به کتاب برگردید و با نوشتن عدد ۴ روی تخته در مورد هر یک از تصاویر از دانش آموزان بپرسید و از آنها بخواهید عدد هر قسمت را با صدای بلند بیان کنند و یا به سؤالهای شما پاسخ دهند. به عنوان نمونه چینهها از بالا در ردیف چندم قرار دارند؟ اولین چینه از سمت چپ چندتااست؟ سپس ۴ را روی تخته به د انش آموزان نشان دهید. در ادامه نوشتن صحیح نماد ۴ را آموزش دهید و از آنها بخواهید ابتدا عددهای کمرنگ را پررنگ کنند سپس نوشتن عدد ۴ را ادامه دهند.
🍭 #توصیههای_آموزشی:
از دانش آموزان بخواهید مصادیق عدد ۴ را در زندگی روزمره مثل چهار فصل چهار چرخ ماشین و .. بیان کنند.
در ابتدای آموزش فقط از نماد ۴ که در کتاب نوشته شده استفاده کنید و شکل دیگر عدد را به کار نبرید از دانش آموزان بخواهید کلماتی را پیدا کنند که ۴ حرف دارد و یا داستانی بسازند که در آن عدد ۴ وجود دارد و یا با اعداد ۳ و ۴ الگوهای