بازم قصه وآموزش باهم👇
اینبار ازدانش آموزبخواهید به تصویر نگاه کند 👀و قصه رابرای شما بگوید👄
قصه های قدیمی رابه دانش آموزمعرفی کنید و از اوبپرسید که قصه به اوچه یاد داده است 💥
👈یادتون باشه پرورش مهارت های کلامی هم بسیارارزشمنداست 🥇
اما حواستون به تفاوت های فردی بچه ها باشد 💥
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی
⛔️تمرین تقویت دقت وتمیز دیداری
📌تمیز و دقت دیداری؛ یعنی، قدرت برقراری تفاوت میان دو محرّک براساس ویژگی های معیّن.📌
👈بسیاری از اوقات مشکلات یادگیری دانش آموزان ناشی از ضعف مهارت های بینایی آنها از قبیل: دقّت و تمیز دیداری است.🌱
👈اما به راحتی و در قالب بازی میتونی از بروز این مشکل جلوگیری کنی پس حتما این بازی را انجام بده
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
#ورودی_اول
#مهارت_های_اولیه
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
.
📌معـــــلم و مدرس هستی، اما هنــوز از هوش مصنوعی استفاده نکــــردی😵💫😳
🔻مـــی خـواهـی آموزش و تدریست رو هـوشــمند کــنــی🔻
🔘می خواهی از هوش مصنوعی توی تدریس استفاده کنی 🦾🤩
📌آموزش هوش مصنوعی ویژه معلمین و مدرسین ایران👇🏻👇🏻
👩🏫| https://eitaa.com/moalemhooshmand/6738
👨🏫| https://eitaa.com/moalemhooshmand/6738
.
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
🔻 آیا به عنوان یک معلم از هوش مصنوعی در تدریس و آموزش استفاده می کنید🔻
📗گزینه اول: بــــــله 😎
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ٪42
📕گزینه دوم: خیــــر 🙁
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ %38
📙گزینه سوم: چطوریادبگیرم🥺
▒▒▒▒▒▒▒ ٪20
✍ معلمان مقتدر واثربخش:
🔹داشتن نظم و برنامه ریزی
( وسایل مورد نیاز همیشه همراهمون باشه ، با برنامه وارد کلاس شویم)
🔹داشتن ثبات شخصیت
( معتدل رفتار کنیم ، متفاوت رفتار نکنیم ، با بچه ها صادق باشیم و مشکل رو بهشون بگیم اما معلم نباید بیش از حد ناله کنه)
🔹مطالعه وعلم آموزی روزانه
( اهل مطالعه و علم باشیم ، چالش های اساسی بچه هارو حل کنیم )
درست و منطقی و متناسب با هر دانش آموز تکلیف بدیم؛ نمره بدیم ؛ امتحان بگیریم ( در سطح توانایی های بچه ها باشه ؛ توقع منطقی باشه ؛ امتحان منطبق بر دریافت هاشون باشه)
🔹زبان بدن و ظاهر خوب و تیپ خوب
( فریاد نزنیم؛ راست راه بریم؛ شل و وارفته نباشیم محکم باشیم و ... )
🔹نوع ارتباط ما با مدیر مدرسه و سایر معلمان
( خیلی مهم است که ما در نگاه بقیه ی همکاران چطور به نظر بیایم؛ حتی اتفاقات بیرون ازکلاس و ارتباط شما با همکاران برای بچه ها هم مهم است ؛ ارتباط منطقی و اصولی با همکاران داشته باشیم)
🔹ودر آخر اینکه سلامتی خیلی مهمه
( خوب بخوابیم؛ به سلامتیمان اهمیت بدهیم)
🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃
↙️ راه های پیشنهادی برای تقویت املای دانش آموزان ضعیف ↘️👇
⬅️ ۱- دقّت به مشق (رو نویسی) و تصحیح غلط ها و رعایت خطّ زمینه
⬅️ ۲- توجّه به دست ورزی در دوره ی آمادگی
⬅️ ۳- مطمئن شدن از شناخت حروف الفبای فارسی
⬅️ ۴- بررسی دقیق تکلیف شب در خانه
⬅️ ۵- توجّه بیش تر به دانش آموزان کند نویس
⬅️ ۶- پرهیز از حرکات اضافی موقع گفتن املا
⬅️ ۷- استفاده از دانش آموزان ممتاز برای روخوانی و تکرار و تمرین در کلاس
⬅️ ۸- توجّه به نوع نشستن
⬅️ ۹- استفاده از کارت تند خوانی
⬅️ ۱۰- ترکیب صامت و مصوّت
⬅️ ۱۱- اطمینان از تلفّظ صحیح حروفات توسّط دانش آموزان
⬅️ ۱۲- تصحیح املا توسّط خود دانش آموزان و . . . .
❓ بعضی از دانش آموزان عدد ۲ و ۶ و ۹ را #برعکس می نویسند علتش چیست؟
چگونه این مشکل را #رفع کنم؟
🔷 #پاسخ پیشنهادی :
🔹این دانش آموزان احتمالا در #جهت_یابی دارای مشکل می باشند.
برای این مورد بچه ها باید:👇
🔺#ابتدا تمرین کنید مفهوم #راست را خوب یاد بگیرد ، او را گیج نکنید . چپ و راست با هم آموزش داده نشود ، آنقدر راست را #تکرار کنید تا کاملاً مسلط شود ، بعد خودش می فهمد چپ ، کدام طرف هست.
مثلا بگویید: دست راست بالا،دست راست روی سر ، دست راست کمر، دست راست روی لپ و ...
🔺 #تن_آگاهی، یعنی اندام و بدنش را خوب بشناسد.
دست روی بازو ، دست روی ران ، دست به کمر ، دست روی شانه ، دست روی زانو ، دست روی چانه، دست روی گونه، دست روی پیشانی و ...
وقتی کاملاً بر جسم و وجود خودش #آگاهی پیدا کند و هوش #فضایی او تقویت شد ؛ دیگر #اشتباه در جهت یابی ندارد.
🔺 کشیدن #فلش و فلش بازی : روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همان طرف با انگشت ، اشاره کند و جهت را ذکر کند
🔺 #نقطه_چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها، آن ها را پر رنگ کن.
📍 #نکته :
اگر کودک راست دست است ابتدا سمت راست و اگر چپ دست است ابتدا سمت چپ را به وی آموزش دهید .
مثلاً این دست که با آن می نویسی دست راست توست پس چشم راست ، گوش راست و پای راست تو هم طرفی هستند که دست راست تو، یعنی دستی که با آن می نویسی هست .
در صورتی که در این حد هم مشکل داشت می توانید از یک نشانه #بیرونی مثل #انگشتر، النگو و یا یک روبان که به دست #برتر کودک می بندید ، استفاده کرده و آموزش را ادامه دهید.
🔷🔶 اگر میخواهید دانشآموزان جهت خواندن آمادگی پیدا کنند یا پیشرفت نمایند ۱۸ روش عملی زیر را پیشنهاد میکنیم.👇
۱👈کلمه ها و سپس جمله هایی به وی گفته شود تا او بلا فاصله و عینا تکرار کند . (تقویت حافظه شنيداری )
۲👈صداهای مختلفی از قبیل صدای حیوانات ــ باد و غیره را ضبط نمائید و از وی بخوا هید تا مثل آنها تقلید کند .
۳👈جمله های ناقص را بگویید تا وی ادامه آن را بطور مناسب کامل کند .
۴👈تعداد کلمه ها را به او بگوئید تا صدای مورد نظر را اگر در همان کلمه ها شنید دست بلند کند .
۵👈تعدادی دستورالعمل را به او بگوئید تا آنها را اجرا نماید . مثال، در را باز کن ، بخواب و ...
۶👈چند کلمه را بگوئید و از وی بخواهید تا آنها را برعکس کند و برای شما بازگو کند.
۷👈تمریناتی کتبی به او بدهید تا بخواند و آنها را انجام دهد .
۸👈تعدادی تصویر در اختیار وی قرار دهید سپس بخواهید تا شکل یا شکل های مورد نظر شما را از بین آنها پیدا کند
۹👈تعدادی تصاویر ناقص را در اختیار وی قرار دهید و بخواهید تا آنهارا از روی نمونهی کامل شده ، کامل کند .
۱۰👈تعدادی شکل یا تصویر را که رویدادی را نشان بدهد بطور نامنظم در اختیارش قرار دهید و بخواهید آنهارا بر اساس نظم منطقی ، شماره گذاری کند . (اگر بصورت پازل باشد مرتب کند .)
۱۱👈تعدادی ماز را در اختیار او قرار دهید تا راه مناسب را نشان دهد . ( هر تمرین برای یک روز )
۱۲👈از بین حروف یا کلمه های داده شده پیدا کند.مثلا حروف یا کلمه های سمت راست را پیدا کن و به من بگو.
۱۳👈تعدادی کلمهی ساده را روی کارت بنویسید و آنها را روی زمین بچینید ، سپس بخواهید تا فلان کلمه را پیدا کند .
۱۴👈تعدادی شماره را روی کاغذ یا وایتبرد بطور پراکنده بنویسید و هر بار از کودک بخواهید تا شماره مورد نظر شمارا پیدا کند .
۱۵👈چنانچه احساس می کنید کودک در هنگام خواندن سرش گیج میرود یا سوزش چشم دارد همچنین چشمش را نزدیک به کتاب می گیرد ، لازم است او را به چشم پزشک هدایت کنید .
۱۶👈چنانچه یک چشم کودک تنبل است ،چشم سالم و برتر او را تا مدتی ببندید تا از چشم تنبل استفاده کند تا به این وسیله از حالت تنبلی خارج شود .
۱۷👈مدادی را جلوی چشمان وی قرار دهید (در فاصله 50 سانتی ) و بخواهید بدون حرکت دادن سر ، مسیر حرکت آنرا با چشم تعقیب نما ید.
۱۸👈چند مثلث و دایره بکشید و از او بخواهید مانند نمونه وبا توجه به حرکت فلش ها یک بار از سمت راست به چپ و بار دیگر از چپ به راست روی هوا با انگشت آن شکل را رسم نمایید
🪴
#تفسیر_نقاشی
✅نقاشی یک گل دختر ۹ساله
🔹خورشید کامل با شعاع های نور نشون میده رابطه ی خوبی با پدرش داره
🔸کشیدن چمن به صورت بدون زاویه نشون دهنده ی شخصیت آروم کودکه
🔹درخت به شکل گرد و دالبری، نشانه ی شخصیت منعطف و تا حدی درونگراست
🔸کشیدن میوه نشان دهنده ی توجه کودک به رشد شخصی و همچنین نیاز به جلب توجه اطرافیان
🔹گل ها نشانه نیاز به محبت و آغوش مادره
🔸رنگین کمان نشانه ی میل به بازگشت به آغوش مادره
🔹رنگ غالب نقاشی ش سبزه که نشانه ی تمایل به توجه و محبت بیشتره