فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦آموزش لوحه شماره ۴
مدرس: خانم شنبدی
#نگاره_دو_2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️تدریس تم ۱ ریاضی
ص ۲ اهداف :شمارش اشیا
تشخیص تفاوتها وشباهتها وشمردن شکلهای مثل هم
برای ندریس از دانش اموزان می خواهیم اشیا محیط اطراف رابشمارند وتعداد ان ها را بگویند به عنوان نمونه تعداد قاب عکسهای روی دیوار ویا اشیا دیگر کلاس ،که می توانیم از ابزارهای دیگر نظیر چینه یا میله های آموزشی استفاده کنیم وبرای شمارش تا ۵ استفاده شود ،ازدانش اموزان می خواهیم به صفحه آغازین برگردند وتعداد بشقاب ها ،چنگال ها ،قاشق ها هرچیزی که کمتراز ۵ است رابشمارند وتعداد ان ها رابیان کنند .از دانش اموزان بخواهید ماهی ها ولاک پشت ها وخرچنگ ها و...که شکل آن ها مثل هم وتعدادشان کمتر از ۵ است را بشمارند که دراین جا از واژه های بالا ،پایین ،چپ ،راست ،قبل وبعد ،اول ،دوم ،جلو ،عقب ،اول ،آخر وپشت برای ادرس دادن شکل های تصویر استفاده کنید .برای مثال ماهی بالای صفحه
تدریس تم ۱ ریاضی
❇️تدریس تم ۱ ریاضی
ص ۳
با برش کاغذی به صورت اشکال هندسی ،بدون بیان نام اشکال ،خصوصیات وشباهت های ان ها وارد کلاس می شویم از دانش اموزان می خواهیم با توجه به خصوصیات اشکال هندسی ان ها را طبقه بندی کنند وشکل های مثل هم را تشخیص بدهند .از ان ها بخواهیم که توصیح بدهند شکل ها را اساس چه خصوصیت وویژگی طبقه بندی کرده اند .به صفحه اول برگردیم ،اشیا هندسی نطیر شکل های هندسی درص ۳ را که درصفحه اول مشاهده می کنند با کمک ما نشان داده وحداکثر تا ۵ تارا بشمارند .مجدد به ص ۳ بر می گردیم واز دانش اموزان می خواهیم به تعداد هر یک از شکل های هندسی خانه روبرو را با رنگ دلخواه پر کنند .
تدریس تم ۱ ریاضی
❇️تدریس تم ۱ ریاضی
هدف اصلی از ص ۳
شمارش است نه معرفی اشکال پس از اوردن نام اشکال خودداری می کنیم .
ارتباط کلامی دراین صفحه اهمیت دارد .بیان خصوصیات اشکال هندسی مثل مثلث به صورت سه گوش ،دایره به صورت گردی ،ومستطیل به صورت چهارگوش مهم است
باتوجه به اینکه هدف اصلی معرفی وشناخت اشکال هندسی نیست پس وارد جزئیات مثل تفاوت ها نمی شویم
نشان دادن اشکال هندسی درمحیط پیرامونی می تواند به درک بهتر خصوصیات اشکال هندسی کمک کند .به عنوان نمونه انتهای دوتا لیوان که یکی گرد ودیگری مربع شکل است را با لمس کردن تجربه کند
پس از انکه نمودار ستونی با رنگ کردن به تعداد شکل های هندسی تمام شده بدون ان که نام نمودار ستونی برده شود وتوجه دانش اموزان را به تفاوت طول ستون ها که بیانگر تفاوت شکل ها است جلب کنیم وبه نوعی دانش اموز می تواند طول را مقایسه کند
تدریس تم ۱ ریاضی
❇️تدریس تم ۱ ریاضی
ص۴
از تعدادی دانش اموز بخواهید دریک صف بایستند به گونه ای که یک درمیان کیف مدرسه را همراهشان داشته باشند .از ان ها بپرسید چه رابطه ای دراین صف می بینید .از ان ها بپرسید اگر یک نفر دیگر به ان ها اصافه شود باید کیف داشته باشد یا خیر .به ان ها فرصت بدهیم تا الگوی موجود را کشف کنند .بعد از انجام فعالیت های مشابه توجه ان ها را به الگوهایی که دراطراف خود می بینند جلب می کنیم .برای مثال نرده های راه پله دارای یک الگوی مشخص است .الگوها فقط درشکل یا تصاویر نیستند صداهای مختلف می توانند می توانند الگو باشند با نوک خودکار روی میز صربه وارد کنید .برای مثال یک صربه ودو صربه پشت سر هم به .همین کار با دست زدن می توانیم انجام بدهیم وفضای کلاس شاد کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
✔️ عنوان فیلم :
١_ مقدمه
#ریاضی_تم_سه_1
33.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
تم یک
#ریاضی_تم_سه_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
✔️ عنوان فیلم :
تم دو
#ریاضی_تم_سه_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
✔️ عنوان فیلم :
تم سه
#ریاضی_تم_سه_3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
✔️ عنوان فیلم :
١_ مقدمه
#ریاضی_تم_سه_1
33.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
تم یک
#ریاضی_تم_سه_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
✔️ عنوان فیلم :
تم دو
#ریاضی_تم_سه_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش تدریس #ریاضی_اول
✔️ عنوان فیلم :
تم سه
#ریاضی_تم_سه_3