دوستان در پایه دوم ما برای تفریق حدس و آزمایش عدد اول رو میگیم و عدد دوم مجهول و سوالات سخت و ..برای پایه دوم نیست
حتما عدد اول هست و مجهول در تفریق عدد دوم
در مورد حدس و آزمایش یه روش میگم خدمتتون لطفا امتحان کنید اگر اکی بود بچه همین و انجام بده و گیجش نکنید
در مورد حدس اول حتما تشخیص دسته ده تایی که چند تا اضافه یا کم شده انجام بشه
۳۰+🌫=۵۴
در اینجا زیر دسته ده تایی خط بکشه و بگه چند دسته ده تایی با سه جمع شده تا ۵ دسته ده تایی شده و باید متوجه بشه دو دسته ده تایی
۵۰=۳۰+۲۰ حدس اول
این حدس اول رو تمام بچه ها چه اونی که سریع جواب رو پیدا کرده چه اونی که هنوز پیدا نکرده بنویسن
اما حدس دوم
بیاد به این حدسی که زده تفاوت جواب رو یعنی ۴ (۴ =۵۰-۵۴)
یکبار اضافه کنه
یکبار کم کنه
چون مساله و بحث حدس و آزمایش پس تعداد حدسها مهم نیست و اشکال نداره و در این روش بچه با حدس دوم و حداکثر با حدس سوم متوجه جواب میشه
۴۶=۳۰+۱۶ حدس دوم
۵۴=۳۰+۲۴ حدس سوم
این مسائل حدس و آزمایش هستن پس آزمایش و حدس زدن رو باید یاد بگیرن نه حل معادله یک مجهولی که مال پایه ششم و هفتم
تکالیف-مهارتی-و-خلاق-محور-پایه-دوم-دبستان.pdf
698.6K
تکالیف-مهارتی-و-خلاق-محور-پایه-دوم-دبستان.pdf
📣📣📣 یادآوری
با سلام و عرض احترام،
✅چند نکته مهم و اساسي برای هماهنگی و همکاری اولیا و معلمین در طرح «ارزشیابی کیفی- توصیفی»:
1️⃣اول: خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بازخورد محسوب نمی شوند و معلم نبایداز آنها در پایین اوراق امتحانی برگه های تکلیف یا پروژه ها، در کتاب ریاضی یا پایین کتاب کار فارسی یا قرآن یا...استفاده نماید زیرا این کار همان نمره دادن است!!
2️⃣دوم: هدف ارزشیابی کیفی - توصیفی فقط یادگیری است پس بیشترین هم و غم معلم و اولیا باید روی بازخوردها متمرکز باشد. هربازخورد می تواند ضمن برجسته کردن نقاط قوت دانش آموز، یک راهکار آموزشی جالب و راهگشا برای وی و اولیا باشد( دلبندم!! بسیاری از کلمات املا را درست، زیبا و تمیز نوشته ای و در مورد اشتباه ها میتوانی برای هرکلمه جمله بسازی وسپس یک نقاشی کوچولو برای جمله خود بکشی!!! این یک بازخورد شناختی و آموزشی به والدین است
استفاده از جمله " لطفا کار شود!! "
بازخوردنیست چون بچه یا والدین می پرسد چه کار شود؟! روخوانی؟! املا؟! بخش وصداکشی یا!...)
3️⃣سوم:
کلمات خارج از کتاب کلاس اول هیچ اولویتی ندارند و تا زمانی که سطح عمومی کلاس از کتاب فراتر نرفته است معلم در املای ارزشیابی از کلمات خارج از کتاب استفاده نکند و کودک را با معضل روبرو ننماید!!
4️⃣چهارم: طبق بند ده مقدمه کتاب فارسی وتاکید موکد و البته بسیار صحیح وزارت آ.پ. معلمین و مدیر وسایر اولیای محترم مدرسه از تحمیل کتاب کمک درسی به کودکان و اولیا خودداری نمایند!!
معلمین محترم تکالیف تمرینی شفاهی( که به تکرار وتمرین زیاد نیاز دارد) را مورد غفلت قرار ندهندو از دادن تکالیف کتبی بی مورد که در آن بچه کلمات وترکیبهای زیادی را نقاشی!!! می کند ولی نمیتواند هیچیک را بخواند! خودداری نمایند
5️⃣پنجم:
زنگ ورزش یکی از بهترین زنگهاست که مورد علاقه بچه هاست و میتواند مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان باشد، چه خوب است انواع بازیهای دبستانی با بچه ها کار شود و در ابتدا وانتهای هفته بچه ها ورزش داشته باشند تا انگیزه های آنها تقویت شود. هرچه زنگ ورزش شیرین تر باشد میتوان از آن برای اصلاح برخی کجرفتاریهای دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد( محرومیت از ورزش دانش آموز را ترغیب میکند خود را با شما تنظیم کند.)
6️⃣ششم:
در زنگ هنر در پنج رشته: نقاشی( نقاشی با موضوع معین، چاپ انگشتی، نقاشی با موضوع آزاد، نقاشی برای قصه ناتمام، نقاشی برای قصه کامل، نقاشی خط خطی و...)، کاردستی، نمایش، قصه گویی و موسیقی کار شود.
7️⃣هفتم: معلمین محترم بخشنامه مهم و ساده ی ارزشیابی کیفی - توصیفی را مطالعه کنند و درضمن وحدت رویه ایجاد شود .
8️⃣هشتم: از ارائه برنامه امتحانی جهت ثبت نمرات ارزشیابی نوبت اول خودداری شود زیرا فرآیند ارزشیابی کیفی_توصیفی فرایندی تکوینی است و این با آیین نامه ارزشیابی کیفی_توصیفی در تداخل می باشد.
9️⃣نهم: معلم فقط در چهار مورد بازخورد کتبی می دهد و نه همه جا و همه تکالیف.
۱- کارنامه توصیفی فرم الف که الزاما در دونوبت یک و دو در اختیار اولیا قرار میگیرد
۲- هربرگه ای که در پوشه کار قرار می گیرد بازخورد کتبی لازم دارد!
۳- اگر اشکال اساسی یا جدی در کار آموزش بچه پیدا شد و اولیا باید باخبر شوند بازخورد کتبی لازم است!
۴- اگر دانش آموز کار خارق العاده ای انجام دهد بازخورد کتبی لازم است تا اولیا آگاه شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
⬅️ ۸۰ درصد باز خوردهای معلم شفاهی و عملی است و فقط بیست درصد ان كتبي است.
🌷
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
21.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حل مسئله ی با روش حدس و آزمایش
در مزرعه 🐑🐑🐑
این سوال با تعداد چرخهای موتور و ماشین هم مثال زده شد
صفحه ی ۸۱
هدایت شده از Ltms
✅جهت انجام ثبت نمرات در سیدا اطلاع دهید
هر دانش آموز فقط هزار تومان
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
کاربرگ اندازه گیری👆
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
حدس و آزمایش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
کاربرگ فصل پنجم
تبدیل سانتی متر و میلی متر
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
50.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃آموزش نماز ۲ رکعتی 😍
قسمت اول🎈
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2