فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقویم_روز_یکشنبه
#هشتم_مهر_۱۴۰۳
#اکرمبهدانه
#التماسدعا
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📖 تقویم شیعه
☀️ یکشنبه:
شمسی: یکشنبه - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
میلادی: Sunday - 29 September 2024
قمری: الأحد، 25 ربيع أول 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹صلح امام حسن مجتبی علیه السلام، 41ه-ق
🔹جنگ دومة الجندل، 5ه-ق
📆 روزشمار:
▪️9 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
▪️13 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️15 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
▪️39 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️47 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
⏰کانال پرورشی ایران
حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آموزش لوحه نویسی ل
🔸 نگارش فارسی اول دبستان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان مداد مشق و انگشتان دست
#احدی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قانون یکی بنویس یکی ننویس
آموزش اول مهر ماه
#احدی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش خط زمینه
#احدی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
#شعر_ی_برای_نگاره_ یک
(به خانه ما خوش آمدی)
آی بچه ها آی بچه ها! خوش آمدید خانه ی ما
اگر که خوب گوش بکنید یاد می گیرید خیلی چیزا
این خانه را که می بینید یک در دارددوپنجره
از هرجایی که فکر کنید خانه ما قشنگ تره
راستی یادم رفته بگم که اسم من آزاده است
خدای مهربون به من مادر خوبی داده است
مثل تمام شماها من هم کلاس اولم
درس ها راخوب یاد میگیرم فکر نکنید که تنبلم
شکر خدا باید بگم بابای من مهربونه
وقتی می آدازسرکار خنده رو لب ها مهمونه
تصویر را خوب نگاه کن حالا بگو دوست عزیز
پنجره کو؟ پرده کجاست؟ فرش وگل وکتاب ومیز
اعضای خانه هر کدام دارند یه کاری می کنند
مادروبابا وامین بگو چه کاری می کنند؟
تدریس
نگاره ی ۱
نگاره 1 :به 🏡 خانه ی ما خوش آمدی
اهداف درس :
1-آشنایی با نهاد خانواده و اعضا و وظایف هر کدام از آنها
2-احترام گذاشتن به اعضای خانواده
3ـ آشنایی با ابزارها ووسایل زندگی
4توانایی تلفظ کلمات کلیدی.... بابا..مادر...آزاده و امین...
5-توانایی رسم خط عمودی از بالا به پایین
6-آشنایی با نحوه ی نوشتن.... نشستن....و قلم به دست گرفتن.
همانطورکه می دانیم نگاره ها بهانه ای برای ایجاد کنجکاوی و تفکر در دانش اموزان است و هم چنین کنجکاوی و تفکر نقطه ی شروع یاددهی -یادگیری است...
در نگاره ها سوال کردن معلم از دانش آموز بسیار مهم است اما باید توجه کنیم سوالات ما هدف دار باشند..... و به نکات فرعی و کم اهمیت اشاره نکنیم...
سوالات باید دید دانش آموزان را به... کل... متوجه سازد...
مثلا اینکه بپرسیم..
. آیا تا کنون این منظره را دیده ای ؟آری یا نه؟؟؟؟؟؟؟👉این سوال
کمک چندانی بما نمیکند چون یک پاسخ ساده و کم اهمیت را شامل شده است..
اما این سوالات میتوانند کمک بزرگی در تقویت تفکر و اندیشه دانش آموزان باشند..
1-پسرم یا دخترم از این تصویر چه میفهمی؟
2-فکر می کنی مردی که روی نیمکت نشسته به چه چیز فکر می کند؟؟؟
3-اگر بجای پدر یا مادر بودید برای فرزندتان چه کارهایی میکردید. ؟؟
4-اگر به جای امین یا آزاده بودی چه بازیهایی انجام می دادی ؟؟؟؟
این سوالات کمک بزرگی بما خواهند کرد و ذهن دانش آموز را به تجزیه و تحلیل و کنش و واکنش دار.میکند
نکات قابل ذکر برای نگاره ها
قابل توجه مدرسین (اولیا، آموزگاران، مربیان و...) گرامی پایه اوّل دبستان، برای آموزش نگارهها، هرمدرسی با توجّه به میزان تجربه ومهارتی که در کتابها وکلاسهای مختلف کسب کرده است به شیوههای فردی متفاوت، اما کاملاً منطبق بر اهداف کلی ذکرشدهی نگارهها، در کتاب معلّم «راهنمای تدریس» فارسی پایه اوّل دبستان، چاپ 1391، عمل میکند. یکی از اهداف مهم مهارتی زبانآموزی نگارهها، صوت آموزی(آوا) است. (آن دسته از صداها که توسط اندامهای گفتاری بشر تولید میشوند. صداهای زبانی یا «آوا» نام دارند.) آموزش صوت آموزی از نگارهی دوم با کلمات هم آغاز شروع میشود(آبی، آزاده>آ) (کتاب، کیف، کفش>ک). در نگاره سوم، آموزش زبانآموزی از طریق کلمات هم پایان ادامه پیدا میکند(آزاده، مدرسه> اِ) ،در نگارهی چهارم آموزش این مهارت با بخش کردن کلمات و در نگاره پنجم با بخش و صدا خوانی که تا پایان نگارهها تمرین و تکرارمی گردد وتادست یابی قابلقبول و متناسب در این مهارت، در آموزش نشانههای یک، هم ادامه پیدا میکند. برای صوت آموزی صامتها، بهتر است ابتدا صوت موردنظر، با کلمههای هم پایان(کلماتی که به صوت یکسانی پایان مییابند) شروع شود؛ و برای صوت آموزی مصوّت ها بهتر است از کلمههای هم آغاز(کلماتی که با صوت یکسانی آغاز میشوند) استفاده شود پس از یادگیری تشخیص صوتی، بهتر است خود نوآموز هم کلمههایی را مثال بزند. در بخش آموزش نگارهها مدرس، بهصورت گفتاری صدا و صوت آموزی را آموزش میدهد، در پایان آموزش نگارهها هر دانشآموز باید بتواند علاوه بر تشخیص صدای اوّل وآخرواژه ها، کلمات را بخش صداهای هر بخش را جداگانه گفته و آنها درست تلفظ نمایید. مدرس میتواند، آوای موردنظر را کشیدهتر، بلندتر برجستهتر ادا کند تا دانشآموز آن صدا را سریعتر تشخیص داده و یاد بگیرد. مهمترین رکن در آموزش نگارههای پایه اوّل آواشناسی میباشد اساس نوشتن دانشآموز (در بخش نشانههای یک و دو)، به تشخیص آواها میباشد. در پایین هر نگاره، تعدادی تصویر بین 4 تا 10 تصویر مرتبط با تصویر بزرگ عنوانی وجود دارد که هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با کلمه بهطور غیرمستقیم، رفع اشکالات تلفظی، تقویت مهارتهای شفاهی زبان(گوش دادن سخن گفتن) است. بههیچعنوان، در این قسمت هدف آموزش واژهها نیست. بلکه اصل بر تصویر خوانی میباشد، هم در تصویر عنوانی بزرگ هم در تصویرک ها، اینکه تنها هدف تصویر خوانی به این دلیل است که هنوز نمادهای زبانی این واژهها به دانشآموز منتقل نشده هنوز با حروف صداها آشنا نیست
#انواع دانش اموزان از نظر یادگیری
دریک کلاس درس سه گروه دانش اموز وجود دارد
1 کلامی
2 تصویری
3 دست ورز
کلامی :یادگیری در این گروه از دانش آموزان, از راه شنیداری است .یادگیری از جزء به کل است.با تکرار از درس ؛ آموزش در آنها صورت می گیرد.
نوع تکلیف در این گروه ؛ از طریق بازگو کردن مطالب و تحقیق کردن است .
بچه های کلامی ؛ از کلام به مرحله مجرد می رسند.
دسته دوم : دانش آموزان تصویری :
یادگیری در این گروه از دانش آموزان؛ ازراه دیدار است .یادگیری از کل به جزء است.
این گروه از دانش آموزان باید در کلاس آموزش را از طریق عکس های داخل کتاب و یا چارت تصویری و فیلم یا ماکت ؛ببینند.
نوع تکلیف در آنان ؛ کشیدن نقاشی مربوط به موضوع است.
علامت ظاهری این دانش آموزان ؛ شصت دست خود را در بین 4 انگشت پنهان می کند.
این دسته از دانش آموزان در یادگیری درس دایره بسیار موفق هستند.
دسته سوم : دانش آموزان دست ورز
یادگیری در این دسته از طریق لمس کردن است . مثل انجام آزمایش یادگیری در این گروه هم از کل به جزء است و هم از جزء به کل.
نوع تکلیف برای آین دانش آموزان : ساختن ماکت و مدل است .بریدن تصویر و چسباندن آن برای پوشه کار است . دانش آموزان دست ورز ؛ دروس سه بعدی را بهتر می آموزند . نشانه ظاهری این گروه ؛ داشتن انگشتان بلند هستند. دانش آموزان دست ورز از ملموس به مجرد می رسند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهنگ وشعر نگاره 1
#شعر_اهنگ#نگاره_یک
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس نگاره 1
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اموزش خط زمینه با خط های صاف
تو حیاط
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه