eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.2هزار دنبال‌کننده
28هزار عکس
17.1هزار ویدیو
16.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
کاربرگ الگویابی 1.pdf
259.4K
کاربرگ متفاوت و جذاب الگویابی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
29.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهارت کار با خط کش خیلی مهمه😱 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر رفتم کنار دریا(شعر پروردگار) ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
17.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی از همکار گرامی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس_اول ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
تمرین بخش کردن تهیه و تنظیم: خانم جانی پور ❤️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
34122135433657.mp3
3.37M
فایل صوتی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
راهنمای قران1.pdf
510.2K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍ 🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر) 📝صفحه ی ۱✅ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍ 🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر) 📝صفحه ی ۲✅ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍ 🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر) 📝صفحه ی ۳✅ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍ 🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر) 📝صفحه ی ۴✅ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍ 🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر) 📝صفحه ی ۵✅ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
اهداف نگاره ی 7 -آشنایی با روستا و روستانشینان -آشنایی با خانه¬های روستایی و پدیده های موجود در روستا -آشنایی با روحیه همکاری در روستا -آشنایی با وسایل کشاورزی در روستا و محصولات روستایی -آشنایی و علاقه¬مندی به حیوانات اهلی ، فایده و نقش آنها در روستا -توانایی رسم خطوط منحنی از راست به چپ و ازبالا به پایین -توانایی تلفظ کلید واژه های روستا، اتاق ،اردک و ..
نمونه تمرینات👇👇 1- با دادن دو شکل یکی از شکل ها زمین با درختان، کوه ها، خورشید، آسمان و ابر های آن و... و شکل دیگر زیر دریا با ماهی های گوناگون و پرنده های روی آب و ... از دانش اموز می خواهیم دو شکل را با هم مقایسه کرده و تفاوت آن ها را بگوید. 2- کامل کردن شکل پرندهایی مانند طاووس که به صورت نقطه چین در اختیار او گذاشته ایم. 3- با دادن شکل های مثلث، دایره و مربع از دانش آموز می خواهیم با اشکال داده شده شکلی بسازد که دیگران به فکرشان نرسد. توجه: هدف از این تمرین، آموزش تلفیقی دروس است. دانش اموز در حین آموزش مفاهیم زبان آموزی مفاهیم ریاضی را نیز یاد می گیرد. 4- اول گوش کن و سپس پشت سر هم تکرار کن. آسمان ابر باران دریا قایق ماهی توجه: هدف از این تمرین، تقویت حافظه ی واژگانی دانش اموز و نگاهداشت کلمات تازه ی درس است. هم چنین می توان برای تقویت حافظه از دانش آموز خواست که با تکرار کلمات از زبان ما آن ها را ضمن سپردن به حافظه به ترتیب تکرار کند. 5- صدای آخر کدام شکل ها مثل هم است علامت بزن. شکل های مثل ماه، کوه، کوزه، کلاه و... 6- با تصویری از یک چوپان که گوسفندانش را به کنار رودخانه برده است و نیز پرندگانی که در کنار رودخانه هست و... دانش اموز با دقت به شکل داده شده نگاه کند و پاسخ سئوالات زیر را بدهد. - چه کسانی می توانند از آب رودخانه استفاده کنند؟ - از آب رودخانه برای چه کارهایی استفاده می کنند؟ - برای صرفه جویی آب چه پیشنهادی داری؟ 7- شکل هایی که صدای اول آن ها مثل هم است را رنگ بزن. « اردک، کیف، کوه، رودخانه » 8- دادن چند شکل که دانش آموز نام هر شکل را بگوید. « پارچ، قارچ، آب، آتش، کلاه، کوه » توجه: هدف از این تمرین علاوه بر گفتن نام هر تصویر از دانش آموز می خواهیم کلمات هم پایان و هم آغاز را نیز بیان کند. زیرا هدف تمرین به طور غیر مستقیم همین است. 9- شکل های مربوط را به هم وصل کند. ( چی مال چیه؟ ). مانند: قایق پارویی، کلاه، قارچ، سر آدم، کوهستان، مردی در آب 10- دادن سه شکل در هر ردیف مانند: ابرو ، دندان ، مسواک سیب ، سینی ، موز قایق ، کیف ، مرد که دانش آموز به شکل های هر ردیف خوب نگاه کند و هر کدام را که به هم ارتباط دارند را رنگ بزند. مثلا در ردیف اول دندان و مسواک را باید رنگ کند.
تدریس نگاره 7 من چون تو روستا تدریس می کنم یک موقعیت عالی هست که می تونیم از مکان روستا برای تدریس نگاره 7 استفاده کنیم فرق بین شهر و روستا بگیم. خواندن شعر مربوط ب نگاره7 معرفی حیوانات اهلی که در روستا زندگی می کنن وفواید آنها توجه به همکاری وصمیمیت افراد خانواده به بچه ها میگوییم ب لوحه ی کنار وایت برده ک زدم نگاه کن یکی یکی بگویند ک جه چیزهایی می بینند همکاری و کمک به یکدیگر در کارها توجه به تولید بعد بصورت گروهی درباره تصاویر نظر بدن تلفیق ریاضی با نگاره واشاره به نرده های روی پل که دارای الگوی مشخصی است فرق بین ُ  با  و گفته بشه مثلا اردک با گاو شغل روستایی ها رو بگید، کشاورزی، دامپروری،زنبورداری بهتره اول بپرسیم ک تو کلاس به روستا رفته و تجربیاتشون و بگن. در مورد هوای پاک و نحوه مراقبت از آن صحبت کنیم اجزای در تصویر بچه ها به درستی تلفظ کنند اولی مصوت و صامت توجه به صدای حیوانات و در آوردن صدای حیوانات توسط دانش اموزان میتونیم اول بیاریمشون جلو کلاس خودشون درمورد روستا صحبت کنن انگشتشون روی تصویرک ها بزارن اشاره به روحیه همکاری و کمک کردن بین اعضای خانواده و دیگر روستاییان من همیشه قبل از تدریس این نگاره این شعر را می خوانم و به بچه ها میگم که این نگاره حرف های خوبی داره عکساش خوب نگاه کن اسماش و خوب صدا کن که چون بچه ها هماهنگ میخوانند کلاس شاد می شود بچه ها میتونن با لباس های محلی بیان سر کلاس اهمیت خانواده  و حتی اشاره به اینکه حیوانات هم به صورت خانواده که هستند محصولات تولید شده از شیر شغل زنان و مردان روستایی به بچه ها معرفی کنیم شیوه ساده زیستی در بین زندگی روستایی وسایل نقیله. روستا و کشاورزی نحوه زندگی مردم و مشاغل انها صدای حیوانات رو از اسپیکر کلاسمون پخش کنیم غذای گاو گوسفند،،و مرغ و خروسها در مورد این موارد به بچه ها توضیح دهیم : مدل خانه های روستایی و شهری و تفاوت انها نقش اهمیت روستاها در تولیدات برای کسانی که در شهر هستند مثل تولید سبزیجات ,گندم, میوه و.... اشاره به هوای پاک و تمیز روستا نسبت به شهر توجه به نوع خوراک حیوانات نقش روستاییان در کمک به اقتصاد کشور  البته در حد فهم بچه ها با مثال ساده محبت کردن و یاری رساندن در کارها بخش بخش،کردن کلمات پیدا کردن کلمات هم پایان هم اغاز و هم پایان صداکشی توانایی تلفظ کلید واژه های درس و در اخر گفتن کلماتی غیر از کلمات کتاب که صدای اولش مثل اردک و یا گاو  باشد
مطابقت تصویر با واژه و بیان شفاهی هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با واژه به طور غیر مستقیم، رفع اشکالات تلفظی،تقویت بیان شفاهی و تصویری است. بنابراین آموزگار باید دقت کند که هرگز به واژهٔ زیر تصویرهای کوچک تأکید نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه میان تصویر و شکل خطی، ارتباط ایجاد می کند. تصاویر موجود در زیر نگاره: اتاق، اردک، گاو، گوسفند، رودخانه، پل، برف، علف، سرو کدام تصاویرها هم پایانند ( صدای آخرشون مثل هم است ) ؟{ سَرو و گاو ، خب صدای آخرشون چیست؟ ( و)} { برف و علف ، خب صدای آخرشون چیست؟ ( فـ)} کدام تصاویر هم آغازند ( صدای اولشون مانند هم است ) ؟ {<< اُردک و اُتاق>> ، خب صدای اولشان چیست؟ ( ـُ ) } {<< گوسفند و گاو >> ، خب صدای اولشان چیست؟ ( گـ ) } صدای اول ( رودخانه ) چیست ؟ (ر) چند کلمه بگو که صدای اولشون ( ر ) باشه ؟ راه ، روستا ، راننده و... صدای اول کلمه ی پُل چیست ؟ (پـ ) چند کلمه بگو صدای اولشون ( پـ ) باشد ؟ پاکت ، پرده ، پاکن و ... صدای آخر کلمه ی اُتاق چیست؟ ( قـ ) چند کلمه بگو که صدای آخرشون ( قـ ) باشد ؟ اُجاق ، ساق ، بوق و... اگر کلماتی مانند داغ، باغ ،کلاغ و... را گفتند قبول می کنیم. بخش کن و صداکشی را انجام بده ؟ اُردک ــــــــــــــــــــ» اُردک * صداکشی { اُر ـــــ» ـُ + ر } { دَک ـــــ» د + ـَ + ک } رودخانه ــــــــــــــــــــ» رود + خا + نه * صداکشی { رود ـــــ» ر + و + د } { خا ـــــ» خ + ا } { نه ـــــ» نـ + ـه } و سوال های بیشتر
Karimi: هدف از این بخش، تصویرخوانی، بیان شفاهی، جمله سازی و درک ارتباط تصاویر است. (فعّالیّت گروهی) . - دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصویر را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند. - سپس معلم به صورت گروهی یا فردی راجع به آن تصویر سؤال کند. - بین تصاویر رابطه ی مفهومی وجود ندارد. مفهوم هر تصویر جدای از تصاویر دیگر است . - سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر جمله های کامل تر، تشویق شوند. حرکت چشم از راست به چپ مورد توجه قرار گیرد. تصویر۱ پدر در مزرعه کار می کند. ( آشنایی با مزرعه، کشاورزی، وسایل کشاورزی و... ) تصویر۲ بچّه ها در کار مزرعه به پدر کمک می کنند : (آموزش همکاری و همیاری) تصویر۳ موقع ظهر است، پدر با بچّه ها مشغول خواندن نماز است. (تربیت دینی و مذهبی) تصویر۴ زیر سایهٔ درخت در مزرعه همگی مشغول صرف ناهار هستند. (آموزش تغذیهٔ مناسب) جمع بندی: دانش آموزان دربارهٔ تصویرها در گروه بحث و گفت وگو می کنند و داستان کوتاهی می سازند و نمایندهٔ هر گروه داستان را در چهار مرحله بیان می کند.