یادآوری جمع با چوب خط
دوم ابتدایی
تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
@tadriis_yar2
1_1876175055.pdf
230.8K
🏠نمونه سوال آزمون نگارش مهر ماه درس ۱و۲ فارسی
🚀 دوم ابتدایی
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
فصل دوم علوم تجربی.pdf
6.45M
⏺ #طرح_درس_روزانه
💟 #علوم_تجربی
📒 #آب_سالم_هوای_سالم
✅ #پایه_دوم
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
4_5872829416014349456.pdf
458.6K
♦️ریاضی
تمرین مبحث پول
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴 @tadriis_yar2
4_5917950139107905134.pdf
619.1K
🎈علوم فصل دوم
🌷 دوم ابتدایی
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ریاضی
کسر های رنگی متشابه در دو شکل
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
سوالات_فصل_2_ریاضی_پایه_دوم_ابتدایی_مدرسه_مجازی_آینده_روشن.pdf
397.6K
📚ریاضی
🎉سوالات فصل۲
📖 دوم ابتدایی
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴 @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️قران
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴 @tadriis_yar2
-6032718829718711069_121.jpg
101.2K
🔴 #آموزش_جمع_و_تفریق_-فرآیندی
🦋 #ارسالی_همکارمحترم_خانم_آدینه_مدرسه_پسرانه_سما
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رياضي پايه دوم(فصل دوم)
درس اول - جمع و تفريق ده تايي
🔗تخصصی کلاس دوم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تدریس قسمت اول
#درس_سوم_فارسی
#خرس_کوچولو
مهرانگیز سلیمانی
🍋#دوم
🍊#پایه_دوم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar2
4_478250264881529019.pdf
604.4K
✅ کاربرگ تلفیقی ریاضی و فارسی
✅ دوم ابتدایی
@tadriis_yar2
❌پاسخ ایستگاه فکر های کتاب علوم❌
جواب ایستگاه فکر صفحه 15 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: سمیه، چون تمام مشاهدات و یادداشتهای خود را میتواند به درستی بیان کند ولی مینا فقط میتواند مطالبی را که در ذهن دارد، بیان کند و احتمالا بعضی از چیزها را فراموش کرده است.
پاسخ ایستگاه فکر درس دوم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 18
پاسخ: انتظار داشتیم از ورود فاضلاب به داخل رودخانه جلوگیری کنند و زبالههای خود را به درون رودها نریزند و از محیط زیست حفاظت کنند.
جواب ایستگاه فکر درس سوم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر صفحه 25 علوم دوم دبستان
پاسخ: خیر، زمین به آرامی گرم میشود.
خیر، گرم و سرد شدن زمین به آرامی صورت میگیرد.
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 28
پاسخ: 1- یک جعبه کفش
2- جعبه کفش را طوری رو گلدان قرار دهند که قسمتی از برگهای گیاه درون گلدان داخل جعبه باشد و نور خورشید به آنها نرسد. چند روز به جعبه و پوشش برگها دست نزنید. پس از چند روز با برداشتن جعبه خواهید دید، بعضی از برگها سبز و بعضی زرد و پژمرده شدهاند. برگهای داخل جعبه به دلیل نرسیدن نور به آنها زرد و پژمرده شدهاند.
3- یک کاغذ تیره به دور برخی از برگها پیچیدم تا مانع رسیدن نور به برگها شوم و بعد از چند روز مشاهده کردم که به دلیل نرسیدن نور این برگها زرد و پژمرده شدهاند.
پاسخ ایستگاه فکر درس ششم علوم دوم دبستان
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 50
پاسخ: بله، اگر با یک آینه قدی نور خورشید را به سمت سایه برگردانیم، سایه کاملا محو میشود.
در کنار دیوار یا در بزرگی بایستد که نور خورشید به او نتابد پس سایه هم نخواهد داشت. در ضمن هنگامی که خورشید در یک روز آفتابی در وسط آسمان است، سایهای که از ما روی زمین میافتد، کوچکترین مقدار ممکن است ولی ازبین نمی رود.
جواب ایستگاه فکر درس هفتم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 58
پاسخ: باید برای جا به جا کردن وسایل از حیوانات باری استفاده کنیم و برای تردد در بین شهرها به سراغ دوچرخه و درشکه برویم. محلهای زندگی خود را باید با نور خورشید و به کمک برق گرم نگه داریم که نور خورشید همیشه در دسترس نیست و برق نیز هزینه بالایی دارد.
خیر، زیرا برخی سوختها مانند نفت سالهای طولانی برای جایگزین شدن وقت میخواهد و با مصرف بیرویه نسل آینده از این سوختها محروم خواهند شد. باید از نور خورشید، باد و آب روان به جای سوخت استفاده کنیم و فقط به مصرف زیاد سوخت نپردازیم.
جواب ایستگاه فکر صفحه 61 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: آلوده نشدن هوا و کم خرج بودن از جمله فواید آن است. ولی نیروی باد همیشه در دسترس نیست.
اگر به مصرف بیرویه سوخت ادامه دهیم، ممکن است این اتفاق بیفتد.
پاسخ ایستگاه فکر درس نهم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر علوم دوم دبستان صفحه 68
پاسخ: دانههای درخت کاج، زبان گنجشک، افرا و گل قاصدک به دلیل سبک بودن به راحتی به وسیله باد جابهجا میشوند. در ضمن به برخی از آنها مثل دانه درخت افرا بخش بال مانندی چسبیده شده است و برخی مثل قاصدک چیزی شبیه پر دارند.
جواب ایستگاه فکر درس دوازدهم علوم دوم ابتدایی
غذا و انواع مواد خوراکی پرداخ
جواب ایستگاه فکر صفحه 85 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: کله قند بزرگتر جای بیشتری میگیرد.
جواب ایستگاه فکر صفحه 86 علوم دوم دبستان
پاسخ: بله، چون در هر ظرفی ریخته شوند شکل اصلی خود را از دست نمیدهند و شکل معینی دارند.
بله، کنجد و شکر نیز جامد هستند.
پاسخ ایستگاه فکر درس سیزدهم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر دوم دبستان صفحه 95
پاسخ: زبالهها را سر ساعت در بیرون از منزل قرار دهیم. زبالههای تر و خشک را از یکدیگر جدا کنیم و در سطلهای مخصوص به خود بیاندازیم.
جواب ایستگاه فکر درس چهاردهم علوم دوم ابتدایی
جواب ایستگاه فکر صفحه 100 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: در زمان قدیم آسیابها به صورت آبی، بادی، سنگی و دستی بودند. یعنی به کمک جریان آب یا باد کار میکردند. با گذشت زمان و افزایش جمعیت، آسیابها به صورت مکانیکی درآمدند و به وسیله نیروی برق کار میکنند که از نظر زمانی به صرفه است.
جواب جمعآوری اطلاعات علوم دوم دبستان صفحه 29
پاسخ: 1- خفاشها در روز به دلیل نور زیاد خورشید قادر به فعالیت نمیباشند، ولی به دلیل قدرت شنوایی بالا شب به شکار میپردازند.
2- نگهبانها، پرستارها، پزشکها، پلیسها و …..
3- پدر امیر یک پزشک است و میگوید: من در بخش اورژانس یک بیمارستان کار میکنم و شبها بیماران زیادی به ما مراجعه میکنند. این بیماران پس از معاینه توسط من و همکارانم ابتدا در اورژانس بستری میشوند. سپس با مشخص شدن وضعیت جسمی بیمار را به بخشهای دیگر بیمارستان منتقل میکنیم.
جواب جمعآوری اطلاعات علوم دوم دبستان صفحه 52
پاسخ: چراغهایی که نور با
ن خود انجام دهید.)
کار در کلاس علوم دوم ابتدایی صفحه 53
جواب کار در کلاس صفحه 53 را در شکل بالا میتوانید مشاهده کنید.
کار در کلاس علوم دوم دبستان صفحه 65
پاسخ: دانههای ریز و درشتی درون میوهها دیده میشود که بعضی از آنها نرم و بعضی سفت هستند.
1- تعداد دانهها در نخود فرنگی، لوبیا سبز، توت فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و …. بیشتر و در سیب، گیلاس، آلبالو، زردآلو و ….. کمتر است.
2- دانههایی مثل دانههای هلو و زردآلو سفتتر و دانههایی مثل دانه خیار و توت فرنگی نرمتر است.
.
کار در کلاس صفحه 78 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: انجام ابن فعالیت بر عهده خودتان است و میتوانید با یکی از دوستان خود آن را انجام دهید.
پاسخ کار در کلاسهای درس دوازدهم علوم دوم ابتدایی
در این فصل از کتاب علوم دوم ابتدایی به ساختن غذا و انواع مواد خوراکی پرداخته میشود. در درس دوازدهم کتاب علوم، یک سوال کار در کلاس وجود دارد.
کار در کلاس صفحه 85 علوم دوم ابتدایی
پاسخ: جواب به این سوال بر عهده خودتان است. زیرا مواد و وسایلی که هر گروه استفاده میکند، متفاوت است و با توجه به فعالیتی که انجام خواهید داد، میتوانید جواب این سوال را بیابید.
جواب کار در کلاسهای درس سیزدهم علوم دوم ابتدایی
کار در کلاس علوم دوم دبستان صفحه 93
پاسخ:
میوه و شربت را در جای سرد باید نگهداری کنیم. شکلات آجیلی و ژله را باید در جای سرد و خشک نگهداری کنیم. آجیل را باید در جای خشک نگهداری کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 17 علوم دوم ابتدایی
هرچه تعداد ماشینها بیشتر باشد، هوا آلودهتر خواهد شد و ساختمانهای بلند مانع جا به جایی هوا میشود. پس برای داشتن هوایی سالم باید از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده کنیم و کارخانهها را در بیرون از شهرها احداث کنیم.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 19
جاندارانی که در رودخانه زندگی میکنند خیلی سریع خواهند مرد و برای جانداران اطراف رودخانه نیز مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد و در صورتی که یک رودخانه دیگر پیدا نکنند از تشنگی تلف خواهند شد.
جواب گفتوگو کنید صفحه 20 علوم دوم ابتدایی
تصویر سمت راست مصرف درست آب را نشان میدهد، چون شیر آب را بسته و آب هدر نمیرود.
راههای مختلفی برای مصرف درست آب وجود دارد، که عبارتند از: برای شستن حیاط و خودرو از آب لولهکشی استفاده نکنیم، در موقع حمام کردن آب را همیشه باز نگذاریم، در هنگام روز از آبیاری گیاهان و باغچه خودداری کنیم و …..
.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 23
از گردش زمین به دور خودش یک شبانه روز بوجود میآید. وقتی که زمین رو به رو خورشید قرار بگیرد، آن طرفی که رو به خورشید است، روز تشکیل میشود و طرفی که پشت به خورشید است، شب را تشکیل میدهد. هر شبانه روز 24 ساعت است.
جواب گفتوگو کنید صفحه 27 علوم دوم ابتدایی
نور خورشید یکی از مهمترین عوامل در غذاسازی گیاهان است. همچنین جانداران بسیاری از فعالیتهای خود را بر اساس میزان نور، جهت نور و شدت نور انجام میدهند. برای مثال جغدها هنگام تاریکی که هیچ اثری از نور نیست به شکار میروند.
.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم دبستان صفحه 31
هرچه نور خورشید به صورت مستقیم و راست بتابد، گرمای بیشتری را سکهها دریافت خواهند کرد.
.
جواب گفتوگو کنید صفحه 39 علوم دوم ابتدایی
با دیدن نور چراغ روی سقف آمبولانس متوجه نزدیک شدن آن میشویم.
عابر نابینا با شنیدن صدای آژیر آمبولانس متوجه آن میشود.
رانندگان باید راه را برای عبور آمبولانس باز کرده و مانع رفتن آمبولانس نشوند.
جواب گفتوگو کنید علوم دوم ابتدایی صفحه 45
صدای آژیر آمبولانس: بردن یک مریض بدحال به بیمارستان
صدای بلندگو مسجد: تعیین زمان نماز
صدای آژیر آتشنشانی: وقوع حوادث ناگوار مثل آتشسوزی
.
جواب گفتوگو کنید صفحه 47 علوم دوم ابتدایی
استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنما، حضور تعدا بیشتری از ماموران راهنمایی و رانندگی و استفاده از حرکات نمایشی دست در خیابانهای شلوغ توصیه میشود.
رنگ سبز به معنای اجازه عبور و حرکت، رنگ زرد مفهوم احتیاط دارد و رنگ قرمز یعنی هشدار و ایست کامل.
باید پشت خط عابر صبر کنیم و منتظر شویم تا چراغ عابر پیاده سبز شود و بعد حرکت کنیم.
جواب گفتوگو کنید صفحه 50 علوم دوم دبستان
وقتی که نور نتواند از جسم عبور کند، پشت جسم سایه تشکیل میشود.
مقدار زیادی از نور از شیشه عبور میکند، به همین دلیل سایه روشنی از آن دیده میشود.
از این فعالیت نتیجه میگیریم که نور با برخورد به جسم کدر(جسمی که نور از آن عبور نمیکند) در پشت آن تشکیل سایه میدهد اما اگر جسم شفافی را مقابل نور قرار دهیم، نور از آن عبور کرده و سایه بسیار ضعیفی از جسم دیده میشود.
جواب گفتوگو کنید صفحه 55 علوم دوم ابتدایی
به طور معمول داخل شهر شلوغتر از جاده یا مسیر روستاها است. در