#لوازم_کمک_آموزشی لازم برای #ریاضی :
این وسایل و امکانات برای تدریس دروس #پیشنهاد شده و برای یادگیری بهتر کودکتان میتواند مفید باشد .
🔹جعبه ی کوئیزنر
🔹نی های آموزشی
🔹کش پول
🔹سکه (واقعی یا کاغذی )
🔹چرتکه
🔹چینه
🔹نخود و لوبیا
🔹اشکال مختلف هندسی
🔹ساعت های آموزشی
🔹کارت اعداد - کارت ارقام از هر رقم سه تا
🔹جدول یکی و ده تایی
🔹جدول یکی ده تایی و صد تایی
🔹خط کش شابلون دار
🔹خط کش بلند (یک متری بری معلم )
🔹چوب خط
🔹سوزن ته گرد
🔹جدول یک تا صد برای کلاس (بزرگ ) و کوچک برای دانش آموز
🔹جدول 10 تا 1000 بزگ برای کلاس و کوچک برای دانش آموز
🔹جدول 80 تا 110 برای کلاس
🔹ذره بین
🔹اشکال هندسی می تواند با کش و نی باشد یا کاغذی و یا شابلون
🔹کارت اعداد لاتین تا دوازده برای ساعت
🔹تخته میخی
🔹طلق و ماژیک
🔹متر خیاطی
( وسایل موجود در کلاس هم می تواند وسیله ی کمک آموزشی باشد .)
🔹نوار های کاغذی کاغذ های رنگی
🔹کاغذ شطرنجی
🔹صفحه ی چرخنده
🔹پازل تانگرام
4_478250264881529084.pdf
237.1K
#املا کامل کردنی از درس اول تا هفتم پایه دوم
3- ناتوانی در بیان کتبی یا نوشتن Dysgraphia
🌸
💯مشکلات افراد مبتلا به این نوع از اختلالات یادگیری عبارت است از: مشکل در املاء نویسی، دست خط بدی، مشکل در انتقال افکار به روی کاغذ. فرایند نوشتن پیچیده است و به مهارتها و تواناییهای مختلفی بستگی دارد و مستلزم درک صحیحی از الگوهای نمادین نوشتاری است. مهارت نوشتن با کارکرد حرکتی چشم و هماهنگی حرکات ارتباط دارد، همچنین مستلزم هماهنگی حرکتی چشم و دست، کنترل بازو، دست و عضلات انگشت است. املای یک کلمه پیچیدهتر و دشوارتر از خواندن آن است چرا که در خواندن، نشانهها و حروف الفبا در بازشناسی کلمه وی را یاری میکنند اما در نوشتن دانش آموز باید بر روابط آواها و نشانهها، تجزیه واژهها و نحوه ترکیب عناصر متشکله آن آگاهی و مهارت کامل داشته باشد.
ویژگی افراد مبتلا به اختلالات یادگیری
💯دانش آموزی که دارای ناتوانی یادگیری است دارای ویژگیهای زیر میباشد:
💫دارای بهره هوشی متوسط و بالاتر است.
💫از نظر حواس مختلف (بینایی و شنوایی و…) سالم است.
💫از نظر پیشرفت درسی و عملکرد تحصیلی با توجه به سن و هوش ضعیف است.
💫مشکلات زبانی شامل اختلال زبان درکی و یا بیانی، وارونگی کلمات و… دارد.
💫به موضوعات مطرح شده پاسخهای نامربوط میدهد.
💫حواس پرتی دارد و جزییات مهم را فراموش میکند.
💫دست و پا چلفتی است و هماهنگی چشم و دست وی ضعیف است.
💫اعتماد به نفس پایین دارد و در زمینههای تحصیلی انگیزه زیادی ندارد.
💫فعالیتهای آموزشی و درسی را با تاخیر انجام میدهد و از پرداختن به فعالیتهای آموزشی طفره میرود.
💫حافظه ضعیف دارد و مطالب را زود فراموش میکند.
💯با کودکان دارای اختلال یادگیری چطور برخورد کنیم
با کودک خود صحبت کرده و به طور باز و آشکار او را از مشکلی که در زمینه یادگیری دارد مطلع نمایید.💫
به او یادآوری نمایید که در یادگیری و آموزش نیاز به روشی متفاوت دارد.💫
نقاط قوت و استعدادهای او را بشناسید و جهت پرورش آنها، او را تشویق کنید.💫
او را در روشها و فنونی که برای کمک به یادگیری موثر است همراهی کنید.💫
تلاشهای او را برای رسیدن به موفقیت ارج بگذارید و حمایت کنید.💫
زمانی که او مشغول مطالعه است برای او یک مدل و الگو باشید. شما هم یک روزنامه یا کتاب بدست گرفته و مطلبی بخوانید و یا یک متن یا نامه بنویسید.💫
اهداف و انتظارات خود را واقع بینانه کنید.
با معلمین و اعضای مدرسه همکاری کنید.
زمانی که کودک شما میخواهد حرف بزند، به او گوش دهید.💫
از او به خاطر مشارکت در انجام امور مدرسه و قابلیتهای خاصش قدردانی کنید و او را تصدیق و تایید کنید.💫
با توسل به روشهای رفتاری انگیزه کودک را برای فعالیتهای تحصیلی بالا ببرید.💫
در صورتی که مشکل توجه و تمرکز دارد با استفاده از دارو در بهبود توجه و تمرکز او را کمک کنید.💫
این کودکان نیازمند آن هستند که علاوه بر آموزش معمول کلاس، در ساعاتی از روز تحت آموزشهای خاص توسط معلم تعلیم دیده قرار بگیرند.💫
علاوه بر درمان اختلالات یادگیری، باید اختلالات روانپزشکی همراه نیز مورد توجه درمانی قرار بگیرند مانند: اختلال بیش فعالی، کم توجهی، اضطراب، افسردگی و ...
آموزش مهارتهای اجتماعی را از آنان دریغ نکنید.💫
به یاد داشته باشید اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اوتیسم ناتو💫