#تدریس_فارسی_نشانه_ر
#فارسی
#درس5
#مادر
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
شعر اعداد
0 گرد وریزوتوخالی
1 یــه خـط راستــه
2 سـرش بـه راسته
3 دنـــدونــــه داره
4 مثـــل آچـــــاره
5 مثــــل گلابــــی
6 کمــــرنـــــداره
7 دستـاش بـه بالا
8 دستاش به پایین
9 یــــه کلــه داره
10 یـه گردی داره
#_شروع_زنگ_قرآن
زنگ ، زنگ_قرآن شد
وقت با خدا بودن
انس با قرآن داشتن
پاک و با صفا بودن
👈 انس با قرآن
1- با تلاوت روزانه ي قرآن کريم در نزد دانش آموزان, برای آنان نقش الگويي داشته باشيد.
2- بيش ترين وقت کلاس را به خواندن قرآن آن هم توسط همه ی دانش آموزان اختصاص دهيد.
3- دانش آموزان را به تدبر در پيام های قرآنی تشويق کنيد.
4- از دانش آموزان بخواهيد پيام قرآني و برخي از آيات مشهور را در آيات درس يا مصحف شريف پيدا كنند.
5- آيه ها ي مشهور را در کتاب درسی پیدا كنند
6- آيات مشهور مانند پيام های قرآنی را حفظ كنند.
7- آيات درس يا پيام قرآني را مثل نوار با صوت زيبا بخوانند.
8- جلسه ی آخر هر درس به « انس با قرآن در خانه » اختصاص دارد. نحوه ی انجام هر يک از اين تمرينات را در جلسه ی قبل از آن برای دانش آموزان توضيح دهيد.
9- از والدين بخواهيد به انجام تمرينات کتاب مخصوصاً جلسه ی انس با قرآن در خانه نظارت کنند و پس از انجام کامل آن توسط دانش آموز در خانه, ضمن ارائه ی اظهار نظر در پايان اين صفحه آن را امضاء نمايند.
10- ميثاق نامه ي تلاوت روزانه قرآن را که قبلاً تهيه کرده ايد, همه باهم امضا کنيد. و پس از آن در هر جلسه از دانش آموزان بپرسيد که چه کسانی در اين هفته هر روز قرآن خوانده اند ؟ اگر تعدادی نخوانده اند علت را جويا شويد و در رفع آن بکوشيد. مسلماً اگر دانش آموزان اصرار شما را ببينند خود را با نظر شما تطبيق خواهند داد.
11- قرآن را از منزل به کلاس بياورند و از روی آن بخوانند.
12- کلمات, آيات و عبارات مشابه را در درس يا کتاب و يا مصحف شريف پيدا و با هم مقايسه كنيد.
13- همه با هم روزي يک صفحه يا کمتر از آن را در کلاس درس بخوانيد.
14- از احاديث, اشعار و جملات ادبي مناسب مناسب براي ايجاد انگيزه برای انس روزانه با قرآن استفاده کنيد.
15- نوار يا سيدي قرائت آيات کتاب درسي را در اختيار دانش آموزان قرار دهيد و آنان را تشويق کنيد در منزل تمرين کنند تا شبيه نوار صوتي بخوانند.
16- نرم افزار آموزش قرآن را که به تفکيک پايه توليد و نوزيع شده است را برای دانش آموزان تهيه کنيد و آنان را به استفاده از آن تشويق نماييد.
17- فيلم, نوار يا سيدي قرائت آيات کتاب را با صدای قاريان ممتاز جهان برای بچهها پخش کنيد.
18- دانش آموزان را تشويق کنيد تا با زمان سنج, سرعت تلاوت خود را در کلاس و منزل افزايش دهند.
19- بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك آيه را با يک نفس بخوانند.
20- بين آنان رقابت ايحاد کنيدتا يك عبارت يا آيه را با صوت زيبا بخوانند.
21- براي داوري در رقابت هاي کلاسي از دانش آموزان استفاده کنيد.
22- « مسابقات روخواني قرآن براي دانش اموزان پايه هاي اول تا سوم ابتدايي» و « مسابقات روانخواني قرآن براي دانش آموزان پايه های چهارم و پنجم ابتدايي » به مسابقات قرآنی مدرسه و منطقه اضافه کنيد.
23- دفترچه اي برای خواندن روزانه ی قرآن کريم تهيه کنيد تا دانش آموزان تلاوت روزانه ی خود را در جداول مربوطه علامت بزنند.
24- دانش آموزان را تشويق کنيد در بين نماز ظهر و عصر يک صفحه يا کمتر از آن را در نمازخانه ي مدرسه بخوانند
25- از هر موقعيت مناسب ضمن اشاره به معارف و آموزه هاي اخلاقی, به آيات قرآن استناد کنيد.
26- احساس بچهها را درباره ي تلاوت روزانه ی قرآن موضوع انشاء کلاسی يا مسابقه در مدرسه و منطقه قرار دهيد.
27- در جلسات آموزش خانواده به موضوع اهميت انس روزانه ی دانش آموزان با قرآن تأکيد کنيد.
28- با پرسش از معنای کلماتی که در فارسی و قرآن مشترک هستند, بچهها را به فهم لغات و ترجمه ي آن و نيز يافتن همخانواده ي لغات عادت دهيد.
29- داستان هاي کتاب را همراه با پخش قرائت آيات مربوطه برای بچه ها تعريف کنيد.
30- حالات پيامبر صل الله عليه و آله و سلم, ائمه ی اطهار عليهم السلام و بزرگان ديني درباره ي انس روزانه با قرآن را براي دانش آموزان بيان کنيد. در بخش « قطره اما دريا » ی کتاب های آموزش قرآن پايه های سوم تا پنجم موارد زيبايي ذکر شده است. با مشارکت دانش آموزان آن ها را آموزش دهيد.
31- داستانهايي درباره ي اهميت و فوايد انس دائمي با قرآن کريم براي دانش آموزان بيان کنيد.
32- حکايات شيرين, لطيفهها و سرگرميهاي مناسب درباره ی قرآن کريم ارائه دهيد.
33- در قالب ويژه نامه به ارائه رهنمودهاي لازم براي دانش آموزان و اولياي آنان بپردازيد و دانش آموزانی را که انس روزانه با قرآن دارند را معرفی کنيد.
34- از قاريان مشهور شهر, منطقه و مدرسه براي مراسم آغازين صبحگاه و ظهرگاه دعوت کنيد.
35- از دانش آموزان فعال قرآنی مدرسه و منتخبين مسابقات قرآنی تجليل کنيد.
36- آداب ظاهري و باطني تلاوت قرآن را به تدريج به دانش آموزان آموزش دهيد.
🌻✨🌻✨🌻✨
داستان هایی برای آموزش تقارن!
👇👇👇👇👇
" ماجراهای جی جی و نی نی" ۱
دوتا همسایه بودن که هر کدوم یه بچه داشتن. اسم یکیشون "جی جی" بود و اون یکی "نی نی"
👼 👼
🔺به سلیقه خودتون دوتا اسم انتخاب کنید.🔺
( همزمان یه مستطیل میکشم و یه خط وسط اون و دوتا ۳گوش بالای هر قسمت برای سقف خونه)
این طرف خونه جی جی بود.
اون طرف هم خونه نی نی!
وسط هم دیوار بین شون هست. (خط تقارن)
🏠 ❗️ 🏠
این دوتا؛ دوست داشتن هر چیزی که بچه همسایه بغلی داره اونا هم داشته باشن.
بچه ها به نظر شما کارشون درسته؟
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
( و کمی در مورد کار توضیح میدم)
مثلا یه روز همسایه سمت چپی برای بچه شون یه کتاب خریده بودن.
📙 📙 📙 📙 📙
( سمت چپ یه ۴ گوش میکشم.)
◻️ ❗️
نی نی تا کتاب رو دید؛ فوری رفت و به مامانش گفت: منم از همین کتابا میخوام!
و مامانش رو مجبور کرد براش عین همون کتاب رو بخره!
📙 📙 📙 📙 📙
(سمت راست یه ۴ گوش میکشم)
◻️❗️◻️
یا این که یه روز دیگه همسایه سمت راستی برای بچه شون یه توپ خریده بود.
⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️
(سمت راست یه گردی میکشم)
❗️ ⚪️
جی جی تا توپ رو دید؛ رفت و به مامانش گفت: منم از همون توپا میخوام که نی نی داره.
و مامان هم براش مثل اون توپ رو خرید!
⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️ ⚽️
(سمت چپ هم یه گردی میکشم)
⚪️❗️⚪️
در مورد اشکال هندسی دیگه مثل مثلث و مستطیل هم به همین صورت و با شباهت به یه وسیله داستان رو ادامه میدم.
این جوری بود که هرچه تو خونه جی جی پیدا میشد؛ یکی مثل همون هم تو خونه نی نی بود!
💚املا از ساده به مشکل بگید
به ترتیب
۱- نشانه ها ساده به مشکل
۲- ترکیب ها از ساده به مشکل
۳- کلمه ها از ساده به مشکل
دفتر آزمایشگاه.pdf
337K
دفتر آزمایشگاه
ثبت آزمایش
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه به فرزندم املا بگویم؟
📢 جهت اطلاع اولیا
@avals.pdf
185K
#آزمایش_علوم
2⃣
مجموعه آزمایش های علوم پایه اول
تهیه و تنظیم استاد رحمت
صفحه آرا SAHAR:
برای درس علوم، من تمامی آزمایش هارو در کلاس انجام میدم، مباحث رو برای بچهها توضیح میدم و باهاشون پرسش و پاسخ و مرور دارم
ولی سوال طرح نمیکنم براشون که حفظ کنن، هرچی یادگرفتن برام میگن، روشم درسته؟
@avalsمجموعه آزمايش هاي علوم.pdf
2.19M
#آزمایش_علوم
مجموعه آزمایش های علوم پایه اول
تهیه و تنظیم استاد رحمت
صفحه آرا الهام بقالیان
✅پذیرش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
4_6035173179733838809.pdf
357.9K
روانخوانی شماره ۱ نویسنده مریم مهدوی جلال 👆🌹
تقدیم به همکاران گل 👆
38759781326226.pdf
326.8K
روانخوانی شماره ۱ نویسنده مریم مهدوی جلال 👆🌹
تقدیم به همکاران گل 👆
38798811940786.pdf
262.6K
روانخوانی شماره ۲ نویسنده مریم مهدوی جلال 👆🌹
تقدیم به همکاران گل 👆