فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
##علوم فصل ۶
زمین خانه ی پر آب ما
صفحه ۴۸
مدرس:لیلا هادی
30.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علوم فصل ۶
زمین خانه ی پر آب ما
صفحه ۴۵
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚فیلم آموزشی علوم و خلاصه ی بخش زمین خانه ی پر آب ما
کانال فصل اول .pdf
346.8K
🔺 پرسش و پاسخ های فصل 6 علوم اول ابتدایی
🔸 #درس6 : زمین خانه ی پر آب ما
🔸 درسنامه درس ششم علوم
کانال فصل اول .pdf
2.04M
🔺 آزمون فصل 6 علوم اول ابتدایی
🔸 #درس6 : زمین خانه ی پر آب ما
🔸 درس ششم علوم
کانال فصل اول (1).pdf
997.1K
🔺 آزمون فصل 6 علوم اول ابتدایی
🔸 #درس6 : زمین خانه ی پر آب ما
🔸 درس ششم علوم
کانال فصل اول.pdf
494.5K
🔮 #آزمون_عملکردی_علوم_فصل۱
🔮 طراح:زهره #جانیپور
کانال فصل اول.pdf
314K
🔮 #آزمون_عملکردی_علوم_فصل۲
🔮 طراح:زهره #جانیپور
کانال فصل اول.pdf
343.1K
🔮 #آزمون_عملکردی_علوم_فصل۳
🔮 طراح:زهره #جانیپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوهی زیبانویسی کلمات
تاب ـ توت ـ بست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌۴ نکته خیلی مهم
که در نوشتن👈 «ت»
باید بهش توجه داشته باشیم
راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی
⏹🌺⏹🌺⏹
⏹ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون
⏹ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
⏸ اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
⏹ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
⬇️ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
⏸ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
⏹تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان )
⬇️ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به
تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد .
⬇️ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد .
⏸ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
⏹ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
⬇️فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود )
⏸با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند .
⬇️ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند .
⏸ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان
⏹ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
⬇️ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل
⬇️استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند
⏹ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه
⏹ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
⏹ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن
⬇️ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر
⬇️ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند .
⏸از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند
⬇️تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
⏸ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
⏹ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می
شود .
علائم اختلالات یادگیری در پیشدبستانی.pdf
318.8K
فایلی عالی برای شناخت علائم اختلال یادگیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راههایی برای افزایش قدرت ذهنی کودکان👶👦👼?
✅دوستان توجه داشته باشند که در سنین پایین بازیهایی که دستها و چهره را درگیر میکنند مناسب تر هستند
چگونه خوب گوش کردن را در کودکان تقویت کنیم؟
🎈هنگام صحبت کردن، تن و ریتم صدای تان را تغییر دهید و یکنواخت صحبت نکنید.
🎈خواسته ها و پیام های خویش را ساده و کوتاه بیان کنید.
🎈در یک زمان، فقط یک یا دو درخواست از کودک تان داشته باشید.
🎈سعی کنید خواسته هایتان را به صورت رسا و همراه با احترام و محبت بیان کنید.
🎈کودکان را عادت دهیم که از رادیو، یا ابزارهای صوتی بیشتر از تلویزیون استفاده کنند.
🔻خواندن یک کتاب داستان کوتاه، ودرخواست خلاصه گویی یا بازگویی داستان، تاثیر زیادی در تقویت مهارت گوش دادن کودکان دارد