پایه اول|
🔺 فلش کارت نشانه ب فارسی
🔸 #درس1 : باران [نشانه ب ب ]
▪️ #سری2
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
🔺 فلش کارت نشانه ب فارسی
🔸 #درس1 : باران [نشانه ب ب ]
▪️ #سری3
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
پایه اول|
🔺 روش تدریس نشانه ا َ فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس2 : نشانه اَ َ
▪️ #قسمت1
✳️👈 روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي
اهداف كلي :
توجه به آثار خداوند
تقويت مهارت هاي خوانداري
آشنايي با عوامل موجود در طبيعت
✳️👈 اهداف جزئي روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
آموزش صدا و نشانه ي (اَ َ )
تقويت مهارت گوش دادن و سخن كفتن
بهره گيري از طبيعت در زندگي
آشنايي با وسايل بازي كه باد آن ها را به حركت در مي آورد
تاثير باد در حركت ابر ها
تقويت مهارت هاي حركتي
تقويت توانايي نوشتن صداي اَ
تقويت توانايي خواندن و نوشتن كلمات با صداهاي خوانده شده
علاقه مندي به دانستن و شور و شوق به يادگيري
✳️👈 انتظارات روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي:
فراگيران در پايان درس بايد بتوانند
تصوير خواني كنند
با توجه به تصوير نام هر تصوير را بخوانند
با توجه به شكل نشانه كلمه ها را دسته بندي كند
متن درس را بخوانند
باديدن شكل صداي جديدآن رانام ببرند…درسته؟
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
پایه اول|
🔺 روش تدریس نشانه ا َ فارسی اول ابتدایی
🔸 #درس2 : نشانه اَ َ
▪️ #قسمت2
✳️👈 پيش نياز روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
درست كردن ابر مثلا با نايلون و پنبه و چسباندن به تابلو
در صورت امكان درست كردن ابر با يونوليت و گذاشتن چشم متحرك
درست كردن بادبادك و گذاشتن چشم براي آن
البته در صورت امكان بچه ها از روز قبل باد بادك درست كنند و به كلاس بياورند و اگر ساعت تربيت بدني داشتند مقداري از وقت را به بازي بادبادك در حياط مدرسه بپردازند
صداي ضبط شده باد
ماسك ابر
لباس براي نقش باد
تصاويري كه در اسم آن ها شكل صداي اَ است
(براي ايجاد انگيزه مي شود انار را تزيين كرد و نيز انار دونه شده به كلاس برد)
ايجاد انگيزه در روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
عزيزان براي ايجاد انگيزه مي توان ايجاد انگيزه بعد از نشستن بچه ها
معلم از يك گروه مي خواهد نقش ابر بازي كنند و ماسك ابر به آن ها مي دهد و خودش شنلي مي پوشد تا در نقش باد باشد
سپس صداي باد از ضبط صوت مي آيد
معلم مي گويد : من بادم و من بادم از راست ميام ابرها رو جابجا كنم
ابرها مي گويند : ابر هستيم و ابر هستيم به فرمان باد هستيم
اگر باد از راست به چپ فوت كرد ابر ها بايد به چپ حركت كنند و اگر از چب به راست فوت كرد به راست حركت كنند.
بعد از ايجاد انگيزه معلم داستان تشكيل ابر را از روي تصوير توضيح مي دهد چون در درس باران آن را توضيح داده است در اين جا توضيح مختصري مي دهند.
اكنون زمان تصوير خواني است . نماينده دو يا سه گروه براي تصوير خواني تصوير بزرگ كه روي تابلو قرار دارد و همزمان ساير دانش آموزان تصويربزرگ كتاب خود را مورد بررسي قرار مي دهند ابتدا هركس به تنهايي در مورد تصوير فكر مي كند و سپس گروه و بعد كل كلاس و معلم با سوال و جواب از نمايندگان گروه ها به اهداف درس مي رسد….
-نقش معلم: سوال و جواب براي رسيدن به اهداف
-تصاويري كه در اسم آن ها شكل صداي اَ است را از قبل روي تابلو چسبانده ايم
-مثلا اَبر اَمين اَنار ……. بادبادَك دَريا دَر
اين كلمه ها با فونت ام جي فراز اوت لاين نوشته مي شود!
اكنون فراگير با توجه به تصوير ها اسم تصوير را مي گويد و تشخيص مي دهد كه صداي اَ َ در كجاي كلمه استفاده شده است و بعد از سوال و جواب خود دانش آموز به اين نتيجه مي رسد كه اَ َ دو شكل دارد اَ اول براي اول كلمه و بخش و َ غير اول كه اول بخش يا اول كلمه نمي آيد .
مثال:
معلم: اين تصوير چيه ؟
شاگرد: اَبر
م: صداي اول
ش: اَ بعد فراگير با ماژيك صداي اول را پررنگ مي كند
م: چون اَ اول كلمه اومده اسمش رو مي گذاريم اَ اول
م: اين تصوير چيه ؟
ش: دَريا
م: صداي اَ كجاي كلمه شنيده مي شه
ش: در وسط كلمه و َ ؛را رنگ مي كنند
م: پس اول كلمه نيست چون اول نمي ياد اسمش رو مي گذاريم َ غير اول
و الي آخر كلمه هاي پاي تابلو
تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي كلاس اول
تركيب صامت و مصوت انجام ميشه ب با َ مي شه ب
كتاب ها را باز مي كنند ابتدا اسم درس را دانش آموزان مي گويند
تا كنون دانش آموز از روي تابلو با توجه به تصوير و اكنون فراگير در كتاب با توجه به تصوير كتاب اسم درس را كشف مي كنند
تصوير خواني انجام شده است
سپس تصويرك ها بهتر است هر تصويرك را يك نفر بخواند
متن درس خوانده مي شود . يعني فراگير با توجه به تصويرك ها كلمه هاي متن را مي خواند
بهتر است كار متن خواني را داوطلب ها انجام دهند بعد ما اسم مي بريم..
سپس حروف قرمز توسط خود بچه ها نام برده مي شود و حروف روي خط پايين را خود بچه ها مي خوانند
ارزشيابي پاياني در روش تدريس نشانه اَ درس ابر فارسي اول ابتدايي :
كارت صامت مصوت ها را مي پرسيم
كارت كلمات كه مي توانند بخوانند
كارت كلمات كليدي
گوش كن بگو به دوستانت بگو بگرد و پيدا كن مربوط به درس امروز
و اما تكاليف كه مبحث طولاني دارد و ما بنا بر شرايط و ويژگي دانش آموز تكاليفي جهت تثبيت ذهن به او مي دهيم
مثلا : پيدا كردن كلماتي كه صداي اَ و َ دارند و دور آن ها خط بكشند .
-: با خمير بازي شكل صداي اَ و َ را درست كنند .و نيز كلمه هاي آب و بابا
با شكل اَ و َ شكل سازي كنند . و يا با پنبه شكل ابر را درست كنند .
– طريقه تشكيل ابر را نقاشي كنند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
🧮 صفحه آغازین تم پنج ریاضی کلاس اول دبستان
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
🧮 آموزش صفحه ۳۰ ریاضی کلاس اول دبستان تم پنج ریاضی کلاس اول صفحه سی
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍ فلش کارت نشانه ب فارسی کلاس اول دبستان
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍ آموزش ##نگارش فارسی صفحه ۲۹ کلاس اول ابتدایی ##نگارش درس باران
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پایه اول|
فلش کارت اعداد فارسی
همراه با اشکال و چوب خط
طراح:ریحانه راد
#ریاضی_اول_دبستان
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه اول|
✍ آموزش ##نگارش فارسی کلاس اول دبستان صفحه ۲۸
🙏 وحیده شنبدی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پیک هفته چهارم مهر.pdf
401.1K
پایه اول|
⏺ #پیک_هفتگی
💟 #هفته_چهارم_
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پیک هفته چهارم مهر.pdf
401.1K
پایه اول|
🦋 #پیک_هفته_چهارم_
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
1.rar
848.5K
پایه اول|
🦋 #پیک_هفته_چهارم_
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
به_نام_خد1_ازمون_نگارهdocx.doc
474.1K
پایه اول|
🦋 #آزمون_عملکردی_نگاره_ها
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
آزمون_عملکردی_فارسی_بخش_نگاره_ها.rar
193.2K
پایه اول|
🦋 #آزمون_عملکردی_نگاره_ها
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
آزمون_عملکردی_نگاره_ها.pdf
603.7K
پایه اول|
🦋 #آزمون_عملکردی_نگاره_ها
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
4_437873410475819280.pdf
655.3K
پایه اول|
⏺ #پیک_هفتگی
💟 #هفته_آخر_مهر_ماه
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
بخوانیم_نگاره.pdf
426.8K
پایه اول|
🦋 #آزمون_مدادکاغذی_نگاره_ها
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی
ازمون علوم بخش1-2.pdf
294.9K
پایه اول|
#آزمون_علوم تا #بخش_دو
کلاس اول
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
پیک_جامع_دروس_مهرماه_اول_تکنولوژی.pdf
649.7K
پایه اول|
⏺ #پیک_جامع
💟 #مهر_ماه
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
پکیج دوم تبلیغات
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
برای رفاه حال همکاران عزیز
گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید
لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89
گروه درسی پایه دهم
https://eitaa.com/joinchat/2882535809C38eafe0144
گروه درسی پایه یازدهم
https://eitaa.com/joinchat/2898329985Cdde9923434
گروه درسی پایه دوازدهم.
https://eitaa.com/joinchat/2899509633Ca8a135c550
گروه هنر و ایده نقاشی و کاردستی
https://eitaa.com/joinchat/1079640406C7505d58e34
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
پکیج سوم تبلیغات
مجموعه کانالهای بانوان و کودکان
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
✅ مجله کودکانه
فیلم،قصه،کلیپ ومطالب جالب در مورد فرشته های کوچولو
آنچه شما دوست دارید 🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@koodaks
#کودک #قصه #بازی
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpaziibaham
#آشپزی #خانواده #آموزش
یه کانال پر از ایده ها و مطالب جالب
با ما خلاق شو
@khalaghbashh
#ایده #خلاقیت #آموزش
هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور
در کانال داستانکده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
#کتاب #داستان #رمان
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghesehayekoodakaneeh
#کودک #قصه #بازی
⭕️ علائم نارسانویسی
💢نارسانویسی می تواند علائم مختلفی را در سنین مختلف در کودکان ایجاد کند.
علائم همچنین به نوع دیسگرافی که فرد تجربه می کند بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است فقط دستخط یا املای خود را مختل کنند، در حالی که برخی دیگر هر دو را دارند.
🍃علائم و نشانه ها ممکن است :
🍃دست خط ضعیف یا ناخوانا
🍃املای نادرست یا عجیب و غریب
🍃حروف بزرگ نادرست
🍃ترکیبی از سبک های نوشتاری خط شکسته و چاپی
🍃استفاده از کلمات نادرست
🍃حذف کلمات از جمله ها
🍃سرعت نوشتن پایین
🍃خستگی بعد از نوشتن قطعات کوتاه
🍃اندازه نامه نامناسب
🍃فاصله حروف نامناسب
🍃مشکل در دستور زبان و ساختار جمله
🍃موقعیت غیرعادی بدن یا دست ها هنگام نوشتن
🍃هنگام نوشتن کلمات با صدای بلند گفتن آنها
🍃تماشای دست ها هنگام نوشتن
🍃گرفتن مداد محکم یا غیر معمول
🍃اجتناب از کارهایی که شامل نوشتن یا نقاشی است
🍃مشکل در یادداشت برداری در مدرسه یا محل کار
🟢افراد مبتلا به نارسانویسی اغلب دارای سایر ناتوانی های یادگیری یا مشکلات سلامت روان هستند. گاهی اوقات، چالش زندگی با دیسگرافی می تواند منجر به اضطراب و اعتماد به نفس پایین
🟣 تمرینات درمان نارسانویسی
🟨روان نویسی در اختیار کودک قرار دهید تا خطوطی به دلخواه روی آن رسم نماید.
🟨با گچی نرم و مناسب روی تخته سیاه خط بکشد یا نقاشی کند .
🟨روی یک وایت برد قابل حمل به دلخواه نقاشی کند یا خطوط رسم نماید.
🟨 ارتفاع میز تحریر باید با صندلی و با قد کودک تناسب داشته باشد به گونه ای که بتواند هر دو ساعد خود را به راحتی روی میز قرار دهد .
🟨 کاغذ یا دفتری که در آن می نویسد با لبه ی پایین میز تحریر ، زاویه ای در حدود 15 درجه داشته باشد .
🟨 نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز باید صحیح باشد . مداد باید بین انگشت شصت و انگشت اشاره قرار گرفته و از بالای قسمت تراشیده شده گرفته شود.
🟨 اگر انگشتان و عضلات کوچک و بزرگ دست ، ضعیف یا کوچک هستند ، از مدادهای باریک تر استفاده شود و مداد خیلی کوتاه نباشد.
🟨 برای تقویت عضلات استفاده از خمیر بازی تا با آن بازی و شکل سازی نماید ،کار با قیچی ، باز و بسته کردن پیچ و مهره و قفل و کلید ویا مچاله کردن کاغذ باطله پیشنهاد می شود.
🟨 یک سری خطهای موازی با فاصله های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم کنید و از دانش آموزان بخواهید تا وسط هر دو خط موازی ، یک خط راست رسم کند.
🟨 یک سری شکل هندسی و غیر هندسی را به صورت نقطه چین رسم کرده و سپس از کودک می خواهیم تا نقطه چین ها را به هم متصل نماید.
🟨 با انگشت آغشته به رنگ پلاستیک و یا گواش هر شکلی را که می خواهد رسم نماید.
🟨 اعداد و کلمات و حروف را به صورت کامل نوشته و سپس در کنار آن همان اعداد و کلمات را به صورت ناقص نوشته و از کودک بخواهید آنها را کامل کند.
🟨 دو نوار موازی هم را با فاصله مناسب به کاغذ بچسبانید واز کودک یا دانش آموز بخواهید بین آن دو نوار بنویسد.