📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر)
📝صفحه ی ۱✅
#نگاره۹ #تم۴
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر)
📝صفحه ی ۲✅
#نگاره۹ #تم۴
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر)
📝صفحه ی ۳✅
#نگاره۹ #تم۴
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر)
📝صفحه ی ۴✅
#نگاره۹ #تم۴
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (شنبه ۲۱ مهر)
📝صفحه ی ۵✅
#نگاره۹ #تم۴
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
اهداف نگاره ی 7
-آشنایی با روستا و روستانشینان
-آشنایی با خانه¬های روستایی و پدیده های موجود در روستا
-آشنایی با روحیه همکاری در روستا
-آشنایی با وسایل کشاورزی در روستا و محصولات روستایی
-آشنایی و علاقه¬مندی به حیوانات اهلی ، فایده و نقش آنها در روستا
-توانایی رسم خطوط منحنی از راست به چپ و ازبالا به پایین
-توانایی تلفظ کلید واژه های روستا، اتاق ،اردک و ..
#نگاره7
نمونه تمرینات👇👇
1- با دادن دو شکل یکی از شکل ها زمین با درختان، کوه ها، خورشید، آسمان و ابر های آن و... و شکل دیگر زیر دریا با ماهی های گوناگون و پرنده های روی آب و ...
از دانش اموز می خواهیم دو شکل را با هم مقایسه کرده و تفاوت آن ها را بگوید.
2- کامل کردن شکل پرندهایی مانند طاووس که به صورت نقطه چین در اختیار او گذاشته ایم.
3- با دادن شکل های مثلث، دایره و مربع از دانش آموز می خواهیم با اشکال داده شده شکلی بسازد که دیگران به فکرشان نرسد.
توجه:
هدف از این تمرین، آموزش تلفیقی دروس است. دانش اموز در حین آموزش مفاهیم زبان آموزی مفاهیم ریاضی را نیز یاد می گیرد.
4- اول گوش کن و سپس پشت سر هم تکرار کن.
آسمان ابر باران
دریا قایق ماهی
توجه:
هدف از این تمرین، تقویت حافظه ی واژگانی دانش اموز و نگاهداشت کلمات تازه ی درس است. هم چنین می توان برای تقویت حافظه از دانش آموز خواست که با تکرار کلمات از زبان ما آن ها را ضمن سپردن به حافظه به ترتیب تکرار کند.
5- صدای آخر کدام شکل ها مثل هم است علامت بزن.
شکل های مثل ماه، کوه، کوزه، کلاه و...
6- با تصویری از یک چوپان که گوسفندانش را به کنار رودخانه برده است و نیز پرندگانی که در کنار رودخانه هست و...
دانش اموز با دقت به شکل داده شده نگاه کند و پاسخ سئوالات زیر را بدهد.
- چه کسانی می توانند از آب رودخانه استفاده کنند؟
- از آب رودخانه برای چه کارهایی استفاده می کنند؟
- برای صرفه جویی آب چه پیشنهادی داری؟
7- شکل هایی که صدای اول آن ها مثل هم است را رنگ بزن.
« اردک، کیف، کوه، رودخانه »
8- دادن چند شکل که دانش آموز نام هر شکل را بگوید.
« پارچ، قارچ، آب، آتش، کلاه، کوه »
توجه:
هدف از این تمرین علاوه بر گفتن نام هر تصویر از دانش آموز می خواهیم کلمات هم پایان و هم آغاز را نیز بیان کند. زیرا هدف تمرین به طور غیر مستقیم همین است.
9- شکل های مربوط را به هم وصل کند. ( چی مال چیه؟ ).
مانند: قایق پارویی، کلاه، قارچ، سر آدم، کوهستان، مردی در آب
10- دادن سه شکل در هر ردیف مانند:
ابرو ، دندان ، مسواک
سیب ، سینی ، موز
قایق ، کیف ، مرد
که دانش آموز به شکل های هر ردیف خوب نگاه کند و هر کدام را که به هم ارتباط دارند را رنگ بزند. مثلا در ردیف اول دندان و مسواک را باید رنگ کند.
تدریس نگاره 7
من چون تو روستا تدریس می کنم یک موقعیت عالی هست که می تونیم از مکان روستا برای تدریس نگاره 7 استفاده کنیم
فرق بین شهر و روستا بگیم.
خواندن شعر مربوط ب نگاره7
معرفی حیوانات اهلی که در روستا زندگی می کنن وفواید آنها
توجه به همکاری وصمیمیت افراد خانواده
به بچه ها میگوییم ب لوحه ی کنار وایت برده ک زدم نگاه کن یکی یکی بگویند ک جه چیزهایی می بینند
همکاری و کمک به یکدیگر در کارها
توجه به تولید
بعد بصورت گروهی درباره تصاویر نظر بدن
تلفیق ریاضی با نگاره واشاره به نرده های روی پل که دارای الگوی مشخصی است
فرق بین ُ با و گفته بشه
مثلا اردک با گاو
شغل روستایی ها رو بگید، کشاورزی، دامپروری،زنبورداری
بهتره اول بپرسیم ک تو کلاس به روستا رفته و تجربیاتشون و بگن.
در مورد هوای پاک و نحوه مراقبت از آن صحبت کنیم
اجزای در تصویر بچه ها به درستی تلفظ کنند
اولی مصوت و صامت
توجه به صدای حیوانات و در آوردن صدای حیوانات توسط دانش اموزان
میتونیم اول بیاریمشون جلو کلاس خودشون درمورد روستا صحبت کنن
انگشتشون روی تصویرک ها بزارن
اشاره به روحیه همکاری و کمک کردن بین اعضای خانواده و دیگر روستاییان
من همیشه قبل از تدریس این نگاره این شعر را می خوانم و به بچه ها میگم که این نگاره حرف های خوبی داره عکساش خوب نگاه کن اسماش و خوب صدا کن که چون بچه ها هماهنگ میخوانند کلاس شاد می شود
بچه ها میتونن با لباس های محلی بیان سر کلاس
اهمیت خانواده و حتی اشاره به اینکه حیوانات هم به صورت خانواده که هستند
محصولات تولید شده از شیر
شغل زنان و مردان روستایی به بچه ها معرفی کنیم
شیوه ساده زیستی در بین زندگی روستایی
وسایل نقیله. روستا و کشاورزی
نحوه زندگی مردم و مشاغل انها
صدای حیوانات رو از اسپیکر کلاسمون پخش کنیم
غذای گاو گوسفند،،و مرغ و خروسها
در مورد این موارد به بچه ها توضیح دهیم :
مدل خانه های روستایی و شهری و تفاوت انها
نقش اهمیت روستاها در تولیدات برای کسانی که در شهر هستند
مثل تولید سبزیجات ,گندم, میوه و....
اشاره به هوای پاک و تمیز روستا نسبت به شهر
توجه به نوع خوراک حیوانات
نقش روستاییان در کمک به اقتصاد کشور البته در حد فهم بچه ها با مثال ساده
محبت کردن و یاری رساندن در کارها
بخش بخش،کردن کلمات
پیدا کردن کلمات هم پایان
هم اغاز و هم پایان
صداکشی
توانایی تلفظ کلید واژه های درس
و در اخر گفتن کلماتی غیر از کلمات کتاب که صدای اولش مثل اردک و یا گاو باشد
#نگاره۷
#تصویرک_نگاره
مطابقت تصویر با واژه و بیان شفاهی
هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با واژه به طور غیر مستقیم، رفع اشکالات تلفظی،تقویت بیان شفاهی و تصویری است. بنابراین آموزگار باید دقت کند که هرگز به واژهٔ زیر تصویرهای کوچک تأکید نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه میان تصویر و شکل خطی، ارتباط ایجاد می کند.
تصاویر موجود در زیر نگاره:
اتاق، اردک، گاو، گوسفند، رودخانه، پل، برف، علف، سرو
کدام تصاویرها هم پایانند ( صدای آخرشون مثل هم است ) ؟{ سَرو و گاو ، خب صدای آخرشون چیست؟ ( و)}
{ برف و علف ، خب صدای آخرشون چیست؟ ( فـ)}
کدام تصاویر هم آغازند ( صدای اولشون مانند هم است ) ؟
{<< اُردک و اُتاق>> ، خب صدای اولشان چیست؟ ( ـُ ) }
{<< گوسفند و گاو >> ، خب صدای اولشان چیست؟ ( گـ ) }
صدای اول ( رودخانه ) چیست ؟ (ر)
چند کلمه بگو که صدای اولشون ( ر ) باشه ؟ راه ، روستا ، راننده و...
صدای اول کلمه ی پُل چیست ؟ (پـ )
چند کلمه بگو صدای اولشون ( پـ ) باشد ؟ پاکت ، پرده ، پاکن و ...
صدای آخر کلمه ی اُتاق چیست؟ ( قـ )
چند کلمه بگو که صدای آخرشون ( قـ ) باشد ؟ اُجاق ، ساق ، بوق و...
اگر کلماتی مانند داغ، باغ ،کلاغ و... را گفتند قبول می کنیم.
بخش کن و صداکشی را انجام بده ؟
اُردک ــــــــــــــــــــ» اُردک * صداکشی { اُر ـــــ» ـُ + ر } { دَک ـــــ» د + ـَ + ک }
رودخانه ــــــــــــــــــــ» رود + خا + نه *
صداکشی { رود ـــــ» ر + و + د } { خا ـــــ» خ + ا } { نه ـــــ» نـ + ـه }
و سوال های بیشتر
Karimi:
#نگاره۷
#ببین_و_بگو
هدف از این بخش، تصویرخوانی، بیان شفاهی، جمله سازی و درک ارتباط تصاویر است. (فعّالیّت گروهی) .
- دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصویر را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند.
- سپس معلم به صورت گروهی یا فردی راجع به آن تصویر سؤال کند.
- بین تصاویر رابطه ی مفهومی وجود ندارد. مفهوم هر تصویر جدای از تصاویر دیگر است .
- سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر جمله های کامل تر، تشویق شوند.
حرکت چشم از راست به چپ مورد توجه قرار گیرد.
تصویر۱ پدر در مزرعه کار می کند. ( آشنایی با مزرعه، کشاورزی، وسایل کشاورزی و... )
تصویر۲ بچّه ها در کار مزرعه به پدر کمک می کنند : (آموزش همکاری و همیاری)
تصویر۳ موقع ظهر است، پدر با بچّه ها مشغول خواندن نماز است. (تربیت دینی و مذهبی)
تصویر۴ زیر سایهٔ درخت در مزرعه همگی مشغول صرف ناهار هستند. (آموزش تغذیهٔ مناسب)
جمع بندی: دانش آموزان دربارهٔ تصویرها در گروه بحث و گفت وگو می کنند و داستان کوتاهی می سازند و نمایندهٔ هر گروه داستان را در چهار مرحله بیان می کند.
Karimi:
#نگاره7
#گوش_کن_و_بگو
در روستا چه حیواناتی دیده می شود ؟ جوجه، خروس، گاو، گوسفند و مرغ
کشاورز در روستا چه می کند ؟
کشاورزی می کند. گندم و جو می کارد. زمین را شخم می زند.
از حیوانات نگه داری می کند. میوه و سبزی می کارد.
وسوالات دیگری که می توانید بیافزایید .
#سؤال_پیشنهادی
چرا کشاورز در روستا سگ و گوسفند دارد؟ از سگ برای نگهبانی، از گوسفند برای
استفاده از گوشت، شیر، پشم و... نگهداری می کند.
#بگرد_و_پیدا_کن
دانش آموز کلماتی را که معلم نام می برد پیدا و نشان می دهد.
کلمات این بخش: جوجه، خروس، اردک، بلبل، درخت، رودخانه
#به_دوستانت_بگو🗣
١ اگر دیدی جوجهٔ پرنده ای روی زمین افتاده، چه می کنی؟ )هدف تقویت روحیّهٔ مراقبت ازحیوانات و...)
آن را از روی زمین بر می دارم و به خانه می برم.
از او مراقبت می کنم.
آن را در لانه اش می گذارم ...
۲ فکر می کنی در تهیهٔ نان چه کسانی همکاری می کنند؟
(آشنایی با مراحل تهیهٔ نان و تقویت روحیهٔ همکاری و مشارکت در کارها(
کشاورز، نانوا و ...
#سؤال_پیشنهادی
۱ دوست داری در خانه از چه حیوانی مراقبت کنی؟
#هدف
۱ آزار نرساندن به حیوانات
۲ شناخت حیوانات اهلی
۳ آزار نرساندن به همسایه ها و...
#نمایش:
نشان دادن برخی از کارهای کشاورز در مزرعه
تذکرمهم: کار کردن در کلاس به شیوهٔ گروهی و همیاری هدف اصلی این کتاب است.
درتدریس همیشه آن را مدنظر قرار دهید، زیرا مشارکت دانش آموزان در فرآیند یاددهی یادگیری بر تأثیر
آموزش می افزاید و یادگیری را آسان تر و ماندگارتر می سازد.
البته این نمایش هم می تواند گروهی و هم انفرادی به صورت پانتومیم باشد .
تدریس نگاره ۸
– تعریفی از باغ وحش ارائه می دهد .
2 – تعدادی از حیوانات را که در باغ وحش نگه داری می شوند ، نام می برد .
3 – حیوانات را به اهلی و وحشی تقسیم بندی می کند .
4 – تعدادی از حیوانات اهلی را نام می برد .
5 – به چند مورد از حیوانات وحشی اشاره می کند .
6 – بخشی ازغذای مورد علاقه ی حیوانات اهلی و وحشی را بیان می کند .
7 – به تفاوت غذای حیوانات اهلی و وحشی اشاره می کند .
8 – به شناخت در باره ی زیستگاه حیوانات ( محل زندگی ) علاقه دارد .
9 – از بیابان ، دریا و جنگل به عنوان سه زیستگاه عمده ی حیوانات نام می برد .
10 – از این که حیوانات داخل قفس باشند احساس ناراحتی می کند .
11 – به چند مورد از نکات ایمنی داخل باغ وحش اشاره می کند.
12 – او حیوانات را دوست دارد و شکار آن ها را نادرست می شمارد .
13 – وجود حیوانات گوناگون را سبب قدرت پروردگار می شمارد .
14 – او به حیوان مورد علاقه ی خود اشاره می کند .
15 – او قرار گرفتن در صف برای تهیه ی بلیط و با نوبت وارد
باغ وحش شدن را احترام به قوانین و مقررات و حقوق دیگرا بر می شمارد.
16 – اگر سوالی در ذهن داشته باشد و یا به مشکلی در
باغ وحش برخورد کند به اطلاعات مراجعه می کند.
اهداف درس ( نگاره ی 8 ):
۱ آشنایی با باغ وحش
۲ آشنایی با حیوانات وحشی
۳ تقویت علاقه نسبت به حیوانات
۴ آشنایی با مکان و نوع زندگی حیوانات
۵ آموزش رعایت نکات ایمنی در باغ وحش
۶ توجّه به قدرت خداوند در تنوّع حیوانات
۷ توانایی رسم خطوط منحنی با دو حرکت
۸ توانایی تلفظ کلید واژه های درس چون خرگوش، خرس، پلنگ و...
مفاهیم , هدف ها و مهارت های نگاره ی 8
1 – تعریفی از باغ وحش ارائه می دهد .
2 – تعدادی از حیوانات را که در باغ وحش نگه داری می شوند ، نام می برد .
3 – حیوانات را به اهلی و وحشی تقسیم بندی می کند .
4 – تعدادی از حیوانات اهلی را نام می برد .
5 – به چند مورد از حیوانات وحشی اشاره می کند .
6 – بخشی ازغذای مورد علاقه ی حیوانات اهلی و وحشی را بیان می کند .
7 – به تفاوت غذای حیوانات اهلی و وحشی اشاره می کند .
8 – به شناخت در باره ی زیستگاه حیوانات ( محل زندگی ) علاقه دارد .
9 – از بیابان ، دریا و جنگل به عنوان سه زیستگاه عمده ی حیوانات نام می برد .
10 – از این که حیوانات داخل قفس باشند احساس ناراحتی می کند .
11 – به چند مورد از نکات ایمنی داخل باغ وحش اشاره می کند.
12 – او حیوانات را دوست دارد و شکار آن ها را نادرست می شمارد .
13 – وجود حیوانات گوناگون را سبب قدرت پروردگار می شمارد .
14 – او به حیوان مورد علاقه ی خود اشاره می کند .
15 – او قرار گرفتن در صف برای تهیه ی بلیط و با نوبت وارد
باغ وحش شدن را احترام به قوانین و مقررات و حقوق دیگرا بر می شمارد.
16 – اگر سوالی در ذهن داشته باشد و یا به مشکلی در
باغ وحش برخورد کند به اطلاعات مراجعه می کند
تدریس درس
نمی دانم برای کلاس شما امکانش هست بازدیدی از
یک باغ وحش داشته باشید یا نه ( شهر ما باغ وحش نداره.)،
چه بهتر که هیچ شهر ایران باغ وحش نداشته باشه ،
گردشی در اینترنت در باره ی وضعیت باغ وحش های ایران
شما را متوجه منظورم می کند. ما فعلاً به همین لوحه اکتفا می کنیم.
کار گروهی :
- هریک از دانش آموزان دربارهٔ آنچه در تصویر می بینند، فکر می کنند.
- دانش آموزان هر گروه دربارهٔ آنچه در تصویر می بینند، با هم گفت وگو می کنند.
- با توجه به نظر معلم، نماینده ای از گروه یا همهٔ اعضای گروه
هرچه را در تصویر می بینند، بیان می کنند.
- معلم با توجه به اهداف این نگاره، دانش آموزان را
هدایت کرده و اشکالات تلفظی آنها رابرطرف می کند.
البته برای ایجاد انگیزه بهتره قبلش در باره ی حیوانات
مورد علاقه ی بچه ها صحبت کنیم و نظرشان را بخواهیم .
و این که چی می خورن و در کجا زندگی می کنن
تصویر نگاره ی 8 را مقابل دیدگان کودک قرار می دهیم .
سوالات باید ما را به اهداف و مفاهیم بالا نزدیک کند .
1 – تصویر چه جایی را نشان می دهد؟ باغ وحش
2 – به چه جایی باغ وحش می گویند ؟
به جایی که در آن جا از حیوانات مراقبت می کنند.
جایی که ازحیوانات برای تماشای مردم نگه داری می کنند.
3 – چه حیواناتی در باغ وحش وجود دارد ؟
شیر ، پلنگ ، شتر ، فیل ، آهو ، خرگوش ، گرگ ، خرس و...
4 – به چه جانورانی اهلی می گویند ؟
جانورانی را کهانسان از آن ها نگه داری استفاده می کند.
5 – چند جانور اهلی نام ببر؟
گاو، اسب، الاغ، گوسفند، مرغ و خروس
6 – غذای بیش تر حیوانات اهلی چیست ؟
غذای بیش تر حیوانات اهلی از گیاهان است.
مثل : علف ، برگ درختان ، یونجه و ...
7 – به چه جانورانی وحشی می گویند ؟
جانورانی که بودنشان در کنار انسان خطرناک است.
8 – چند جانور وحشی نام ببرید ؟
شیر ، پلنگ ، گرگ ، ببر ، مار و...
9 – غذای بیش تر حیوانات وحشی چیست ؟
غذای بیش تر حیوانات وحشی از گوشت است .
10 – حیوانات در چه جاهایی زندگی می کنند ؟
برخی از حیوانات در شهر و روستا در کنار انسان ها زندگی می کنند.
بعضی در جنگل زندگی می کنند.
تعدادی از حیوانات در بیابان زندگی می کنند.
کوهستان ، قطب و دریا هم محل زنگی برخی حیوانات است.
11 – از دیدن حیوانات داخل قفس چه احساسی داری ؟
دوست دارم حیوانات در محل زندگی خود آزادانه زندگی کنند.
12 – در بازدید از باغ وحش چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟
دست را داخل قفس حیوانات نبریم .
اگر می خواهیم غذایی را به حیوانی بدهیم ابتدا از مسئولین
باغ وحش کسب اجازه کنیم.
هشدارهای مسئولین و تابلو ها جدی بگیریم.
13 –چه کسانی به حیوانات آسیب می رسانند ؟
بیش تر شکارچی ها به حیوانات آسیب می رسانند.
ما هم باید محل زندگی حیوانات را آلوده و کثیف نکنیم .
14 – وجود این همه حیوان با رنگ ها و نژاد های مختلف نشانه ی چیست ؟
نشانه ی قدرت خداوند است .
15 – اگر سوالی در ذهن داشته باشی چه می کنی ؟
از مسئولین باغ وحش و یا اطلاعات موجود در باغ وحش می پرسم.
مطابقت تصویر با واژه و بیان شفاهی

هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با واژه به طور غیر مستقیم، رفع اشکالات تلفظی،تقویت بیان شفاهی و تصویری است. بنابراین آموزگار باید دقت کند که هرگز به واژهٔ زیر تصویرهای کوچک تأکید نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه میان تصویر و شکل خطی، ارتباط ایجاد می کند.
تصاویر موجود در زیر نگاره:
خرگوش، خرس، شتر، پلنگ، شیر، گرگ
کدام تصاویرها هم پایانند ( صدای آخرشون مثل هم است ) ؟
{ گرگ و پلنگ ، صدای آخرشون چه هست؟ ( گ)}
{ شتر و شیر ، صدای آخرشان چه است؟ ( ر)}
کدام تصاویر هم آغازند ( صدای اولشون مانند هم است ) ؟
{<< خرس و خرگوش>> ، صدای اولشان چه است؟ ( خـ ) }
{<< شیر و شتر >> ، صدای اولشان چه است؟ ( شـ ) }
صدای اول ( پلنگ ) چیست ؟ (پـ)
چند کلمه بگو که صدای اولشون ( پـ ) باشد ؟ پا ، پدر ، پول و...
صدای اول کلمه ی گرگ چیست ؟ (گـ )
چند کلمه بگو صدای اولشان ( گـ ) باشد ؟ گاز ، گرم ، گاو و ...
صدای آخر کلمه ی خرس چیست؟ ( سـ )
چند کلمه بگو که صدای آخرشان ( سـ ) باشد ؟ کلاس ، یاس ، بوس و...
کلماتی را بگویید که مانند (( گرگ )) صدای اول و آخرش مثل هم باشد.
{ درد ، داد ،کبک ، لال ، قاشق ، نان و...}
بخش کن و صدااول واخر را بگو
خرگوش ــــــــــــــــــــ» خَـر + گوش *
صدای اول خ
صدای اخر ش
پلنگ ــــــــــــــــــــ» پَـ + لـنگ *
صدای اول و
صدای اخر گ
و سوال های بیشتر با شما ...
🔵 سوالات نگاره ۸👇🌷
تصویر چه مکانی را نشان می دهد؟
دانش آموزان همراه چه کسانی به باغ وحش آمده اند؟
دانش آموزان چند نفر هستند؟
آنها به سمت چپ می روند یا به سمت راست؟
چند نفر از آنها کیف همراه خود آورده اند؟
فکر می کنی آموزگار به آن ها چه می گوید؟
چه حیواناتی در باغ وحش می بینی؟
کدام یک از جانوران گوشت خوار هستند؟
کدام یک از حیوانات بچه دارند؟
هر حیوان چه غذایی می خورد؟
کنار قفس شیر ها چند نفر ایستاده اند؟
مسولان باغ وحش مشغول غذا دادن به کدام یک حیوانات هستند؟
در کدام قفس تعداد بیشتری حیوان وجود دارد؟
در کدام قفس تعداد کمتری حیوان دیده می شود؟
تعدا خرس ها و شتر ها روی هم چند حیوان می شود؟
قفس شیر ها در کدام سمت قفس خرس ها قرار دارد؟
آقایی که به خرگوش ها هویج می دهد ، هویج را در کدام دست گرفته است؟
اگر کسی درباره ی حیوانات سوال داشته باشد باید از چه کسی بپرسد؟
چرا نباید به حیوانات غذا داد؟
اگر دستمان را در قفس حیوانات بکنیم چه خطراتی ما را تهدید می کند؟
به برجستگی های روی کمر شتر چه می گویند؟ چه فایده ای برای او دارد؟
به دندان فیل چه می گویند؟
استخر در کدام قسمت قفس فیل ها قرار دارد؟
چند پرنده در آب شنا می کنند؟
چرا قفس شیر و پلنگ را نزدیک قفس آهو و خرگوش قرار ندادند؟
به کدام پرنده زیباترین پرنده می گویند؟
کدام پرنده می تواند صحبت کند؟
آیا نگهداری حیوانات در قفس کار درستی است؟
چرا برخی حیوانات را در باغ وحش نگه می دارند؟
آیا می دانی چرا خداوند این همه حیوان مختلف آفریده است؟
ما برای تشکر از خدا چه کاری می توانیم برای حیوانات انجام دهیم؟
به موهای دور سر شیر چه می گویند؟
✅✅یادگیری در قالب بازی
✅✅افزایش دقت، تقویت املا، افزایش دامنه لغات
✅✅طراح لیلاحسنوند.
( قانون بازی دانش آموز اول، تاس انداخته هر عددی که آمد به تعداد اون عدد جلو رفته وکلمه ی داخل خانه رو نگاه میکند اگر کلمه از لحاظ املایی صحیح باشد دانش آموز باکلمه موردنظر یک جمله می سازد یا از روی آن یکبار مینویسد، ولی اگر کلمه موردنظر از لحاظ املایی صحیح نباشد دانش آموز شکل صحیح کلمه را می نویسد...ونوبت به دانش آموزبعدی می رسد ...)