eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.7هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
تقویت حافظه فعال ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
تقویت حافظه فعال ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
تقویت حافظه فعال ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
233_62499529824199.pdf
2.77M
تمرینات حافظه فعال ، حافظه دیداری ، دقت دیداری آمادگی برای ورود به کلاس اول ابتدایی ارسالی از همکار خوبم خانم رویا نجفی سرگروه محترم پایه اول خرمبید ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
دست نوشته استاد ریاضی جناب آقای دکتر قباخلو ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
این تصاویر برای دست ورزی و تقویت انگشتان دست بسیار عالی و کاربردی می باشد. دانش آموزان این تصاویر را از روی خط چین ها قیچی می‌کنند و سپس برش های ایجاد شده را باید به صورت پازلی منظم روی برگه A4 سفید بچسبانند. که نظم دهی پازل هم علاوه بر دست ورزی باعث تقویت دقت ،تمرکز و حافظه دیداری دانش آموزان می باشد. و در کل باعث ایجاد انگیزه و بازی در دانش آموزان هم می شود . با سپاس از همکار خوبم سرگروه پایه اول مرودشت سرکار خانم زهره بهرامی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1 #پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📏📒📕✏️وسایل مورد نیاز دانش آموزان کلاس اولی ❤️🙏با سپاس از همکاران سرگروه پایه اول خوزستان ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
193_62511535999777.pdf
23.12M
✅گنجینه مهر 😍آمادگی ورود به کلاس اول ❤️با سپاس از همکاران سرگروه پایه اول خوزستان ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
175_62348382432512.pdf
102.4K
🌸🍃🌾🌼🌺🌻🌺🌼🌾🍃🌸 👈 شرح وظایف آموزگاران 🌸🍃🌾🌼🌺🌻🌺🌼🌾🍃🌸 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
239_62511544101632.pdf
2.84M
👩‍🏫راهنمای معلم 🎨🎼🎭🖋📖درس هنر دوره اول ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
باورهای غلط درباره خوشنویسی و زیبا نویسی دانش آموزان ابتدایی  🌸🍃🌸🍃🌸🍃 1-زیبا نویسی ذاتی است و تو ژن بچه من نیست ! اینگونه نیست ...اگر مشاهده کرده اید که والدینی که خوش خط هستند فرزندشان نیز خوش خط است ، دلیلش در ذاتی بودن آن نیست . بلکه بخاطر ارتباط مداوم بچه با خط خوش والدین و نهادینه شدن آن در تصویر ذهنی بچه از نوشتن ، زیبا خواهد نوشت . 2-خط تحریری کتاب برای بچه های ابتدایی سخت است فعلا مهم یادگیری است و نه زیبا نوشتن ! این هم باور نادرستی است چرا که خط نوشتاری کتابهای فارسی ابتدایی و مخصوصا پایه اول بصورتی تدوین شده اند که حالت آموزشی خود را حفظ و اما دست بچه ها را برای عادت به دورهای خط تحریری آماده می سازد . 3-فرزندم چپ دست است بخاطر همین بد خطی او طبیعی است ! این هم از دیگر باورهای غلط والدین عزیز است . چپ دستی و راست دستی به خودی خود تاثیری در کیفیت خط انسان ندارد . خود بنده چند دانش آموز چپ دست داشته ام که نه تنها خطشان چیزی از راست دستها کم نداشته بلکه بعضا از آنها بهتر بوده اند. 4-زیبا نویسی در کیفیت درسی فرزندمان تاثیری ندارد! به جرات می توانم بگویم که همه ی دانش آموزانی که زیبا و مرتب می نویسند از نظر درسی هم بسیار موفق هستند . زیرا دانش آموزی وقتی با تعمق و تفکر کلمه ای را به ظرافت بنویسد و به ساختار آن برای نوشتن دقت کند طبیعی است که در دیکته نویسی هم با دقت عمل کند و اشتباه حداقلی داشته باشد. 5-خط دخترها از خط پسرها بهتر است چون دخترهای ابتدایی مرتب تر هستند! از نظر روانشناسی رشد دخترها از نظر جسمانی در سنین اول تا سوم ابتدایی از پسرها جلو هستند . بخاطر همین دختر بچه ها در سنین 7تا 9 سالگی قدرت کنترل مدادشون بهتر از پسر بچه ها است . به همین خاطر یک دختر بچه در صورت راهنمایی درست زودتر و بهتر از یک پسر بچه می تواند بنویسد . البته این کافی نیست 6-طریقه ی گرفتن مداد تاثیری بر زیبانویسی ندارد! اتفاقا تاثیر مستقیم دارد . به همین خاطر نگارنده هفته های آغاز سال تحصیلی خیلی به نحوه ی گرفتن دقت کرده و همیشه به طریقه ی صحیح گرفتن مداد دقت می نمایم . 7-آموزگار فرزندمان برای آموزش زیبا نویسی وقت نمیگذارد ! لازم نیست که به دانش آموزان  آموزش مستقیم زیبا نویسی داد . بلکه همین که آموزگار به صورت غیر مستقیم آنها را به زیبا دیدن و درست نوشتن و تذکر مستقیم در موقع لزوم رهنمون باشد کافی است . 🌸🌈🌸🌈🌸
در روز اول مهر، به عنوان معلم، می‌توانید مراحل زیر را برای آشنایی با دانش‌آموزان و ایجاد یک محیط آموزشی مثبت انجام دهید: ۱. خوش‌آمدگویی و معرفی خود: با یک سخنرانی کوتاه خود را معرفی کنید و از دانش‌آموزان بخواهید که خود را معرفی کنند. این کار کمک می‌کند تا فضای کلاس دوستانه و راحت شود. ۲. تعیین قوانین و انتظارات: به طور واضح قوانین و انتظارات خود را در مورد رفتار و عملکرد در کلاس بیان کنید. این کار به ایجاد نظم و ساختار کمک می‌کند. ۳. آشنایی با نام‌ها: از روش‌هایی مانند بازی‌های گروهی برای یادگیری نام دانش‌آموزان استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا سریع‌تر با یکدیگر آشنا شوید. ۴. گرفتن نظرات و انتظارات دانش‌آموزان: از دانش‌آموزان بپرسید که چه انتظاراتی از کلاس دارند و چه موضوعاتی را دوست دارند یاد بگیرند. این کار به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های درسی را متناسب با نیازها و علایق آن‌ها تنظیم کنید. ۵. فعالیت‌های گروهی: از فعالیت‌های گروهی و بازی‌های آموزشی برای شکستن یخ و ایجاد روحیه تیمی استفاده کنید. این فعالیت‌ها به ایجاد ارتباطات مثبت کمک می‌کند. ۶. آشنایی با محیط کلاس: به دانش‌آموزان فرصتی بدهید تا با محیط کلاس، وسایل آموزشی و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا شوند. ۷. ارائه برنامه درسی: یک مرور کلی از برنامه درسی و موضوعاتی که در طول سال خواهید پوشش داد، ارائه دهید. این کار به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از انتظارات و اهداف آموزشی آگاه شوند. با این روش‌ها می‌توانید شروعی موفق و مؤثر برای سال تحصیلی داشته باشید.
یک معلم آگاه چگونه برنامه ریزی می کند وچه چیزهایی را می داند؟ ۱- برنامه ریزی قبلی برای تمام زنگ های درسی وطراحی آموزشی و فعالیت های مناسب برای تدریس داشته باشیم.📝 ۲- طراحی و برنامه ریزی هدفمند برای فعالیت های آموزشی متناسب با تدریس، پیش از شروع کلاس، رمز موفقیت درکنترل کلاس و رسیدن به اهداف درسی می باشد.📝 ۳- تدریس، فقط بیان وانتقال مطالب توسط معلم نیست❌ تدریس موفق به معنی ایجاد فضای مطلوب برای فعالیتِ دانش آموزان و نقش تسهیلگری وهدایت گری معلم است.📝 ۴- پاسخ ها، نتایج وراه حل ها راشما نگویید❌ صبرکنید تا بچه ها بعداز زمان تفکرو راهنمایی شما خودشان مسئله راکشف کنند یا پاسخ رابیابند.📝 ۵- مواد و وسایل مورد نیاز فعالیت ها را از روز قبل به اولیا ودانش آموزان اطلاع دهید.📝 ۶- فعالیتها طوری طراحی شود که همه ی دانش آموزان درطول فرایند تدریس فعال باشند.📝 ۷- به دانش آموزان، زمان لازم برای تفکر بدهید تا خودشان پاسخ راکشف وراه حل را پیداکنند، تا یافته های جدید، برپایه ی اطلاعات قبلی در ذهن شان ساخته شود.📝 ۸- جو کلاس را به فضایی امن و بدون تنش تبدیل کنیم تا دانش آموزان فرصت اظهار نظر و بیان سوالات شان را داشته باشند. ۹- طوری درکلاس حرکت کنید که فعالیت همه ی دانش آموزان را زیر نظر داشته باشید وارزیابی کنید.📝 ۱۰- اگر دانش آموزی فعالیت خودرا اشتباه انجام داد، سریع کار او را اصلاح نکنید.❌ ازاوبخواهید دوباره انجام دهدو اوراهدایت کنید تا خودش متوجه شده و کارخودرا اصلاح کند. ۱۱- کشف کردن راه حل توسط خود دانش آموزان، باعث تثبیت یادگیری وایجاد حس لذتِ حل مسئله در آنها خواهد شد.📝 ۱۲- از هرچه که در اطراف شماست برای ایجادشرایط بهتر آموزشی استفاده کنید و برای فعالیت کلاس خود فضایی امن و صمیمی ایجادکنید. ۱۳- از دانش آموزانی که باسرعت  فعالیت خود را انجام می دهند، برای کمک به دانش آموزان دیگر بهره ببرید.📝 ۱۴- توجه داشته باشیم که رفتار وگفتار معلم، الگویی بسیار موثر در میزان شور وعلاقه به یادگیری دانش آموزان می باشد.📝 ۱۵- استفاده از ایفای نقش ونمایش درایجاد صمیمیت و رابطه ی نامرئی عاطفی بین معلم ودانش آموزان وجذابیت کلاس بسیار موثراست.📝 ۱۶- برای فعالیت هایی که نیاز به دست ورزی دارند، در جهت حفظ محیط زیست، بچه هارا به استفاده از وسایل بازیافتی تشویق کنیم.📝 ۱۷- تدریس موفق یعنی انجام فعالیت هایی که با برنامه ریزی ومدیریت معلم منجر به یادگیری دانش آموزشده وپس از پایان تدریس حس رضایت و تغییرمثبت برای معلم ودانش آموزان را درپی داشته باشد.📝 ۱۸- تدریس موفق حتما منجربه تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به محیط پیرامون، رفتارهای اجتماعی و مسائل زندگی و ارزش های اخلاقی و....خواهدشد، به شرطی که برای این تغییر برنامه ریزی آگاهانه وطراحی فعالیت مناسب انجام شود.📝 ۱۹- معلم آگاه دانش آموزان خود را به شکل شهروندان آینده می نگرد و برای رشد شخصیتی و علمی دانش آموزان خود دلسوزانه وبا شوق دست به ابتکار وخلاقیت خواهد زد.📝 ۲۰- معلم آگاه دربرخورد با مشکلاتِ دانش آموزان نا امید نمی شود و معتقد است: همیشه راهی هست! برای یادگیری بهتر وکمک به دانش آموزان دارای ضعف تحصیلی، برنامه ریزی کرده و تمام کلاس را درجهت رشد آنها به تحرک و تلاش وا می دارد.📝 🌿🌱☘🍀🪴
💠نکات کلیدی مدیریت کلاس در واقع این نکات نكته های باریك تر از مویی هستند كه رعایت آن ها به بهبود مدیریت كلاس درس می انجامد. ◀️سعی كنید چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزید ، نه به نداشته های آنان. ◀️همه به محرك نیاز دارند ، تشویق نوعی محرك است . ◀️اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضی است . ◀️ انتقاد سازنده را همیشه با بیان یكی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز كنید. ◀️ رفتار را سرزنش كنید ، نه شخصیت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم . ◀️ برای تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم . ◀️همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشیم . ◀️در وجود دانش آموز ضعیف یا بد ، خوبی ها را بجویید و آن ها را تقویت كنید. ·◀️هرگز دانش آموز را به كاری كه نمی توانید ، تهدید نكنید؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد. ◀️فرمول تنبیه را پاك كنید و فرمول تشویق را جایگزین كنید. ◀️ دانش آموزان آن گونه كه ما می خواهیم نمی شوند ، بلكه آن گونه كه هستیم می شوند. ◀️برای رسیدن به هدف های خود در كلاس ، مثبت فكر كنید. ◀️برای اثر گذاری بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خواسته های آن ها توجه كنید . ◀️یاد ندهیم ، از هم یاد بگیریم . حاكم شدن یك سلیقه ، نه شدنی است نه مطلوب . ◀️چشم دانش آموز به رفتار ما و گوش او بر گفتار ماست . پس باید مواظب باشیم چه می كنیم و چه می گوییم . ◀️با روش تدریس دیروز نمی شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد. ◀️ نظم كلاس نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب . ◀️بهترین پادزهر معلم برای بد رفتاری دانش آموز این است كه مایل باشد به دانش آموز كمك كند. ◀️برای آنكه به ذهن دانش آموز راه یابند ، ابتدا باید به دل او راه پیدا كنید. ◀️ تكالیف باید تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی ، نه مایه ی عذاب .
چند طرح زیبا و جذاب تزیین کلاس🌸🍃🌸