برای نوشتنِ آمَد
حتما مـ کمی بالاتر از خط زمینه و بصورت توپر نوشته شده و( د )را صورت( ر )با حلال بازتر ب سبک خط نستعلیق بنویسید
در واقع کودک هنر خوشنویسی را از حالا شروع کرده
نکته : اگر کودک مهارت پیدا نکرد او را اذیت نکنید فقط مرتب تمرین کندلطفا دقیقا به نشانه و خط زمینه موقع نوشتن م دقت شود.
تا دانش اموزان هم موقع نوشتن رعایت کنند چون هر طور که اول یاد گرفتن به همانصورت می نویسند
20.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علوم
فصل ۱۴ "از گذشته تا آینده
فندق
30.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم اموزشی فندق فصل هفت علوم اول
#فیلم_فندق_فصل_هفت
#علوم
18.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌فیلم اموزشی فندق
🍓 فصل سه علوم
🚀اول ابتدایی
#علوم
20.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 فیلم آموزشی فندق
🔹 فصل چهارم
#علوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوشتن «م» با حرکت آهسته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم نحوهی نوشتن «م»
#نشانه_م
صفحه ۴۴
#تم7
اهداف:
* مرور مفاهیم جمع و تفریق
* نمایش حاصل جمع یا تفریق با چوب خط
* تمرین مهارت حل مساله با حل مربع شگفت انگیز ۴ × ۴
* بکارگیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی
مرور_مفاهیم جمع و تفریق.
نمایش حاصل جمع یا تفریق با نماد چوب خط.
به کار گیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی.
تمرین مهارت حل مسئله با حل مربع شگفت انگیز ۴*۴٫
#روش_تدریس:
* می توانید با برش دادن دو دایره کاغذی با رنگهای متفاوت به پنج قسمت مساوی و با دادن شکل ها به دانش آموزان فعالیتی به صورت زیر را انجام دهید.
۱- ابتدا ۳ قطعه از یک دایره کاغذی و ۲ قطعه از دایره کاغذی دیگر بردارند و از آنها بپرسید که از هر دایره چند قطعه برداشته شده است سپس بخواهید ۲ قطعه باقیمانده از یک رنگ را به ۳ قطعه ای وصل کنند و حال از آنها بپرسید روی هم چند قطعه شده است. تا دانش آموزان یک درک مناسبی از مفهوم جمع کسب کنند. به این ترتیب می توانید تمرین هایی برای مفهوم تفریق طرح کنید.
حال می توانید سؤالاتی در مورد مفهوم اضافه کردن یا کم کردن کیک ها با توجه به صفحه آغازین بخش بپرسید. به عنوان نمونه اگر دو قطعه از کیک سمت راست به ۲ دختری که روی مبل نشسته داده شود چند قطعه از کیک می ماند؟ با طرح سؤال های مشابه از دانش آموزان به درک مناسب از مفاهیم جمع و تفریق و با توجه به تصویر مربوطه خواهند رسید.
* حال به صفحه ۴۴ کتاب درسی برگشته و فعالیت مربوطه را انجام دهید. در این فعالیت ابتدا توضیح دهید که هر کیک به ۵ قسمت مساوی تقسیم شده است سپس طبق دستور العمل بالای صفحع سؤالات مربوطه را بپرسید.
برای حل مربع شگفت انگیز این صفحه راه حل های مختلف دانش آموزان را سؤال کنید هر دانش آموز میتواند کار نفر کنار خود را کنترل و بررسی کند و در مورد صحت و سقم آن اظهارنظر کند.
توصیههای آموزشی:
دیدن ۵ قطعه مساوی از یک گودی یا کیک از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین از ابزارهایی که این تصویر را ایجاد میکند استفاده کند.
🍃ممکن است که دانش آموزان در هنگام انجام فعالیت مربوط به کیک و دیدن این که این تست است با مشکل مواجه شوند. شما می توانید آنها را به بشقاب که خطوط ناشی از برداشتن قطعهها در آن دیده می شود هدایت کند.
🍃در حل مربع شگفت انگیز هم میتوان با کنترل ستونها و هم با بررسی ردیف و هم با نگاه کردن به ۴ مربع که در یک چهارم مربع اصلی کنار هم قرار گرفتهاند به پاسخ مناسب دست یافت. بنابراین راه حل های مختلف را در کلاس مورد بررسی و توجه قرار دهید.
🍃