✅ تدریس_نشانه- (آ ا )
1- قبل از شروع تدریس ،شکل هایی که مربوط به این نشانه است را به صورت پازل یا فلش کارت آماده کنید .وبا یک پارچ اب وارد کلاس شوید وبه همه ی انهایی که تمایل به خوردن اب دارند با لیوان های مخصوص خودشان اب دهید تا بخورند وبعد از انها بپرسید شما چه چیزی خوردید حتما همه خواهند گفت اب و....
2-حتما بچه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی کنید که در کلاس اول هر چه تعدادشان کمتر باشد ،مثلا دو یا سه نفری ،بهتر است .
3- پازل ها را بین بچه ها تقسیم کنید و آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند شکل مورد نظر را آماده کنند.
4- حالا از آن ها بخواهید در مورد شکلی که به دست آورده اند با یکدیگر مشورت کنند.
5- یک نفر از هر گروه گفته هایی که بین اعضای هر گروه رد و بدل شده را برای بچه های دیگر کلاس بازگو نماید.
6- کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید و سعی کنید که این کلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزیزم ، در شکل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد : " دریا و ..."
7- هم پایان و هم آغاز بودن یک جفت کلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرین کرده اید و الان می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال کنید که چه کلماتی شنیدید که هم پایان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دریا که هم پایان هستند و روی صدای آخر تأکید نمایید ویا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اول تأکید نمایید .تفاوت نگاره ها با نشان ها در این است که شما باید به هنگام تأکید صدای مورد نظر به شکل آن هم اشاره کنید.
8- اصلا لذت اکتشاف را از کودکان نگیرید .فورا اشاره نکنید که "آ" دو شکل دارد و بعد آن را معرفی کنید .بلکه با نشان دادن کارت تصاویرو معرفی شکل مورد نظر ،آن ها را به این موضوع متمرکز نمایید که ببینند ،نشانه ی مورد نظر به چه اشکالی نوشته شده است.
@tadriis_yar
✅ تدریس_نشانه_( آ ا)
برای ارزشیابی پایانی
کلمات درس و روی تابلو را می پرسیم
اگر کلاس هوشمند است از پاور استفاده می کنیم و کلمات که صدای آ ا غیر اول دارند ور پاور آورده ضمن اینکه شکل نشانه آا را قرمز کرده ایم از دانش آموزان می پرسیم
برای تکلیف
تصاویری که شکل صدای آا دارند در برگه قرار داده دانش آموز شکل صدای آا را رنگ کند
و با شکل صدای آا را در وسط و دورادور آن تصویر می گذاریم هر کدام آ داشت به آ اول و هر کدام ا غیر اول داشت به ا غیر اول وصل می کنند
صلوات و شعر پایانی
@tadriis_yar
کلمات هم خانواده به کلماتی میگویند که از یک ریشه گرفته شده باشند و حرف های اصلی آن کلمه در کلمه های هم خانواده اش پشت سر هم بیای .
سه حرف اصلی “ح ب ب” : حبّ ٬ حبیب ٬ محبوب ٬ حبیبه
سه حرف اصلی “ا م ر” : امیر٬ مامور٬ امور ٬ اَمر ٬ اوامر ٬ اُمرا
سه حرف اصلی “ج ل ل” : جلیل ٬ مجلل ٬ تجلیل ٬ جلال ٬ جَلاله
سه حرف اصلی “و ح د” : وحید ٬ واحد ٬ موحد ٬ توحید ٬ وحدانیت
سه حرف اصلی “ح ق ق” : تحقیق ٬ محقق ٬ حقیقت ٬ حقّ ٬ حقوق
سه حرف اصلی “ش ر ع” : شرع ٬ مشروع ٬ شریعت ٬ شارع ٬ تَشَرُع
سه حرف اصلی “د ر س” : درس ٬ مدرسه ٬ تدریس ٬ مدرّس ٬ دروس
سه حرف اصلی “س ج د” : سجده ٬ مسجد ٬ سجود ٬ ساجد ٬ مساجد
سه حرف اصلی “ش ر ک” : شرکت ٬ شراکت ٬ شریک ٬ مشرک ٬ شِرک
سه حرف اصلی “س ک ن” : مسکن ٬ تسکین ٬ سکنی ٬ سکونت ٬ ساکن
عاشق، معشوق، عشق، عشاق و… (ريشه ي فعلي: ع ش ق)
كتاب، مكتوب، كتيبه، كاتب، مكتب و… (ريشه ي فعلي: ك ت ب)
تابيدن، تابناك، تابش، تابان، مهتاب، تابيده،
رفتن، رفتار، رفتني، آم د و رفت، روش، رفت، رونده، برو، روان
گويا، گوينده، گفتن، گفت
د ل انگيز، دلگير، دل نواز، د ل درد
كتا ب فروش، كتا بدار، كتا بخانه
رابط – مربوط – ارتباط – ربط
عجله – عجول – عاجل و تعجیل
تدریس – دروس – مدرس – درس
عامل – معمول – عمال – عمل
تعلیم – عالم – معلم – معلوم
نظر – ناظر- منظور- منتظر- انتظار- منظره- نظارت
غفلت ، غافلان ، مغفول ، اغفال
ضایت ،مرتضی ، رضا ، مرضیه ، راضیه
مطمئن : اطمینان ، مطمئنه ،طمئنینه
قصه : قصص ، قصه ها
تعلیم ،عالم ،معلم ،تعلم، علم، علوم
تحقیر : حقارت ، محقّر ، حقیر
تحیّر : حیرت ، متحیّر ،حیرت انگیز
دوستان ، دوست ، دوستی، دوست دار
هوش : هوشیار،باهوش،هوشمند،بی هوش
تابش : تابنده – تابان –تابندگي
تصوير : تصاوير –مصور – تصور – صورت
جمع : جامعه – اجتماع – مجموع – جمعيت – جامع
حاصل : تحصيل –محصول – محصل حصول
حفظ : حافظ – محفوظ – محافظ – محفظه
حس : حساس – محسوس – احساس
حركت : حركات : محرك – تحريك – تحرك – متحرك
خبر : اخبار – مخبر – مخابره- مخابرات
زحمت : مزاحم – مزاحمت – زحمات
سفر : مسافر – مسافرت
شغل : شاغل – مشغول – اشتغال – مشاغل
علم : عالم – معلوم – تعليم – تعلم – معلم/علوم
فكر : افكار – متفكر – فكور – تفكر
قصد : قاصد – مقصود – مقصد
كتاب : مكتوب – كاتب – مكتب
كشف : كاشف – اكتشاف – مكتشف
اشتياق : شوق – مشتاق – مشوق – تشويق
ميلاد : مولود – ولد – ولادت
ميراث : ارث – وارث – وراثت – ورثه
نظم : ناظم – منظم – تنظيم
جز : اجزا – مجزا
حق : حقيقت – حقايق – حقوق –حقانيت –تحقيق
محل و محله
احترام و محترم
فعال و فعالیت
طفل و اطفال
ولی و اولیا
فکر و افکار
مدرسه و مدارس
حال و احوال
معروف و معرف
صلح و مصالحه
محیط و احاطه
اختراع و مخترع
حفظ ، حافظ
محافظ و محافظت
نظم ، ناظم
منظم و تنظیم
عجیب و عجایب
خارج ، خروج و مخرج
عدل ، عادل و عدالت
مسئله و مسائل
لحظه و لحظات
ضعیف ، ضعف و ضعفا
شجاع و شجاعت
مرمت و ترمیم
صدمه و صدمات
معالجه و علاج
هاجر ، مهاجر و هجرت
منتظر و انتظار
غروب ، غرب و مغرب
@tadriis_yar
داستان شهر اعداد
توی یه شهر بزرگ و زیبا عددها باهمدیگه زندگی میکردن
عددهای 1،2،3،4،5،6،7،8، و 9 که بهشون میگفتن عددهای یک رقمی
عددهای یک رقمی خونه های شبیه به هم داشتن
عددهای 10 و11و 12 و.... 20و30و40 و.90 و 91 و... 99 هم توی این شهر زندگی میکردن و بهشون میگفتن عددهای دو رقمی
عددهای دو رقمی هم خونه هاشون شبیه به هم بود، اینا چون دو رقم داشتن خونه هاشون دو قسمتی بود ( کشیدن جدول ارزش مکانی یکان و دهگان) که رقم یکان تو قسمت یکان جدول استراحت میکرد ک رقم دهگان در قسمت دهگان( اینجا یه مثال هم براشون زدم و تو جدول نوشتم)
بچه ها تو این شهر عددهای دیگه هم زندگی میکردن ها، مثل عدد 100 . 101.102.و.
200و300و 400 و...
900 و 901 و 902 و... 999 که بهشون میگن عددهای 3 رقمی خونه ایناهم شبیه به همه، خونه هاشون چند قسمتی باید باشه؟ سه قسمتی (کشیدن جدول و مثال)
بچه ها توی این شهر سه تا رقم9 بود که وقتی دست همو میگرفتن میشدن عدد999 و بزرگترین عدد 3 رقمی ، بزرگترین عدد تو این شهر بخاطر همین به همه زور میگفتن و همه رو اذیت میکردن همیشه بلند بلند شعر میخوندن ما پادشاه شهریم، ما سلطان شهریم
عددهای دیگه از دستشون ناراحت بودن اما خب زورشون به بزرگترین عددکه نمیرسید پس نمیتونستن کاری کنن
یه روز 3 تا رقم صفر از کنار شهر رد میشدن، گفتن چه شهر بزرگ و باصفایی، بهتره بریم توی شهر و استراحت کنیم
رفتن و رفتن تا به پارک رسیدن اگه گفتین اونجا کیو دیدن؟ عدد 999
رقم های صفر رفتن نزدیک و بلند گفتن سلاااام میشه باما دوست بشین؟
999 زد زیر خنده و گفت ما بر
بزرگترین عدد شهریم چرا باید با شما صفرها که هیچ ارزشی ندارین دوست بشیم؟!
رقم های صفر ناراحت شدن و رفتن یه گوشه پارک غمگین و ناراحت نشستن
یه دفعه عدد یک که از اونجا رد میشد چشمش خورد به صفرها و رفت نزدیک و گفت : سلام چیزی شده؟ چرا ناراحتین؟
رقم های صفر ماجرا رو تعریف کردن
عدد 1 که خیلی باهوش بود فکر کرد و فکر کرد و فکر کرد یهو گفت فهمیدم
اگه ما 4 رقم دست همو بگیریم میشیم یه عدد 4 رقمی و از 999 که یه عدد 3 رقمی هست بزرگتر میشیم
عددهای صفر هم خوشحال شدم و دست 1 رو گرفتن و رفتن به سمت داخل شهر، هر عددی که اینارومیدید تعجب میکرد! آخه تا حالا تو این شهر عدد 4 رقمی ندیده بودن! 1 ماجرا رو برای مردم تعریف کرد که عدد 999 وارد شهر شد و طبق معمول داشت بلند بلند میگفت ما پادشاه شهریم، ما سلطان شهریم
که یهو چشمش خورد به عدد جدید!! و فهمید که ای وای یه عدد بزرگتر پیدا شده و...
بعدبهشون میگم مردم شهر جشن گرفتن و برای. عدد جدید اسم هزار رو انتخاب کردن
و بعدم میگم که 1000 وقتی خواست بره استراحت کنه تو هیچکدوم از خونه ها جاش نمیشد چون 4 رقم داشت اما خونه های شهر 2 قسمتی یا3 قسمتی بودن پس یه خونه جدید ساخت(معرفی هزارگان)
@tadriis_yar
M P:
🌴۶۶ دانستنی زیبای قرآنی🌴
۱. تعداد سوره های قرآن؟ ۱۱۴
🍒🍒🍒🍒🍒
۲. تعداد جزء های قرآن؟ ۳۰
🍇🍇🍇🍇🍇
۳. طولانی ترین سوره قرآن؟ دومین سوره، بقره.
🍎🍎🍎🍎🍎
۴. کوتاهترین سوره قرآن؟ صدوهشتمین سوره، کوثر.
🍏🍏🍏🍏🍏
۵. طولانیترین آیه قرآن؟ آیه 286سوره البقره.
🍊🍊🍊🍊🍊
۶. بهترین شب که قرآن به آن اشاره کرده است؟ شب قدر.
🍋🍋🍋🍋🍋
۷. بهترین ماه که در قرآن ذکر شده است؟ ماه رمضان.
🍓🍓🍓🍓🍓
8. بزرگترین حیوان که در قرآن آمده است؟ فیل.
🍅🍅🍅🍅🍅
۹. کوچکترین حیوان که در قرآن آمده است؟ پشه.
🐝🐝🐝🐝🐝
۱۰. قلب قرآن یا ریحانه القرآن ؟ یس .
💐💐💐💐💐
۱۱. سورهای که به نام یکی از حکما است؟ لقمان.
🌸🌸🌸🌸🌸
۱۲. سورهای که در آن فقط یک کسره وجود دارد؟ اخلاص.
🌷🌷🌷🌷🌷
۱۳. سورهای که به نام یکی از فلزات میباشد؟ حدید.
🍀🍀🍀🍀🍀
۱۴. آیات سجده تلاوت چند است؟ ۱۴
🌹🌹🌹🌹🌹
۱۵. کدام سوره بدون بسمالله است؟ توبه
🌻🌻🌻🌻🌻
۱۶. کدام سوره دارای دو بسم الله میباشد؟ نمل
🌺🌺🌺🌺🌺
۱7. عروس قرآن؟ الرحمن.
🍁🍁🍁🍁🍁
۱۸. سورهای که معادل یک سوم قرآن است؟ اخلاص
🍃🍃🍃🍃🍃
۱۹. سورهای به نام یکی از روزهای هفته؟ جمعه.
🍂🍂🍂🍂🍂
۲۰. چند سوره با قل شروع میشود؟ (5) کافرون، اخلاص، فلق، ناس، جن .
🌿🌿🌿🌿🌿
۲۱. سورهای که در تمام آیات آن کلمه الله وجود دارد؟ مجادله.
🌴🌴🌴🌴🌴
۲۲. سورهای به نام یکی از میوهها؟ تین.
🌲🌲🌲🌲🌲
۲۳. سورهای به اسم یک حکومت یا کشور؟ روم.
🌳🌳🌳🌳🌳
۲۴. معوذتین شامل کدام سورههاست؟ فلق و ناس.
🌼🌼🌼🌼🌼
۲۵. دو سوره که اگر نامهایشان را برعکس بخوانی باز هم همانست؟ لیل و تبت.
🍒🍒🍒🍒🍒
۲۶. سبع المثانی کدام سوره است؟ حمد.
🍇🍇🍇🍇🍇
۲۷. زهراوین کدام سورههاست؟ بقره و آل عمران.
🍎🍎🍎🍎🍎
۲۸. سوره ای که تمام آیاتش با حرف د تمام میشود؟ اخلاص.
🍊🍊🍊🍊🍊
۲۹. سوره ای که تمام آیاتش با حرف سین تمام میشود؟ ناس.
🍏🍏🍏🍏🍏
۳۰. سورهای که از اخلاق و ادب سخن میگوید؟ حجرات.
🍋🍋🍋🍋🍋
۳۱. چند سوره نامهایشان متشکل از یک حرف است؟ ۳ سوره: ص، ق، ن.
🍓🍓🍓🍓🍓
۳۲. شخصی که با ثروت زیاد مشهور است ؟ قارون.
🍅🍅🍅🍅🍅
۳۳. در کدام سوره یک آیه ۳۱ بار تکرار میشود؟ الرحمن.
🐝🐝🐝🐝🐝
۳۴. آیة الکرسی در کدام سوره است؟ بقره.
💐💐💐💐💐
۳۵. آیه ای که با عکس خواندن آن هم تغییر نمیکند؟ ربک فکبر .
🌸🌸🌸🌸🌸
۳۶. نام چند پیامبر در قرآن ذکر شده است؟ ۲۶ پیامبر.
🌷🌷🌷🌷🌷
۳۷. آیه استرجاع که مصیبت زده میگوید چیست؟ انالله و انا الیه راجعون.
🍀🍀🍀🍀🍀
۳۸. اولین آیه نازل شده؟ إقرء باسم ربک الذی خلق .
🌹🌹🌹🌹🌹
۳۹. پیامبری با لقب صفی الله؟ حضرت آدم (ع).
🌻🌻🌻🌻🌻
۴۰. پیامبری با لقب خلیل الله؟ حضرت ابراهیم (ع).
🌺🌺🌺🌺🌺
۴۱. پیامبری با لقب ذبیح الله؟ حضرت اسماعیل (ع)
🍁🍁🍁🍁🍁
۴۲. پیامبری با لقب کلیم الله؟ حضرت موسی (ع).
🍃🍃🍃🍃🍃
۴۳. پیامبری با لقب روح الله؟ حضرت عیسی (ع).
🍂🍂🍂🍂🍂
۴۴. پیامبری با لقب حبیب الله؟ حضرت محمد (ص).
🌿🌿🌿🌿🌿
۴۵. تنها زنی که نام او در قرآن ذکر شده؟ مریم.
🌴🌴🌴🌴🌴
۴۶. زنان کدام پیامبران کافر بوده و به شوهرشان خیانت کردند؟ نوح و لوط.
🌲🌲🌲🌲🌲
۴۷. زن کدام کافر ملعون به راه پیامبر خار میانداخت؟ ابولهب و اسم زن او ام جمیل.
🌳🌳🌳🌳🌳
۴۸. اولین زنی که مسلمان شد؟ حضرت خدیجه رضی الله عنها.
🌼🌼🌼🌼🌼
۴۹. پیامبری که در نوجوانی بتها را شکست؟ حضرت ابراهیم (ع).
🍒🍒🍒🍒🍒
۵۰. پیامبری که در شکم ماهی چندین روز زنده ماند؟ حضرت یونس (ع).
🍎🍎🍎🍎🍎
۵۱. چند سوره به اسم پیامبران است؟ ۶ سوره : یونس، محمد، نوح، هود، یوسف، ابراهیم، علیهم الصلاة و السلام.
🍊🍊🍊🍊🍊
۵۲. پیامبری که بدون اینکه صلیب شود به آسمان رفت و بجایش کسی دیگر از کافران صلیب شد؟ حضرت عیسی (ع).
🍏🍏🍏🍏🍏
۵۳. نام رسول اکرم صلی الله علیه وسلم چند بار در قرآن ذکر شده؟ ۴ بار.
🍇🍇🍇🍇🍇
۵۴. پیامبری که بدون پدر، و پیامبری که بدون پدر و مادر به دنیا آمد؟ حضرت عیسی(ع).و حضرت آدم (ع).
🍋🍋🍋🍋🍋
۵۵. پیامبری که با حیوانات حرف میزد؟ حضرت سلیمان (ع).
🍓🍓🍓🍓🍓
۵۶. پیامبری که پسر او از او اطاعت نکرد و در آب غرق شد؟ حضرت نوح و اسم پسرش کنعان است.
🍅🍅🍅🍅🍅
۵۷. پیامبری که در صبر مثال زده میشود؟ حضرت ایوب (ع).
🐝🐝🐝🐝🐝
۵۸ زبور به کدام پیامبر نازل شد؟ حضرت داود(ع).
💐💐💐💐💐
۵۹. پیامبری که خداوند متعال به او ریاضیات و نجوم آموخت و اولین بار خیاطی کرد و خط نوشت؟ حضرت ادریس (ع).
🌸🌸🌸🌸🌸
۶۰. در کدام سوره آمده که عیسی (ع) آمدن حضرت محمد (ص) را بشارت داده است؟ سوره صف.
🌷🌷🌷🌷🌷
۶۱. نصف قرآن کدام کلمه میباشد؟ ولیتلطف .
🍀🍀🍀🍀🍀
۶۲. به مادر کدام پیامبر وحی نازل شد؟ حضرت موسی (ع).
🌹🌹🌹🌹🌹
۶۳. نامهای ظالمین که در قرآن مذکور است؟ جالوت، هامان،
@tadriis_yar
🟧 نگویید معلم بگویید مدیر یادگیری!
🔶 5⃣1⃣ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند!!!!
1⃣ در دنیای جدید معلم رفته و مدیر یادگیری جای آن نشسته است (معلمی به معنای انتقال یکطرفه و منفعلانه اطلاعات و متکلم وحده جای خود را به مدیریت یادگیری به معنای چرخش فعال و منتقدانه و پرسش محور اندیشه).
2⃣ مدیر یادگیری بیش از گفتن باید بشنود و پرسش محور مباحث را پیش می برد. خود می پرسد و مدام مقدمات پرسشهای قدرتمند را فراهم می کند.
3⃣ مدیر یادگیری دانش آموز را ظرف اطلاعات نمی بیند. مدیر یادگیری در مدیریت یاددهی-یادگیری پیش از هر چیز به دنبال خلق شوق و نشاط است.
4⃣ مدیر یادگیری با دانش اموز هماندیشی میکند و از او میآموزد و به پرسش هایش بها میدهد و پرسشگر و پرسشگری را ارج مینهد و بر صدر مینشاند.
5⃣ مدیر یادگیری هم به زبان دانش آموز بها میدهد و هم به زبان بدنش توجه دارد و خود هم هر دو زبان خویش را برای مدیریت یادگیری بکار میگیرد. همچنین، از چشمان دانش اموز پیامهای زیادی دریافت میکند؛ پیامهایی مبنی بر تلقی به قبول شدن یا پذیرفته نشدن! پیامهای هشدار دهنده درباره جذاب و مفید نبودن درس یا نفهمیدن آن یا پیامهای امیدوار کننده و ... که در جهتگیریهای بعدی مدیر یادگیری نقش دارد.
6⃣ مدیر یادگیری، شعار دارد و شعارش بسته به اینکه دانش آموزش چه کسانیاند و در چه مدرسه و منطقه ای اموزش میدهد متفاوت است و برای تحقق شعارش برنامه دارد.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 @tadriis_yar
7⃣ مدیر یادگیری هم زیاد "نمیدانم" را به کار میبرد و هم تلاش میکند این جمله باشکوه در ذهن و زبان دانش آموز نقش بندد تا به رسمیت بشناسند مرز جهالت و دانایی را.
8⃣ مدیر یادگیری سعی میکند مسئولانه از بازتولید و تکثیر ضربالمثلها و تعابیر ضد توسعه جلوگیری کند؛ تعابیری مثل " دیواری کوتاهتر از من نیست که.." ؛ " مشکل خودته"؛ "به من چه؟"؛ "فکر خودت باش که..(با دلالت فقط به فکر خود باش)"....
9⃣ مدیریادگیری در راستای تحقق پایدار و حداکثر نوآوری به تفاوتهای دانشآموزان توجه دارد و آن را به رسمیت می شناسد.
0⃣1⃣ مدیر یادگیری، عقل کل نیست و صرفا به مغز و عقل دانش اموز نظر ندارد بلکه افزون بر ساحت ذهن به عواطف، هیجانات، احساسات، خیال و بالاخره همه ساحات وجودی و کنش های او توجه دارد.
1⃣1⃣ مدیر یادگیری تکلیف نمی دهد بلکه حاصل شوق دانش آموز را بطور داوطلبانه در قاب پژوهش و پرسش و پرسشگری به نظاره می نشیند.
2⃣1⃣ مدیر یادگیری زندگی کردن را با دانش اموز زندگی می کند و در دل این زندگی ریاضی و علوم و.. آموزش می دهد. وی آموزش را به مدرسه و مدرسه را به کلاس تقلیل نمی دهد. بلکه محیط آموزشی برای او بزرگتر از کلاس و مدرسه است.
3⃣1⃣ مدیر یادگیری چراغ عقل را روشن نگه می دارد تا راه دین به درستی و در ریل بصیرت و به دور از افراطی گری پیموده شود و حیات طیبه را در حیات دینی جستجو می کند و عطش این حیات را در دانش اموز خلق میکند.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 @tadriis_yar
Kingsoft-Office-9.6.2(FarsRoid.Com).apk
22.75M
#نرم_افزار
نرم افزار فوق العاده قدرتمند اندرویدی برای باز کردن فایل های (پی دی اف__پاورپوینت__و انواع فايل ها)
اگر فایل هایی که ارسال شده باز نمیشه ٬لطفا این برنامه رو نصب کنید
✅ مهارت های دهگانه زندگی ارائه شده ازسوی سازمان بهداشت جهانی
@tadriis_yar
✅ تکالیف متنوّع جهت پرورش خلّاقیّت دانش آموزان در درس فارسی نوشتاری :
✔️الف ) با حروف ا سم خود کلماتی را از درس پیدا کنید. مثال: احمد ـ ازـ صبح ـ آموزگارـ دوستان
✔️ب ) با حرف آخر کلمه ی داده شده کلمه ای پیدا کنید که این حرف اولین حرف کلمه باشد.
مثال:آموزگارـ رایانه- امروز
✔️پ ) حروف درهم ریخته را روی هم ترکیب کن .
مثال : خـ ر شـ یـ و د :
خورشید
✔️ت ) کلمه ی وارونه بدهید تا با کمک آینه کلمه را پیدا کند.
✔️ث ) با کم کردن حرف به حرف کلمه کلمات جدید بسازید .
مثال : ورامین ـ رامین ـ امین ـ مین - ین ـ ن
✔️ج ) ده کلمه از متن درس داده سپس از دانش آموزان بخواهید معنی کلمات را پیدا کرده و جمله بسازند.
✔️چ ) ده کلمه از متن درس داده سپس از دانش آموزان بخواهید مخالف کلمات را پیدا کرده و جمله بسازند.
✔️ح ) ده کلمه مهم از درس بدهید تا با آن کلمات داستان بنویسند.
✔️د ) پنج جمله از جملات مهم درس را به صورت نیمه بدهید تا بقیه آن را از کتاب پیدا کنند.
✔️ذ ) چند کلمه از درس بدهید تا بچه ها آن کلمات را از متن درس پیدا کنند و جمله ی آن را بنویسند.
✔️ر ) وقتی نکات دستوری کتاب فارسی را درس می دهید با توجه به آن نکات تکلیف بدهید مثلا" اگر جملات پرسشی را درس می دهید، برای تکلیف از آنها بخواهید که جملات پرسشی را از درس پیدا کنند و بنویسند .
✅ پایه سوم
@tadriis_yar
Daftare Naghashi-=-www.Moralschool.Mihanblog.com.pdf
12.71M
❤️نمونه فایل کامل
🖤۹۵ طرح زیبا
#برای سرگرمی و هنر و خلاقیت
❤️ آبان ماه مبارک❤️
🖤فایل پیشنهادی🖤
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
@tadriis_yar
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
1_1826170945.pdf
243.7K
👆👆👆
✅ تدریس فعال
🔻شما چگونه کلاس درس خود را جذاب می کنید؟! بدیهی است که اگر دانش آموزان شما خسته و بی انگیزه باشند و توجهی به سخنان شما و مطالبی که قصد دارید به آنها منتقل کنید نداشته باشند، تدریس شما فاقد کمترین میزان از اثر بخشی مطلوب خواهد بود...
🔻این مطلب شامل پنج راهبرد ساده جهت افزایش انگیزه و انرژی داوطلبان در خلال فرایند تدریس و برگرفته از پیشنهاد های ژانل کاکس (کارشناس ارشد علم آموزش از دانشگاه ایالتی نیویورک) است.
✅ پنج راهبرد ذکر شده در مطلب به طور خلاصه به شرح زیر است:
1⃣ بازی های کلاسی بعنوان راهبُردهای تدریس
2⃣ ارتباط دادن مطالب کلاس با محتوای زندگی واقعی
3⃣ به کارگیری فنون تدریس از نوع مشارکتی و تعاملی کردن کلاس
4⃣ دادن حق انتخاب به دانش آموزان
5⃣ استفاده از فناوری در جریان تدریس
✍ترجمه و تلخیص: پرنیان جلالی، کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی
🔰منبع: مجله رشد فناوری آموزشی، دوره سی و پنجم|شماره۲|آبان۱۳۹۸
@tadriis_yar
4_659642560746094631.pdf
323.4K
❤️نمونه فایل کامل
🖤طرح درس تلفیقی
#چندپایه
درخواستی همکاران عزیزم
❤️ آبان ماه مبارک❤️
🖤فایل پیشنهادی🖤
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
@tadriis_yar
بفرستید برای دوستان و همکاران که عضو بشن
4_619698789367677334.pdf
626K
✅ کتاب راهنمای معلم ریاضی
⬅️ پایه اول
@tadriis_yar
راهنمای معلم علوم اول ابتدایی.pdf
1.25M
✅ راهنمای علوم
⬅️ پایه اول
✅ قابل استفاده برای همکاران تازه استخدام
@tadriis_yar
:
✔️بازخورد توصيفى
✅جملات حرکت آفرین
۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم
۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم )
۳-از تو انتظار بیشتری دارم
۴-امروز بهتر نوشته ای
۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن
6-با تلاش خود شادم کردی
۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین
۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم.
۹-بهتر از قبل نوشته ای
۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری
۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد.
۱۲-توقع بیشتری از تو دارم.
۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم.
۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی
۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است.
۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی
۱۷-مطمئنم که موفق می شوی
۱۸-هنوز فرصت جبران داری
✅جملات شادی آفرین
۱-از خط زیبایت لذت بردم
۲- از دقت تو سپاسگزارم
۳-از زحمت تو متشکرم
۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری
۵- بسیار خوش خط نوشتی
6- به به چه زیبا نوشتی
۷- چه خط زیبایی ! آفرین
۸-چه دفتر تمیزی داری!
۹- چه نیکو نوشتی !
10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد
۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد
✅جملات تشویقی
۱-آفرین بر همت و پشتکار تو
۲- آفرین بر این سلیقه
۳-آفرین بر تو گل بهشتی
4- آفرین بر تو که از بهترین های۵- آفرین بر گل نازنینم
6- باعث افتخار منی عزیزم
۷- دانشمند کوچک دوستت دارم
8- آفرین بر گل زیبای من
۹- آفرین بر گل نیلوفرم
۱۰- آفرین بر گل خوش بوى من
@tadriis_yar
✅روش های ابتکاری در آموزش جمله سازی
در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فآرسی پایه است،در کنار درس های فارسی(خواندن) و املا ، درسی به نام «جمله نویسی» وجود دارد. هدف از ارایه ی این درس ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است.
✏1 ـ روش کارتي : در این روش که بیشتر به یک بازی پرهیجانی شباهت دارد ، دانش آموزان کلاس را به گروه های 5،6،7 و ... نفره تقسیم نموده و کارت ها یا تکه کاغذهایی که قبلاً روی آن ها جملاتی را نوشته ایم، به افراد گروه ها می دهیم تا با آن کارت های کلمات روی میز خودشان جمله ای را ساخته و برای نمایش دادن به کنار تخته ی رنگی بیایند.
حسن در کلاس دوم درس می خواند .
✏2 ـ کلمه ی گمشده : روی تخته ی رنگی جمله ای را می نویسیم. یکی از بچه ها را انتخاب می کنیم تا پای تخته بیاید و جمله را بخواند و سپس از کلاس خارج شود. بعد از خارج شدن دانش آموز از کلاس یک یا دو کلمه از جمله را پاک می کنیم. از دانش آموزی که بیرون رفته است،می خواهیم که به کلاس بیاید و با دیدن جمله ی ناقص بگوید که چه کلمه یا کلمه هایی پاک شده است. به او به تعداد کلمه هایی که درست گفته است، امتیاز می دهیم. سایر بچه ها هم باید هنگام ورود دانش آموز به کلاس و گفتن جمله او را تشویق نمایند.
✏3 ـ روش داستانی : با استفاده از کتاب قصه، مجلات کودک،ضبط صوت و ... ، دانش آموزان داستانی را می شوند،که بعد از تمام شدن آن،از دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و داستان و یا قسمت هایی از آن را که بیشتر خوششان آمده است،از زبان خودشان به بچه های کلاس بازگو نمایند. لازم به ذکر است که تعریف خاطرات یا فیلم های تلویزیونی خنده دار توسط دانش آموزان می تواند در تقویت جمله سازی آنان نقش مؤثری داشته باشد.
✏4 ـ جمله سازی گروهی : در این روش دانش آموزان در روی صندلی های خود می نشینند. به نخستین نفر از سمت راست یا چپ کلاس می گوییم که به دلخواه کلمه ای را بگوید و نفر دوم باید کلمه یا کلماتی را به آن بیفزاید تا جایی که جمله ی کاملی توسط چند دانش آموز ساخته شود. در انجام دادن این کار تلاش می کنیم که همه ی افراد کلاس در این جمله سازی بازی گونه شرکت نمایند.
مثال : نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم نفر پنجم
علی با نادر توپ بازی می کند.
📌بهتر است که یکی از اعضای گروه جمله ی گروه خود را در تخته ی رنگی بنویسد.
✏5 ـ روش خورشیدی : در این روش کلمه ای مثل کلاس را در روی تخته در وسط خورشید نوشته و از دانش آموزان می خواهیم در مورد کلاس هر چه به ذهنشان می رسد،در اطراف خورشید نوشته و با آن کلمات جمله سازی نمایند.
✏6 ـ جمله های خنده دار : در این روش از دانش آموزان می خواهیم در پایان املای خود مثلاً برای کلمه ی خرس و ... جمله ی خنده داری بنویسند. در اوقات فراغت نیز می توانیم همین کار را با دادن چند کلمه ای در دفتر جمله سازی دانش آموزان انجام دهیم.
✏7 ـ جمله سازی تخیلی : در این روش از چند نفر دانش آموز(5 تا 6 نفر) دعوت می کنیم که به کنار تخته ی کلاس بیایند. از نفر اول می خواهیم که به طور دلخواه جمله ای را بگوید و نفر بعدی با گفتن جمله ی دیگر این کار و بازی را ادامه دهد و نفر سوم همین طور. در آخر این بازی دانش آموزان یک داستان تخیلی خلق می کنند که برای آن ها خیلی لذت بخش است.
مثال :
نفر اول : محمد صبح زود از خواب بیدار شد.
نفر دوم : دست صورت خود را شست.
نفر سوم : صبحانه اش را خورد. و ...
✏8 ـ نوشتن جملات زیبا و طولانی : در این روش دانش آموزان قلم و کاغذ آماده می کنند و در مورد کلمات خواسته شده(تعداد اختیاری) جملات زیبا و طولانی می نویسند و بعد نمایشگاه جمله نویسی در کلاس تشکیل می گردد. از تک تک دانش آموزان می خواهیم که به کنار تخته ی کلاس آمده و جمله های خود را برای دوستانشان قرائت کنند. زیباترین جمله ها چند روز در نمایشگاه باقی می ماند.
✏9 ـ جمله سازی تلفیقی : در این روش در کنار سایر دروس تلاش می کنیم که جمله سازی را هم تمرین نماییم.
چند مثال :
در زنگ نقاشی از دانش آموزان می خواهیم که نقاشی های خود را در چند جمله به صورت کتبی توضیح دهند یا بعد از تشکیل نمایشگاه نقاشی به طور شفاهی در مورد نقاشی های خودشان صحبت کنند. در زنگ علوم از دانش آموزان می خواهیم مثلاً برای جنگل یا بیابان و ... جمله ای درست کنند. در زنگ ریاضی از دانش آموزان می خواهیم برای عبارت 9 = 5 + 4 جمله ای را درست کنند.
✅ پایه سوم
@tadriis_yar
11847221234_221021_202621.pdf
232.3K
کاربرگ هم پایان
#صوت_آموزی
#فارسی
4_5909022512712253796.pdf
487.7K
😍 #فایل 😍
❤️ عالی چک لیست ❤️
🌺 تمام دروس 🌺
سلام و عرض ادب
زنگ هنر را تلفیقی کار کنید....
مثلا تلفیق علوم با هنر....👈👈کشیدن حواس پنچگانه یا کشیدن دست چپ و راست خودشون و بعد با قیچی دوربری کنن
تلفیق ریاضی با هنر👈👈کشیدن نقاشی با اشکال هندسی مثلا بگید با دایره چه شکل هایی میشه کشید
تلفیق هدیه با هنر👈👈کشیدن بهترین هدیه ای که گرفتین
تلفیق فارسی با هنر👈👈کشیدن مسجد
خمیر بازی👈👈 درست کردن اعداد صفر تا ده بصورت انگلیسی
برش با قیچی
پیدا کردن تفاوت تصویر
کشیدن نقاشی با حروف الفبا
@tadriis_yar
# نمونه کارنامه خام پیشرفت تحصیلی
⬅️ارسالی: سرکار خانم گودرزی سرگروه پایه سوم
@tadriis_yar
📚🌻📚🌻📚🌻📚📚🌻📚🌻