eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
شعر اعداد 0 گرد وریزوتوخالی 1 یــه خـط راستــه 2 سـرش بـه راسته 3 دنـــدونــــه داره 4 مثـــل آچـــــاره 5 مثــــل گلابــــی 6 کمــــرنـــــداره 7 دستـاش بـه بالا 8 دستاش به پایین 9 یــــه کلــه داره 10 یـه گردی داره
زنگ ، زنگ_قرآن شد وقت با خدا بودن انس با قرآن داشتن پاک و با صفا بودن 👈 انس با قرآن 1-  با تلاوت روزانه ي قرآن کريم در نزد دانش آموزان, برای آنان نقش الگويي داشته باشيد. 2- بيش ترين وقت کلاس را به خواندن قرآن آن هم توسط همه ی دانش آموزان اختصاص دهيد. 3- دانش آموزان را به تدبر در پيام های قرآنی تشويق کنيد. 4-  از دانش آموزان بخواهيد پيام قرآني و برخي از آيات مشهور را در آيات درس يا مصحف شريف پيدا كنند. 5- آيه ها ي مشهور را در کتاب درسی پیدا كنند 6- آيات مشهور مانند پيام های قرآنی را حفظ كنند. 7- آيات درس يا پيام قرآني را مثل نوار با صوت زيبا بخوانند. 8- جلسه ی آخر هر درس به « انس با قرآن در خانه » اختصاص دارد. نحوه ی انجام هر يک از اين تمرينات را در جلسه ی قبل از آن برای دانش آموزان توضيح دهيد. 9- از والدين بخواهيد به انجام تمرينات کتاب مخصوصاً جلسه ی انس با قرآن در خانه نظارت کنند و پس از انجام کامل آن توسط دانش آموز در خانه, ضمن ارائه ی اظهار نظر در پايان اين صفحه آن را امضاء نمايند. 10-   ميثاق نامه ي تلاوت روزانه قرآن را که قبلاً تهيه کرده ايد, همه باهم امضا کنيد. و پس از آن در هر جلسه از دانش آموزان بپرسيد که چه کسانی در اين هفته هر روز قرآن خوانده اند ؟ اگر تعدادی نخوانده اند علت را جويا شويد و در رفع آن بکوشيد. مسلماً اگر دانش آموزان اصرار شما را ببينند خود را با نظر شما تطبيق خواهند داد. 11-   قرآن را از منزل به کلاس بياورند و از روی آن بخوانند. 12-   کلمات, آيات و عبارات مشابه را در درس يا کتاب و يا مصحف شريف پيدا و با هم مقايسه كنيد. 13-   همه با هم روزي يک صفحه يا کمتر از آن را در کلاس درس بخوانيد. 14-   از احاديث, اشعار و جملات ادبي مناسب مناسب براي ايجاد انگيزه برای انس روزانه با قرآن استفاده کنيد. 15-   نوار يا سي‌دي قرائت آيات کتاب درسي را در اختيار دانش آموزان قرار دهيد و آنان را تشويق کنيد در منزل تمرين کنند تا شبيه نوار صوتي بخوانند. 16-   نرم افزار آموزش قرآن را که به تفکيک پايه توليد و نوزيع شده است را برای دانش آموزان تهيه کنيد و آنان را به  استفاده از آن تشويق نماييد. 17-   فيلم, نوار يا سي‌دي قرائت آيات کتاب را با صدای قاريان ممتاز جهان برای بچه‌ها پخش کنيد. 18-   دانش آموزان را تشويق کنيد تا با زمان سنج, سرعت تلاوت خود را در کلاس و منزل افزايش دهند. 19-   بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك آيه را با يک نفس بخوانند. 20-   بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك عبارت يا آيه را با صوت زيبا بخوانند. 21-   براي داوري در رقابت هاي کلاسي از دانش آموزان استفاده کنيد. 22-   « مسابقات روخواني قرآن براي دانش اموزان پايه هاي اول تا سوم ابتدايي» و « مسابقات روان‌خواني قرآن براي دانش آموزان پايه های چهارم و پنجم ابتدايي » به مسابقات قرآنی مدرسه و منطقه اضافه کنيد. 23-   دفترچه اي برای خواندن روزانه ی قرآن کريم تهيه کنيد تا دانش آموزان تلاوت روزانه ی خود را در جداول مربوطه علامت بزنند. 24-   دانش آموزان را تشويق کنيد در بين نماز ظهر و عصر يک صفحه يا کمتر از آن را در نمازخانه ي مدرسه بخوانند 25-   از هر موقعيت مناسب ضمن اشاره به معارف و آموزه هاي اخلاقی, به آيات قرآن استناد کنيد. 26-   احساس بچه‌ها را درباره ي تلاوت روزانه ی قرآن موضوع انشاء کلاسی يا مسابقه در مدرسه و منطقه قرار دهيد. 27-   در جلسات آموزش خانواده به موضوع اهميت انس روزانه ی دانش آموزان با قرآن تأکيد کنيد. 28-   با پرسش از معنای کلماتی که در فارسی و قرآن مشترک هستند, بچه‌ها را به فهم لغات و ترجمه ي آن و نيز يافتن هم‌خانواده ي لغات عادت دهيد. 29-   داستان هاي کتاب را همراه با پخش قرائت آيات مربوطه برای بچه ها تعريف کنيد. 30-   حالات پيامبر صل الله عليه و آله و سلم, ائمه ی اطهار عليهم السلام و بزرگان ديني درباره ي انس روزانه با قرآن را براي دانش آموزان بيان کنيد. در بخش « قطره اما دريا » ی کتاب های آموزش قرآن پايه های سوم تا پنجم موارد زيبايي ذکر شده است. با مشارکت دانش آموزان آن ها را آموزش دهيد. 31-   داستان‌هايي درباره ي اهميت و فوايد انس دائمي با قرآن کريم براي دانش آموزان بيان کنيد. 32-   حکايات شيرين, لطيفه‌ها و سرگرمي‌هاي مناسب درباره ی قرآن کريم ارائه دهيد. 33-   در قالب ويژه نامه به ارائه رهنمودهاي لازم براي دانش آموزان و اولياي آنان بپردازيد و دانش آموزانی را که انس روزانه با قرآن دارند را معرفی کنيد. 34-   از قاريان مشهور شهر, منطقه و مدرسه براي مراسم آغازين صبحگاه و ظهرگاه دعوت کنيد. 35-   از دانش آموزان فعال قرآنی مدرسه و منتخبين مسابقات قرآنی تجليل کنيد. 36- آداب ظاهري و باطني تلاوت قرآن را به تدريج به دانش آموزان آموزش دهيد. 🌻✨🌻✨🌻✨
داستان هایی برای آموزش تقارن! 👇👇👇👇👇 " ماجراهای جی جی و نی نی" ۱ دوتا همسایه بودن که هر کدوم یه بچه داشتن. اسم یکیشون "جی جی" بود و اون یکی "نی نی" 👼 👼 🔺به سلیقه خودتون دوتا اسم انتخاب کنید.🔺 ( همزمان یه مستطیل میکشم و یه خط وسط اون و دوتا ۳گوش بالای هر قسمت برای سقف خونه) این طرف خونه جی جی بود. اون طرف هم خونه نی نی! وسط هم دیوار بین شون هست. (خط تقارن) 🏠 ❗️ 🏠 این دوتا؛ دوست داشتن هر چیزی که بچه همسایه بغلی داره اونا هم داشته باشن. بچه ها به نظر شما کارشون درسته؟ ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ ( و کمی در مورد کار توضیح میدم) مثلا یه روز همسایه سمت چپی برای بچه شون یه کتاب خریده بودن. 📙 📙 📙 📙 📙 ( سمت چپ یه ۴ گوش میکشم.) ◻️ ❗️ نی نی تا کتاب رو دید؛ فوری رفت و به مامانش گفت: منم از همین کتابا میخوام! و مامانش رو مجبور کرد براش عین همون کتاب رو بخره! 📙 📙 📙 📙 📙 (سمت راست یه ۴ گوش میکشم) ◻️❗️◻️ یا این که یه روز دیگه همسایه سمت راستی برای بچه شون یه توپ خریده بود. ⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️ (سمت راست یه گردی میکشم) ❗️ ⚪️ جی جی تا توپ رو دید؛ رفت و به مامانش گفت: منم از همون توپا میخوام که نی نی داره. و مامان هم براش مثل اون توپ رو خرید! ⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️ (سمت چپ هم یه گردی میکشم) ⚪️❗️⚪️ در مورد اشکال هندسی دیگه مثل مثلث و مستطیل هم به همین صورت و با شباهت به یه وسیله داستان رو ادامه میدم. این جوری بود که هرچه تو خونه جی جی پیدا میشد؛ یکی مثل همون هم تو خونه نی نی بود!
💚املا از ساده به مشکل بگید به ترتیب ۱- نشانه ها ساده به مشکل ۲- ترکیب ها از ساده به مشکل ۳- کلمه ها از ساده به مشکل
املای بادکنکی املای توپی املای کارتی من از اینا هرساله انجام میدم