eitaa logo
تدریس یار پایه اول
8.7هزار دنبال‌کننده
25.7هزار عکس
14.8هزار ویدیو
15.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️🔴نسل Zچه کسانی هستند ؟؟؟ نسل زد (Z)، که شامل دانش‌آموزان امروزی می‌شود، نسلی است که در دنیای دیجیتال رشد کرده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این نسل، که بین اواسط دهه ۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ به دنیا آمده‌اند، بیشتر زندگی‌شان با فناوری‌های نوین گره خورده است. درک دقیق خصوصیات آن‌ها می‌تواند به مشاوران، معلمان و حتی والدین کمک کند تا بهتر در کنارشان باشند و از مهارت‌ها و استعدادهای این نسل به بهترین شکل استفاده کنند. 🔹🔹ویژگی‌های نسل زد •زندگی دیجیتالی از کودکی: نسل زد به‌خوبی با فناوری‌های دیجیتال آشنا هستند و بیشتر یادگیری خود را از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. اما این امر به این معنا نیست که آن‌ها از روش‌های یادگیری سنتی بی‌نیازند؛ بلکه بیشتر نیاز دارند ترکیبی از روش‌های دیجیتالی و عملیاتی را در کنار هم ببینند. 🔹تمایل به یادگیری تجربی و عملی: این نسل علاقه زیادی به یادگیری از طریق تجربه دارد. آن‌ها دوست دارند در پروژه‌های عملی، مسابقات گروهی و فعالیت‌هایی که نتیجه واقعی دارند، شرکت کنند و چیزهایی را یاد بگیرند که در زندگی به‌کارشان می‌آید. 🔹اهمیت به مسائل اجتماعی و محیط زیست: یکی از ویژگی‌های جالب نسل زد این است که به مسائل اجتماعی، حقوق بشر و محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهند. این موضوع می‌تواند فرصتی باشد تا در برنامه‌های آموزشی به مسئولیت‌پذیری و آگاهی از تأثیرات مثبت آن‌ها بر جامعه پرداخته شود. 🔹تمرکز بر سلامت روان: این نسل بیشتر از هر نسل دیگری به سلامت روان و آرامش خود اهمیت می‌دهد. به همین دلیل، داشتن فضایی آرام و امن در محیط آموزشی که دانش‌آموزان بتوانند احساسات خود را بدون قضاوت مطرح کنند، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به راحتی درباره فشارها و چالش‌هایشان صحبت کنند. 🔹نیاز به صداقت و شفافیت: نسل زد به‌سرعت تبلیغات و پیام‌های غیرشفاف را تشخیص می‌دهد و به کسانی اعتماد می‌کند که با صداقت با آن‌ها برخورد می‌کنند. این موضوع به مشاوران کمک می‌کند که با برخورد صریح و شفاف، اعتماد این دانش‌آموزان را جلب کرده و در راستای رشد و آموزش بهتر به آن‌ها کمک کنند. 🔹🔹نکات کاربردی برای مشاوران 1.تعامل دیجیتال هوشمندانه: از ابزارهای دیجیتالی در کنار روش‌های سنتی استفاده کنید. استفاده از ویدیوهای آموزشی کوتاه، اپلیکیشن‌های تعاملی و ابزارهای دیجیتالی، یادگیری را برای نسل زد لذت‌بخش‌تر می‌کند. 2.تشویق به مسئولیت‌پذیری: با ایجاد پروژه‌های مرتبط با محیط زیست و مسائل اجتماعی، به دانش‌آموزان کمک کنید تا حس مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به جامعه و محیط پیرامون خود پیدا کنند. 3.توجه به سلامت روان: برنامه‌های پشتیبانی از سلامت روان و ایجاد فضاهایی برای بیان احساسات، می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا بهتر با استرس‌ها و چالش‌های خود مواجه شوند. این نسل، پر از انرژی، ایده‌های تازه و نگرش مثبت نسبت به دنیای پیرامون است. درک این ویژگی‌ها می‌تواند مشاوران و معلمان را در مسیر ارتباط مؤثر و تربیت بهتر دانش‌آموزان نسل زد یاری کند و به آن‌ها کمک کند تا از استعدادهای خود به بهترین شکل بهره ببرند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
سوال شما👇❗️❓👇❗️❓👇 دانش آموزی که نشانه ی د رو با ب اشتباه می‌گیرد فقط وقتی به. دهان نگاه میکند می‌فهمد ولی میگه صداشون یکیه چکار باید کرد؟😕 پاسخ استاد ربانی😍👇😍👇 برای تشخیص دو صدا حتما اوایلش بگو به دهان شما نگاه کند چون سبک یادگیری اون دانش آموز تصویری هست دوم اینکه به صورت الگویی این دو تا صدا را باهم تمرین کند و بخواند و بنویسد تا تشخیص بهتری داشته باشد مثلا با دا با دا با دا..... ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
آزمون همه نگاره ها.pdf
446.6K
آزمون نگاره ها نگاره_ده_10
آزمون-عملکردنگاره ها.pdf
282K
آزمون نگاره ها نگاره_ده_10
1_12201701272.pdf
4.2M
کتاب حروف الفبا
فایل حروف با شعر.pdf
1.27M
فایل نشانه ها با شعر
فلش کارت‌های نشانه‌ی اَ نشانه_اَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 نام درس: فارسی 📋موضوع: آموزش نوشتن املا و تقویت حافظه شنیداری 👤تهیه کننده: خانم ناظم الرعایا 🏫نام مدرسه : دبستان کوشش 🌸🍃ناحیه سه استان اصفهان🍃🌸
📚 نام درس: فارسی 📋موضوع: درست کردن کارت آموزشی توسط دانش آموز بازی با نشانه ها وکلمه سازی 👤آموزگاران:ماهوتی 🏫نام مدرسه : قیام مدیریت: سرکار خانم امینی 🌸🍃ناحیه سه استان اصفهان🍃🌸
با توجه به فلش ها شکل ها را در جای مناسب بگذارد میتوانید به جای دایره از چینه ها یا پوم استفاده کنید و به جای فلش ها از از چوب خط ها مثلا اگر چوب خط بالای چینه بود در ردیف اول بگذارد
کاربرگ چوب خط فضایی🌏🪐💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نقاشی حیوانات با دایره 🟡 میتوانید بعد از پایان نقاشی بگید دور کلماتی که با مار هم پایان هستند را خط قرمز بکش دور کلماتی که با خانه هم آغاز هستند را خط سبز بکش و...
❤️ 💥 و صداها را روی میله های می چسبانیم ، بعد یک را گفته و از دانش آموز می خواهیم آن کلمه را بنوازد؛ مثلا = ب ا د ✔️ اهداف : تقویت دقت ، صامت و مصوت تقویت فعال دیداری و شنیداری
📚 نام درس: نگاره 10 📋موضوع: نمایش دانش آموزان مهمانی عید نوروز هدف از نمایش : آشنایی و یادگیری احترام به مهمان نحوی پذیرایی از مهمان آشنایی با رسم های عید نوروز احترام به بزرگ تر ها 👤تهیه کننده: سرکار خانم فاطمه رضایی 🏫نام مدرسه : شهید مصطفی احمدی روشن( بهارستان) مدیر:سرکار خانم زهره عشوری 🌸🍃ناحیه سه استان اصفهان🍃🌸
چالش تکالیف خلاق و مهارت محور روز شانزدهم: 🌸 برگ‌های پاییزی: عزیزم در این تکلیف می‌خواهیم با هم دنیای اطرافمون رو بشناسیم و بشماریم و برای انجام این کار از چوب خط استفاده می‌کنیم. به پارک یا باغچه برو و چند برگ رنگارنگ از روی زمین جمع کن. هر نوع برگ را جداگانه روی زمین بچین و آن ها را بر اساس شباهت طبقه بندی کن . به تعداد دسته هایی که درست کردی دایره بکش و حالا برای هر دسته دردایره خودش چوب خط بکش. بعد از جمع‌آوری برگ‌ها، به سوال‌های زیر جواب بده: کدام برگ‌ها بیشترند؟ در کل چند برگ جمع کرده‌ای؟ همین‌کار رو با انواع سنگ ها نیز می توانی انجام دهی🌸 🌸 بازی با توپ: در دفتر دو دایره بزرگ با رنگ سبز و قرمز بکش یک سبد و ۱۰ توپ کاغذی مچاله شده کوچک بردار. سعی کن توپ‌ها رو داخل سبد بیندازی. به تعداد توپی که داخل سبد رفت، یک چوب خط دردایره سبز بکش. و برای توپ هایی که بیرون از سبد افتاد در دایره قرمز چوب خط بکش. بعد از بازی، به سوال‌های زیر جواب بده: چند تا توپ داخل سبد رفت؟ چند تا توپ بیرون سبد ماند؟
چالش تکایف خلاق و مهارت محور نشانه ها نشانه آا: 🌸فرزندم به اینکه فکر کن که بعد از شستن برنج،میوه و سبزی به جای دور ریختن این آب حاصل از شست و شو، با جمع آوری این آب چه کارهای مفید دیگری می تونیم باهاش انجام بدیم؟ 🌸فرزندم ۱۰ تکه کاغذ را به شکل مربع برش بزن و سپس روی ۵ تا بنویس آ اول و روی ۵ تا بنویس ا غیر از اول. حالا بگرد در خانه و روی هر وسیله ای اولش صدای آ دارد کارت آ اول را بچسبان و روی هر وسیله ای که صدای وسط یا آخرش ا هست ا غیر از اول را بچسبان.
📒 درس اول: باران 👈 شروع تدریس نشانه ب
🌈1️⃣ شعر نشانه ب رو خط دنباله دارم در زیر یک نقطه دارم در اول با هستم وسط آبا هستم می دانی جایم کجاست؟ جایم آخر آخر هاست در زیر یک نقطه دارم کشیده نیست صدایم من آخر آب هستم در آخر باب هستم 🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊
🌈2️⃣ شعر نشانه ب اسمت چیه؟(آ) هستی نه نه نه (ب) هستم من (ب) آخر هستم شبیه قایق هستم نقطه ای خیلی کوچک زیر پایم گذاشتم در کلمات بسیار آخرین حرف من هستم مثل آب مثل تاب آخرین حرف آداب حالا بگو چه هستم ؟ ب ب بدون هیچ صدا بگو که هستم؟ ب ب با حرکت لب ها بگو چه هستم؟ ب ب آفرین ومرحبا به کودکان دانا هزار هزار آفرین به بچٌه های بینا 🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊
🌈 داستان ب كوچولو ب كوچولو نقطه‌اش را دوست نداشت. راه كه مي‌رفت، گير مي‌كرد به نقطه‌اش و مي‌افتاد زمين. يك روز رفت پيش قيچي و گفت :” چين و چين و چين … نقطه را بچين!” قيچي، نقطه را چيد. ب، بي نقطه شد. راحت و خوشحال دويد و رفت به مدرسه. نشست روي تخته سياه و گفت: “سلام!” تخته سياه گفت: “تو ديگه كي هستي؟ تو هيچي نيستي!” ب بي نقطه، ناراحت شد. رفت و نشست روي دفتر مشق. دفتر گفت: “ تو ديگه كي هستي؟ تو هيچي نيستي!” ب بي نقطه، خيلي ناراحت شد. داد زد : “ من ب هستم!” پاك كن گفت: “ نه، تو اشتباهي هستي!” و خواست كه پاكش كند. ب بي‌نقطه، ترسيد. داد زد: “كمك، كمك!…” مداد سياه آمد به كمكش . زود يك نقطه برايش گذاشت . ب شد مثل اولش . از خوشحالي داد زد: “ حالا ديديد؟… من ب هستم!… من ب هستم!” پاك كن نگاهش كرد و گفت: “ ببخشيد… مثل اين كه من اشتباهي آمدم!” و راهش را كج كرد و رفت.