7⃣ مدیر یادگیری هم زیاد "نمیدانم" را به کار میبرد و هم تلاش میکند این جمله باشکوه در ذهن و زبان دانش آموز نقش بندد تا به رسمیت بشناسند مرز جهالت و دانایی را.
8⃣ مدیر یادگیری سعی میکند مسئولانه از بازتولید و تکثیر ضربالمثلها و تعابیر ضد توسعه جلوگیری کند؛ تعابیری مثل " دیواری کوتاهتر از من نیست که.." ؛ " مشکل خودته"؛ "به من چه؟"؛ "فکر خودت باش که..(با دلالت فقط به فکر خود باش)"....
9⃣ مدیریادگیری در راستای تحقق پایدار و حداکثر نوآوری به تفاوتهای دانشآموزان توجه دارد و آن را به رسمیت می شناسد.
0⃣1⃣ مدیر یادگیری، عقل کل نیست و صرفا به مغز و عقل دانش اموز نظر ندارد بلکه افزون بر ساحت ذهن به عواطف، هیجانات، احساسات، خیال و بالاخره همه ساحات وجودی و کنش های او توجه دارد.
1⃣1⃣ مدیر یادگیری تکلیف نمی دهد بلکه حاصل شوق دانش آموز را بطور داوطلبانه در قاب پژوهش و پرسش و پرسشگری به نظاره می نشیند.
2⃣1⃣ مدیر یادگیری زندگی کردن را با دانش اموز زندگی می کند و در دل این زندگی ریاضی و علوم و.. آموزش می دهد. وی آموزش را به مدرسه و مدرسه را به کلاس تقلیل نمی دهد. بلکه محیط آموزشی برای او بزرگتر از کلاس و مدرسه است.
3⃣1⃣ مدیر یادگیری چراغ عقل را روشن نگه می دارد تا راه دین به درستی و در ریل بصیرت و به دور از افراطی گری پیموده شود و حیات طیبه را در حیات دینی جستجو می کند و عطش این حیات را در دانش اموز خلق میکند.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 @tadriis_yar
Kingsoft-Office-9.6.2(FarsRoid.Com).apk
22.75M
#نرم_افزار
نرم افزار فوق العاده قدرتمند اندرویدی برای باز کردن فایل های (پی دی اف__پاورپوینت__و انواع فايل ها)
اگر فایل هایی که ارسال شده باز نمیشه ٬لطفا این برنامه رو نصب کنید
✅ مهارت های دهگانه زندگی ارائه شده ازسوی سازمان بهداشت جهانی
@tadriis_yar
✅ تکالیف متنوّع جهت پرورش خلّاقیّت دانش آموزان در درس فارسی نوشتاری :
✔️الف ) با حروف ا سم خود کلماتی را از درس پیدا کنید. مثال: احمد ـ ازـ صبح ـ آموزگارـ دوستان
✔️ب ) با حرف آخر کلمه ی داده شده کلمه ای پیدا کنید که این حرف اولین حرف کلمه باشد.
مثال:آموزگارـ رایانه- امروز
✔️پ ) حروف درهم ریخته را روی هم ترکیب کن .
مثال : خـ ر شـ یـ و د :
خورشید
✔️ت ) کلمه ی وارونه بدهید تا با کمک آینه کلمه را پیدا کند.
✔️ث ) با کم کردن حرف به حرف کلمه کلمات جدید بسازید .
مثال : ورامین ـ رامین ـ امین ـ مین - ین ـ ن
✔️ج ) ده کلمه از متن درس داده سپس از دانش آموزان بخواهید معنی کلمات را پیدا کرده و جمله بسازند.
✔️چ ) ده کلمه از متن درس داده سپس از دانش آموزان بخواهید مخالف کلمات را پیدا کرده و جمله بسازند.
✔️ح ) ده کلمه مهم از درس بدهید تا با آن کلمات داستان بنویسند.
✔️د ) پنج جمله از جملات مهم درس را به صورت نیمه بدهید تا بقیه آن را از کتاب پیدا کنند.
✔️ذ ) چند کلمه از درس بدهید تا بچه ها آن کلمات را از متن درس پیدا کنند و جمله ی آن را بنویسند.
✔️ر ) وقتی نکات دستوری کتاب فارسی را درس می دهید با توجه به آن نکات تکلیف بدهید مثلا" اگر جملات پرسشی را درس می دهید، برای تکلیف از آنها بخواهید که جملات پرسشی را از درس پیدا کنند و بنویسند .
✅ پایه سوم
@tadriis_yar
4_659642560746094631.pdf
323.4K
✅ طرح درس تلفیقی
✅ چندپایه
@tadriis_yar
Daftare Naghashi-=-www.Moralschool.Mihanblog.com.pdf
12.71M
❤️نمونه فایل کامل
🖤۹۵ طرح زیبا
#برای سرگرمی و هنر و خلاقیت
❤️ آبان ماه مبارک❤️
🖤فایل پیشنهادی🖤
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
@tadriis_yar
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
1_1826170945.pdf
243.7K
👆👆👆
✅ تدریس فعال
🔻شما چگونه کلاس درس خود را جذاب می کنید؟! بدیهی است که اگر دانش آموزان شما خسته و بی انگیزه باشند و توجهی به سخنان شما و مطالبی که قصد دارید به آنها منتقل کنید نداشته باشند، تدریس شما فاقد کمترین میزان از اثر بخشی مطلوب خواهد بود...
🔻این مطلب شامل پنج راهبرد ساده جهت افزایش انگیزه و انرژی داوطلبان در خلال فرایند تدریس و برگرفته از پیشنهاد های ژانل کاکس (کارشناس ارشد علم آموزش از دانشگاه ایالتی نیویورک) است.
✅ پنج راهبرد ذکر شده در مطلب به طور خلاصه به شرح زیر است:
1⃣ بازی های کلاسی بعنوان راهبُردهای تدریس
2⃣ ارتباط دادن مطالب کلاس با محتوای زندگی واقعی
3⃣ به کارگیری فنون تدریس از نوع مشارکتی و تعاملی کردن کلاس
4⃣ دادن حق انتخاب به دانش آموزان
5⃣ استفاده از فناوری در جریان تدریس
✍ترجمه و تلخیص: پرنیان جلالی، کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی
🔰منبع: مجله رشد فناوری آموزشی، دوره سی و پنجم|شماره۲|آبان۱۳۹۸
@tadriis_yar
4_659642560746094631.pdf
323.4K
❤️نمونه فایل کامل
🖤طرح درس تلفیقی
#چندپایه
درخواستی همکاران عزیزم
❤️ آبان ماه مبارک❤️
🖤فایل پیشنهادی🖤
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
@tadriis_yar
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
4_619698789367677334.pdf
626K
✅ کتاب راهنمای معلم ریاضی
⬅️ پایه اول
@tadriis_yar
راهنمای معلم علوم اول ابتدایی.pdf
1.25M
✅ راهنمای علوم
⬅️ پایه اول
✅ قابل استفاده برای همکاران تازه استخدام
@tadriis_yar
:
✔️بازخورد توصيفى
✅جملات حرکت آفرین
۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم
۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم )
۳-از تو انتظار بیشتری دارم
۴-امروز بهتر نوشته ای
۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن
6-با تلاش خود شادم کردی
۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین
۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم.
۹-بهتر از قبل نوشته ای
۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری
۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد.
۱۲-توقع بیشتری از تو دارم.
۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم.
۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی
۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است.
۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی
۱۷-مطمئنم که موفق می شوی
۱۸-هنوز فرصت جبران داری
✅جملات شادی آفرین
۱-از خط زیبایت لذت بردم
۲- از دقت تو سپاسگزارم
۳-از زحمت تو متشکرم
۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری
۵- بسیار خوش خط نوشتی
6- به به چه زیبا نوشتی
۷- چه خط زیبایی ! آفرین
۸-چه دفتر تمیزی داری!
۹- چه نیکو نوشتی !
10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد
۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد
✅جملات تشویقی
۱-آفرین بر همت و پشتکار تو
۲- آفرین بر این سلیقه
۳-آفرین بر تو گل بهشتی
4- آفرین بر تو که از بهترین های۵- آفرین بر گل نازنینم
6- باعث افتخار منی عزیزم
۷- دانشمند کوچک دوستت دارم
8- آفرین بر گل زیبای من
۹- آفرین بر گل نیلوفرم
۱۰- آفرین بر گل خوش بوى من
@tadriis_yar
✅روش های ابتکاری در آموزش جمله سازی
در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است.
✏1 ـ روش کارتي : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند.
حسن در کلاس دوم درس می خواند .
✏2 ـ کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند.
✏3 ـ روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد.
✏4 ـ جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند.
مثال : نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم
علی با نادر توپ بازی می کند.
📌بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد.
✏5 ـ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند.
✏6 ـ جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم.
✏7 ـ جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است.
مثال :
نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد.
نفر دوم : دست صورت خود را شست.
نفر سوم : صبحانه اش را خورد. و ...
✏8 ـ نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند.
✏9 ـ جمله سازی تلفیقی : در این روش در کنار سایر دروس تلاش می کنیم که جمله سازی را هم تمرین نماییم.
چند مثال :
در زنگ نقاشی از دانش آموزان می خواهیم که نقاشی های خود را در چند جمله به صورت کتبی توضیح دهند یا بعد از تشکیل نمایشگاه نقاشی به طور شفاهی در مورد نقاشی های خودشان صحبت کنند. در زنگ علوم از دانش آموزان می خواهیم مثلاً برای جنگل یا بیابان و ... جمله ای درست کنند. در زنگ ریاضی از دانش آموزان می خواهیم برای عبارت 9 = 5 + 4 جمله ای را درست کنند.
✅ پایه سوم
@tadriis_yar
4_5909022512712253796.pdf
487.7K
😍 #فایل 😍
❤️ عالی چک لیست ❤️
🌺 تمام دروس 🌺
سلام و عرض ادب
زنگ هنر را تلفیقی کار کنید....
مثلا تلفیق علوم با هنر....👈👈کشیدن حواس پنچگانه یا کشیدن دست چپ و راست خودشون و بعد با قیچی دوربری کنن
تلفیق ریاضی با هنر👈👈کشیدن نقاشی با اشکال هندسی مثلا بگید با دایره چه شکل هایی میشه کشید
تلفیق هدیه با هنر👈👈کشیدن بهترین هدیه ای که گرفتین
تلفیق فارسی با هنر👈👈کشیدن مسجد
خمیر بازی👈👈 درست کردن اعداد صفر تا ده بصورت انگلیسی
برش با قیچی
پیدا کردن تفاوت تصویر
کشیدن نقاشی با حروف الفبا
@tadriis_yar
# نمونه کارنامه خام پیشرفت تحصیلی
⬅️ارسالی: سرکار خانم گودرزی سرگروه پایه سوم
@tadriis_yar
📚🌻📚🌻📚🌻📚📚🌻📚🌻
قواعد فارسی علائم نگارشی
🛑 علامت های سجاوندی
نقطه( . ): نقطه علامت وقف وسکوت بزرگ در خواندن رانشان می دهد و نشانه ی تمام شدن جمله است.
نقطه ویرگول( ؛ )علامت وقف یادرنگی است بیشترازویرگول وکمتر از نقطه
دونقطه( : ): پیش از نقل قول و وقتی که کسی حرف می زند مانند علی گفت: او یک سال بزرگتر از من است
ویرگول( ، ): ویرگول یعنی درنگ نما وبرای جداکردن جمله ها و اسم ها و... می آید
علامت سؤال( ؟ ): درپایان جمله های پرسشی می آید مثال: آیا حسین در خانه است؟
علامت تعجب( ! ): این علامت درپایان جمله های تعجبی وجمله های عاطفی می آید مانند: افسوس/ای کاش/واقعا
💢پویایی آموزش با🔰
🔷️معاونت آموزش ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
قطع کردن:
مرتبه رو دربیار زود زیر آن خط بذار
تا اینجا رونگه دار ادامه روصفر بذار
به این می گن قطع کردن سعی کن بلدی حتما"
گرد کردن:
مرتبه رو دربیار زود زیر آن خط بذار
بعدیش رو دایره بذار از دایره خبر دار
اگه داره صفر تا 4 ادامه رو صفر بذار
اما بیشتر از 4 روی قبلی 1 بذار
ادامش روصفر بذار این گرد کردنه هوشیار
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
✅ ۵ راهکار برای افزایش اعتماد به نفس!
° اول °
مثبت فکر کن و افکار منفی رو دور بریز
° دوم °
خودت رو بشناس و برای شناخت خودت وقت بزار و تمام جنبه های شخصیتت رو تحلیل کن
° سوم °
اهداف کوچیک براب خودت تعیین کن تا با رسیدن به اونها احساس اعتماد به نفس پیدا کنی و آماده بشی برای رسیدن به اهداف بزرگ
° چهارم °
عادت های مثبت و سازنده در خودت ایجاد کن تا سلامت جسمی و روحیت رو بالا ببری
° پنجم °
در پایان هرکاری هرچند کوچیک از خودت بابت انجام این کارها تشکر کن.
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
🔲〰🔲〰🔲〰🔲〰🔲
🛑🛑🛑🛑🛑
از لحاظ شناختی سبک های یادگیری در دانش آموزان را به سه گروه تقسیم می کنند
سبکهای یادگیری: برای طراحی آموزشی و تکلیف
1⃣ سبک کلامی:دانش آموزانی که هوش کلامی بالاتری دارند و معمولا با یکبار گفتن معلم و شنیدن، یاد گرفته و درس را تکرار می کنند و مطالب را یاد می گیرند...
2⃣ سبک تصویری : با گفتن معلم و با شنیدن مطالب مطرح شده یادگیری انجام نمیشود یا کامل صورت نمی پذیرد بلکه باید با دیدن تصویر از آنچه موضوع یادگیری است، به یادگیری کامل دست یابند
3⃣ سبک دست ورز: با گفتن و شنیدن و دیدن تصاویر باز هم یاد نمی گیرد بلکه نیاز به دست ورزی و ساختن با دست خود و یا بازسازی و شیوه عملکردی یاد می گیرد.
🛑🛑🛑🛑🛑🛑
🔲〰🔲〰🔲〰🔲〰🔲
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
بهار امیدم! امیدوارم که همیشه سرسبز و خرم باشی.
فرزندم از سعی و تلاشت صمیمانه سپاس گزارم.
نهال کوچک رشد وشکوفایی تو آرزوی من است.
غنچه ی شاداب در انتظار شکفتن گلبرگ هایت هستم.
فرزند خوبم! دریای وجودت از آلودگی وجهل و نادانی دور باد.
عزیزم با سعی وتلاشت گلبوته های دانش را زودتر خواهی چید.
پرنده ی کوچک ! پروازت به سوی علم و دانش مبارک باد.
زیبایی وپاکیزگی کارهایت جاودان باد.
فرزندم!کوچ تو از سرزمین تاریکی به سرزمین روشنایی مبارک.
امید زندگی! تلاش تو لبخند شادی را به ارمغان می آورد.
فرزندم! وظیفه شناسی و تلاشت قابل تقدیر است رسیدنت به مرز دانایی مبارک باد.
امید کلاس ، نشستن شبنم علم و آگاهی بر گلبرگ های وجودت مبارک.
شکوفه من! امید چیدن میوه تلاشت را دارم.
بیا با هم سپاس خداوند یکتا کنیم روان خود را توانا کنیم
از توجه تو نسبت به انجام درست تکالیفت متشکرم.
مهربانم! انجام دادن به موقع تکالیفت نشانگر وظیفه شناسی توست.
دانش آموز ساعی! موفقیت تو قابل تقدیر است.
دیدی موفق شدی بیا خدا را شکر کنیم.
https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a