هدایت شده از تدریس یار پایه یازدهم
🔮کتاب ریاضی ششم خیلی مطلب و نکته داره‼️
توی این کانال یاد می گیریدکدوم
🗝قسمتهای کتاب را بخونی👀 و از هر فصل خلاصه های خوبی در اختیارت قرار می گیره تا در آزمون نهایی موفق💪🫀 بشی
📨همینطور سوالات خوبی از بقیه درسها برات گذاشتم تا استفادت کنی☺️❤️
در این کانال معلمان جدید 👩🏫الاستخدام 🖇یا معلمانی که امسال پایه ششم هستن دیگه برای تدریس درسها و زمان بندی⏰ اونها مشکلی ندارن
🌸معلمان و دانش آموزان عزیز 🎓
این کانال منحصر به فرد را از دست ندین💜🤌
شما می تونی در این کانال به در آمد برسی 😱🤌
می تونی با تهیه فیلمهای ریاضی 👩🏫 در این کانال خیلی راحت به در آمد ساعتی ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان برسی 🙂💸
دانش آموزان ششم و خانوادهای آنها هیچ وقت کلاس خصوصی یا تقویتی را به خاطر ازمونهای نهایی رد نمی کنن🫀🤌
لینک کانال:👈https://eitaa.com/namnabatee
جهت ارتباط با آموزگار پایه ششم:♡ @Tayebee1403
هدایت شده از آشپزی با هم
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpaziibaham
کتاب فارسی اول دبستان نوستالژی
جهت خرید با ما در ارتباط باشید .
✅جهت سفارش
@teacherschool
دفتر مشق کاوش(طرح.کوسه).pdf
1.76M
#دفتر مشق طرح کوسه
#اول_دبستان🍃🌻🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
4_414372779656217323.pdf
1.32M
#كتاب بازي با #چوب_كبريت
پر از معماهاي جذاب با چوب كبريت
☘☘☘☘☘☘☘
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
48.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آشنایی با قطعات رباتیک
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
35.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش رباتیک: اشکال هندسی👆
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
44.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش رباتیک: ساخت تاب 😍
#اول_دبستان🍃🌻🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش رباتیک: ساخت انبردست 👌
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای_کوتاه_فتحه (۲)
آموزش قرآن
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صدای_کوتاه_فتحه(۱)
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_صدای_کوتاه ( قسمت ۳)
آموزش قرآن
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای کوتاه فتحه ( قسمت ۴)
آموزش قرآن
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فتحه
#اول_دبستان🍃🌻🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اول آموزش روخوانی قرآن کریم (خانم فرجی).
#اول_دبستان🍃🌻🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس دوم آموزش روخوانی قرآن کریم (خانم فرجی).
#اول_دبستان🍃🌻🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
آموزش نگاره ها در پایه اول
✅ اول لازم است از خودمان بپرسیم نگاره ها چه هستند؟(چیستی)
✅ و چه هدفی دارند؟(چرایی)
✅ نگارەها دریچەای هستند از دنیای تصویر و رنگ که رو به دیار کلمه و واژه ها باز می شود (چیستی)
✅ هدف از نگاره ها ایجاد و تقویت رابطه ی دانش آموز با محیط، خود و دیگران (چرایی)
✅ شناخت ما از نگارەها باعث می شود بهترین رویکرد و فنون رو برای آموزش آن ها پیدا کرده، بکار ببریم.
✅ هر نگاره بهانه ای است برای ایجاد کنجکاوی و طرح پرسشی که نقطه ی آغاز یادگیری است. مهم این نیست پرسش از جانب ما باشد یا دانش آموز، بلکه مهم تعامل شاداب و فعال بین معلم و دانش آموز است.
نیک تر آن است که اگر ما می پرسیم سوال در قالب جمله باشد و بچه ها را تشویق به سخن گفتن و بیان نماییم.
✅ هر نگاره یک یا چند موضوع محوری دارد که باید تلاش کنیم دانش آموز را به سوی آن موضوع هدایت نماییم.
✅ در آموزش نگارەها حاشیه هایی وجود دارد کە از خود متن مهم تر می باشند؛ نظیر:
✅ افزایش اعتماد به نفس در روابط اجتماعی
✅ شناخت خویش و جایگاه خود در محیط و جامعه
✅ و توجه و تقویت مهارتهای زبان آموزی
✅️️ در پرسشها باید توجه داشته باشیم که توجه دانش آموز را به کل موضوع معطوف داریم.
✅ سوالات جزیی باعث می شود از کل موضوع دور و صرفا به جزئیات توجه داشته باشد.
✅ در آموزش نگاره ها می توان با تلفیق ریاضی به واژه ها و مفاهیم، بالا، پایین، چپ، راست، زیر، رو و... اشاره نمود.
✅ در لابه لای آموزش زمانی که احساس کردیم دانش آموزان خسته شدند از شعرهای مربوطه استفاده کنیم تا فضای شاد و مفرحی در کلاس داشته باشیم.
✅ بهتر است شرایطی مهیا کنیم که دانش آموز ضمن تصویرخوانی و مفهوم سازی، با آزاده همزاد پنداری کند.
✅ یعنی همزمان که آزاده را معرفی می کنیم به عنوان دانش آموز کلاس اول و فعالیت هایی که لازم است انجام دهد، کاری کنیم که دانش آموز خودش را مثل آزاده ببیند و به فعالیت ها و وظایف خود فکر کند.
✅در تمام مدت زمان تدریس نگاره ها بهتر است که به دانش آموزان آزادی کامل بدهیم برای اظهار نظر و حرف زدن در مورد آنچه می بینند
✅چون آن ها همزمان که از تصاویر و اشخاص صحبت می کنند، خود مستتر در این داستان را نیز نمایش می دهند.
✅یعنی خودشان را نشان میدهند.
✅️ و نیز لازم است که موضوع نگاره ها حالت چالش و حداقل به شکل سوال باشد و دانش آموز را به تفکر وادار کند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
بازی هایی برای روزهای اول در مدرسه:
۱. بچه ها رو ببرید توی حیاط به صف کنید. در دو یا سه ردیف (بسته به تعداد دانش آموزانتون)
بگید دست راست بالا
بعد دست چپ
دست راست روی پای راست
دست چپ روی پای چپ
دست چپ روی پای راست
و.....
به چپ چپ همه به سمت چپ حرکت کنند
به راست راست.......
جلو عقب
بالا پایین
✅ هدف: ایجاد روحیه شاد در بچه ها؛ شناخت جهتها، تقویت مهارت خوب گوش کردن؛ سرعت عمل در اجرای یک دستورالعمل
آموزش جهت ها از جمله مفاهیمی هست که توی تمام تم های ریاضی مشترکه.
۲. برای دقت و تمرکز بچه ها از بازی ریتم استفاده کنید.
بگویید من به میز میزنم و شما با ریتم من دست بزنید.
هرچه روزهای اول کلاس را شادتر کنید بچه ها به مدرسه علاقه مندتر می شوند.
حتی وقتی وارد کلاس میشوید ریتمیک به در بزنید و بگویید با ضربه من به در همه دست بزنید. هم با ورود شما فضای کلاس شاد می شود و هم بچه ها دقت و تمرکز شنیداری خود را رشد می دهند.
درضمن کلاس اماده کار تدریس می شود.
شعرهایی را ریتمیک بخوانید و بخواهید دسته جمعی تکرار کنند.
✅ بازی ریتم در تمرکز و پرورش دقت شنیداری بسیار اثر دارد.
۳. یه برگ کاغذ ترجیحا A۵ به بچه ها بدید و از اونا بخوایید یه نقاشی به دلخواه بکشند.
یا یه نقاشی بدید تا رنگ کنند.
اونهایی که دوست دارند به نقاشی یه چیزهایی اضاف کنند.
یا اصلا با مداد رنگیهای مختلف صفحه را خط خطی کنند.
در زمانی که بچه ها مشغول فعالیت هستند شما به کارشون نظارت کنید.
✅ دست برتر بچه ها را یادداشت کنید.
رنگ مدادهایی که با اون کار میکنن را بپرسید.
به نحوه مداد گرفتن شون دقت کنید. بچه هایی که مداد را درست دست نمیگیرند شناسایی کنید.
و .....
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
شعر لوحه نویسی کتاب فارسی نوشتاری پایه اول ابتدایی
لوحه ۱
نوکم کجاست؟ بالای خط
می خوام بیام روی خط. چطوری؟
از بالا به پایین
بهت میگم آفرین
🌺
لوحه ۲
نوکم کجاست؟ روی خط
می خوام بیام زیر خط. چطوری؟
از بالا به پایین
بهت میگم آفرین
🌺
لوحه ۳
نوکم کجاست؟ روی خط
می خوام برم سمت چپ
بعد بذارم یه نقطه
نقطه ی ریزه میزه
مرتب و تمیزه
🌺
لوحه ۴
نوکم کجاست؟ بالای خط
می خوام بیام روی خط
یک کمی برم سمت چپ
خوب و قشنگ و مرتب
🌺
لوحه ۵
نوکم کجاست؟ روی خط
می خوام برم به بالا
چطوری؟ از پایین به بالا
آفرین و مرحبا
🌺
لوحه ۶
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
اول میام روی خط
بعدا میرم سمت چپ
یه کمی میرم به بالا
آفرین و مرحبا
🌺
لوحه ۷
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
می خوام بیام زیر خط
اما با یک خط کج
🌺
لوحه ۸
نوکم کجاست؟ بالای خط
می خوام بیام روی خط
چطوری؟ با کمر شکسته
نه راسته، نه نشسته
🌺
لوحه ۹
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
می خوام بشم یه کاسه دو کاسه
بعدا بیام روی خط
اندازه و مرتب
🌺
لوحه ۱۰
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
می خوام بیام روی خط
چطوری؟ مثل یه دونه ابرو
یا یک کوه کوچولو
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
لوحه ۱۱
نوکم کجاست؟ روی خط
می خوام بشم یه کاسه
یه کاسه ی درسته
نه دست و پا شکسته
🌺
لوحه ۱۲
نوکم کجاست؟ روی خط
می خوام بشم یه گردی
نه گنده و نه لاغر
خوب و قشنگ و برابر
یک کمی بیام روی خط
ببین هستم مرتب
🌺
لوحه ۱۳
نوکم کجاست؟ بالای خط
اول میام روی خط
بعدا میشم یه کاسه
هستم شبیه دسته
کارم خیلی درسته
🌺
لوحه ۱۴
نوکم کجاست؟ بالای خط
یک کمی میرم سمت چپ
بعدا میشم یه گردی
سر می خورم زیر خط
اندازه و مرتب
🌺
لوحه ۱۵
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
یک کمی میرم سمت چپ
بعدا میشم یه گردی
حالا میشم یه کاسه
که زیر خط نشسته
🌺
لوحه ۱۶
نوکم کجاست؟ روی خط
می خوام بشم بادکنک
ناز و قشنگ و کوچک
یه کمی برم سمت چپ
چه قدر هستم مرتب
🌺
لوحه ۱۷
نوکم کجاست؟ بالای خط
اول میام روی خط
بعدا میرم سمت چپ
نوکم و بر می دارم
از بالا یه خط کج می ذارم
🌺
لوحه ۱۸
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
اول میشم یه نقطه
که یک کمی بزرگه
از زیر اون یک گردن
هستش برام مثل تن
🌺
لوحه ۱۹
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
می خوام بشم یه قطره
یه قطره ی درسته
نه دست و پا شکسته
🌺
لوحه ۲۰
نوکم کجاست؟ بالای خط
اما شدم نزدیک خط
اول با یه خط کج
میام یواش روی خط
یک کمی میرم سمت راست
فوری میشم یه کاسه
که خیلی خوب و نازه
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
توضیحاتی پیرامونِ برنامه ی هفتگی پایه ی اوّل:
فارسی: ۱۱ ساعت
۵ ساعت بخوانیم، ۵ ساعت نگارش (بنویسیم)، یک ساعت کتابخوانی
ریاضی: ۵ ساعت
علوم: ۳ ساعت
هنر: ۲ ساعت
ورزش: ۲ ساعت
قرآن: ۲ ساعت که سعی شود در زنگ های اول گنجانده شوند.
توجّه ۱: از ۱۱ ساعت فارسی، یک ساعت برای کتابخوانی در نظر گرفته شود.
۳ ساعت املا: یعنی ۳ جلسه در هفته به املای فارسی اختصاص داده میشود.
جلسه ی اول: آموزش// جلسه دوم: تمرین// جلسه سوم: ارزشیابی که در دفتر گرفته می شود. (یعنی املای دفتری، فقط یک جلسه در هفته می باشد.)
توجّه ۲: فارسی و نگارش پشت سر هم باشند تا یک ساعت بخوانیم کار شود و ساعتِ بعد نگارش کارشود. (بنویسیم)
توجّه ۳: روزی یک ساعت ریاضی، ریاضی ساعت آخِر نباشد. (دانش آموز خسته است و انرژی کافی ندارد.)
ساعت اوّل هم ترجیحاً نباشد ولی این انتخاب اجباری نیست. (دلیل: برخی فراگیران دیر از خواب بیدار می شوند و تمرکز کافی ندارند یا صبحانه نخورده و رمق برای تمرکز لازم را ندارند...)
توجّه ۴: هرگز ۲ ساعت پشت سر هم ورزش یا علوم یا قرآن، قرار داده نشوند.
توجّه ۵: بهتر است که ساعت کتابخوانی، زنگ آخِر باشد که اغلب، حال و هوای خوش تر و بهتری برای دانش آموزان دارد.
توجّه مهم ۶: از به کار بردن واژه ی املا، در برنامه ی درسی پرهیز شود تا از ایجاد استرس یا تنش در خانواده و اثر فشار روحی بر دانش آموزان جلوگیری شود.
توجّه ۷: واژه ی فارسی در برنامه ی هفتگی، یعنی بخوانیم یا نگارش. در برنامه ی هفتگی تفکیک نشوند.
به دانش آموز بگویید این دو کتاب در برنامه ی درسی شما، دو قلوهای جدا ناشدنی هستند تا خود را ملزم به آوردن هر دوی آنها بدانند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
کاربرگ چپ و راست
با پاسخ صحیح سوالات
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه