eitaa logo
تدریس یار پایه یازدهم
3.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
7.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Ltms
برای رفاه حال همکاران عزیز گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89
✅ NEW LESSON : Invite someone to join you at the table. ✔Grammar ▪️action verbs, state verbs ✔Grammar practice ✔Pronunciation ✔Conversation ✔Reading ✔video ✅ درس جديد: دعوت كردن از كسى براى ملحق شدن به ميز غذا موارد آموزشى در اين درس: ✔گرامر ▪️ افعال كنشى و حالتى ✔تمرين گرامر ✔تلفظ ✔مكالمه ✔مطلب خواندنى ✔فيلم آموزشى ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀 GRAMMAR PRACTICE 🔻جملات زير را با ساختار درست (حال ساده يا حال استمرارى )كامل كنيد. 1. Who ......... lunch in the kitchen right now? ( eat ) 2. We .......... the living room every day. ( clean ) 3. How many boxes of pasta ......... ? ( he / want ) 4. I can't talk right now. I .......... . ( study ) 🔻پس از حل تمرين جواب هايتان را چک کنید. 1. is eating 2. clean 3. does he want 4. I'm studying 🔻معنى جملات: ١. الان چه كسى در حال خوردن نهار در آشپزخانه است؟ ٢. ما هر روز اتاق نشيمن را تمييز ميكنيم. ٣. او چه تعداد جعبه ى ماكارانى ميخواهد؟ ۴. من الان نميتوانم صحبت كنم. دارم مطالعه ميكنم. ❗نكته اول: قبل تر به طور كامل يادگرفتيم كه گاهى حضور نشانه هايى در جمله ما را براى انتخاب ساختار درست كمک ميكنند. به طول مثال قيد every day نشاندهنده انجام عملى به صورت هميشگى است كه با حضور چنين قيدى ميبايست از ساختار مربوط به زمان حال ساده استفاده كنيم. همچنين قيد right now نشاندهنده انجام عملى در زمان حال است و ساختار مناسب با آن، ساختار حال استمرارى است. ❗نكته دوم: همانطور كه در گرامر مربوط به اين درس ياد گرفتيم، تنها افعال كنشى قابليت پذيرش ساختار حال استمرارى را دارند، به طور مثال فعل want( كه در تمرين سوم نيز آمده) در گروه افعال حالتى قرأ دارد و بيان كننده هيچ عملى نيست بنابراین ساختار حال استمرارى را نميپذيرد. 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀GRAMMAR ◽افعال به دو دسته ى كنشى و حالتى تقسيم ميشوند. ▪️افعال كنشى افعالى هستند كه بيان كننده يک عمل ميباشن، مانند راه رفتن، حرف زدن، مطالعه كردن، خوردن و... . افعال كنشى هم ساختار زمان حال ساده را ميگيرند و هم ساختار زمان حال استمرارى را. ✅ 1. I study every day. ✅ 2. I'm studying English this year. ١. من هر روز مطالعه ميكنم. من امسال در حال مطالعه انگليسى هستم. ▪️دسته بعدى افعال حالتى هستند كه نشاندهنده احساسات و يا تفكرات ما هستند، به طور مثال؛ خواستن، دوست داشتن و يا متنفر بودن.چنين افعالى بيان كننده هيچ عملى نيستند.از طرف ديگر افعال حالتى تنها شكل حال ساده را گرفته و معمولا ساختار زمان حال استمرارى را نميپذيرند. ✅ 3. I like coffee ❌I'm liking coffee. ٣. من قهوه دوست دارم. 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀PRONUNCIATION 🔻نحوه تلفظ حروف صدادار در انگليسى: حروف صدا دار: (a, e, i, o, u) ◽در انگليسى براى چک كردن تلفظ صحيح حروف ميبايست از ديكشنرى كمک بگيريم و فونتيک يا آواى حروف كه در جلوى هر كلمه نوشته شده اند را چک كنيم. آواى حروف با علامت هاى خاصى نشان داده ميشوند كه ميبايست يادشان بگيريم. ▪️ حرف e در بعضى از كلمات به صورت اى كشيده تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت /i/ در ديكشنرى متوجه چنين تلفظى خواهیم شد. 1️⃣/i/ اى كشيده 🔸️See سى 🔸️tea تى 🔸️street سْتريت ▪️حرف i در بعضى از كلمات به صورت اى كوتاه تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت/I/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم. 2️⃣/I/ اى كوتاه 🔹️Six 🔹️fish فِش 🔹️this ذِس ▪️حرف a در بعضى از كلمات به صورت اِى تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت/eI/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم. 3️⃣/eI/ اِى 🔸️late لِيت 🔸️potato پْتِى تو 🔸️train تْرين ▪️حرف e در بعضى از كلمات به صورت اِ تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت /ɛ/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم. 4️⃣/ɛ/ اِ 🔹️pepper پِپِر 🔹️red رِد 🔹️lemon لِ مِن ▪️حرف a در بعضى كلمات به صورت اَ تلفظ ميشود كه ما با ديدن علامت /æ/ در ديكشنرى متوجه اين موضوع ميشويم. 5️⃣/æ/ اَ 🔸️apple اَپِل 🔸️jacket جَكِت 🔸️has هَز تلفظ لغات در فايل صوتى پايين 👇 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
✅ NEW LESSON : Tell about an event ✔Vocabulary ▪️times before today ✔Years, decades, and centuries ✔Grammar ▪️The past tense of be: statements and questions; there was/ there were ✔Listening ✔Conversation ✅ درس جديد: درمورد يک رويداد بگو موارد آموزشى در اين درس: ✔لغات ▪️اوقات قبل از امروز ✔نكاتى درمورد سال ها، دهه ها، و قرن ها ✔گرامر ▪️زمان گذشته فعل tobe : عبارات و سوالاتى با there was/ there were ✔تقويت مهارت شنيدارى ✔مكالمه @learnenglisheasily1 🔔
مثال هاى بيشتر درمورد پست بالا: 🔸️1900 = nineteen hundred 🔹️1901 = nineteen zero one 🔸️2000 = two thousand 🔹️2001 = two thousand one 🔸️2010 = twenty ten two thousand ten 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀VOCABULARY 🔻times before today 1. the day before yesterday 2. yesterday 3. last week last month last year last Tuesday 4. two days ago two weeks ago two months ago two years ago 🍀لغات 🔻اوقاتِ قبل از امروز ١. پريروز ٢. ديروز ٣. هفته گذشته ماه گذشته سال گذشته سه شنبه ى گذشته ۴. دو روز پيش دو هفته پيش دو ماه پيش دو سال پيش 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🔻نكاتى براى خواندن سال، دهه، قرن ◽براى يادگيرى بهتر سال ها در انگليسى، سال هاى ميلادى را به قبل از سال 2000 و بعد از سال 2000 تقسيم ميكنيم. 🔷️سال هاى قبل از 2000: 🔹️سال هايى كه در آن عدد صفر نداريم را به راحتى به صورت دوتا دوتا ميخوانيم. به طور مثال سال 1884 را به صورت eighteen eighty-four ميخوانيم. 🔹️براى خواندن سال هايى كه به دو صفر ختم ميشوند، به عدد مورد نظر كلمه ى hundred را اضافه میکنیم. مثلا سال 1900 را به صورت nineteen hundred ميخوانيم. 🔹️اگر عدد سومى سالى كه ميخوانيم صفر باشد، آن سال به دو روش قابل خواندن است. مثلا سال 1902 را يكبار به صورت nineteen hundred two و بار ديگر به صورت nineteen zero two ميخوانيم. 🔶️سال هاى بعد از 2000: 🔸️سال 2000 به اين صورت نوشته و خوانده ميشود.(The year) two thousand 🔸️از سال 2001 تا 2009 را به صورت زير ميخوانيم two hundred one, two hundred two ,..... two hundred ten. 🔸️از سال 2010 به بعد، دو روش براى خواندن داريم. يا به صورت دوتا دوتا ميخوانيم و يا از كلمه ى thousand استفاده میکنیم. به طور مثال ، 2012 را يا به صورت twenty twelve و يا به صورت two thousand twelve ميتوانيم بخوانيم. ◽نكته ى ديگر درمورد نحوه خواندن و نوشتن هر دهه است. به طور مثال، از 1990 تا 1999 را دهه نود ميدانيم. كه به انگليسى the nineties خوانده ميشود. ◽نكته آخر درمورد خواندن و نوشتن قرن ها در زبان انگليسى است. به طور مثال از 1901 تا 2000 را قرن بيستم ميدانيم كه به انگليسى the twentieth century ميخوانيم. از 2001 تا 2100 را قرن بيست و يكم ميدانيم و آن را به صورت the twenty_first century ميخوانيم. ⭐مثال هاى بيشتر درمورد اين مطلب در پست پايين. 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀GRAMMAR ▪️فعل «to be» در زبان انگلیسی به دو شکل «was» و «were» برای زمان‌ گذشته استفاده می‌شود. فعل «was» گذشته فعل «am/is» و فعل «were» گذشته فعل «are» است.  ◽از «was» براى اسامی يا فاعل هاى مفرد استفاده ميشود. 🔸️1. I was at school yesterday. من ديروز مدرسه بودم. 🔸️2. He was in Tehran last week. او هفته گذشته در تهران بود. 🔸️3. There was a party in my apartment last night. شب گذشته در آپارتمان من مهمانى بود. ◽براى منفى كردن جملاتى با was كافيست يک not به was اضافه کنیم. 🔸️4. She was not at school yesterday. ◽براى سوالاى كردن جملاتى با was كافيست was را در اول جمله قرار دهيم. 🔸️5. Was it cloudy yesterday? Yes, it was. No, it wasn't ديروز هوا ابرى بود؟ بله، بود. نه، نبود. ◽در جملاتى با كلمات پرسشى مثل when, where, what,.... كلمه پرسشى را قبل از was قرار ميدهيم. 🔸️6. Where was the concert last night? كنسرت ديشب كجابود؟ 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ◽از «were» براى اسامى و فاعل هاى جمع استفاده میکنیم. 🔹️7. We were at home the day before yesterday. ما پريروز خانه بوديم. 🔹️8. You were sleepy. تو خواب آلود بودى. 🔹️9. There were two books on bed. دو كتاب روى تخت وجود داشت. ◽براى منفى كردن جملاتى با was كافيست يک not به was اضافه کنیم. 🔹️10. They were not here yesterday آنها ديروز اينجا نبودند. ◽براى سوالاى كردن جملاتى با was كافيست was را در اول جمله قرار دهيم 🔹️11. Were the students at school? Yes, they were. No, there weren't. دانش آموزان مدرسه بودند؟ بله، بودند. نه، نبودند. ◽در جملاتى با كلمات پرسشى مثل when, where, what,.... كلمه پرسشى را قبل از were قرار ميدهيم 🔹️12. When were you at the bookstore? چه زمانى شما كتابفروشى بوديد؟ http://blog.faradars.org 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀Reading 🔻Hungarian Cabbage and Noodles 🔸️Ingredients 1 large head of green cabbage 1/2 cup unsalted butter 11 ounces (700 grams) of egg noodles 🔹️Recipe 1. Cut the cabbage into small slices. 2. Put the cabbage into a large bowl and add salt 3. Put the cabbage into the refrigerator overnight. 4. The next day, drain the cabbage. 5. Melt the butter in a large pan. 6. Sauté the cabbage until it is light brown and very soft ( 30_40 minutes). 7. Cook the noodles and drain them. Mix them with the cabbage. Add lots of black pepper. 🔻كلم مجارستانى و رشته فرنگى 🔸️مواد لازم يه كله كلم سبز نصف ليوان كره بدون نمك ٧٠٠ گرم نودل تخم مرغ 🔹️دستور پخت ١. كلم را به تكه هاى كوچک برش ببريد. ٢. كلم را در يک كاسه بزرگ قرار دهید و نمک اضافه كنيد. ٣. كلم را در طول شب در يخچال قرار دهيد. ۴. روز بعد؛ كلم را آب كشى كنيد. ۵. كره را در يک تابه بزرگ آب كنيد. ٦. كلم را تفت دهيد تا رنگش قهوه اى روشن شود و خيلى نرم شود.( ٣٠ تا ۴۰ دقيقه) ٧. نودل هارو بپزيد و انها را ابكشى كنيد. با كلم ها مخلوط كنيد و مقدار زيادى فلفل سياه اضافه كنيد. ✴لغات جديد: cut= برش زدن (كات) add= (اَد) اضافه كردن put= (پوت) قرار دادن drain= (دْرِين) آب كشى كردن melt=(مِلت) آب كردن sauté = (ساتِى) تفت دادن cook=(كوک) پختن 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖
✅ NEW LESSON : Describe your past activities ✔Grammar ▪️The simple past tense = statements ▪️regular/ irregular verbs ✔Pronunciation ▪️The regular simple past tense ending ✔Grammar practice ✔Grammar ▪️The simple past tense: Questions ✔Grammar practice ✔Conversation ✅ درس جديد: فعاليت هاى گذشتت رو توصيف كن موارد آموزشى در اين درس: ✔گرامر ▪️زمان گذشته ساده ▪️افعال باقاعده و بى قاعده ✔تلفظ ▪️نحوه تلفظ پايانى افعال باقاعده در زمان گذشته ساده ✔تمرين گرامر ✔گرامر ▪️زمان گذشته ساده: جملات سوالى ✔تمرين گرامر ✔مكالمه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀Conversation A: Hi, Alison. Nice to see you! B: You too, Rita. Do you come here often? A: Yes, I do. Would you like to join me? B: Sure. What are you drinking? A: Lemonade. B: Sounds good. 🍀مكالمه سلام اَليسِن. از دیدنت خوشحالم! من هم همينطور، ريتا. اغلب مياى اينجا؟ بله، ميام. ميخواى به من ملحق شى؟ حتما. چى دارى مينوشى؟ ليموناد. خوب به نظر ميرسه. ❗نكته: در جواب جمله ى nice to see you يا nice to meet you عبارت you too, ميتواند معنى من هم همينطور داشته باشد. 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
Track 84_2023_02_02_18_16_13_328.mp3
381.2K
LISTENING 🎶 ▪️ فايل صوتى بالا شامل سه مكالمه ميباشد، بادقت به مكالمات گوش دهيد, و به سوالات زير جواب دهيد. 🔸️Conversation 1 How was the party? 🔸️Conversation 2 When was her birthday? 🔸️Conversation 3 When was the game and how was it? ▪️پس از حل تمرين جواب هايتان را چک كنيد.👇 1. It was nice 2. The first day of last month 2. The day before yesterday, it was great 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
🍀Conversation A: Where were you last night? B: What time? A: At about 8:00. B: I was at home. Why? A: Because there was a great party at Celia's house. B: There was? Too bad I wasn't there? 🍀مكالمه الف: ديشب كجا بودى؟ ب: چه ساعتى؟ الف: حدود ٨ ب: خونه بودم. چطور؟ الف: يه مهمانى عالى خونه سليا بود. ب: واقعا؟ چه بد كه من نبودم. 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
ali.akbar.ghelich.live.like.ali(320).mp3
11.59M
Live like Ali 🎶 🎤از على قليچ متن مربوط به بخش انگليسى موزيک 👇 Wont you tell me of a memory, Wont you show me all that you have seen, Wont you give me a new way to breath, come, tell me of Ghadeer. All lost can be found through you, You are the master of servitude, Lead me and I will follow you, You are the truth and truth is you. Who, Father of the faith, partner of grace, Love above love, Ali... Who are you? And what is your name? Ever since I met you, My life’s not the same, Who are you? And where are you from? I’ve heard of your greatness, A star brighter than the sun Ali mola mola mola mola Ali mola mola mola mola Ali Ali mola, Live Like Ali melotext.ir 🌱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
📍 شاهکار حضرت مولا علی«علیه السّلام» در پاسخ به سؤال تکراری! جمعیّت زیادی دور علیه السّلام حلقه زده بودند... 🌱مرد اوّل؛ یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟! مولا علی «علیه السّلام» در پاسخ فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شدّاد. 🌱مرد دوّم؛ اباالحسن! سؤالی دارم، می‌توانم بپرسم؟ علم بهتر است یا ثروت؟! حضرت علی«علیه السّلام» فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوّم که از پاسخ سؤالش قانع شده بود، همان جا که ایستاده بود نشست. 🌱در همین حال سوّمین نفر وارد شد، یاعلی علم بهتر است یا ثروت؟! حضرت«علیه السّلام» در پاسخش فرمودند: علم بهتر است، زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمندان دشمنان بسیار! 🌱نفر چهارم؛ یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! حضرت علی«علیه السّلام» در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می‌شود، ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی، بر آن افزوده می‌شود. 🌱نوبت پنجمین نفر بود... یاعلی علم بهتر است یا ثروت؟! مولا«علیه السّلام» در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند. 🌱نفر ششم؛ یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! اميرالمومنين عليه السّلام نگاهی به جمعیّت کردند و فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد، امّا ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد. مرد ساکت شد. نگاه متعجّب مردم گاهی به حضرت علی«علیه السّلام» و گاهی به تازه‌واردها دوخته می‌شد... 🌱در همین هنگام نفر هفتم وارد شد و پرسید، یااباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟! امیرالمومنین فرمودند : علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، امّا علم هر چه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد. 🌱در همین هنگام هشتمین نفر وارد شد و سؤال دوستانش را پرسید که حضرت در پاسخش فرمودند: علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می‌ماند، ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است. همه از پاسخ‌های امام شگفت زده شده بودند که؛ نهمین نفر هم وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: 🌱یاعلی! علم بهتر است یا ثروت؟! امیرالمومنین فرمودند : علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگ‌دل می‌کند، امّا علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود. 🌱نفر دهم: امیرالمومنین فرمودند : علم بهتر است؛ زیرا ثروتمندان تکبّر دارند، تا آنجا که گاه ادّعای خدایی می‌کنند، امّا صاحبان علم همواره فروتن و متواضع اند. 🗣فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرده بود. سؤال کنندگان، آرام و بیصدا از میان جمعیّت برخاستند. ⚡️هنگامی که آنان مسجد را ترک می‌کردند، صدای حضرت را شنیدند که می‌فرمودند: 💫اگر تمام مردم دنیا همین یک سؤال را از من می‌پرسیدند، به هر کدام پاسخ متفاوتی می‌دادم. 📚کشکول بحرانی، ج ۱، ص ۲۷ 📚به نقل از امام علی بن ابی طالب(ع)، ص۱۲٤ 🌼 «الحمداللّه الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایة مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السّلام و الائمّة المعصومین علیهم السّلام.» 🍃افتخار کنیم به داشتن چنین مولایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4