eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.4هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
17.2هزار ویدیو
16.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
ا برای اطلاع و هماهنگی اولیا 👌👌 نامگذاری حروف الفبای فارسی حروف الفبا شامل صامت ها و مصوتها میشه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مصوتها شامل آ اول- اغیراول ایـ اول- یـ وسط - ی آخر - ای مستقل او اول- و غیراول اَ اول - ــــــَـــــــــــ غیراول اِ اول - ـــــــــِــــــ غیراول - ـه آخرِ چسبان - ه آخرِ تنها اُ اول - ــــــــُـــــــــــ غیراول ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ صامت ها❤️❤️❤️ بْـ غیرِ آخر بْ آخر بِ پـْ غیرِ آخر پْ آخر پِ تـ ْغیر آخر تْ آخر تِ ثْـ غیرآخر ثْ آخر ثِ جْـ غیرآخر جْ آخر جیم چـ غیرآخر چ آخر چِ حْـ غیرآخر حْ آخر حِ خْـ غیرآخر خْ آخر خِ دْ یک شکلی دال ذْ یک شکلی ذال رْ یک شکلی رِ زْ یک شکلی زِ ژْ یک شکلی ژِ سـْ غیرآخر سْ آخر سین شْـ غیرآخر شْ آخر شین صْـ غیر آخر صْ آخر صاد ضْـ غیرآخر ضْ آخر ضاد طْ یک شکلی طا ظْ یک شکلی ظا عْـ غیرِ آخر ـعْـ وسط ـعْ آخرِ چسبان عْ آخر عَین غْـ غیرِآخر ـغْـ وسط ـغْ آخرِ چسبان غْ آخر غَین فـْ غیرِآخر فْ آخر فِ قْـ غیرِآخر قْ آخر قاف کْـ غیرِآخر کْ آخر کاف گْـ غیرآخر گْ آخر گاف لْـ غیرِآخر لْ آخر لام مْـ غیرِآخر مْ آخر میم نْـ غیرِآخر نْ آخر نون وْ یک شکلی واو هْـ غیرِآخر - ـهـْ وسط - ـْه آخرِ چسبان - هْ آخرِتنها - هــــِ یْـ غیرِآخر یْ آخر ی ــــــــــّـــــــــ تشدید خوا استثنا و - ــــــــُـــــ استثنا ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
ها آ مثل آتش وآب آدم برفي وآفتاب ب مثل باغ وبابا بهار و بوي گل ها پ مثل پاييزسرد پروازيک برگ زرد ت مثل توپ خورشيد قرمزو زرد وسپيد ث مثل یک مثلث با نمره هاي بهتر ج مثل جوجه جيک جيک جنگل سبزوتاريک چ مثل چوب وچِنار چَـکاوک وچمن زار ح مثل حوله ،حُباب حياط وحوض پرآب خ مثل خوبي ،خدا خنديدن بچّه ها د مثل دشت ودريا درخت سبزوزيبا ذ مثل ذرّت شاد بازي کاکل وباد ر مثل رنگين کمان هفت تاکمان توي آن زمثل زنبورو زاغ زَنبَق زيباي باغ ژ مثل ژاله برگل هديه ي گل به بلبل س مثل سايه ي بيد ستاره هاي سپيد ش مثل شش تاشب تاب- سه تابيدار سه تاخواب ص مثل صبح و صدف صد تاصدف توي صف ض مثل ضَربه اي سخت که زد تبر بردرخت ط مثل طوق اردک طوطي سبزو کوچک ع مثل عيـد وعــمو عروسک کوچولو غ مثل غاز وغنچه هردوتا توي باغچه ف مثل فَوّاره ها در آفتاب زيبا ق مثل قمري وقو قاصدک قصّه گو ک مثل کوه پربرف کاج وکلاغ پرحرف گ مثل گل يا گلاب گردش گل هادر آب ل مثل لک لک خواب زير لَحاف مهتاب م مثل موج وماهي چه ماهي سياهي ن مثل نورو نوروز گل داده نرگس امروز و مثل وقت ورزش صبح قشنگ ونرمش ه مثل هوهوي باد هواي پاک وآزاد ي مثل ياس زيبا درآخر الفبا ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
ها آ مثل آتش وآب آدم برفي وآفتاب ب مثل باغ وبابا بهار و بوي گل ها پ مثل پاييزسرد پروازيک برگ زرد ت مثل توپ خورشيد قرمزو زرد وسپيد ث مثل یک مثلث با نمره هاي بهتر ج مثل جوجه جيک جيک جنگل سبزوتاريک چ مثل چوب وچِنار چَـکاوک وچمن زار ح مثل حوله ،حُباب حياط وحوض پرآب خ مثل خوبي ،خدا خنديدن بچّه ها د مثل دشت ودريا درخت سبزوزيبا ذ مثل ذرّت شاد بازي کاکل وباد ر مثل رنگين کمان هفت تاکمان توي آن زمثل زنبورو زاغ زَنبَق زيباي باغ ژ مثل ژاله برگل هديه ي گل به بلبل س مثل سايه ي بيد ستاره هاي سپيد ش مثل شش تاشب تاب- سه تابيدار سه تاخواب ص مثل صبح و صدف صد تاصدف توي صف ض مثل ضَربه اي سخت که زد تبر بردرخت ط مثل طوق اردک طوطي سبزو کوچک ع مثل عيـد وعــمو عروسک کوچولو غ مثل غاز وغنچه هردوتا توي باغچه ف مثل فَوّاره ها در آفتاب زيبا ق مثل قمري وقو قاصدک قصّه گو ک مثل کوه پربرف کاج وکلاغ پرحرف گ مثل گل يا گلاب گردش گل هادر آب ل مثل لک لک خواب زير لَحاف مهتاب م مثل موج وماهي چه ماهي سياهي ن مثل نورو نوروز گل داده نرگس امروز و مثل وقت ورزش صبح قشنگ ونرمش ه مثل هوهوي باد هواي پاک وآزاد ي مثل ياس زيبا درآخر الفبا ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
4_358793033807823804.pdf
431.5K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
4_358793033807823804.pdf
431.5K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
✅تدریس تم ۱ ریاضی ص۴ از دانش اموزان بخواهید درصفحه اول بخش الگوهایی را که می بینند کشف ورابطه الگوها رابیان کنند زرد ،آبی ،زرد ،آبی،زرد ،آبی بعد می توانیم به ان ها نوار کاعذی سفیدی بدهیم تا الگو راکپی کنند . دانش اموزان را می توانیم یک درمیان کسانی که کیف دارند وکسانی که کیف ندارند را به عنوان الگو مشخص کنیم ویا دو در میان یعنی دوتا کیف دارند ویکی ندارد نشان بدهیم ودرادامه که خوب بچه ها الگو رایاد گرفتن درکتاب انجام بدهند تدریس تم ۱ ریاضی نکته هایی درخصوص ص ۴ دیدن الگوها درمحیط پیرامونی دردرک بهتر دانش اموزنسبت به رابطه بین الگوها کمک می کند وتا جایی که امکان دارد توجه دانش اموزان را به الگوهای اطراف جلب کنید .هدف درک رابطه درالگوهای مختلف است وادامه دادن الگو جز هدف های این قسمت نیست .
ص ۵ تشخیص دسته ای شکل که از یک الگو پیروی می کند .درک وکشف الگوی مربوط به یک دسته شکل وبیان قانون ان . روش تدریس :دانش اموزان را مانند قبل یک درمیان به صورت کسانی که کیف دارند وندارند دریک ردیف قرار داده واز ان ها می خواهیم الگوی مربوط را بگویند حال این نظم را با قراردادن دو دانش اموز کیف دارپشت سرهم به هم بزنید وازان ها بپرسید آیا الگو برقراره یا خیر ؟ به ص آغازین برگردید وبخواهید توصیح بدهند که چه الگوهایی وجود دارد . درقسمت بالای ص ابتدا باید دسته ای از اشکال راکه یک الگو نشان می دهند مشخص کنند .از دانش اموزان بخواهیم به صورت کلامی الگو را توضیح بدهند وهمینطور برای دسته ای که الگوی مشخص ندارد توصیح بدهد که چدا الگویی نیست وچه اشکالی درنحوه قرارگرفتن وترتیب شکل ها وجود دارد .درقسمت بعدی پس از انکه دسته ای از شکل ها که الگوی مشخصی دارند را پیدا کردند باید با رنگ کردن مناسب آن الگو را کپی کنند .
تدریس تم ۱ ریاضی ص۶ شمردن تا ۵ وبرقراری تناطر یک به یک بین دو دسته .تشخیص تساوی دو مجموعه به عداد مساوی .آشنایی با به کاربردن ابزار خط کش .برای تدریس ،برای اینکه دانش اموزان بتوانند توانایی مقایسه درمجموعه رابا شمارش انجام دهند از نخود ولوبیا وچینه و...استفاده می کنیم .به عنوان نمونه ۲ نخود ،۴ لوبیا و۳چینه راروی میز قرار می دهیم واز دانش اموزان می خواهیم سریع بگویند که کدام یک از نظر تعداد مساوی هستند .برای تشخیص دو دسته مساوی شکل مساوی می توان از تناطر یک به یک بین دو دسته استفاده کرد برای مثال اگر بخواهیم ۲نخود و۲ لوبیا راباهم مقایسه کنیم می توانیم با برداشتن نخودها ،لوبیاها هم تمام می شود .
تدریس تم ۱ ریاضی ص۶ به صفحه آغازین بر می گردیم واز دانش اموزان بپرسید کدام یک از اشیا ویا اشکال داخل اشپزخانه از نطر تعداد اندازه هم هستند . به ص ۶ برگشته واز دانش اموزان بخواهید از ابزار خط کش استفاده کنند ودسته هایی که تعدادواشیا مثل هم هستند رابه هم وصل کنند نکته درخصوص کار با خط کش 🌸بسیار مهمه که دانش اموز کاربااین ابزار رایاد بگیرد یعنی قبل از انجام این صفحه از دانش اموز بخواهیم تا با خط کش خط بکشد حالا به هر جهتی که دوست دارد تابه این وسیله طرز گرفتن خط کش روی دفتر برای خط کشی را یاد بگیرد .دراین جا استفاده از ابزار خط کش جهت وصل کردن اشیا با تعداد یکسان است اگر دانش اموزی دقیق وصل نکرد ایرادی ندارد اما اگر دیدید که دانش اموزان توانایی کار با خط کش را ندارند نیاز به فعالیت هایی دارند که دران با خط کش نقاط مختلف را به یکدیگر وصل کنند .