#شعر_نشانه اَ َ
اَ اولم اَ اول
نگام کنید تو جدول
قد بلندی دارم
شکل قشنگی دارم
همیشه در اولم
فکر نکنی تنبلم
یک کلاه کوچک هم
به روی سر می ذارم
کلام کجه همیشه
به غیر این نمیشه
من و - َ غیر اول
با هم هستیم تو جدول
بدون منم - َ هستم
- َ غیر اول هستم
با این که من کوچکم
میون صداها تکم
قد بلند ندارم
فکر نکنی بی کارم
روی نشانه ها من
سوارم و سوارم
حالا من و شناختی
کدوم نشونه هستم؟
اَ هستم و اَ هستم
اَ هستم و اَ هستم
داستان نشانه ی اَ ـ َ
یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس نبود
توروستای اَسد اباد تو باغ اَکبر اقا همه مشغول جمع اوری اَنارهای ریز ودرشت بودند هوا اَبری بود باید عجله میکردن ومیوه هارا زودتر جمع می کردن
روز تعطیل بود بچه ها هم اومده بودن کمک خانواده
اَمین اَمیر اَصغر اَکرم و اَعظم
چون جعبه ها سنگین بودبا اَسب اَمان الله این جعبه هارا به اَول باغ می رساندن
اخه امسال درخت های اَنار مثل درخت های اَنگور پربرکت و پر بار شده بود
تواین باغ چند نوع درخت میوه بود اَزگیل اَنبه اَنار اَنگور که فقط میوه های درخت اَنار جمع اوری نشده بود اَمین روز قبل تو مدرسه درس نشانه ی اَ ـ َ را یاد گرفته بود
باخودش شعری را که معلم به او یاد داده بود زمزمه می کرد
اَ اولم اَ اول
کلاه مو کج میزارم
در اَسب و اَبر ابرو
اول میام همیشه
ـ َ غیر اول ونگاه کن
در سَبز و زَرد و مادَر
اول اومد ووسط
با اخم و کج نشسته
اَمین کوچولو یاد حرف های معلمش افتاد که چه کلماتی به او یاد داد که اَ دارد امروز تمام ان کلمات را داشت به چشم خودش میدید
اَنار اَسب اَنگور اَسد و....
هی با خودش تکرار می کرد اَسد اولش اَ دارد سَبَد وسطش اَ دارد همینطور که تو فکر بود دید بیشتر افراد تو باغ اسم شان با اَ شروع میشه
معلمش به او گفته بود که اَ اول ـ َ غیر اول از صداهای اژیر. دار شهرک الفبا است یعنی یعنی تا هر جا بکشی کشیده می شود وتو شهرک الفبا جاش بالا کنار خونه ی آ ا اول است
یاد گرفته بود که ب با ـ َ چی می شود بـ َ میشود بـ َ میشه
امین به مادرش گفت من امروز
یک نشانه ی دیگر یاد گرفتیم ان هم اَ ـ َ
الان تو شهرک الفبا سه نشانه امده ومن خیلی خوشحال هستم که دارم کلمات بیشتری یاد می گیرم که بنویسم وبخوانم
#_دانش_آموز_شلوغ 👇
الف ) نشانه ها و ویژگی ها :
1 – به چیزی معتقد نیست .
2 – بی اجازه صحبت می کند .
3 – غیر قابل تحمل و جاه طلب است .
4 – دوستان زیادی دارد .
5 – برای هر سؤالی ، جوابی دارد چه درست و چه غلط .
6 – دوست دارد مرکز توجه قرار گیرد .
7 – پرخاشگر و عصبانی است .
8 – به دیگران اجازه نمی دهد حرفشان تمام شود و صحبت می کند .
ب ) علل پیدایش :
1 – ممکن است مورد توجه و محبت والدین قرار نگرفته باشد .
2 – والدین در خانواده بین کودکانشان تبعیض قائل می شدند .
3 – ممکن است والدینش نیز افراد شلوغی بوده باشند .
4 – دائماً تحت فشار قرار گرفته بوده .
5 – رفتارش کنترل نمی شده است .
ج ) نحوه ی برخورد معلم :
1 – مهارتهای اجتماعی به او
2-- مصاحبه و گفتگو کنید .
3 – وادار شود خارج از نوبت کاری را انجام ندهد .
4 – به او مسؤلیت بدهید .
5 – او را تنبیه نکنید .
6 – مهارت مطالعه در او تقویت شود .
7 – از تهدید و تهمت به او خود داری شود .
👦 #_دانش_آموز_ترسو 👇
الف ) نشانه ها و ویژگی ها :
1 – مضطرب و نگران است .
2 – ناگهان هراسان و مایوس می شود .
3 – برای انجام کار ثباتی نشان نمی دهد .
4 – به مسائل اخلاقی توجه زیادی دارد .
5 – کودک ساکت و آرامی است .
6 – هیچ گاه ریسک نمی کند .
7 – محتاط و محافظه کار است .
ب) نحوه ی برخورد معلم :
1 – به او توجهی بی ریا و صمیمانه ای معطوف کنید .
2 – کارهایی که علاقه دارد انجام دهد به او محول کنید .
3 – کودک را به نوشتن و صحبت کردن در مورد ترس هایش تشویق کنید .
4 – به هنگام ترس ، او را مورد حمایت قرار دهید .
5 – به او اعتماد به نفس بدهید .
6 – کارهایی به او محول شود که توانایی انجامش را داشته باشد .
👧 #_دانش_آموز_بی_دقت 👇
الف ) نشانه ها و ویژگی ها :
1 – اغلب لوازم مدرسه اش را گم می کند .
2- تکالیفش نامنظم و نا مرتب است .
3 – به لباس پوشیدن و وضع ظاهریش اهمیت نمی دهد .
4 – برای خودش مشکلاتی به وجود می آورد .
5 – اغلب دیر به مدرسه می آید .
6 – بد خط می نویسد .
(در دوره ی ابتدایی اغلب دانش آموزان بی دقتی می کنند . که صبر و حوصله ی آموزگاران را می طلبد . )
ب ) نحوه برخورد معلم :
1 – تکالیف نا مرتب و سَر سَری از او پذیرفته نشود .
2 – قوانین کلاس و مدرسه با او در میان گذاشته شود .
3 – ضوابط مشخص و معین برای او در کلاس قرار دهید .
4 – وقتی در حالت عصبانیت است او را به حال خودش رها کنید .
5 – به او مسؤلیت بدهید .
👦 #_دانش_آموز_تنبل 👇
الف ) نشانه ها و ویژگی ها :
1 – از انجام تکالیف خود داری می کند .
2 – کارهایش را اکثراً نا تمام رها می سازد .
3 – منتظر دیگران می ماند و تلاشی برای حلّ مشکلاتش نمی کند .
4 – بی توجه و بی دقت است .
5 – برای عدم انجام کارهایش بهانه های متعددی پیدا می کند .
6 – به ندرت برای انجام کاری داوطلب می شود .
7 – قدرت تمرکز حواس ندارد .
ب) نحوه ی برخورد معلم :
1 – با والدینش صحبت کنید .
2 – برای رفتار مناسبش او را تشویق کنید .
3 – کارهایی به او محول شود که درخور تواناییش باشد .
4 – انجام و تکمیل کار و فعالیت های او پیگیری شوند .
5 – او را جریمه درسی نکنید .
6 – از او بخواهید هر کاری را در زمان تعیین شده انجام دهد .
👧 #_دانش_آموز_کند_آموز 👇
الف ) نشانه ها و ویژگی ها :
1 – دامنه ی توجهش محدود است و به زودی پریشان خاطر می شود .
2 – مسائل یاد گرفته شده را نمی تواند تعمیم دهد .
3 – وضع جسمی نا متعادلی دارد .
4 – مشکلات عاطفی دارد و احساس نا امنی می کند .
5 – پیشرفت تحصیلی او از میانگین کلاس پایین تر است .
6 – گوشه گیر است و در بحث های گروهی شرکت نمی کند .
ب ) نحوه ی برخورد معلم :
1 – کارها و فعالیت های مناسب به کودک محول شود .
2 – موقعیتی فراهم کنید که او احساس موفقیت و پیروزی نماید .
3 – دانش آموزی قوی تر در انجام تکالیف مدرسه به او کمک کند .
4 – او را به شرکت در فعالیت های مکمل و فوق برنامه تشویق و ترغیب کنید .
5 – او را به مشاوره بفرستید .
6 – تکالیف کم ولی مناسب برای او در نظر بگیرید .
7 – از او در حد تواناییش انتظار پیشرفت داشته باشید .
8 – برای کندیش او را سرزنش و ملامت نکنید .
4_477353772062867616.pdf
159.6K
📖علوم
🍇جواب سوالات فصل به فصل
🌺 اول ابتدایی
🍋#اول
🍊#پایه_اول
🍎کانال ابتدایی📚👇🏻🤖
@tadriis_yar1
✾࿐ᭂ༅•❥❥•༅ᭂ࿐✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شاملو:
تم ۵ص ۳۳
جهت مرور خانگی
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شاملو:
تم ۵ص ۳۴
جهت مرور خانگی
#کلاس_اولی
https://eitaa.com/tadriis_yar1
شکل فانتزی اعداد.pdf
457.5K
✅ پوستر اعداد فانتزی
✅ ریاضی پایه اول
eitaa.com/tadriis_yar1
هدایت شده از معلم یار
معلم مدرسه:
مطالب و فایل های مورد نیاز معلم و دانش آموز
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری.
تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید و استفاده کنید
@tadriis_yar
ایده های ناب آموزشی و خانه داری
ایده های تعمیرات جواهرات .وسائل خانه
ایده های ناب کشاورزی و آشپزی
بهترین کانال خلاقیت و نوآوری
@khalaghbashh
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
آشپزی در طبیعت به روش قزاقی ترکی و آذربایجانی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpazburak
اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید
اخبار استخدامی آموزش و پروش
مسابقات و جشنواره ها مطلع شوید
در کانال ضمن خدمت عضو شوید
🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها
🔘 سوالات آزمون ها
🔘 محتوا دوره ها
@ltmsme
نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇
@ltmsme
#ایران #لبیک_یا_خامنه_ای #حجاب
اگر دنبال کار هستید و یا اقوام بیکار دارید عضو اشتغال و کاریابی مناطق نفت خیز جنوب شوید
@karyabinaft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طلوعی_دیگر...🔆
🍃🌼صبح شد
🍃🌼زندگے در میزند
🍃🌼مهربانے ، شوق ، شادی
🍃🌼پشت در منتظر است
🍃🌼بازڪن پنجره
🍃🌼را ڪه خداوند
🍃🌼زشوق من و تو می خندد
🍃🌼 زندگے ڪوچه سبزیست،
🍃🌼 میان دل و دشت،
🌱🌼 ڪه در آن عشق است و گذشت!
🍃🌼 زندگے مزرعه خوبیهاست،
🍃🌼زندگے راه رسیدن به خداست ..
☀️ سلام؛ صبحتون بخیر و سرشار از صمیمیت و صفا
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲 @ltmsme
هدایت شده از معلم یار
35.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازی ها برای بالا بردن تقویت حافظه دیداری ودقت وتمرکز ☺️ استان مازندران شهر ساری موسسه قرآنی نازنین خدیجه مدیریت :خانم روشنگر مربی:خانم جعفری
@tadriis_yar1
کاربرگ شباهت وتفاوت
قشنگم مدادت روبردار✏️چهارگوش های شبیه هم رابه هم وصل کن گلم❤️❤️
باهوش من درتصویر پایین چنداختلاف وجودداره بگردوپیداکن وعلامت بزن❤️❤️❤️
ریاضی
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقاشی با مربع
نقاشی با اشکال هندسی مربع
@naghashi_ghese
هدایت شده از معلم مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی فصل پاییز
کلاژ درخت پاییزی
خیلی زیبا
کاردستی درخت پاییز
@naghashi_ghese
هدایت شده از معلم یار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنگ خمیر بازی
موش
ایده خمیربازی موش 🐭🐭🐭
@tadriis_yar
هدایت شده از معلم یار
🌸🍃
#خلاقیت
#مهارت_ظریف
✂️اجازه بدهید کودک کار با قیچی را فرا بگیرد.
این کار نه تنها به افزایش #خلاقیت در او کمک می کند بلکه #مهارت_ظریف انگشتان و #هماهنگی_چشم_و_دست او را هم تقویت می کند.
@tadriis_yar
مهارت نادیده گرفتن:
-هنگامی که رفتاری را نادیده می گیرید به کودک نگاه نکرده و بااو صحبت نکنید.سعی کنید آرام باشید.
-رفتاری نادیده گرفته می شود که خطرناک نباشد، درصورت آسیب زدن کودک به خود، دیگران یا اشیا باید مداخله کرد.
-درآغاز استفاده از این روش، امکان داردبدرفتاری شدت یابد ولی درصورت استفاده مداوم از نادیده گرفتن، بعدازمدتی رفتار موردنظر کاهش و سپس خاموش می شود.
- هرزمان کودک رفتار نامناسب را متوقف کرد به او توجه کرده و رفتار مناسب او را تحسین کنید.
@tadriis_yar