#بیش_فعالی
#نکته 👈
┗━━⚡️━━━┛
3 اصل مهم در آموزش به کودکان #بیش_فعال :
1⃣ اختصار :
تمرین های #خلاصه شده، دروس مختصر و #ساده شده منجر به یادگیری بهتر این کودکان می شود .
2⃣ تنوع :
این کودکان یک فعالیت را برای بار دوم #ضعیف تر اجرا می کنند، زیرا توجه آنها #پایدار نیست ، بنابراین #توقف و #تکرار برایشان #خسته کننده و سخت است ، لذا باید با ارائه موضوعات یکسان از طریق روش های مختلف توجه دانش آموز را بالا برد .
3⃣ نظم و برنامه :
یک برنامه #ثابت روزمره در چارچوب فعالیت های کاملا #سازماندهی شده را طراحی کنید ، بنابراین تنظیم قوانین و توقعات و پیامدهای آن ، چگونگی عمل به وظایف و ... به طور کامل #روشن شده باشد.
┏━━━⚡️━━┓
🆔
┗━━⚡️━━━┛
#بیش_فعالی
#رفتار
#توان_بخشی
☂ #نکته 1 : به عواملی که می توانند باعث #بروز رفتار #نامناسب در کودک #بیش_فعال یا دارای مشکلات #توجه شوند، آگاه باشید.
♦️ این عوامل می توانند محیط #شلوغ، پر سر و #صدا، #خستگی، #گرسنگی، زیاد #نشستن روی صندلی، انجام تکالیفی مثل #ریاضی، #زمان های خاصی در روز مثلا عصرها و خیلی چیزهای دیگر باشند.
👈 آگاهی از این عوامل کمک می کند #محیط را طوری #آماده کنید که مانع شدت بخشیدن به مشکلات کودک شود.
☂ #نکته 2 : بکوشید زمانی خاص را به #سایر فرزندانتان اختصاص دهید
💥 به هیچ وجه نمی توان از این حقیقت روی گرداند که داشتن فرزندی مبتلا به اختلال کمبود توجه ،وقت #زیادی می گیرد.
اما شما باید بکوشید زمانی خاص را برای فرزندان #دیگرتان نیز داشته باشید.این کار می تواند رفتن به #فروشگاه یا #تماشای یک برنامه تلویزیونی با هم یا زمانی برای #تنها بودن با شما باشد.
ما نوجوانانی را می شناسیم که بر سر والدینشان #فریاد می زنند" کاش من هم این اختلال را داشتم ، زیرا در آن صورت #رفتار بهتری با من داشتی" !!!
💥 #همه فرزندان ما نیاز به توجه و محبت والدین دارند👌
🔻روش های #برخورد با دانش آموزان #بیش_فعال در کلاس :
┏━━━⚡️━━┓
┗━━⚡️━━━┛
🔎 حساس نشوید : به بیش فعالی دانش آموز حساسیت فراوان نشان ندهید , زیرا احتمال دارد این رفتار برای #جلب توجه باشد .
🔎 محیط آرام : تا می توانید از روش هایی کمک بگیرید تا در فضای کلاس #آرامش را برقرار کنید. کودکان بیش فعال در کلاس پرسروصدا و شلوغ #تحریک پذیرند. #قصه گویی و استفاده از #موسیقی آرام و ملایم, برای آرامش او معجزه می کند .
🔎 تمرکز این گروه از دانش آموزان را بهم نزنید : زمانی که مشغول انجام تکالیف خود هستند با آن ها #حرف نزنید .
🔎 زمانی را برای صحبت #انفرادی با او قرار دهید :راجع به #علاقمندی ها و #موفقیت های او صحبت کنید.
🔎 با مشورت خود او #علامت و #نشانه ای را با هم قرار داد کنید تا مواقعی که حواسش پرت شد و یا تکالیف را درست انجام نداد, #بدون جلب توجه دیگر همکلاسانش از آن استفاده کنید .
🔎 تکالیف کلاس را به #تدریج به او بدهید و درحین انجام کارش , لحظاتی هرچند کوتاه به او #استراحت بدهید .
🔎 برای دانش آموز بیش فعال بغل دستی درنظر نگیرید تا عملکرد #حرکتی بیشتری داشته باشد . ( مراقب باشید تا احساس #طرد شدن از همکلاسی هایش را پیدا نکند) .
🔎 زمان انجام تکالیف توسط دانش آموز و تدریس در کلاس ,#قدم بزنید و گاهی به آرامی #دستی بر سرش بکشید تا تمرکزش را از دست ندهد .
🔎با جملات #مثبت با اوصحبت کنید . مثلا هرگز به او نگویید :از جایت بلند نشو . جملات #منفی او را #تحریک می کند .
🔎 و در مواقع اضطراری اگر قادر به کنترل کلاس نیستید احساس #ضعف خود رانشان ندهید . #فریاد نزنید و او را مورد #انتقاد قرار ندهید . سعی کنید با مدد گرفتن از #مشاور مدرسه , مشکل را به آرامی حل کنید.
38.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه ای از تمرین املا (به جای تمرین در تخته)
نشانه ر درس ۵ (مادر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش کارت های نشانه ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدول دوستی نشانه ت